Profitul Apple a scazut cu 8,6% in trimestrul al patrulea fiscal, incheiat in septembrie, la 7,51 miliarde dolari, inregistrand al treilea declin consecutiv, cu toate ca veniturile au urcat cu 4,2%, la 37,5 miliarde de dolari, sustinute de vanzarile noilor modele iPhone 5S si 5C.
Vanzarile iPhone, care includ si livrarile pe parcursul a circa o saptamana de smartphone-uri 5S si 5C, au fost de 33,8 milioane de aparate, peste asteptarile analistilor, de 32,8 milioane, relateaza Bloomberg.
Compania a comercializat in trimestrul al patrulea 14,1 milioane de iPad-uri, sub estimarile de 14,3 milioane. Livrarile de Mac-uri au atins 4,6 milioane de computere.
Apple estimeaza pentru viitorul sezon de al sarbatorilor de iarna cea mai lenta crestere a vanzarilor din ultimii cinci ani. Faptul reflecta incetinirea cresterii livrarilor iPhone-urile si iPad-urile, pe fondul intensificarii concurentei pe o piata saturata.
Pentru trimestrul actual, Apple anticipeaza venituri de 55-58 miliarde de dolari, cu o crestere de 0,9%-6,4% de la 54,5 miliarde de dolari in urma cu un an. Aceasta ar fi cea mai lenta crestere a vanzarilor in perioada sarbatorilor dupa 2008, cand veniturile au avansat cu 6%. Profitul va fi aproximativ egal cu cel din aceeasi perioada a anului trecut.
In 2011 si 2012, vanzarile Apple au crescut in perioada sarbatorilor cu peste 70%.
In ce conditii isi poate reveni compania
Produsele Apple au revolutionat industria tehnologiei, dar cotatia actiunilor... mai mult
Marti, 29 Octombrie 2013, ora 10:52
Apple a inceput vineri vanzarea noilor modele iPhone, 5S si 5C, evenimentul fiind insotit ca de obicei de cozi lungi formate in fata magazinelor companiei, iar analistii estimeaza un rezultat record pentru primul weekend, de pana la 6 sau chiar 7 milioane de unitati, potrivit Bloomberg.
In Munchen, peste 2.000 de oameni au asteptat startul vanzarilor, in timp ce in Paris, la Luvru, 300 de persoane au stat la coada pentru deschiderea magazinului Apple. La magazinul din cartierul Ginza din Tokyo s-au strans aproximativ 800 de persoane inainte de startul programului, inclusiv oameni costumati in Batman sau imbracati in stilul cofondatorului Apple Steve Jobs. Un magazin din Beijing a atras doar 50 de clienti, intrucat cumparatorii trebuie sa se programeze online pentru a veni la magazin sa-si ridice smartphone-urile.
Lansarea din Asia si Europa va continua pe parcursul zilei de vineri cu startul vanzarilor in Statele Unite.
Apple a inclus pentru prima data China in randul tarilor in care incepe vanzarea in prima etapa, renuntand la intarzierea de trei luni din anii trecuti. Compania vrea sa atraga noi clienti pe cea mai mare piata de telefonie mobila din lume, scrie Bloomberg.
"Anul trecut, daca vroiai un iPhone imediat dupa lansare costa foarte mult, pentru ca trebuia sa cumperi unul adus din Hong Kong sau din SUA. Acum, pot cumpara direct dintr-un magazin Apple, asa ca este mai ieftin", a declarat Max Zhang, un student de 20 de ani aflat in fata magazinului Apple... mai mult
Vineri, 20 Septembrie 2013, ora 14:19
Producatorii chinezi continua sa scoata pe piata noi modele de smartphone, care dintre care mai atractive. Pe acest fond al unei piete din ce in ce mai largi, compania Apple se vede in situatia de a ocupa un loc codas intr-un top al vanzarilor din China.
Conform companiei de cercetare Canalys, citata de Tech News, Apple se afla de-abia pe locul 7 in topul vanzarilor de smartphone-uri din China, fiind intrecuta chiar si de o companie care a lansat pe piata primul telefon in urma cu doar doi ani.
Xiaomi, producatorul care a luat fata celor de la Apple, a lansat pe piata primele sale smartphone-uri in urma cu doi ani, acestea fiind apreciate datorita raportului calitate-pret foarte bun.
Citeste mai multe despre Apple, umilinta teribila pe piata din China pe Ziare.com. mai mult
Vineri, 09 August 2013, ora 08:35
Cota de piata a Apple dupa vanzarile de smartphone-uri la nivel global a scazut in trimestrul al doilea la 13,6%, cel mai redus nivel din ultimii trei ani, fata de 16,6% in perioada corespunzatoare a anului trecut, pe fondul cresterii in popularitate a marcilor chineze cu preturi mai mici.
Apple a livrat 31,2 milioane de iPhone-uri in trimestrul al doilea, in timp ce Samsung s-a mentinut lider de piata cu 76 milioane de unitati livrate si o cota de 33,1%, potrivit datelor companiei de cercetare de piata Strategy Analytics, citate de Bloomberg.
Huawei, ZTE si LG, principalii castigatori pe piata de smartphone-uri
Astfel, volumul vanzarilor Apple a crescut cu 20% in perioada analizata, fata de un avans de 47% la nivelul pietei. Principalii castigatori au fost producatorii chinezi Huawei si ZTE, dar si grupul sud-coreean LG.
LG a urcat pe locul al treilea dupa Samsung si Apple, cu o cota de piata de 5,3%, urmat de ZTE cu 5% si Huawei cu 4,8%, potrivit Strategy Analytics.
Intr-un top realizat de compania de cercetare de piata IDC, Samsung si Apple sunt urmate de LG, Lenovo si ZTE. mai mult
Vineri, 26 Iulie 2013, ora 11:40
Comisia Europeana (CE) investigheaza daca Apple incearca sa scoata producatori rivali de smartphone-uri de pe piata din Europa folosind tactici de vanzari anticoncurentiale si restrictii tehnice in privinta iPhone.
Apple se confrunta cu presiune in crestere din partea autoritatilor, dupa ce saptamana trecuta senatorii americani l-au audiat pe directorul general, Tim Cook, privind practicile companiei de a-si reduce taxele folosind paradisuri fiscale, scrie Financial Times (FT).
Potrivit unor chestionare transmise saptamana trecuta de CE mai multor operatori de telefonie mobila din UE si vazute de FT, ancheta se concentreaza pe termeni de distributie care ar putea favoriza Apple prin prevederea ca niciun rival nu poate obtine conditii mai bune de vanzare.
Investigatia a fost declansata in urma plangerilor unor operatori de telefonie mobila si se afla inca intr-o faza preliminara. Inainte de deschiderea unei anchete formale de abuz, Comisia trebuie sa ajunga la concluzia ca Apple are o pozitie dominanta pe piata smartphone din UE. Succesul Samsung in ultimii ani pe piata smartphone ar putea face, insa, dificila o astfel de concluzie.
Apple afirma ca toate contractele companiei respecta legile UE.
Chestionarul de noua pagini transmis operatorilor telecom vizeaza in principal tacticile de vanzari, inclusiv daca Apple impune achizitia unui numar minim de iPhone-uri, restrictii in privinta bugetelor de marketing si clauze care stipuleaza ca Apple sa nu primeasca... mai mult
Luni, 27 Mai 2013, ora 15:29
Apple si Samsung, doi dintre cei mai mari producatori de telefoane mobile, au anuntat evolutii financiare spectaculoase pentru primul trimestru al acestui an, acestea detinand impreuna 70% din piata smartphone-urilor.
In timp ce vanzarile de iPhone reprezinta 50% din veniturile Apple, comercializarea de smartphone-uri aduce peste 40% din veniturile Samsung. Cele doua companii sunt cei mai mari competitori pe segmentul de smartphone. Intrebarea pusa de Business Insider este cine va castiga competitia.
Strategy Analytics considera ca Samsung va domina piata smartphone-urilor, datorita vanzarilor de 44,5 milioane de unitati in primul trimestru al 2012, in timp ce Apple a vandut numai 35 de milioane de unitati.
Conform unei alte analize, realizata de iSuppli, Apple va castiga competitia, dupa ce, conform datelor detinute de ei, Samsung a vandut "doar" 32 milioane de smartphone-uri in loc de 44,5 milioane unitati.
Samsung, cele mai mari vanzari la telefoane "clasice"
Cele mai recente date oferite de iSuppli arata ca Samsung Electronics a depasit Nokia in primul trimestru din 2012 la vanzarea de telefoane mobile "clasice", dar a ramas pe locul al doilea pe segmentul smartphone-urilor, dupa Apple.
Samsung a vandut 92 milioane de telefoane mobile in primul trimestru, cu 13% mai putine decat in ultimul trimestru al 2011. In aceeasi perioada, Apple a vandut 35 milioane de unitati, dar livrarile sale au scazut cu 5% fata de trimestrul precedent.
Nokia a vandut... mai mult
Vineri, 27 Aprilie 2012, ora 19:43