Statul acasa si, in general, protejarea de coronavirus, au dus la o serie de schimbari in ceea ce priveste comportamentul de plata al romanilor. Pentru a vedea cat de mari sunt aceste schimbari, NOCASH si iSense Solutions au efectuat 500 de interviuri online in randul consumatorilor de internet, in saptamana 13-17 aprilie a.c. Sondajul este reprezentativ pentru mediul urban, pentru populatia cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani.
Creste frecventa cumparaturilor online, insa doar in randul celor care deja achizitionau de pe internet.
Cei care nu cumparau online inainte de COVID-19 isi vor pastra obiceiul si dupa, numarul lor ramanand relativ nemodificat (6-7% dintre respondenti). In schimb, cei care cumparau deja de pe internet inainte de pandemie, au declarat ca vor face mai des acest lucru dupa.
Cu toate acestea, comportamentul din timpul pandemiei nu se va pastra si post-pandemie. Acest lucru se vede cel mai bine in cazul celor care au declarat ca fac cumparaturi online cel putin o data pe saptamana. Desi ponderea lor s-a dublat in timpul pandemiei (de la 8% la 18%), dupa ridicarea restrictiilor respondentii vor reveni la comportamentul initial (ponderea coborand la 10%).
Cea mai mare migrare din off-line catre online este la plata taxelor
Daca anterior pandemiei mai mult de jumatate isi platea taxele off-line (55%), procentul a scazut la numai 28% in prezent. De asemenea, o reducerea semnificativa a platilor offline se inregistreaza si in cazul... mai mult
Marti, 28 Aprilie 2020, ora 16:59
Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR) face apel catre toti prestatorii si utilizatorii de servicii bancare sa protejeze publicul si propriii angajati prin respectarea regulilor stricte de igiena si preventie, mai ales in ceea ce priveste operatiunile cu numerar.
CPBR recomanda populatiei:
- sa foloseasca in aceasta perioada cu precadere mijloacele de plata la distanta (aplicatii online si mobile banking), carduri sau alte metode de tip "contactless" pentru plata bunurilor si serviciilor in magazine, precum si plati securizate pentru cumparaturile online;
- metodele de plata la distanta sau contactless, igienice si la indemana oricarui consumator sunt extrem de eficiente in prevenirea contaminarii cu virusuri sau bacterii, fiind de altfel si extrem de sigure din punct de vedere al utilizarii, in sensul ca in cazul pierderii acestora nu se pierd banii din conturile care le alimenteaza;
- in cazul in care sunt necesare vizite in agentiile bancare, sa pastreze o distanta sigura, de cel putin un metru, fata de alte persoane, fie ca sunt clienti sau personal al bancii;
- sa amane vizitele in agentii daca au calatorit in tari sau zone afectate de coronavirus;
- de asemenea, sa urmeze toate indicatiile privind igiena si masurile preventive in orice situatie, in primul rand, spalarea pe maini cu apa si sapun timp de minim 20 de secunde, cat de des este posibil.
Cu privire la masurile de preventie din cadrul institutiilor de credit, CPBR spune ca... mai mult
Marti, 10 Martie 2020, ora 16:29