Volkswagen AG ar putea anunta concedieri, daca epidemia nu va fi tinuta sub supraveghere, deoarece compania cheltuieste aproximativ doua miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) pe saptamana, a afirmat directorul general Herbert Diess pentru postul german de televiziune ZDF.
Grupul german, care are pe plan global 671.000 de angajati, nu face vanzari in afara Chinei si cauta modalitati pentru a relua productia in alta parte, unde nu-i pune in pericol pe angajati, a explicat Diess, transmit Bloomberg si Reuters.
Acesta a adaugat: "Trebuie sa regandim productia. Disciplina pe care am avut-o in China nu o avem inca la unitatile noastre din Germania".
Cererea in China, cea mai mare piata a VW, s-a redresat, dar productia este doar la jumatate fata de cum era inaintea crizei, a afirmat seful VW.
Volkswagen, cel mai mare producator auto global, are 124 de fabrici in intreaga lume, din care 72 in Europa, numai in Germania fiind 28. Grupul a suspendat luna aceasta productia in Europa din cauza pandemiei.
Volkswagen cauta modalitati pentru a relua productia, angajatii urmand sa pastreze o distanta sigura unul fata de altul, iar compania va spori masurile de igienizare si dezinfectare, a explicat Diess.
Aceasta a adaugat: "Nu inregistram vanzari sau venituri in afara Chinei. Volkswagen inca trebuie sa acopere nivelul ridicat al costurilor fixe, de aproximativ doua miliarde de euro pe saptamana".
VW poate suporta oprirea fabricilor din Europa si America de Nord... mai mult
Vineri, 27 Martie 2020, ora 17:01
Volkswagen a prezentat miercuri detaliile privind primul model exclusiv electric din gama de masini ID.3, la un pret de sub 30.000 de euro in Germania, a anuntat grupul auto, transmit Xinhua si site-ul topgear.com.
Modelul ID.3 "este al treilea capitol major de importanta strategica din istoria brandului Volkswagen dupa modelul Beetle si primul Golf. Obiectivul nostru este ca oamenii sa beneficieze de mobilitatea electrica", a afirmat Juergen Stackmann, membru al Board-ului Volkswagen responsabil pentru vanzari si marketing.
Premiera mondiala pentru ID.3 este programata in septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt, iar primele vehicule vor fi livrate la mijlocul anului viitor, a anuntat grupul auto german.
In viitor, toata gama de masini electrice va fi numita ID., de la "design inteligent, identitate si tehnologii vizionare", a precizat Volkswagen. Compania vrea sa livreze anual clientilor peste 100.000 de modele ID.3.
De asemenea, VW ofera clientilor din Europa posibilitatea de a face precomenzi pentru 30.000 de vehicule ID.3. Acestea vor avea o autonomie de 420 de kilometri si vor costa sub 40.000 de euro.
In martie, Volkswagen AG a avertizat ca va face noi concedieri, pe fondul accelerarii planurilor de a produce cat mai multe vehicule electrice, dupa scandalul emisiilor (Dieselgate).
Cel mai mare producator auto european, care include si brandurile Skoda, SEAT, Audi si Porsche, vrea ca pana in 2028 sa aiba aproximativ 70 de modele exclusiv... mai mult
Joi, 09 Mai 2019, ora 10:38
Grupul german Volkswagen AG a avertizat marti ca va face noi concedieri, pe fondul accelerarii planurilor de a produce cat mai multe vehicule electrice, dupa scandalul emisiilor (Dieselgate).
Cel mai mare producator auto european, care include si brandurile Skoda, SEAT, Audi si Porsche, vrea ca pana in 2028 sa aiba aproximativ 70 de modele exclusiv electrice. In urmatorii zece ani, compania ar urma sa produca 22 de milioane de vehicule electrice, fata de obiectivul initial de 15 milioane de unitati, transmit Sky News, Reuters si Deutsche Welle.
Aceste tinte ambitioase vor avea ca rezultat noi concedieri. Directorul general Herbert Diess le-a declarat marti jurnalistilor: "Realitatea este ca producerea unui model electric presupune cu 30% mai putin efort decat in cazul masinilor care au motoare cu combustie interna. Aceasta inseamna ca va trebui sa reducem numarul locurilor de munca".
Nu au fost date publicitatii cifre exacte privind concedierile. In prezent, VW are pe plan global peste 600.000 de angajati.
Marja de profit la brandul VW a scazut la 3,8% anul trecut, de la 4,2% in 2017, in urma investitiilor masive in vehicule electrice. Pana in 2022, VW ar urma sa inregistreze un profit din vanzari de 6%.
De asemenea, grupul german se asteapta in acest an la o crestere a veniturilor de pana la 5% si a profitului din vanzari intre 6,5% si 7,5%.
In 2018, grupul Volkswagen a inregistrat o crestere de 6% a profitului net, la 12,15 miliarde de euro (13,17... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 16:37
Volkswagen va concedia probabil 3.000 de angajati din Germania pana la sfarsitul lui 2017, ca parte a masurilor de reducere a costurilor, adoptate pentru a contracara consecintele scandalului motoarelor trucate.
Pe plan global, Volkswagen are 120 de fabrici la care lucreaza peste 600.000 de angajati, inclusiv 270.000 in Germania. Pentru reducerea costurilor, cel mai mare producator auto european va reduce anul acesta investitiile cu un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari), va renunta la sute de angajati cu contracte temporare si la modelele neprofitabile, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
"Brandul Volkswagen a demarat un program de eficientizare care ...citeste mai departe despre "Mii de oameni concendiati de la Volkswagen, pana la sfarsitul lui 2017" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 11 Martie 2016, ora 10:40
La cea de-a treia intalnire a angajatilor Volkswagen de cand a izbucnit scandalul emisiilor, Bernd Osterloh, seful consiliului angajatilor VW, a atras atentia autoritatilor de reglementare din SUA sa nu pedepseasca prea sever grupul german, deoarece multe locuri de munca ar putea fi desfiintate.
Daca cel mai mare producator auto european va primi o amenda fara precedent de la Guvernul american, pentru softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, consecintele sociale pentru angajatii VW din SUA si Europa ar putea fi "dramatice", a avertizat seful consiliului angajatilor VW, transmit BBC si Deutsche Welle.
"Speram foarte mult ca autoritatile din SUA vor tine cont de aspectele sociale si de cele legate de forta de munca", a afirmat, marti, Bernd Osterloh, la o intalnire la care au participat aproximativ 20.000 de angajati Volkswagen, la sediul central din Wolfsburg, Germania.
Tot la acea reuniune, directorul general al VW, Matthias Muller, le-a ...citeste mai departe despre "Volkswagen ameninta cu concedieri masive, daca va incasa amenzi prea mari" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 09 Martie 2016, ora 09:50
Noul director general al Volkswagen, Matthias Mueller, a avertizat marti angajatii ca toate investitiile planificate vor fi revizuite, iar schimbarile din companie vor fi dureroase, acesta fiind primul semn ca producatorul auto german ar putea desfiinta locuri de munca in urma scandalului emisiilor.
"Solutiile tehnice ale problemelor sunt aproape. Cu toate acestea, consecintele de afaceri si financiare nu sunt momentan clare", a spus Muller, potrivit unui comunicat publicat de Volkswagen, citat de Reuters.
Muller a precizat ca toate investitiile planificate vor fi revizuite.
"Investitiile care nu sunt urgente, fie se va renunta la ele, fie vor fi amanate. Ne vom ajusta in consecinta programul de eficientizare. Voi fi foarte deschis, toate acestea nu se vor intampla fara durere", a adaugat Muller.
Bernd Osterloh, seful consiliului muncitorilor, a afirmat la randul sau, in fata a peste 20.000 de angajati din Wolfsburg ai grupului, ca VW trebuie sa convinga pietele financiare ...citeste mai departe despre "Scandalul Volkswagen: Noul director anunta "schimbari dureroase" in grup" pe Ziare.com mai mult
Marti, 06 Octombrie 2015, ora 17:56
Compania producatoare auto Volkswagen il va numi pe Matthias Mueller, seful Porsche, in functia de director executiv, in conditiile in care germanii incearca sa gestioneze scandalul provocat de masluirea testelor de emisii poluante in SUA.
Mueller, in varsta de 62 de ani, este creditat cu cele mai mari sanse de a-i succede lui Martin Winterkorn, care a demisionat miercuri. Comitetul de supraveghere al companiei auto se intalneste vineri si atunci ar putea fi facut anuntul cu privire la cine va scoate Volkswagen din cea mai grava criza din istoria sa de 78 de ani, scrie Reuters.
Scandalul Volkswagen - Seful grupului auto a demisionat: Sunt socat!
Criza s-a adancit joi, cand oficialii europeni si americani si-au intensificat investigatiile. Ministrul german al Transporturilor a aratat ca Volkswagen a manipulat si testele de poluare din Europa.
Scandalul Volkswagen: Concedieri la nivel inalt - surse
Separat, un grup de cel putin 27 de procurori statali din SUA au lansat o... citeste mai departe despre "Volkswagen, salvata de seful Porsche?" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 25 Septembrie 2015, ora 09:16
Volkswagen va incepe sa concedieze persoanele responsabile de inselatoria privind emisiile poluante la anumite modele diesel din SUA ale producatorului german.
Incercand sa-si revina dupa cel mai mare scandal din istoria sa de 78 de ani, gigantul auto va face concedierile vineri, sustin doua surse citate de RTE.
De asemenea, o alta sursa citata de Reuters sustine ca trei oameni din conducerea companiei vor fi concediati.
La o zi dupa demisia directorului general, Martin Winterkorn, sursa a spus ca liderul de operatiuni din SUA al companiei si lideri ai inginerilor de la Audi si Porsche vor fi concediati, indiferent daca au stiut sau nu despre inselatorie.
Scandalul Volkswagen - Seful grupului auto a demisionat: Sunt socat!
De asemenea, consiliul de supraveghere al celui mai mare producator auto din Europa se intalneste, vineri, pentru a desemna succesorul lui Winterkorn.
Se cauta ...citeste mai departe despre "Scandalul Volkswagen: Concedieri la nivel inalt - surse" pe Ziare.com mai mult
Joi, 24 Septembrie 2015, ora 18:14
Procesul de fuziune dintre cele doua companii va intarzia "dincolo de anul 2011", dupa cum a anuntat grupul german Volkswagen, din cauza litigiilor Porche cu investitorii din Germania si SUA, conform Mediafax. Porsche si Volkswagen au convenit in 2009 sa fuzioneze, tranzactia urmand sa se incheie pana la sfarsitul acestui an. Companiile au anuntat insa in februarie 2011 ca fuziunea va fi intarziata de mai multe litigii cu investitorii si de anchetele penale impotriva a doi fosti directori executivi ai companiei.
Volkswagen a recunoscut joi seara ca fuziunea cu Porsche nu poate fi finalizata in acest an, scenariu anticipat de analisti.
"Dupa parerea nostra, nu s-au schimbat prea multe. Cel mai bun sfat pentru VW si Porsche ar fi sa extinda actualul acord de fuziune, pentru a adauga ca tranzactia se va incheia imediat ce riscurile juridice vor fi scazut", a aratat analistul Credit Suisse Arndt Ellinghorst.
Volkswagen va cauta acum noi modalitati de a crea "un grup auto integrat" cu Porsche, care urmeaza sa fie incluse intr-un raport catre Consiliul de Supraveghere pana la sfarsitul anului.
Principalele riscuri pentru fuziune sunt procesele din Germania si SUA impotriva Porsche, compania fiind acuzata de investitori ca a manipulat piata, a adaugat Volkswagen.
Din punctul de vedere al gigantului auto german, problemele de ordin juridic impiedica o cuantificare obiectiva a riscurilor economice care ameninta fuziunea si evaluarea corecta a valorii Porsche.
Intr-un alt comunicat,... mai mult
Vineri, 09 Septembrie 2011, ora 16:13