Grupul auto german Volkswagen AG a anuntat vineri accelerarea planurilor privind productia si vanzarea vehiculelor electrice.
Actuala tinta a brandului Volkswagen este sa produca un milion de masini electrice pana la finalul lui 2023, cu doi ani mai devreme decat era obiectivul initial. Pana in 2025, de pe noua linie ID dedicata exclusiv vehiculelor electrice urmau sa iasa 1,5 milioane de unitati.
Productia modelului ID.3 a inceput in noiembrie la fabrica din Zwickau, la sud de Leipzig. Este primul model al Volkswagen exclusiv electric ce va fi fabricat pe scara mare, la un pret de aproximativ 30.000 de euro in Germania. Modelul ID.3 va fi disponibil in Europa de la mijlocul lui 2020. Pana acum au fost rezervate aproximativ 35.000 de masini de catre clientii internationali, sustin oficialii VW.
Volkswagen vrea sa devina lider global pe segmentul vehiculelor electrice, dar se confrunta cu concurenta altor producatori auto, cum ar fi grupul american Tesla.
Luna trecuta, Volkswagen a anuntat ca in urmatorii cinci ani va investi 60 de miliarde de euro, cu 16 miliarde de euro mai mult decat estima anul trecut, pentru a dezvolta automobile electrice si hibride.
Din suma totala, partea alocata investitiilor in gama de automobile complet electrice este de 33 de miliarde euro, adica 40% din investitiile grupului, in crestere fata de 30% cat a anuntat anul trecut.
Pentru a respecta cele mai stricte norme europene privind emisiile de CO2, Volkswagen intentioneaza sa... mai mult
Vineri, 27 Decembrie 2019, ora 17:06
Fostul director general de la Volkswagen, Martin Winterkorn, precum si patru alti responsabili ai constructorului auto german, au fost inculpati in dosarul manipularii emisiilor poluante ale motoarelor diesel, a anuntat luni procuratura germana.
Acest scandal, denumit Dieselgate, a implicat aproximativ 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial si a costat grupul Volkswagen aproximativ 28 de miliarde euro.
Martin Winterkorn a fost inculpat pentru "frauda" si "incalcarea legislatiei privind concurenta neloiala", fostul CEO fiind acuzat "ca nu a divulgat autoritatilor si clientilor din Europa si SUA manipularile ilegale ale motoarelor diesel dupa ce a luat la cunostinta", a informat Parchetul din Brunswick intr-un comunicat de presa, citat de AFP.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto mondial, a recunoscut in 2014 ca a utilizat un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Dupa izbucnirea acestui scandal, Volkswagen a promis miliarde de dolari pentru a-i despagubi pe detinatorii de autovehicule diesel din SUA.
Insa, pana acum, Volkswagen a refuzat sa adopte o masura similara pentru cele 8,5 milioane de vehicule din Europa implicate in acest scandal, din cauza diferentelor existente in legislatie. ...citeste mai departe despre "Fostul sef de la Volkswagen a fost inculpat pentru frauda in scandalul Dieselgate" pe Ziare.com mai mult
Luni, 15 Aprilie 2019, ora 15:56
Autoritatea de concurenta a Comisiei Europene (CE) intentioneaza sa transmita in aceasta primavara plangeri oficiale producatorilor auto germani BMW, Daimler si Volkswagen, acuzati de o intelegere secreta in domeniul emisiilor motoarelor diesel, a anuntat miercuri publicatia Handelsblatt.
In asa-numita "Comunicare privind obiectiunile" formulata de Comisie, ar urma sa fie prezentate detaliile cuprinzatoare ale acuzatiilor, care ar putea duce la amendarea celor trei companii, transmite Reuters.
Conform Handelsblatt, documentele procurorilor din Braunschweig si Munich arata ca producatorii auto au colaborat in domeniul emisiilor motoarelor diesel si s-au avertizat reciproc sa nu le arate autoritatilor detaliile referitoare la activitatile lor.
Chiar Daimler a prezentat aceste informatii Comisiei Europene, in 2014, urmat de Volkswagen doi ani mai tarziu.
Reprezentantii Comisiei Europene si nici cei ai BMW, Daimler si Volkswagen nu au comentat informatia.
Companiile care incalca reglementarile UE pot primi o amenda de pana la 10% din cifra lor globala de afaceri.
In septembrie, Comisia Europeana a demarat oficial o investigatie pentru a stabili daca BMW, Daimler si Volkswagen au avut o intelegere secreta pentru a evita concurenta in dezvoltarea sistemelor de control al emisiilor.
Executivul comunitar a anuntat ca a primit informatii potrivit carora reprezentanti ai "cercului celor cinci": BMW, Daimler si Volkswagen - alaturi de subsidiarele sale Audi si... mai mult
Miercuri, 06 Martie 2019, ora 12:24
Grupul auto german Volkswagen a fost amendat de Autoritatea pentru concurenta din Italia (AGCOM) cu cinci milioane de euro, "din cauza practicilor comerciale incorecte", deoarece "consumatorii au fost gresit informati in reclame cu privire la nivelul de poluare al vehiculelor diesel".
Volkswagen face obiectul unor anchete in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (din care peste 700.000 in Italia) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, transmite DPA.
AGCOM a specificat ca amenda de cinci milioane de euro este nivelul maxim care poate fi impus in astfel de circumstante. Ea ...citeste mai departe despre "Scandalul emisiilor nu se stinge: Grupul Volkswagen, amendat si in Italia" pe Ziare.com mai mult
Marti, 09 August 2016, ora 09:56
Dacia va avea un concurent de top pe piata modelelor ieftine, pe care o domina categoric in ultimii ani.
Volkswagen va lansa in urmatoarea perioada un model low cost pentru a acapara o piata extrem de atractiva, potrivit Autoblog.
In aceste conditii, conform unui anunt facut de presedintele Martin Winterkorn, Volswkagen a dezvoltat ...citeste mai departe despre "Pericol pentru Dacia: Volkswagen pregateste un model foarte ieftin" pe Ziare.com mai mult
Marti, 24 Martie 2015, ora 18:09
Volkswagen doreste sa se extinda pe piata masinilor ieftine prin dezvoltarea unui model al carui pret s-ar situa la 6.000 - 7.000 de euro. Acesta ar urma sa intre in productie in 2015 si sa fie vandut in special pe pietele din China, India si Africa.
"Nu a fost luata inca o decizie definitiva. Vom dezvolta o masina de buget in clasa de pret 6.000 - 7.000 de euro. Peste 3 milioane de masini pe an pot fi vandute doar in China pe acest segment, la care se adauga un milion in India. Africa este de asemenea o piata foarte promitatoare", a afirmat directorul general al Volkswagen intr-un interviu pentru Der Spiegel, conform Mediafax.
El a adaugat ca dezvoltarea modelului va avea loc in Germania, unde se va decide cum va arata masina si cu ce motorizari va fi echipata, dupa ce a fost intrebat ce are de gand sa faca in privinta absentei Volkswagen de pe segmentul automobilelor low-cost, cu preturi mai mici de 8.000 de euro.
"Apoi dezvoltarea va continua in China cu unul dintre partenerii nostri, productia urmand sa inceapa in 2015", a afirmat seful companiei.
Revista germana Auto Bild scria in luna octombrie ca Volkswagen are de gand sa copieze succesul Dacia prin lansarea unui brand auto low-cost in al treilea trimestru din 2015, vizand initial 3 modele cu preturi intre 6.000 - 8.000 euro.
Directorul de vanzari al Volkswagen, Christian Klingler, a declarat, in septembrie, la Salonul Auto de la Paris, ca grupul analizeaza variante pentru a intra pe segmentul... mai mult
Joi, 14 Februarie 2013, ora 15:39
Volkswagen se bazeaza pe brandurile sale de lux pentru a castiga teren in fata principalilor sai competitori General Motors si Toyota, in conditiile in care piata auto europeana se afla in criza.
Compania germana Volkswagen a finalizat achizitia Porsche in august, imbogatindu-si portofoliul de marci premium, din care faceau deja parte Audi, Lamborghini, Bentley si Bugatti.
Lansata ca "masina a maselor" in 1934, Volkswagen are in plan sa genereze un profit de 62,4 miliarde euro in urmatorii cinci ani, relateaza Bloomberg.
Acest profit va fi reinvestit in dezvoltare, tinta germanilor fiind sa depaseasca General Motors si Toyota la profit si vanzari pana in 2018.
Volkswagen are un puternic avantaj competitiv si reuseste sa vanda pe acest segment cu peste un milion de automobile mai mult decat competitorii americani si japonezi. Aceste vanzari ii asigura o marja a profitului de aproape 13%.
Comparativ, marja de profit la celelalte marci, Volkswagen, Skoda si Seat, este de doar 4,2%. mai mult
Luni, 24 Septembrie 2012, ora 11:49
PSA Peugeot Citroen, care a rezistat mult timp propunerilor de colaborare facute de Fiat, ar putea decide pana la urma ca o alianta cu producatorul auto italian este singura cale de a reduce decalanjul fata de grupul german Volkswagen (VW), liderul pietei europene.
Capacitatea de investitii si prezenta geografica a VW fac ca producatorii mai vulnerabili sa ramana tot mai mult in urma, daca nu se asociaza pentru a reduce capacitatea si a imparti costurile dezvoltarii unor noi masini.
"Peugeot are in mod clar nevoie sa se dezvolte. S-au opus mult timp ideii", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS in Londra.
VW este deja cu mult inaintea concurentilor sai europeni, cu planuri de investitii in noi modele in valoare de 62 miliarde de euro, pentru perioada 2011-2016.
Peugeot a alocat in schimb perioadei 2008-2011 cheltuieli medii anuale pentru investitii in cercetare si dezvoltare in valoare de 3,7 miliarde de euro, potrivit celui mai recent raport anual.
Fiat si divizia americana Chrisler au prevazut pentru 2010-2014 fonduri pentru investitii de 26 miliarde de euro
Tendintele sunt negative pentru piata Europei Occidentale, fiind anticipat in acest an un declin de 6%, ceea ce va face concurenta preturilor extrem de dura, in timp ce producatorii auto se lupta pentru piete majore precum Brazilia, Rusia, India si China.
"Nimeni nu vrea mai multa expunere la Europa, dar daca esti deja prezent acolo, atunci ai nevoie de marime", a aratat Houchois.
Fiat... mai mult
Joi, 26 Ianuarie 2012, ora 21:30
Volkswagen a inceput productia in cadrul fabricii din India, sambata, sperand sa obtina zece procente din piata cu cea mai rapida crestere din lume, in urmatorii sase ani. Prima masina iesita de pe linia de productia din Pune, India, a fost un Polo, relateaza AP. Producatorul german de automobile a investit 580 de milioane de euro in constructia fabricii indiene, un element cheie al stratagiei sale in aceasta regiune, potrivit oficialilor companiei. Fabrica poate produce pana la 110.000 de masini pe an si va fi folosita pentru Skoda Fabia, Polo si o berlina ce va fi lansata in a doua jumatate a anului viitor. Printre concurentii Volkswagen ce vor avea unitati de productie in India se numara Ford, care va lansa modelul compact Figo in primul trimestru din 2010, Nissan, care va pune in vanzare o versiune a Micra, in mai anul viitor si General Motors, care a inceput productia Chevrolet Spark in septembrie 2008 si va lansa un nou model, Chevrolet Beat, in a doua jumatate din 2010. mai mult
Luni, 14 Decembrie 2009, ora 10:34