Autostrada Soarelui nu va fi terminata nici in 2011, dupa rezilierea contractului cu compania franceza Colas, care construia tronsonul de autostrada Medgidia-Cernavoda de 20 km. "Este o masura de razbunare impotriva companiilor din Franta. Sunt prea multe coincidente franceze. Dupa ce Franta a votat impotriva intrarii Romaniei in Schengen, a urmat un val de proaste tratamente asupra companiilor franceze", a declarat pentru Bloombiz.ro Ionel Blanculescu, fost sef al Ministerului Controlului, in Guvernul Nastase.Contractul cu compania franceza Colas, in valoare de 224 milioane de euro, este primul contract incheiat cu un constructor strain de autostrazi pe care statul roman l-a reziliat.
"Este vina constructorilor care dupa ce semneaza contractul gasesc tot felul de tertipuri, de smecherii prin care depun “claim-uri”. De multe ori, constructorii au intarziat cu proiectele. Este adevarat ca am avut probleme cu exproprierea terenurilor, dar acum s-a rezolvat", a declarat pentru Bloombiz, Eusebiu Popa Manea, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.
Pe de alta parte, Ionel Blanculescu spune ca modalitatea in care statul roman trateaza o companie straina este un "barbarism economic".
Analistul financiar crede ca este vorba de o razbunare a statului roman pe Franta, care a refuzat intrarea Romaniei in spatiul Schengen.
"Este o masura de razbunare impotriva companiilor din Franta. Sunt prea multe coincidente. Dupa ce Franta a votat impotriva intrarii Romaniei in... mai mult
Miercuri, 13 Aprilie 2011, ora 23:31