Vanzarea fiecarui autoturism Dacia Logan, Sandero sau Duster conduce la achizitia de componente in valoare de 800 pana la 900 de euro produse la uzinele franceze, a declarat directorul programului "entry" de la Renault, Arnaud Deboeuf, pentru cotidianul francez "La Tribune".
Aceste modele de autoturisme ieftine sunt toate asamblate in tari cu costuri reduse, in principal in Romania, dar includ componente mecanice care deseori sunt produse in Franta.
"41% din productia uzinei de la Douvrin (Pas-de-Calais) este destinata pentru autoturismele din gama entry", a declarat Arnaud Deboeuf.
Este vorba despre 120.000 de motoare de 1,2 litri pe an, care sunt produse in Franta si expediate spre uzinele de asamblare de la Pitesti (Romania) sau Tanger (Maroc). Douvrin este o uzina detinuta in comun de PSA si Renault si are 3.450 de angajati.
De asemenea, "20% din productia uzinei de la Cleon (3.500 de angajati) echipeaza vehiculele din gama entry", a mai spus Deboeuf.
Motoarele de 2 litri produse la Cleon echipeaza autovehiculele Duster asamblate la uzinele de la Moscova (Rusia), Curitiba (Brazilia), Medellin (Columbia) si Pitesti. In 2012, aproximativ 110.000 de astfel de motoare au fost produse la Cleon. In plus, numeroase cutii de viteza sunt produse in Franta. "20% din productia de la Ruitz (Pas-de-Calais)" se regaseste in modelele entry.
Renault isi pastreaza capacitatea de productie din Franta pentru anumite tipuri de piese
Intrebat daca Renault va continua sa... mai mult
Sambata, 15 Iunie 2013, ora 09:49