Grupul german Daimler, proprietarul Mercedes-Benz Cars, a incheiat un acord cu un consortiu format din peste 40 de banci pentru o linie de credit de 9 miliarde euro, finantand astfel programul ambitios de dezvoltare a unor modele noi, cu scopul de a deveni lider de piata pana in 2020.
Finantarea va inlocui o linie de credit existenta, de 7 miliarde euro, care ar fi urmat sa se incheie in 2015, potrivit unui comunicat al Daimler, citat de Bloomberg.
Noua linie de credit are o durata de 5 ani, cu posibilitatea de a fi prelungita pana in 2020.
"Suntem incantati de interesul mare pentru aceasta linie de credit. Am decis sa innoim mai devreme finantarea existenta, in principal datorita conditiilor favorabile de piata, si am obtinut astfel o lichiditate solida pe termen lung", a declarat in comunicat directorul financiar al Daimler, Bodo Uebber.
Consortiul este format din peste 40 de banci din Europa, Asia si continentul american, iar licitatia a fost "suprasubscrisa semnificativ", a precizat compania.
Directorul gneeral al Daimler, Dieter Zetsche, s-a angajat sa readuca Mercedes-Benz pe primul loc in topul producatorilor de automobile de lux pana in 2020. Compania a cazut pe locul al treilea dupa vanzari in 2011, fiind devansata de BMW si Audi, divizie a Volkswagen.
Grupul spera sa atinga acest obiectiv prin investitii in dezvoltarea a numeroase modele noi. mai mult
Vineri, 27 Septembrie 2013, ora 11:37
Vanzarile diviziei Mercedes-Benz a grupului Daimler au urcat cu 20% in iulie, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 116.790 de autovehicule, peste cresterea de 14% raportata de BMW si de 9,8% in cazul Audi, datorita cererii pentru versiunile din clasa E si a modelelor compacte.
In primele sapte luni, livrarile Mercedes-Benz au crescut cu 8,1%, la 811.227 de autoturisme si SUV-uri, potrivit Bloomberg.
Daimler lanseaza noi modele, precum ultima versiune a sedanului clasa S intrata pe piata luna trecuta, pentru a readuce Mercedes pe pozitia de lider al pietei masinilor de lux, pana in 2020.
Vanzarile din iulie ale modelelor Mercedes clasa A, clasa B si CLA aproape s-au dublat, iar cererea pentru Mercedes clasa E a urcat cu 26%, potrivit companiei.
Automobilul Mercedes clasa S nou intrat pe piata are un pret de pornire, inclusiv taxele, de 79.790 de euro.
Mercedes-Benz are pentru acest an o tinta de vanzari de 1,4 milioane de vehicule.
Producatorii de masini de lux au avut in ultimii ani rezultate mai bune decat ceilalti constructori, datorita interesului in crestere pentru modele premium din China si Statele Unite, care a compensat declinul cererii in Europa marcata de recesiune.
Livrarile BMW au crescut in luna iulie cu 14%, la 128.594 unitati, sustinute de noile versiuni ale modelului serie 3 si cererea pentru SUV-uri. La sapte luni, livrarile celui mai mare brand auto de lux din lume au avansat cu 8,4%, la 932.848 de unitati.
Vanzarile Audi,... mai mult
Vineri, 09 August 2013, ora 09:23
Audi isi va dubla oferta de SUV-uri de lux pana in 2020 pentru a profita de interesul crescut pentru acest segment si a reduce diferenta inregistrata in prezent comparativ cu vanzarile BMW.
Divizia Volkswagen (VW) dezvolta modelele Q2, Q4 si Q6 ca alternativa mai sportiva la cele trei SUV-uri pe care la fabrica in prezent, potrivit unei persoane apropiate situatiei, transmite Bloomberg, conform Mediafax.
"Audi este prima companie care are un plan de amploare pentru constructia unor SUV-uri care sa reflecte gama de autovehicule. Modelele SUV, cu pozitia inalta a scaunelor, seamana cu masinile frumoase din anii 1920. Ar putea deveni ceva normal pe segmentul premium", a declarat Christoph Stuermer, analist la firma de analiza IHS Automotive in Frankfurt.
Evolutia segmentului SUV-urilor de lux
Implicarea producatorilor de masini de lux pe segmentul SUV reflecta extinderea definitiei unei masini de lux. Vanzarile de SUV-uri premium sunt asteptate sa avanseze cu 36% pana in 2018, potrivit IHS Automotive.
Segmentul SUV-urilor de lux inregistreaza unul dintre cele mai rapide ritmuri de crestere datorita acceptarii lor de catre cumparatorii bogati, alimentand aparitia unui val de noi modele Audi, BMW si Mercedes-Benz.
Audi si Mercedes-Benz, pe locul al doilea, respectiv al treilea pe piata automobilelor de lux, vor sa detroneze BMW de pe pozitia de lider, pana la sfarsitul acestui deceniu.
Pentru VW, dezvoltarea Audi este esentiala intruct grupul vrea sa devina... mai mult
Miercuri, 20 Februarie 2013, ora 17:08
Capitalizarea bursiera a BMW a atins nivelul de 45 de miliarde de euro, aproape dublul celei de aproximativ 25 de miliarde de euro pe care o are Mercedes, daca se scade valoarea diviziei de camioane.
Grupul Daimler detine cea mai mare afacere cu camioane din lume, datorita acestei divizii ajungand la o valoare de piata de 42,2 miliarde de euro, scrie Bloomberg.
"Piata transmite ca perspectivele Mercedes sunt mult mai proaste decat cele ale BMW", a declarat Hans-Peter Wodniok, analist in cadrul Fairesearch din Germania.
"Iar piata are intotdeauna dreptate. In termeni de inovatie, BMW este lider", a precizat Wodniok.
Mandatul actualului CEO Daimler expira la sfarsitul lui 2013 si se pare in acest moment ca el nu va reusi sa-si indeplineasca promisiunea de a readuce Mercedes pe locul intai pe piata masinilor de lux, dupa ce firma a pierdut acest loc in 2005.
Mercedes intampina probleme la nivel mondial din cauza problemelor de expansiune pe piata chineza, unui ritm redus al segmentului de SUV si a unui brand care nu este atractiv pentru tineri.
In comparatie cu Mercedes, rivalii de la BMW si Audi au reusit sa-si creasca vanzarile pe piata masinilor de lux. mai mult
Vineri, 14 Decembrie 2012, ora 11:30
Rezultatul competitiei de pe piata masinilor de lux din SUA dintre Mercedes-Benz si BMW poate fi hotarat in mod neasteptat de Audi, dupa ce marca Volkswagen a reusit sa preia tot mai multi din potentialii cumparatori de BMW.
Mercedes se afla in septembrie inaintea BMW cu 5.221 de unitati livrate, in comparatie cu 2011, cand divizia Daimler AG a terminat anul cu 2.715 unitati in urma BMW.
Pierderile Bayerische Motoren Werke AG se datoresc Audi. "Daca ar trebui sa invinovatim pe cineva pentru ca BMW nu reuseste (n.r. sa ocupe primul loc), cu siguranta as arata spre Audi", a declarat pentru Bloomberg Ivan Drury, analist din industria auto pentru Edmunds.com.
Astfel, datele Edmunds arata ca 27% din cumparatorii Audi din luna septembrie au luat in calcul anterior posibilitatea sa cumpere un BMW, fata de doar 16% din aceiasi cumparatori, care au analizat optiunea achizionarii unui Mercedes.
Vanzarile de Audi de pe piata americana au crescut cu 18% in septembrie, pana la 100.694 unitati, potrivit firmei de cercetare Autodata. Cresterea este superioara celei de 13% a Mercedes, pana la nivelul de 191.618 unitati si semnificativ mai mare decat cresterea vanzarilor BMW, de 4,9%, pana la 186.397 unitati. Cifrele includ doar brandurile de lux.
Vanzarile Audi beneficiaza de pe urma lansarii de noi produse si a unei campanii de marketing agresive. Dealerii Audi din SUA au cheltuit aproximativ 206 milioane de dolari in ultimii doi ani pentru renovarea magazinelor.... mai mult
Marti, 23 Octombrie 2012, ora 12:02
Decalajul dintre vanzarile Mercedes si ale rivalilor sai germani de pe piata automobilelor de lux, BMW si Audi, a crescut.
Mercedes are probleme din cauza mai multor factori, printre care se numara strategia adoptata pe piata chineza, imbatranirea sedanului Clasa S si un avans redus al modelelor entry-level.
Dieter Zetsche, Directorul General Mercedes, se angajase sa readuca firma pe locul intai, dupa ce aceasta a fost depasita de BMW si Audi, scrie Mediafax. Promisiunea pare sa fie insa tot mai dificil de indeplinit in aceste conditii.
"Problemele Mercedes sunt interne. Va fi foarte greu sa revina pe primul loc. Ceilalti nu dorm", a comentat Christian Ludwig, analist la banca de investitii Bankhaus Lampe in Dusseldorf.
Pana in septembrie, Mercedes a livrat la nivel mondial 964.900 de autoturisme si vehicule sport utilitare, in crestere cu 5% fata de aceeasi perioada a lui 2011.
Aceasta evolutie a fost insa insuficienta pentru a depasi concurenta, Mercedes ramanand in urma Audi 132.600 de masini si fata de BMW, cu 145.000 de automobile.
In comparatie, diferenta din 2011 fata de Audi era de doar 53.900, iar decalajul fata de BMW a crescut si el in acest an cu 41%. mai mult
Miercuri, 10 Octombrie 2012, ora 15:34