Patronul firmei Euroconstruct, Dan Besciu, impreuna cu inca un om de afaceri din domeniul constructiilor au fost retinuti pentru 24 de ore, miercuri seara.
Cei doi au fost adusi in cursul zilei la DIICOT, pentru audieri, intr-un dosar de evaziune fiscala, delapidare si spalare de bani, informeaza Digi24.
Dan Besciu este acuzat de evaziune fiscala si delapidare. Procurorii spun ca acesta ar fi obtinut in mod fraudulos contracte.
Oficial din CFR Calatori, retinut de DNA
Procurorii DIICOT au efectuat miercuri 8 perchezitii in Bucuresti si Ilfov, in urma carora 8 persoane au fost duse la audieri, cu mandat de aducere.
Suspectii sunt acuzati ca ar fi prejudiciat statul cu 34 de milioane de lei, intre 2011 si 2014.
Ancheta la CFR Regi ai asfaltului, saltati de DIICOT pentru delapidare si spalare de bani
Printre inculpati se numara Dragos Nedelcu, administrator al SC Nuts Consulting SRL, SC Pathway Adivisors SRL, SC ...citeste mai departe despre "Patronul Euroconstruct si inca un "rege al asfaltului", retinuti" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 10 Decembrie 2014, ora 22:58
Companiile de constructii au castigat contracte de zeci de milioane de euro pentru lucrari de intretinere a drumurilor nationale din centrul si sud-estul tarii. Printre aceste firme se numara si binecunoscutii regi ai asfaltului, abonati la banii publici.
Business24 prezinta lista companiilor care in urmatorul an vor avea grija de drumurile nationale din mai multe judete, precum Brasov, Mures sau Constanta.
Theodor Berna, stapan in Dobrogea
Trei companii au castigat in iulie contractul in valoare totala de 6,24 de milioane de euro, care imparte regiunea Dobrogea in sase loturi: "Lucrari privind intretinerea periodica 2013 - 2014 - COVOARE ASFALTICE - D.R.D.P. CONSTANTA: Lot 1 - S.D.N. Constanta, Lot 2 - S.D.N. Calarasi, Lot 3 -S.D.N. Slobozia, Lot 4 - S.D.N. Braila, Lot 5 - S.D.N. Tulcea, Lot 6 - Calarasi-Autostrada A2".
Patru loturi, in valoare de 4,7 milioane de euro, au fost atribuite firmei Teloxim, detinuta de omul de afaceri Theodor Berna si celelalte doua, companiilor Grand Construct si Oyl Company Holding.
Mai exact, Grand Construct a obtinut lotul 2, in valoare de 630 de mii de euro si Oyl Company Holding lotul 3, in valoare de 880 de mii de euro.
Theodor Berna este considerat unul dintre cei mai discreti oameni de afaceri din domeniul constructiilor. A crescut pe nesimtite, timp de 15 ani. In 1999, Berna era consilierul lui Traian Basescu la primaria Capitalei. Astazi, conduce mai multe companii de constructii, dintre care Tehnologica Radion a... mai mult
Joi, 08 August 2013, ora 18:00
Dorin Umbrarescu isi confirma titlul de "rege al asfaltului", dupa ce anul trecut cavaleria sa - companiile Tehnostrade si Spedition UMB - a inregistrat rulaje de peste 260 de milioane de euro.
Tehnostrade se afla in top 3 constructori de drumuri in Romania, dupa Straco Grup, compania fratilor Horpos si Tehnologica Radion, controlata de Theodor Berna, potrivit unui clasament intocmit de site-ul de verificare firme online - Risco.
Totusi, veniturile Tehnostrade sunt in scadere, iar profitul s-a injumatatit, de la 30 de milioane in 2011, la 17 milioane de euro anul trecut.
Tendinta de scadere a profitului este insa una generalizata, regasindu-se la majoritatea companiilor de drumuri, iar Spedition UMB nu face exceptie. In 2010, compania inregistra un profit de 41 de milioane de euro, iar anul trecut a scazut la 21 de milioane de euro.
Chiar si asa, companiile au reusit sa contribuie anul trecut cu peste 60 de milioane de euro la averea familiei Umbrarescu, de peste 400 milioane de euro, potrivit Forbes.
Cum s-a imbogatit Umbrarescu
Umbrarescu este unul dintre veteranii drumurilor din Romania, alaturi de Costel Casuneanu si Nelu Iordache. Secretul longevitatii in aceasta industrie a fost o buna coabitare cu puterea, atat in guvernarea PSD, cat si in cea portocalie.
In 2009, Umbrarescu l-a sponsorizat pe Victor Ponta cu 113 mii de euro, pentru a putea sa cumpere masina cu care a concurat la raliu, afacere scoasa in vileag de Garda Financiara Bacau,... mai mult
Luni, 29 Iulie 2013, ora 08:15
Pe mana lor au fost cedate cele mai importante lucrari de infrastructura din tara noastra. Sunt oameni de afaceri care se joaca cu sume in euro de noua cifre, bani publici in proportie covarsitoare. Business24 iti prezinta topul constructorilor care ne asfalteaza drumurile de toate zilele, dar si "filosofia" lor de business.
1. "Sa ai idei este o mare calitate. Dar Straco mai adauga ceva. Priveste catre viitor". Este motto-ul cu care Straco Grup, cel mai mare constructor din tara noastra dupa cfra de afaceri, isi intampina vizitatorii online. Intr-adevar, cifrele arata ca reteta a functionat multi ani, doar ca recent, dupa schimbarea puterii de guvernamant, afacerile par sa se fi impotmolit.
Straco Grup, companie pe actiuni controlata de fratii Alexandru (37,5%) si Traian Horpos (27,5%), a incheiat anul 2012 cu o cifra de afaceri de 198 de milioane de euro, un profit net de 295 de mii de euro si 815 angajati, potrivit informatiilor furnizate de sistemul online de verificare firme, Risco. Evolutia este formidabila, avand in vedere ca acum cinci ani, in 2008, cifra de afaceri a fost de doar 30 de milioane de euro. In ciuda succesului inregistrat mai ales in perioada guvernarii PDL, compania se confrunta, in momentul de fata, cu dificultati financiare importante.
Mai multi parteneri de afaceri din Alba sunt in pragul falimentului din cauza platilor neonorate de Straco Grup, in cadrul proiectului autostrazii Orastie-Sibiu. Contractele au fost mutate de la compania... mai mult
Vineri, 12 Iulie 2013, ora 09:54
Dorin Umbrarescu, unul din "regii asfaltului" din Romania, a preluat, miercuri, 93,27% din actiunile subsidiarei ATE Bank, de la grupul bancar Piraeus Bank, pentru suma de 10,9 milioane de euro.
Despre perspectivele unei tranzactii se vorbea inca din toamna anului trecut, cand se vehicula ca un grup de zece oameni de afaceri romani sunt interesati de cumpararea ATE Bank. Planul era ca banca sa fie capitalizata initial pana la 60 de milioane de euro, urmand ca in acest an sa intre in schema si SIF-urile care sa urce capitalurile pana la 200 milioane de euro.
Cum si-a asfaltat drumul spre propria banca
Dorin Umbrarescu este supranumit "regele asfaltului" pentru "abonamentul" sau la contractele pe sume fabuloase scoase la licitatie de statul roman. Numai in 2011, firmele detinute de omul de afaceri bacauan au reusit sa obtina 20% din toate lucrarile scoase la licitatie de CNADNR, incasand peste 200 de milioane de euro.
Cu o avere estimata la cateva sute de milioane de euro, Dorin Umbrarescu s-a remarcat prin firmele sale de contructii si intretinere drumuri, UMB Spedition si Tehnostrade.
Firma Spedition UMB a participat, printre altele, la constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti, a reabilitat o serie de sosele si lucreaza la constructia autostrazii Timisoara-Lugoj. Tehnostrade a executat, alaturi de UMB, primul tronson al autostrazii Timisoara Lugoj, si a reabilitat o serie de drumuri in tara.
In toamna anului trecut, consortiul Spedition UMB-Tehnostrade... mai mult
Joi, 18 Aprilie 2013, ora 13:25
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, anunta ca va fi reziliat contractul pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti deoarece constructorii au parasit santierul si au solicitat o crestere de pret de 47%, conform NewsIn. "Astazi (luni, n.r.) va fi reziliat contractul pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, constructorii fiind notifcati. Motivele pentru care am solicitat rezilierea contractului: constructorii au parasit santierul si au solicitat o crestere de pret de 47%. Vom avea noi constructori pentru acest tronson de autostrada in luna august. Pentru ambele contracte, Cernavoda-Medgidia si Moara Vlasiei-Ploiesti vom avea in august noi constructori", a spus Boagiu.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a transmis luni Asocierii dintre firmele SC Spedition UMB SRL, SC Pa&Co International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC TEHNOSTRADE SRL o notificare de reziliere a Contractului de Proiectare si Executie a Autostrazii Bucuresti-Brasov, tronsonul Bucuresti-Ploiesti, km 19+500 - km 62+000, avand in vedere ca Antreprenorul a abandonat lucrarile de constructie la autostrada pe sectorul cuprins intre km 46+500 si km 48+200, fapt ce incalca grav prevederile contractuale, se arata intr-un comunicat al CNADNR.
Antreprenorul nu a mai executat lucrari pe sectorul de drum in cauza de mai bine de 16 luni, demobilizand resursele necesare. Incalcarea prevederilor... mai mult
Luni, 18 Aprilie 2011, ora 15:53