Industria navala a Marii Britanii este in declin constant inca de la mijlocul secolului trecut. Cu toate acestea, micii constructori de ambarcatiuni de lux nu isi fac mari probleme in ceea ce priveste viitorul afacerii lor.
Santierele in care se asambleaza opulentele ambarcatiuni destinate multimilionarilor din lumea intreaga lucreaza la capacitate maxima, semn ca recesiunea a luat sfarsit sau nu a facut prea mari ravagii in lumea celor bogati. Aceasta, pentru ca un iaht de 28 de metri lungime are un cost de minim 5 milioane lire sterline.
Este o industrie unde marimea conteaza, caci pentru o ambarcatiune de lux de 40 de metri scoti cel putin 11 milioane de lire din cont, iar unii "monstri" de 48 de metri, cu punte tripla si finisaje super-elegante, ajung la un pret de 20 milioane de lire.
Ultimul produs de acest tip realizat in santierele Sunseeker din Marea Britanie i-a fost vandut lui Eddie Jordan, un antreprenor din lumea sporturilor auto. Iar Jordan pare fan al constructorului britanic, din moment ce, in timp, a achizitionat nu mai putin de 10 iahturi gigantice de la Sunseeker, noteaza revista The Economist.
Dezlegare la lux
In Regatul Unit, cifrele prelucrate de Superyacht UK, o asociatie a constructorilor navali, indica un profit de 492 de milioane rezultat in ultimele 12 luni, in crestere cu 7% fata de perioada anterioara. La nivel global lucrurile se inscriu in acelasi trend ascendent, cu 221 de ambarcatiuni de lux cu lungimi de peste 20 de metri... mai mult
Marti, 07 Octombrie 2014, ora 15:01
Afacerile marilor producatori auto de lux au inregistrat performante importante anul trecut, in ciuda situatiei dificile in care se afla piata auto, in special cea europeana.
Vanzarile auto la nivel global au crescut anul trecut cu 4,2%, la 82,8 milioane de unitati, depasind pentru prima data 80 de milioane, potrivit firmei de consultanta IHS Automotive, care estimeaza o mentinere a trendului pana in 2018, cand piata va trece de 100 de milioane de masini.
Totusi, piata europeana inca se lupta sa isi revina dupa scaderi succesive inregistrate in ultimii ani. Romania, spre exemplu, a inregistrat in 2013 al saselea an de pierderi, cu nici 5000 de masini vandute lunar.
Dupa 11 luni, inmatricularile de masini noi au scazut cu 15%, la 52.000 de autoturisme. Practic, piata auto s-a intors in anii '90.
La polul opus, piata masinilor de lux sparge record dupa record, iar vanzarile inregistreaza cresteri de doua cifre. Succesul de care se bucura aceasta industrie exclusivista se datoreaza cererii ridicate de pe piete "insetate", precum China si SUA.
China este prima tara din lume in care au fost vandute intr-un singur an peste 20 de milioane de masini, adica un sfert din totalul vanzarilor la nivel global.
Autoritatile din Shanghai au decis sa scoata la licitatie numerele de inmatriculare pentru a putea tine sub control nivelul de poluare.
In comparatie, in Statele Unite au fost vandute doar 15,6 milioane de unitati, in crestere cu 7,6% - la jumatate fata de... mai mult
Vineri, 10 Ianuarie 2014, ora 14:39
Compania de servicii financiare Bankrate a intocmit un top al celor mai ieftine masini de lux, realizandu-se un raport intre beneficiie oferite de acestea si pretul lor de comercializare. S-a constatat ca aceste masini au preturi mai mici comparativ cu performantele lor, astfel ca achizitionarea lor constituie o afacere profitabila.
Site-ul auto Edmunds.com a calculat "pretul real" al masinilor de lux, pentru o perioada de cinci ani. Elementele care se adauga pretului de cumparare nu sunt luate in considerare de catre cumparatori, iar printre acestea se numara deprecierea, dobanda imprumutului, primele de asigurare, combustibilul si costurile de intretinere, potrivit Business Insider.
Hyundai Genesis 3.8
Pretul acestui model este de 34.200 de dolari, iar adevaratul cost de detinere este de 56.235 de dolari. In ciuda costului scazut al acestui model, masina ofera un confort sporit pentru pasagerii sai, dezvolta 333 CP are un motor V-6 de 3,8 litri si o cutie de transmisie automata cu opt viteze.
Hyundai Genesis 3.8 are o serie de accesorii importante, sistem de control climatic dual-zone, opt airbag-uri, pornire fara sistem de chei, scaune din piele si sistem audio cu port USB.
Lincoln MKS
Modelul Lincoln MKS are un pret de 45.390 de dolari, insa in realitate valoreaza 60.152 de dolari.
Masina are un spatiu larg pentru pasageri si camera pentru bagaje. Modelul detine sistem automat pentru controlul climatic, scaune din piele, sase airbag-uri,... mai mult
Miercuri, 27 Iunie 2012, ora 14:44
Constructorul auto german Mercedes a afisat venituri in crestere pe primele trei luni ale acestui an, contrar asteptarilor, pe fondul unei productii record in primul trimestru.
Castigurile Daimler, inainte de taxe si impozite, au crescut cu 4,9%, pana la 2,13 miliarde de euro, de la 2,03 miliarde de euro, in perioada similara din 2011. Veniturile au crescut si ele cu 9,2 procente, ajungand la 27 de miliarde de euro, in ciuda faptului ca a fost raportata o scadere record a vanzarilor in luna martie. Profitul a depasit estimarile initiale ale analistilor - de 1,94 de miliarde de euro.
Directorul executiv la Daimler, Dieter Zetsche, a readus in discutie tema cresterii vanzarilor in acest an si atingerea unei tinte de profit operational macar la nivelul inregistrat anul trecut, adica noua miliarde de euro.
Zetsche, care este si directorul executiv al marcii Mercedes, a declarat in repetate randuri ca 2012 va fi un an de tranzitie, premergator lui 2013, cel in care compania va isi atinge tintele de profit. "Am inceput anul cu un prim trimestru puternic, in pofida investitiilor in dezvoltarea productiei si a unei piete auto imprevizibile", a declarat Dieter Zetsche.
Marjele de profit ale marcii Mercedes, in comparatie cu principalii rivali, BMW si Audi sunt cu 90% mai mici fata de anii precedenti, reprezentand doar 8,4% din totalul vanzarilor.
Compania Mercedes, care include si marca Smart, trebuie sa ajunga la o marja de profit de 10% din vanzarile anuale pana... mai mult
Vineri, 27 Aprilie 2012, ora 18:09
Atunci cand Tata Motors a cumparat de la Ford marcile Jaguar si Land Rover, in 2008, pentru 2,5 mld. dolari, investitorii au celebrat prin vanzarea actiunilor detinute la cele doua companii. Dar cine a avut cap si prezenta de spirit sa pastreze actiunile, s-ar putea sa aiba in mana potul cel mare.
Cele doua marci de lux britanice valoreaza impreuna 14 miliarde de dolari, conform unor analisti citati de Bloomberg: mai mult decat producatori auto de volum, precum Fiat sau Suzuki.
Cele doua marci au un plan de investitii in valoare de 12 miliarde de dolari, care se deruleaza pe cinci ani si un posibil parteneriat cu Chery Automobile pentru a-si spori vanzarile pe piata din China. Aceste conditii sunt perfecte pentru o vanzare initiala de actiuni, conform brokerilor de la Fim Asset Management Ltd. si Kim Eng Securities Pvt.
Dupa ce a cumparat Jaguar si Land Rover de la Ford, Tata Motor a angajat companiile KPMG International si Roland Berger Strategy Consultants pentru reducerea pierderilor si a costurilor la cele doua marci. Compania indiana a initiat lansarea de noi modele precum Jaguar XJ si XF si Land Rover Evoque si a reorientat vanzarile catre piete emergente precum China sau Rusia.
Vanzari record
Tata Motors si-a marit castigurile dupa ce Jaguar si Land Rover au atins cele mai mari vanzari lunare din intreaga lor istorie, in martie. Performanta celor doua branduri de lux a mai atenuat scaderea drastica a vanzarilor de automobile Tata in India, unde... mai mult
Joi, 19 Aprilie 2012, ora 08:10
Constructorul italian de masini sport Pagani va aduce pe piata modelul Huayra, al carui pret ajunge la 1,4 milioane de dolari. Pagani dezvaluie secretele de fabricatie ale bolidului cu peste 700 de cai putere.
Dotat cu un propulsor AMG V12 twin-turbo de peste 700 cai putere si capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in mai putin de 3.5 secunde, noul Pagani Huayra este unul dintre cele mai performante masini ale momentului, scrie Businessinsider.
Sasiul monococ din fibra de carbon/titan, caroserie din bibra de carbon care asigura rezistenta la impact a masinii.
Masina are evacuare din titan/inconel, motor AMG V12 twin-turbo de sase litri, transmisie secventiala si tractiune spate.
Huayra este realizat din mai mult de 4.000 de componente (motorul si cutia de viteze nu sunt incluse), dintre care mai mult de 1.000 de piese sunt produse de compania Aspa.
Fiecare motor Huayra este lucrat manual de inginerii AMG, fiind testat inainte de instalare. Noul Pagani Huayra beneficiaza de peste 700 cai putere si 1.000 Newton Metri, in timp ce cantareste numai 1.350 kilograme. Pagani Huayra este echipat cu un motor Mercedes AMG V12 de 6 litri 700 cai putere cu un cuplu de 1.000 Nm. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in doar 3.2 secunde, in timp ce viteaza maxima se situeaza in jurul valorii de 370 km/h.
Transmisia este secventiala cu dublu ambreiaj si sapte rapoarte de transmisie. Distributia maselor este 44% fata si 56% spate.
Cheia... mai mult
Miercuri, 14 Martie 2012, ora 08:32
Planurile Uniunii Europene (UE) de introduce limite pentru emisiile de dioxid carbon ale autovehiculelor ar putea conduce la penalitati de pana la 40.000 de euro pentru masinile de lux cu motoare foarte puternice care nu intrunesc standardele.
In timp ce compania care produce Bentley ar putea fi penalizata de UE cu aproape 20.000 de euro pentru fiecare automobil care intra in circulatie, situatia ar putea fi si mai dificila pentru Bugatti, se arata intr-un studiu al Agentiei Europene pentru Mediu. Masina preferata a persoanelor foarte bogate ar putea fi taxata suplimentar cu 40.000 de euro, conform unor noi reglementari europene, potrivit Financial Times.
Un Rolls-Royce ar putea fi penalizat cu 12.500 de euro, Maserati cu 18.000 de euro si Lamborghini cu 17.000 de euro.
Nu este clar inca daca aceste penalitati vor fi impuse, scrie Financial Times.
Perspectiva acestor penalitati este cunoscuta inca din 2007, cand autoritatile europene au anuntat ca vor limita cantitatea de dioxid de carbon pe care o pot emite, colectiv, autovehiculele din UE.
Scopul este reducerea emisiilor de dioxid de carbon de la 140 de grame pe kilometru, media actuala, la 130 de grame in 2015.
Media actuala reprezinta jumatate din emisiile de 300 de grame de dioxid de carbon ale unor modele Bentley si un sfert din cele ale unei masini Bugatti.
Fiecare constructor auto european are stabilita o tinta de emisii, iar in 2012 vor fi verificate 65% din masinile cu cele mai reduse emisii.... mai mult
Duminica, 19 Februarie 2012, ora 17:38
Toyota a pastrat in 2010 titlul de cel mai mare constructor auto din lume dupa vanzari pentru cel de-al treilea an consecutiv, in pofida campaniilor controversate de rechemare si a conditiilor dificile de pe piata americana, anunta Mediafax.Vanzarile totale de autovehicule Toyota au crescut la nivel mondial cu 8% anul trecut, la 8,418 milioane de unitati, potrivit unui comunicat al grupului japonez, preluat de Bloomberg.
Cresterea se datoreaza revenirii pietei auto globale, care a amortizat impactul negativ al vanzarilor slabe din Statele Unite.
Pe langa marca omonima, Toyota mai detine brandul de lux Lexus, iar la vanzari contribuie si livrarile efectuate de companiile afiliate Daihatsu si Hino Motors.
Vanzarile Toyota in Statele Unite au scazut anul trecut cu 0,4%, la 1,76 milioane de autovehicule, reputatia companiei fiind inca afectata de campaniile uriase de rechemari pentru verificarea si remedierea defectelor de accelerare neintentionata.
Pozitia a doua la nivel mondial este ocupata de concernul american General Motors, care a anuntat intr-un comunicat o crestere de 12% a vanzarilor in 2010, la 8,39 milioane de unitati.
Vanzarile Toyota in China, cea mai mare piata auto din lume, au crescut cu 19% anul trecut, performanta depasita insa de GM, care a obtinut un avans de 29%.
Volkswagen, al treilea mare constructor auto la nivel mondial, a inregistrat anul trecut o crestere de 14% a vanzarilor de autoturisme, la 7,14 milioane de unitati. mai mult
Luni, 24 Ianuarie 2011, ora 11:36
Exclusivitatea, ingineria de ultima ora si designul deosebit fac masinile cu preturi de sase cifre sa fie cu adevarat speciale.In timp ce producatorii: Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce, Maybach au inregistrat o scadere a vanzarilor de 31%, vanzarile Porsche au crescut cu 8% si Ferrari cu 52%.In aceste zile, cumparaturile absurde sunt inlocuite cu un proces de cautare a autenticitatii. Si autenticitatea este ceea ce isi doresc, acum, mai mult ca oricand, oamenii bogati, atunci cand se uita la o masina.Pentru a evidentia unicitatea si atractia celor mai luxoase masini care vor iesi pe piata in 2010, cu preturi de peste 100,000 de dolari, Forbes.com a intocmit topul celor mai luxoase masini.Bentley Continental Supersports - va rula pe biocombustibil E85 sau benzina. Este cel mai rapid Bentley produs vreodata. Scaunele din spate au fost eliminate, pentru a-l face mai usor si mai spatios. Atinge 100 km/h in 3,7 secunde.Pret estimat: $275,000
Bentley Mulsanne - roti custom de 20 de inch, suduri manuale, faruri LED eliptice, interior de lemn si otel inoxidabil. Doritorii pot alege intre 114 variante de culoare. Mulsanne vine cu un sistem de navigatie prin satelit, conexiune Bluetooth si sistem stereo cu 14 difuzoare. Motorul in V8 este dotat cu 505 cp.Pretul urmeaza sa fie stabilit.
Jaguar XJL Supersport - roti de 20 de inchi din aliaj usor, faruri LED si xenon, sistem de racire/incalzire a scaunelor. Pentru sofer, Supersport vine cu un scaun special, cu functia de masaj.... mai mult
Marti, 27 Octombrie 2009, ora 23:36