HTC isi va extinde portofoliul de produse cu modele mai ieftine, ca urmare a proplemelor cu care se confrunta in piata, a anuntat compania.
Pana nu de mult, producatorul taiwanez de terminale mobile HTC era recunoscut ca producator de modele din clasa superioara, insa managementul apreciaza ca vanzarile trebuie sa sporeasca pe segmentele accesibile pentru o arie mai mare de utilizatori, dupa ce in 2013 a avut pierderi, conform Reuters.
"Problema noastra este ca anul trecut ne-am concentrat pe produsele din clasa superioara. Am pierdut o cota mare din piata de mijloc", a spus presedintele companiei, Cher Wang.
In piata terminalelor mobile, pe langa principalii concurenti, Samsung si Apple, au aparut si companii care vin puternic din urma, cum ar fi Xiaomi.
HTC va lansa terminale cu preturi in intervalul 150-300 de dolari
La randul sau, Chialin Chang, directorul financiar al HTC, a aratat ca vor lansa produse ce se vor incadra in intervalul de preturi de 150-300 de dolari, care vor avea ca destinatie pietele in curs in dezvoltare.
Cu toate acestea, cei de la HTC nu vor renunta la telefoanele din clasa high-end, ale caror preturi sunt in jurul a 600 de dolari. Mai mult, compania nu va intra pe piata terminalelor "foarte, foarte ieftine", a mai aratat Chang.
Utilizatorii incep sa ceara telefoane ieftine
In China, cea mai mare piata din domeniu, din cele 53 de modele de telefoane disponibile pe pagina de internet a HTC, numai doua modele costa sub 150... mai mult
Luni, 10 Februarie 2014, ora 11:03
Producatorul chinez de smartphone ZTE are ca obiectiv pentru acest an vanzarea a 60 de milioane de terminale la nivel mondial, in crestere cu 20 de milioane de unitati fata de 2013, in incercarea de a-si castiga cote pe pietele competitive dominate de Samsung si Apple.
Conform vicepresedintelui companiei, Zhang Renjun, citat de
Reuters, vanzarile de anul trecut ale companiei chineze se cifreaza in jurul a 40 de milioane de unitati.
ZTE, care se afla in concurenta si cu cei de la Huawei pe pietele echipamentelor de telecomunicatii si terminalelor mobile, a iesit din randul primilor cinci vendori de smartphone in trimestrul trei al anului trecut, conform studiilor efectuate de companiile de cercetare IDC si Gartner.
In China, cea mai mare piata de telefonie mobila, cu peste un miliard de clienti, ZTE este in competitie directa cu Samsung si Apple, precum si cu companiile chineze Lenovo, Huawei si Xiaomi.
ZTE a prezentat noi tehnologii anul trecut
ZTE a prezentat la CES o noua tehnologie de control vocal pentru smartphone
Compania a prezentat la targul CES 2014, desfasurat la inceputul lunii in Las Vegas, o tehnologie care permite controlul vocal al smartphone-uri.
Aceasta urmeaza sa fie implementata pe seria de terminale Grand S, primul astfel de model care va fi lansat fiind Grand S II.
De asemenea, ZTE pregateste propriul ceas inteligent, pe care il va lansa in al doilea trimestru al anului viitor. Compatibil doar cu smartphones ZTE, noul... mai mult
Joi, 16 Ianuarie 2014, ora 12:19
Mobile World Congress, cel mai mare targ din lume dedicat telefoanelor mobile, vine anul acesta (25 februarie) cu noutati interesante: o companie a descoperit o tehnologie cu ajutorul careia nu vom mai avea nevoie sa incarcam telefonul mobil, iar Samsung si Nokia vor sa dea lovitura pe piata tabletelor.
Peste 1.500 de companii vor participa anul acesta la Mobile World Congress, expozitia ocupand nu mai putin de 70.500 de metri patrati. Anul trecut, in cadrul evenimentului au fost inregistrati peste 67.000 de participanti, dintre care 3.500 au fost directori executivi. Peste 3.300 de jurnalisti din 92 de tari au transmis informatii anul trecut de la Mobile World Congress.
In ceea ce priveste dezvoltatorii de aplicatii pentru telefoane mobile, Mobile World Congress a atras anul trecut peste 12.000 de specialisti. Business24 iti prezinta principalele noutati care vor fi prezentate anul acesta in cadrul expozitiei.
Telefonul care nu are nevoie de incarcare
Compania franceza Wysips va prezenta in cadrul Mobile World Congress un smartphone functional dotat cu o folie speciala dispusa deasupra ecranului, care ii va asigura suficienta energie astfel incat telefonul sa fie incarcat in permanenta.
Wysips - What You See is Photovoltaic Surface - a creat o tehnologie cu ajutorul careia poate produce energie solara de pe orice suprafata, fara ca produsul respectiv sa sufere vreo modificare a design-ului.
Aceasta tehnologie va ajuta producatorii sa reduca... mai mult
Miercuri, 06 Februarie 2013, ora 13:15
Craciunul aduce in 2012 o noua traditie in familie, tot mai multi copii gasind sub pom tablete in locul papusilor Barbie si masinutelor, industria producatoare de jucarii incercand sa gaseasca o solutie pentru a ramane relevanta in concurenta cu noul val, potrivit Fiancial Times, preluat de CNBC.
De la Kindle Fire la iPad, analistii anticipeaza aparitia unui nou trend in acest an: de la 3 ani in sus, copiii vor despacheta de Craciun tablete in locul jucariilor obisnuite.
Producatorii de jucarii obisnuite au remarcat deja tranzitia, insa nu au reusit inca sa se adapteze.
"Cei mai mari producatori, Mattel si Hasbro, sunt ingroziti. Ar trebui sa fie ingroziti, dar linia oficiala a "partidului" este ca nu se tem", comenteaza analistul Sean McGowan, director de cercetare la banca de investitii Needham & Company.
Pentru Mattel, cel mai mare producator de jucarii dupa venituri, cel mai bine vandut produs in acest an este o carcasa din plastic pentru telefoane mobile, a declarat o sursa apropiata companiei. Situatia ridica semne serioase de intrebare cu privire la soarta traditionalelor papusi Barbie si masinute Hot Wheels.
Unii analisti si-au redus estimarile privind vanzarile de jucarii in trimestrul al patrulea din acest an, anticipand venituri de 1,41 miliarde dolari pentru Hasbro, respectiv 2,29 miliarde dolari pentru Mattel, continuand scaderile din primele noua luni ale lui 2012.
Producatorii de jucarii si jocuri de societate isi pierd relevanta, copiii... mai mult
Luni, 24 Decembrie 2012, ora 16:12
In anii '90 si chiar si pana la jumatatea anilor 2000, cand spuneai telefon mobil, Nokia era primul cuvant care iti venea in minte. Anii au trecut, iar gigantul finlandez se clatina serios, multi analisti fiind absolut convinsi ca prabusirea Nokia este aproape.
Daca la sfarsitul anilor '90 Nokia putea fi creditata cu o cota de peste 40% din piata internationala de telefoane mobile, in ultimii ani finlandezii au pierdut mult in fata unor competitori redutabili precum Samsung sau Apple.
Actiunile, la cel mai scazut nivel din 1996 incoace
Actiunile Nokia au scazut luni la bursa cu peste 3%, ajungand sub cotatia de 1,50 euro, pentru prima data din 1996, pe fondul sporirii temerilor investitorilor privind viitorul producatorului finlandez de telefoane mobile, transmite Reuters. Luni dimineata, la bursa de la Amsterdam, actiunile Nokia se tranzactionau la 1,49 euro.
Luna trecuta, agentia de evaluare financiara Moody's Investors Service a revizuit in scadere ratingul producatorului finlandez de telefoane mobile Nokia Oyj, de la 'Baa3' la 'Ba1', iar perspectiva ramane negativa. Decizia Moody's vine dupa ce in 15 iunie Nokia a anuntat ca va elimina alte 10.000 de locuri de munca la nivel global pana la finele lui 2013 si totodata a avertizat ca pierderile inregistrate in trimestrul al doilea vor fi mai mari decat se estima anterior.
Noile restructurari cresc la 40.000 numarul locurilor de munca eliminate de fostul lider mondial al telefoniei mobile dupa ce Stephen... mai mult
Joi, 09 August 2012, ora 17:46
Samsung a recastigat pozitia de lider al pietei smartphone, dominata de Apple in primul trimestru al acestui an. Principala arma: ecranul de mai multe dimensiuni.
Samsung are in oferta nu mai putin de 13 modele smartphone cu ecrane ce au dimensiuni cuprinse intre 2,8 inci si 5,3 inci. Apple, care a mizat mereu pe un numar limitat de modele, are in oferta un singur display, de 3,5 inci.
Strategiile diferite si succesul celor de la Samsung l-au facut pe analistul Neil Mawston, de la Strategy Analytics, sa mizeze pe decizia celor de la Apple de a extinde linia de modele la un anumit moment.
O larga paleta de produse
Producatorul gamei Galaxy a comercializat 93,5 milioane de terminale in primul trimestru din acest an, cu 36% mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Nokia, ocupanta locului secund, a comercializat 82,7 milioane de terminale, in timp ce Apple a vandut 35,1 milioane de unitati, in crestere cu 89% fata de anul trecut.
Samsung a comercializat 44,5 milioane de smartphone in primele trei luni ale acestui an, "furand" pozitia de lider al pietei de la Apple.
Marimea este un motiv important in alegerea unui dispozitiv mobil, mai ales dupa ce Google Android a devenit cel mai mare concurent al Apple pe piata de smartphone, estimata la 219 miliarde de dolari.
Saptamana trecuta, cel mai mare producator de electronice de larg consum a afisat o crestere a profitului cu 81% pana la 4,5 miliarde de dolari, dupa ce veniturile diviziei mobile... mai mult
Vineri, 04 Mai 2012, ora 19:07
Samsung, cel mai mare producator de aparatura electronica din Asia, a devansat pentru prima oara Nokia in privinta vanzarilor de telefoane mobile, devenind lider mondial in primul trimestru cu ajutorul popularitatii smartphone-urilor Galaxy, estimeaza analisti intervievati de Bloomberg.
Compania sud-coreeana a livrat in total aproximativ 92 de milioane de telefoane mobile in primele trei luni, potrivit mediei estimarilor facute de cinci analisti.
Samsung a vandut probabil 44 de milioane de smartphone-uri in primul trimestru, de peste trei ori mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, a estimat la inceputul lunii aprilie un analist al CLSA Asia-Pacific Markets din Seul, estimeaza analisti intervievati de Bloomberg.
Nokia a anuntat miercuri ca a vandut in primul trimestru 83 de milioane de telefoane mobile, din care 12 milioane de aparate smartphone si 71 de milioane de modele obisnuite.
Compania finlandeza a fost lider pe piata mondiala a telefoanelor mobile in ultimii 14 ani.
Samsung a beneficiat de popularitatea telefoanelor Galaxy, in timp ce cota de piata a Nokia a scazut, cumparatorii fiind atrasi de iPhone-urile preoduse de Apple si de aparatele cu sistemul de operare Android al Google.
"Samsung ia rapid locul Nokia", a declarat Lee Sun Tae, analist la compania Investment & Securities in Seul.
Tae considera ca Nokia va continua sa piarda teren, in lipsa competitivitatii pe segmentul smartphone.
Un purtator de cuvant al Samsung din... mai mult
Joi, 12 Aprilie 2012, ora 19:32
Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, si-a propus sa vanda in acest an mai mult de 500 milioane de telefoane la nivel mondial, nivel superior asteptarilor pietei, a declarat luni un director al companiei, intr-un interviu pentru un ziar indian, potrivit Les Echos."In 2010, Nokia va vinde peste 500 milioane de unitati, prin intermediul a trei platforme, ceea ce va reprezenta aproximativ 40% din totalul pietei mondiale", a spus directorul diviziei de telefoane mobile, Rick Simonson, pentru publicatia indiana Economic Times.
Declaratia a contribuit la cresterea actiunilor, care castigasera 3,14%, pana la 9,20 euro/actiune, la ora 15:10, ora Romaniei. In estimarile publicate pe 2 decembrie, Nokia anticipa ca in 2010 va avea o cota de piata aproximativ egala cu cea din 2009, la un volum al vanzarilor mai mare cu 10%.
Simonson, care a fost directorul financiar al Nokia pana in octombrie, a estimat, totodata, ca numai jumatate din sistemele de operare pentru telefoanele mobile aflate in prezent pe piata ar urma sa supravietuiasca, din cauza concurentei acerbei.
"Nu exista suficient loc pentru mai mult de patru sau cinci sisteme de operare", a adaugat oficialul Nokia. In prezent pe piata exista in jur de zece sisteme de operare, iar Samsung Electronics a anuntat luna trecuta lansarea propriei platforme pentru telefoane mobile, numite Bada.
Grupul finlandez, care detine mai mult de o treime din piata mondiala, a trecut pe pierdere in trimestrul al treilea... mai mult
Luni, 04 Ianuarie 2010, ora 16:05
Vanzarile mondiale de telefoane mobile, care erau in declin de la finalul anului trecut, au revenit pe o usoara crestere in trimestrul III si ar urma sa accelereze in lunile urmatoare datorita succesului inregistrat de telefoanele smart, potrivit unui studiu al cabinetului Gartner, citat de AFP, precizeaza NewsIn.Astfel, in trimestrul al treilea acestea au crescut cu 0,1%.Vanzarile de telefoane smart, care permit inclusiv navigarea pe internet, au avansat cu 12,8%, pana la 41 milioane unitati, in timp ce piata mondiala a atins 308,9 milioane, a precizat compania de cercetare, intr-un comunicat. Gartner se asteapta ca in 2010, vanzarile de telefoane mobile sa creasca cu 5-7%, iar telefoanele smart, cu 48%. Vanzarile de telefoane iPhone, produse de Apple, au sporit in trimestrul al treilea cu aproape 50%. iPhone reprezinta 17,1% din totalul telefoanelor smart vandute in lume, fata de 12,9% cat reprezentau in urma cu un an.Potrivit Gartner, avansul ar urma sa fie si mai important in ultimul trimestru, cand Apple, al treilea comerciant de telefoane smart la nivel mondial, va incepe sa vanda iPhone in China si in alte 16 tari.Nokia ramane lider mondial pe acest segment, desi cota sa de piata a scazut la 39,3%, de la 42,3% in urma cu un an. Pe piata mondiala, Nokia ramane tot numarul unu, dar isi vede pozitia diminuata (36,7% fata de 38,2% anul trecut), in timp ce grupul sud-coreean Samsung isi consolideaza locul al doilea (19,6% din piata fata de 17,1% in 2008).Concurentul sau... mai mult
Joi, 12 Noiembrie 2009, ora 18:02