In teorie, romanii ar putea ajunge pana in Ungaria pe autostrada, in mai putin de un an. Asta daca intre timp se finalizeaza constructia capatului vestic al Autostrazii Transilvania, inceput si abandonat de Bechtel, in urma cu mai multi ani.
Asociatia Pro Infrastructura (API) informeaza ca maghiarii vor finaliza pana in ianuarie 2020 constructia capatului Autostrazii M4 care va ajunge pana la granita vestica a Romaniei. Daca, in acelasi interval de timp, ar reusi si romanii sa construiasca lotul de autostrada de 5,35 de kilometri dintre Biharia si Bors (capatul vestic al A3), cu siguranta ca intre cele doua tari s-ar circula mult mai usor.
Din pacate, romanii au sanse minime sa se incadreze in acest termen. Iata de ce.
In mod normal, intreaga Autostrada Transilvania ar fi trebuit construita de americanii de la Bechtel. Din cauza ca acestia nu s-au inteles cu statul, au finalizat doar in mica parte lucrarile doar pe unele portiuni ale traseului soselei si au abandonat celelalte santiere.
In consecinta, dupa rezilierea contractului cu Bechtel, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reimpartit soseaua in loturi pe care le-a scos la licitatie.
Planificarea realizarii drumului n-a fost, insa, prea inspirata si a dat nastere unor situatii nedorite. Spre exemplu, un lot de sosea de mare viteaza dintre Gilau si Nadaselu, desi finalizat, a ramas nefolosit vreme de un an din cauza ca se termina pe un maidan. Abia dupa ce o alta... mai mult
Miercuri, 20 Februarie 2019, ora 08:49