Un sfert dintre romani se imprumuta pentru a-si plati facturile curente, iar circa o treime (32%) dintre conationali afirma ca este dispusa sa emigreze din cauza situatiei financiare din tara, arata rezultatele Raportului European al Platilor Consumatorilor.
Raportul de specialitate releva, totodata, ca 59% dintre romani fac economii in fiecare luna, valoarea medie a economiilor lunare fiind de 480 lei (104 de euro).
Din totalul celor care pun bani deoparte 65% sunt barbati. Motivele pentru care romanii economisesc sunt: cheltuielile neprevazute (75%), vacantele (42%) sau pentru o viitoare achizitie imobiliara (13%).
In acest context, Romania se claseaza pe penultimul lor din Europa la valoarea sumelor economisite, in timp ce Elvetia este in frunte, cu o medie de 590 euro economisiti lunar.
In schimb, Romania este in topul clasamentului (locul 2) atunci cand vine vorba despre numarul persoanelor care si-au exprimat deschiderea catre emigrare, cu un procent de 32% din total.
Doar Ungaria depaseste Romania, inregistrand un procent de 35% din populatie care isi doreste sa emigreze in viitorul apropiat. Aceste procente sunt duble fata de media Europei, de 18 procente.
In acelasi timp, 26% dintre respondenti au afirmat ca, in ultimele 6 luni, au apelat la imprumuturi pentru a-si plati facturile. Sursele imprumuturilor au fost prietenii (42%), familia (37%) sau banca (30%) . Raportul arata ca 35% dintre cei care se imprumuta pentru plata facturilor au in... mai mult
Marti, 27 Noiembrie 2018, ora 15:32
Femeile au castigat, in medie, cu 7% mai putin decat barbatii, anul trecut, arata Institutul National de Statistica (INS).
"Castigul salarial mediu lunar net inregistrat la nivelul economiei nationale a fost de 1.697 lei. In anul 2014, nivelul indicelui castigului salarial real (exprimat ca raport intre indicele castigului salarial nominal net si indicele preturilor de consum) a fost de 131,2% fata de anul 1990, mai mare cu 7,8 puncte procentuale fata de anul precedent, respectiv cu 0,9 puncte procentuale fata de anul 2008.
Femeile au castigat in medie cu circa 7% mai putin decat barbatii, realizand un castig salarial mediu lunar brut de 2.234 lei (fata de 2.412 lei al barbatilor) si un castig salarial mediu lunar net de 1.627 lei (fata de 1.761 lei al barbatilor). Fata de media pe economie, castigul salarial mediu lunar net al femeilor a reprezentat 95,9% din cel al tuturor salariatilor", arata INS.
In profil teritorial, pe judete, castigul salarial mediu lunar net s-a situat ...citeste mai departe despre "Cat de mare e diferenta dintre salariile primite de femei si cele primite de barbati" pe Ziare.com mai mult
Marti, 10 Noiembrie 2015, ora 11:25
Numarul consumatorilor de Internet din Romania a ajuns, in 2013, la aproape 6,5 milioane, dintre care circa 4,7 milioane, cu varste cuprinse in 14 si 64 de ani, apelau zilnic la acest mijloc de comunicare, arata rezultatele unui studiu de specialitate, realizat de catre Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) cu ocazia Zilei Cercetarii Media.
In ceea ce priveste consumul de Internet, numarul utilizatorilor romani a crescut continuu in ultimii 10 ani, de la 1,77 milioane in 2002, la aproape 6,5 milioane, in 2013 (+265%)
De asemenea, 54% dintre cei chestionati (4,74 milioane) au declarat ca apeleaza in fiecare zi la Internet pentru a se informa sau comunica, cea mai mare parte a utilizatorilor fiind femei (52% din total), in comparatie cu anul 2002 cand raportul era in favoarea barbatilor, cu 55%.
Potrivit studiului, in 2013, cei care au accesat cel mai mult Internetul au fost persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 44 de ani (52%), urmate de categoriile 14-24 de ani (26%), 45-54 de ani (14% din total) si persoanele intre 55 si 64 de ani (8%).
La capitolul Educatie, utilizatorii de Internet sunt, in medie, cu studii liceale (44%), dupa care apar persoanele cu studii superioare (32%) si cele cu studii de scoala generala sau mai putin (25%).
Estimarile BRAT releva faptul ca 81% dintre romani (7,14 milioane) au la domiciliu conexiune la Internet, in timp ce 62% dintre acestia utilizeaza Internetul de acasa.
Pe de alta parte, 35% dintre utilizatorii de... mai mult
Joi, 27 Martie 2014, ora 18:00
Femeile folosesc internetul intr-o mai mare masura decat barbatii, peste 54% dintre afisarile paginilor online fiind "consumate" de catre femei, potrivit unui comunicat al Biroului Roman de Audit Transmedia (BRAT).
Potrivit sursei citate, "dat fiind specificul sau mai tehnic, exista tendinta de a percepe internetul ca un mediu folosit preponderent de barbati".
Rezultatele SATI si SNA FOCUS, studiile tactice de audienta realizate de BRAT, dau o imagine actuala a fenomenului si explica tendintele consumului de internet pentru cele doua sexe. Astfel, femeile folosesc internetul intr-o masura mai mare decat barbatii, peste 54% dintre afisarile paginilor online sunt consumate de femei, care reprezinta 50,8% din numarul de utilizatori de internet, in timp ce barbatii doar 49,2% din utilizatori.
Ce tipuri de continut online prefera fiecare sex
In vreme ce barbatii pastreaza ca arii de interes pe internet mai degraba domeniile legate de tehnica (aplicatiile pentru mobil, cumparaturile online de electronice/IT si informatiile auto), femeile sunt interesate preponderent de informatiile despre sanatate, stil de viata, vacante.
Ele consuma semnificativ mai mult continut despre viata celebritatilor, dar isi petrec si foarte mult timp pentru a conversa online, fie prin intermediul aplicatiilor de tip messenger, fie cu ajutorul platformelor de social media (Facebook in special). Mai mult decat atat, femeile sunt majoritare si in ceea ce inseamna folosirea serviciilor de... mai mult
Marti, 23 Iulie 2013, ora 16:35
Sociologi, marketeri si publicitari se vor reuni pe 4 si 5 iulie 2013 la Bucuresti pentru a dezbate caracteristicile femeilor din target-ul comercial, in cadrul primei editii a conferintei Marketing for Women.
Acest eveniment isi propune sa faca lumina in relatia complicata dintre profesionistii din industria de marcomm si femeile din Romania, de multe ori portretizate cliseic sau foarte pe scurt in brief-urile campaniilor de comunicare.
Tema conferintei este una care se impune pe piata serviciilor de comunicare avand in vedere ca femeile sunt implicate la nivel local si global in majoritatea deciziilor de cumparare, chiar si atunci cand produsele sau serviciile au ca utilizatori finali barbatii.
De-a lungul celor doua zile de conferinta, peste 20 de speakeri romani si un invitat international vor dezbate teme relevante pentru cei interesati de cunoasterea consumatorului feminin.
Astfel, in prima zi, vorbitori precum Mircea Toma (Presedinte, Active Watch), Mugur Ciumageanu (Psihoterapeut)), Rodica Mihalache (Head of Consumer and Business Insights, Starcom MediaVest) sau Cristina Craciun (Head of Qualitative Research, IPSOS Research) vor discuta despre consumatorul feminin, pornind de la studiile de piata locale si trend-urile, valorile si consumul de media preferate de catre femei.
In cea de-a doua zi, Ben Grossman (Senior Strategist, Jack Morton Worlwide) va prezenta rezultatele raportului Beyond Pink, un studiu realizat anul trecut la nivel global ce... mai mult
Marti, 11 Iunie 2013, ora 09:45