Profilul de consumator al barbatului roman a fost conturat in septembrie la Marketing for Men, prima conferinta dedicata in exclusivitate intelegerii shopper-ului masculin din Romania.
In prima zi a conferintei, Laura Jimbu (Research Manager, Lighthouse Group) a prezentat in avanpremiera primele rezultate ale raportului de cercetare Men in Romania ce urmeaza sa fie lansat in curand sub umbrela SMARK Research.
Studiul a evidentiat 7 tipologii de barbati in Romania: exploratorul, devoratorul, optimistul, atemporalul, empiricul, refractarul si responsabilul. Pe segmente de varsta, ei se impart astfel: barbatii intre 20 si 29 ani sunt cu precadere empirici, devoratori sau responsabili, o parte dintre cei intre 30 si 39 ani sunt exploratori, iar cei intre 40 si 55 ani sunt optimisti, atemporali sau refractari.
Impactul crizei financiare
Raportul Species: The Changing Face Of Men realizat de Discovery Networks a fost prezentat in premiera in Romania de Ada Roseti (Director de programe, Discovery Networks CEEMEA). Cele mai importante noutati relevate de raport sunt urmatoarele:
Criza financiara a intarziat maturizarea barbatilor tineri. Etape traditionale precum parasirea casei parintilor, dezvoltarea unei cariere, casatoria sau copiii au devenit obiective mai indepartate. Daca in urma cu 5 ani barbatii de aproximativ 20 ani vorbeau despre faptul ca nu vor sa se maturizeze, preferand sa exploreze inca noi oportunitati, barbatii de acum isi dau seama ca din cauza... mai mult
Joi, 19 Septembrie 2013, ora 08:55
Reprezentantii industriei de marcomm se mai pot inscrie timp de inca trei zile la Marketing for Men 2013, conferinta din seria SMARK KnowHow ce isi propune sa dezbata in profunzime profilul si caracteristicile barbatului roman pentru prima data in tara noastra.
Conferinta include o componenta puternica de research, cu prezentari ale unor cercetari locale si regionale referitoare la publicul masculin ce nu au mai fost dezvaluite pana acum. Vor fi dezvaluite astfel rezultatele unor studii de piata realizate pentru target-ul masculin la nivel de regiune si tara.
Astfel, Ada Roseti (Discovery Channel) va prezenta rezultatele celui mai recent raport "Species", ce investigheaza comportamentul barbatilor cu varste cuprinse intre 25 si 39 de ani, din regiunea EMEA. Laura Jimbu (Lighthouse Group) va prezenta in exclusivitate primele rezultatate ale raportului "Men in Romania", ce urmeaza sa se lanseze in curand.
Rodica Mihalache (Starcom MediaVest) prezinta un studiu referitor la perceptia barbatilor romani despre bere. Liviu Toader (Leo Burnett) face o scurta analiza a comportamentului masculin in magazin, plecand de la factorii de influenta si continuand cu identificarea stimulilor, a barierelor de achizitie si descrierea propriu-zisa a procesului decizional.
Printre temele generale abordate la conferinta de catre specialistii in research, marketing si comunicare, se numara:
- Portretul consumatorului barbat din Romania de azi: atitudini, comportamente de consum,... mai mult
Luni, 09 Septembrie 2013, ora 13:51
Prima editie a conferintei Marketing for Men isi propune sa ajute specialistii din industria marcomm sainteleaga mai bine relatia barbatilor din Romania cu shopping-ul.
Tema conferintei este una care nu a mai fost abordata pana acum in tara noastra, majoritatea clientilor indreptandu-si eforturile de marketing catre femei. Dincolo de puterea de decizie a acestora, rolul si influenta barbatului in decizia de cumparare este la fel de importanta, mai ales in contextul unui climat social in schimbare si al cresterii cumparaturilor online.
Dezbaterile se vor purta in jurul consumatorului masculin, analizand barbatul roman din perspectiva psiho-sociologica si la nivel de trend-uri. Laszlo Nagy (Stilmasculin.ro) si Cezar Ionascu (Domni de Romania) vor analiza noua preocupare pentru imagine si stil in randul barbatilor, iar Ionut Codreanu (Active Watch) va prezenta o analiza a imaginii masculine propagate de media.
Virgil Ricu aduce informatii din cabinetul de psihoterapie despre schimbarile la nivel de mentalitate a barbatilor si despre prietenia speciala dintre ei.
Vom afla despre barbati si din rezultatele unor studii de piata realizate pentru acest target la nivel de regiune si tara. Astfel, Ada Roseti(Discovery Channel) va prezenta rezultatele celui mai recent raport "Species", ce investigheaza comportamentul barbatilor cu varste cuprinse intre 25 si 39 de ani, din regiunea EMEA.
Laura Jimbu (Lighthouse Group) vaprezenta in exclusivitate primele rezultate... mai mult
Luni, 02 Septembrie 2013, ora 12:16
Sociologi, marketeri si publicitari se vor reuni pe 4 si 5 iulie 2013 la Bucuresti pentru a dezbate caracteristicile femeilor din target-ul comercial, in cadrul primei editii a conferintei Marketing for Women.
Acest eveniment isi propune sa faca lumina in relatia complicata dintre profesionistii din industria de marcomm si femeile din Romania, de multe ori portretizate cliseic sau foarte pe scurt in brief-urile campaniilor de comunicare.
Tema conferintei este una care se impune pe piata serviciilor de comunicare avand in vedere ca femeile sunt implicate la nivel local si global in majoritatea deciziilor de cumparare, chiar si atunci cand produsele sau serviciile au ca utilizatori finali barbatii.
De-a lungul celor doua zile de conferinta, peste 20 de speakeri romani si un invitat international vor dezbate teme relevante pentru cei interesati de cunoasterea consumatorului feminin.
Astfel, in prima zi, vorbitori precum Mircea Toma (Presedinte, Active Watch), Mugur Ciumageanu (Psihoterapeut)), Rodica Mihalache (Head of Consumer and Business Insights, Starcom MediaVest) sau Cristina Craciun (Head of Qualitative Research, IPSOS Research) vor discuta despre consumatorul feminin, pornind de la studiile de piata locale si trend-urile, valorile si consumul de media preferate de catre femei.
In cea de-a doua zi, Ben Grossman (Senior Strategist, Jack Morton Worlwide) va prezenta rezultatele raportului Beyond Pink, un studiu realizat anul trecut la nivel global ce... mai mult
Marti, 11 Iunie 2013, ora 09:45