Guvernul Romaniei a adoptat, miercuri, un studiu de fundamentare al Comisiei de Prognoza in baza caruia ar urma sa se construiasca, in parteneriat public-privat, Autostrada Ploiesti-Comarnic-Brasov. Potrivit documentului, soseaua lunga de 106 kilometri va fi o adevarata opera de infrastructura, urmand sa treaca prin tuneluri cu galerie dubla sapate in munte si peste mai multe poduri si pasaje. O asemenea sosea ar costa cam 1,36 miliarde de euro, bani pe care statul nu-i are. In consecinta, s-a gandit sa gaseasca un constructor care sa isi finanteze singur lucrarea si, in schimb, sa le puna taxe de drum romanilor care vor sa circule pe autostrada A3, incepand din 2019.
Autostrada pe care Guvernul vrea sa o construiasca ar urma sa continue traseul segmentului Bucuresti-Ploiesti din A3 si sa lege Capitala de Brasov.
Studiul de fundamentare intocmit de Comisia de Prognoza prevede ca lucrarile la aceasta autostrada numita Ploiesti-Comarnic-Brasov si lunga de 106,2 km vor fi impartite in 3 loturi, astfel: Ploiesti - Comarnic (48 km), Comarnic-Predeal (36 km) si Predeal-Brasov (21,8 km).
Pe primul lot, cel de 48 de kilometri dintre Ploiesti si Comarnic, autostrada ar urma traverseze, pe poduri, raul Prahova si Valea Sarului, dar si sa treaca, pe pasaje, peste mai multe cai ferate. In plus, soseaua de mare viteza ar urma sa fie legata de reteaua locala de drumuri prin doua noduri rutiere.
Al doilea lot, lung de 36 de kilometri, care va face legatura intre Comarnic si... mai mult
Vineri, 31 August 2018, ora 00:00
Parlamentarul USR Catalin Drula critica, in termeni duri, decizia Guvernului de a renunta la intelegerea cu Banca Mondiala pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, spunand ca situatia generata a facut ca de proiect sa se ocupe o Comisie de Prognoza.
"Reactia PSD la scandalul privind autostrada Comarnic-Brasov: nu mai avem nevoie de Banca Mondiala, se ocupa doamna Dancila de proiect prin Comisia Nationala de Prognoza. Ar fi de ras daca n-ar fi pe banii si nervii nostri.
Speriat de reactia publica la enormitatea de a-l pune pe Narcis Neaga a patra oara sa se ocupe de un PPP (Parteneriat Public-Privat - n.red.) pentru aceasta autostrada, ministrul Sova s-a repliat si a anuntat ca de proiect nu se va ocupa Neaga, nu se va ocupa nici macar Ministerul Transporturilor, ci Comisia Nationala de Prognoza din subordinea prim-ministrului. Da, ati citit bine - in Romania mai nou autostrazile se fac la Comisia de Prognoza", scrie Catalin Drula, deputat USR.
Ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a declarat sambata, la Constanta, ca nu este importanta sursa de finantare intr-un proiect, confirmand renuntarea la intelegerea cu Banca Mondiala pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov.
"Simultan dl. Neaga declara presei ca se va apuca de studiile de fezabilitate pentru autostrada, desi spune ca 'eu n-am primit niciun semn ca m-as ocupa eu'. Si ca sa fie comedia completa, pe seara vine dl. Teodorovici care explica de ce s-a renuntat la derularea proiectului cu Banca... mai mult
Duminica, 17 Iunie 2018, ora 13:13
Autostrada Comarnic - Brasov este cu un pas mai aproape de realizare, incepand de miercuri. E drept ca este un pas foarte mic si foarte greu facut - a fost desemnat castigatorul licitatiei pentru sectorul Rasnov - Cristian, de 6,5 kilometri, dupa aproape doi ani de la lansare.
"Pe data de 31 mai, CNAIR SA a finalizat procedura de achizitie publica si a comunicat rezultatul analizarii ofertelor pentru proiectarea si executia sectorului de autostrada Rasnov - Cristian (km 162+300 - km 168+600) si a drumului de legatura cu profil de autostrada care asigura descarcarea traficului rutier spre municipiul Brasov", anunta un comunicat al CNAIR, remis joi Ziare.com.
In comunicat se mai arata ca sectorul respectiv face parte din lotul 2, respectiv tronsonul Comarnic - Brasov, al autostrazii Bucuresti - Brasov, care va avea 168 de kilometri.
"Procedura de achizitie publica a fost castigata de Asocierea S.C Alpenside S.R.L. - S.C. Specialist Consulting S.R.L. In prezent, se asteapta expirarea termenului legal de 10 zile pentru transmiterea unor eventuale notificari/contestatii, privind rezultatul procedurii de atribuire", mai transmite CNAIR.
Ceea ce nu transmite insa compania nationala de infrastructura rutiera este ca pretul este de 118 milioane de lei, fara TVA (ceea ce inseamna peste 30 de milioane de euro cu tot cu TVA), dar si ca procedura de licitatie a fost demarata in iulie 2015.
Potrivit Biz Brasov, oferta Asocierii S.C Alpenside S.R.L. - S.C. Specialist... mai mult
Joi, 01 Iunie 2017, ora 15:37
Statul ar fi platit 2,7 miliarde euro pentru constructia, operarea si intretinerea autostrazii Comarnic-Brasov timp de 30 de ani daca ar fi avut banii in acest moment, insa adaugand costurile de finantare, suma urca la 8,45 miliarde euro, in vreme ce soferii vor fi taxati cu 7 lei, tarif indexabil.
"Valoarea de 2,73 miliarde euro reprezinta suma totala pe care statul roman ar plati-o pentru constructia (pe o perioada de 4 ani) si pentru operarea si intretinerea autostrazii Comarnic - Brasov (pe o perioada de 26 de ani), sub conditia ca aceasta suma sa fie disponibila azi", se arata intr-o prezentare a proiectului, facuta publica de Ministerul Transporturilor la solicitarea premierului Victor Ponta.
Ponta: Pot sa sa-mi fac un doctorat pe tema autostrazii Comarnic-Brasov
In conditiile in care autostrada va avea o lungime 53 de kilometri, costul total pentru constructie, operare si intretinere pe perioada concesiunii este cuprins intre 51,5 milioane euro pe kilometru, in varianta ...citeste mai departe despre "Autostrada Comarnic-Brasov: Cati bani va da statul si cu cat vor fi taxati soferii" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 14 Ianuarie 2015, ora 17:00
Ministrul Transporturilor Ioan Rus sustine ca autoritatile vor stabili in toamna daca sunt intrunite conditiile de semnare a contractului pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov, in caz contrar procedura urmand sa fie reluata.
"Daca autostrada aceasta costa 100 de lei si trebuie sa platim in patru ani, la deficit (bugetar - n.r.) iti intra 25 de lei pe an, pentru ca in patru ani se executa autostrada. Daca Uniunea Europeana, Comisia, ne va lasa sa intre la deficit in cei 25 de ani in care avem de platit la castigatorul licitatiei, 100 impartit la 25 e 4, avem doar 4 lei in fiecare an la deficitul curent. Asta se analizeaza acum: risc de trafic, risc de constructie si risc de disponibilitate. Functie de aceste lucruri, si pe noi ne vor obliga la 100 de lei deficit anual sau la 4 lei deficit anual. E o mare diferenta. Noi ducem aceasta discutie, firma castigatoare duce discutia privitor la o constructie financiara", a declarat ministrul Transporturilor.
Rus a spus ca in aceasta toamna va fi luata o decizie privind acest proiect, afirmand: "Ori ne ducem inainte, ori ne ducem inapoi". Ministrul Transporturilor a mai aratat ca traseul Comarnic - Brasov se califica in orice moment pentru constructia unei autostrazi.
CNADNR a anuntat la inceputul lunii iulie ca sunt in desfasurare "activitatile prealabile" semnarii contractelor de finantare si al celui de concesiune pentru aceasta autostrada, precizand ca obtinerea finantarii pentru un proiect de... mai mult
Vineri, 25 Iulie 2014, ora 09:00
Premierul Victor Ponta a afirmat, vineri, la Ploiesti, ca anul acesta va incepe constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, sustinand ca astfel vrea "sa-si tina cuvantul" fata de seful CJ Prahova, Mircea Cosma, in primul rand, fata de prahoveni si fata de toti romanii.
"Anul acesta vreau sa-mi tin cuvantul fata de Mircea Cosma (presedintele Consiliului Judetean Prahova, trimis in judecata de DNA pentru luare de mita si abuz in serviciu - n.r.) in primul rand, fata de prahoveni si fata de toti romanii, anul acesta incepem Comarnic - Brasov, autostrada de care are nevoie Romania.
Si cred ca o sa fiu aici, alaturi de voi, si cand o sa o inauguram. Pentru ca stiti, Bucuresti - Ploiesti a fost inceputa de Tariceanu si a fost inaugurata de Ponta, vreau sa fiu cel care incepe Comarnic - Brasov si cine veti decide dumneavoastra sa o inaugureze", a afirmat Victor Ponta.
El a adaugat ca niciunul dintre liderii politici din perioada guvernelor Boc nu va inaugura acest ...citeste mai departe despre "Ponta: Anul acesta va incepe constructia autostrazii Comarnic - Brasov" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 02 Mai 2014, ora 22:33
Constructorii vor incasa de la soferi, prin taxe de drum impuse de stat, pana la un miliard de euro pentru intretinerea autostrazii Comarnic-Brasov. Aceasta suma este calculata pentru o perioada 26 de ani, durata contractului de concesiune. Costurile de proiectare si constructie sunt separate.
"Ne va costa 52.000 de euro pe luna pe kilometru, inmultiti cu 60, vedeti cat iese. Aceasta este o suma plafon, aceasta este suma maxima. Ca sa ajungi sa-ti plateasca cineva suma maxima, trebuie sa o justifici, trebuie sa arati lucrarile pe care le-ai facut, intretinerea, trebuie sa justifici", a declarat joi Sova intr-o conferinta de presa, dupa ce a fost intrebat la cat se angajeaza statul sa plateasca anual asocierii care va construi autostrada Comarnic - Brasov.
Autostrada va avea aproximativ 60 de kilometri, incluzand 7 km de drumuri de legatura, deci suma maxima pentru intretinere se va plasa la 973 milioane euro pe perioada concesiunii, de 26 de ani.
Cat despre costurile pentru constructia propriu-zisa a autostrazii, ele se plaseaza undeva la 1,5 miliarde de euro, plus cheltuieli de aproximativ 300 de milioane de euro pentrub proiectare, project management, consultanti sau sisteme inteligente de transport, realizarea intregului proiect urmand sa coste in total 1,8 miliarde euro, fara TVA.
Nivelul taxei de utilizare a autostrazii, evaluat in prezent la 5,7 lei + TVA, va fi stabilit si incasat de Guvern.
Sova estimeaza ca traficul pe aceasta autostrada va fi... mai mult
Joi, 16 Ianuarie 2014, ora 17:05
PDL condamna modul in care premierul Victor Ponta si ministrul Dan Sova gestioneaza proiectul autostrazii Comarnic-Brasov.
"Este inacceptabil ca un proiect in concesiune, lansat in procedura de licitatie cu o valoare estimata de 1,2 miliarde euro si cu o lungime de 58 de kilometri sa ajunga sa coste cu 600 de milioane de euro mai mult si sa aiba numai 53 de kilometri", considera vicepresedintele PDL Alexandru Nazare.
Negocierea proiectului s-a facut intr-o lipsa totala de transparenta, avand in vedere ca nici macar acum nu se cunoaste suma finala pe care o va plati statul roman sau care sunt bancile care vor finanta proiectul, mai sustine democrat-liberalul.
Ponta anunta cat va costa autostrada Comarnic-Brasov si care va fi taxa pentru soferi (Video)
"Premierul Ponta ne anunta senin ca a cerut Eurostat sa nu fie luat in calcul la deficit, de parca Eurostat e o institutie care poate fi pacalita de minciunile lui Sova si Ponta. Si Eurostat si romanii isi vor da seama ca ...citeste mai departe despre "Guvernul, somat sa publice toate conditiile negociate pentru Comarnic-Brasov si nota de plata" pe Ziare.com mai mult
Joi, 16 Ianuarie 2014, ora 17:03
Premierul Victor Ponta a anuntat, joi, cat vor costa lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov, precum si care va fi taxa pentru soferii care vor circula pe aceasta sosea de mare viteza.
"Constructia trebuie sa inceapa in acest an, la sfarsitul lunii aprilie, iar ultimul kilometru va fi finalizat cel mai tarziu in 2017. Aceasta este perioada prevazuta in contract, insa imi exprim speranta ca in 2016 vom reusi sa o dam in exploatare.
Intre timp, vor fi deschise sectiuni de autostrada, pe masura ce vor fi gata.
Costurile estimative (pentru realizarea autostrazii - n.red.) ajung la 1,8 miliarde de euro, astfel ca ea va costa 28 milioane de euro pe km, in conditile in care va cuprinde 3 tuneluri, 19 viaducte, 15 poduri. E o constructie tehnica foarte dificila", a spus Victor Ponta, intr-o conferinta de presa care a avut loc dupa semnarea unui memorandum cu consortiul VISTRADA Nord, compus din companiile Vinci (Franta), Strabag (Austria) si Aktor (Grecia), realizatorul ...citeste mai departe despre "Ponta anunta cat va costa autostrada Comarnic-Brasov si care va fi taxa pentru soferi (Video)" pe Ziare.com mai mult
Joi, 16 Ianuarie 2014, ora 11:46