Nu se multumesc sa te urmareasca pe tine. Iti urmaresc si prietenii. Internetul e plin de firme de publicitate care urmaresc utilizatorii web din site in site, iar acum se produce o transformare: a aparut tehnologia care detecteaza cine sunt cei cu care impartasesti idei sau stiri.
Ideea este denumita "retargetare sociala" si realizeaza harti virtuale ale conexiunilor dintre oamenii care folosesc anumite aplicatii sau care trimit link-uri prin e-mail, scrie Technology Report. Astfel, publicitarii au posibilitatea sa afle cine este interesat de anumite produse (de exemplu, acceseaza pagina unui articol de pe un site de imbracaminte si trimite linkul mai departe, cunostintelor).
Cu alte cuvinte, un fel de "telefonul fara fir" automat. Exista o regula valabila pentru orice brand: de cele mai multe ori, viitorul client este o cunostinta a unui client existent.
"Daca ai un milion de oameni care ti-au accesat un site cu carduri de credit, afli apoi cu cine au impartasit informatia si ai sapte milioane de oameni", explica Gurbaksh Chahal, fondator si CEO al RadiumOne, o companie din San Francisco specializata pe identificarea conectivitatii dintre utilizatori pentru targetarea reclamelor. Chahal a vandut in 2007, companiei Yahoo, firma de publicitate BlueLithium, pentru 300 milioane de dolari.
RadiumOne, un startup care obtine informariile pe care nu le impartaseste Facebook
RadiumOne foloseste on combinatie de tehnologii cunoscute, care ofera utilizatorilor... mai mult
Vineri, 22 Iunie 2012, ora 18:44
Comportamentul utilizatorilor de retele sociale difera in functie de gen, varsta, nationalitate, insa aceste lucruri nu mai reprezinta demult o noutate.
Ceea ce ramane insa sub semnul intrebarii in lumea internautilor este modul in care oamenii gestioneaza confidentialitatea informatiilor pe aceste retele sociale.
Pentru a face putina lumina in acest sens, Mashable.com prezinta un infografic, care se bazeaza pe un studiu Pew, din 2012.
Studiul dezvaluie ca exista de doua ori mai multe sanse ca barbatii sa regrete publicarea anumitor informatii pe retelele de socializate, decat femeile. Cu toate acestea, tot barbatii sunt cei care sunt mai inclinati catre o prezenta indelungata pe aceste retele.
Asadar, te regasesti printre cei 11% din internauti care regreta postarea anumitor informatii pe retelele de socializare? Cat de importanta este pentru tine imaginea in lumea virtuala?
Gestionarea contului
Studiul arata ca aproape doua treimi din utilizatorii de internet folosesc si retelele de socializare. Asadar, pe masura ce social media devine una din activitatile principale pe web, tot mai multi utilizatori realizeaza cat de important este sa isi protejeze continutul pe care il posteaza.
In 2011, 37% dintre utilizatorii de retele sociale au decis sa scoata etichetele de pe unele poze, fata de 30% in 2009.
In ceea ce priveste comentariile, 44% din utilizatori au sters comentarii in 2011, cu 8% mai multi decat in 2009. Si listele de prieteni au cunoscut... mai mult
Marti, 20 Martie 2012, ora 13:39