Incarcarea unui vehicul electric in Romania se poate face, incepand din 19 martie, pe baza unui abonament fix, la care se adauga tariful de incarcare in functie de puterea pe care care masina o poate accesa la statie si timpul cat este conectata pentru alimentare, reiese din datele Renovatio e-charge, prima retea bazata pe solutii de incarcare rapida dedicate tuturor utilizatorilor de vehicule electrice din Romania.
Potrivit sursei citate, posesorii de masini electrice vor avea la dispozitie un sistem de tarifare al serviciului de incarcare, impartit pe trei categorii.
Astfel, abonamentul de baza se numeste Start, are tarif zero, dar separat costuri de incarcare la statie cuprinse intre 7,4 bani/minut - pentru vehicule care se alimenteaza cu o putere de pana la 4kW, si 1,6 lei/minut - pentru cele cu o putere mai mare de 22 kW.
De asemenea, pentru abonamentul Entry se va plati un tarif de 99 de lei pe luna, cu o durata contractuala minima de 12 luni, si se adreseaza celor care folosesc, in mod regulat, reteaua e-charge apeland atat la solutii de incarcare normala, cat si rapida.
Suplimentar fata de abonamentul lunar, posesorii de masini electrice vor trebui sa achite incarcarea efectiva ce variaza intre 3,9 bani/minut si 88,8 bani/minut.
Pe de alta parte, abonamentului Fast costa 220 lei/luna, pe o durata contractuala de minimum un an, fiind destinat celor care folosesc intens reteaua Renovatio e-charge si pentru care timpii redusi oferiti de solutiile de... mai mult
Marti, 06 Martie 2018, ora 14:29
Ponderea masinilor electrice si hibrid in totalul vanzarilor de autovehicule noi a atins 2,2%, in 2017, numarul acestora ajungand la 2.811 unitati, in crestere cu 136,7% fata de anul anterior, reiese din statistica Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Potrivit sursei citate, ponderea de 2,2% a masinilor ecologice in totalul livrarilor la nivel national este dubla in comparatie cu cea consemnata in anul 2016.
In marja de crestere raportata, 514 sunt masini electrice 100% (crestere de 207,8% fata de 2016), iar 2.297 de unitati hibride (+126,1%).
La nivelul lunii decembrie 2017, au fost comercializate 448 de masini electrice si hibride, in crestere cu 58,3%, comparativ cu luna anterioara, cand s-au inregistrat 283 de exemplare vandute.
In clasamentul celor mai comercializate marci auto electrice 100%, in perioada ianuarie - decembrie 2017, primul loc a fost ocupat de BMW, cu 166 de unitati, urmat de Renault (98 de exemplare), Volkswagen (83), Mercedes-Benz (64), Mitsubishi (32), Volvo (20), Audi (14), Porsche (12) si Kia (7).
Totodata, cele mai multe masini hibride vandute in Romania, in primele 12 luni din anul trecut, au fost inregistrate de Toyota (2.063 de unitati), iar clasamentul continua cu: Lexus (154 de exemplare), Kia (22) si Mercedes-Benz (doua unitati).
Statistica APIA arata ca, la nivelul anului trecut, numarul autovehiculelor electrice si hibride noi vandute in Romania s-a situat la 1.195 de unitati, in crestere cu... mai mult
Miercuri, 31 Ianuarie 2018, ora 17:30
Numarul de autovehicule noi vandute in Romania, in 2017, a crescut cu 10,2% fata de anul anterior, pana la 156.527 de unitati, conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), prezentate, marti, in cadrul conferintei de presa dedicata Salonului International de Automobile Bucuresti (SIAB) - 2018, ce va avea loc la Romexpo in perioada 23 martie - 1 aprilie.
Statistica oficiala arata, totodata, ca, in aceasta marja de crestere a livrarilor, autoturismele au consemnat un salt de 13,4%, la 130.414 de unitati. La nivel national, vanzarile de autoturisme din anul trecut au fost, ca si in anii precedenti, sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 66%, in comparatie cu 34% pentru persoane fizice.
Pe de alta parte, in ceea ce priveste autoturismele rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), se observa faptul ca, in anul 2017, au fost inmatriculate circa 520.000 de unitati, cu 72% mai multe decat s-au inregistrat in anul anterior, rezultand un raport intre cele rulate si cele noi de 4,9 ori.
"Aceasta situatie este cauzata, dupa cum APIA a semnalat inca din 2016, de eliminarea, de la 1 februarie 2017 a Timbrului de Mediu".
"Si mai agravant este faptul ca asistam la o crestere a inmatricularilor de autovehicule cu un nivel de poluare ridicat (Euro3 si Euro2), fapt ce va duce, in urmatorii ani, la deteriorarea calitatii mediului si efecte negative asupra sanatatii populatiei... mai mult
Marti, 30 Ianuarie 2018, ora 15:19
In ciuda perceptiei ca masinile second-hand aduse din Germania sunt mai bine intretinute, acestea nu sunt si mai ieftine decat cele din Romania, daca se iau in considerare toate costurile, precum si numarul kilometrilor dati inapoi.
Portatul VezicatFace.ro a ajuns aceasta concluzie dupa ce a studiat sute de anunturi postate pe Internet si a comparat modelele similare aduse de la nemti, fata de cele din tara, potrivit unui comunicat remis Ziare.com.
Ghid: Ce trebuie sa faci pentru a inmatricula o masina second-hand din Germania
Volkswagen Golf VI (benzina, 1.2 litri, 105 CP fabricat in 2010)
Piata auto din Germania: Au fost identificate peste 300 de anunturi valide cu un pret minim de 6.900 euro, un pret maxim de 13.990 euro si un pret mediu de 9.435 euro.
Pretul estimat de VeziCatFace.ro pentru acest model vandut in Germania, luand in calcul un rulaj de 100.000 km si o versiune medie de echipare, este de 9.300 euro.
Piata auto din Romania: Au fost identificate 11 ...citeste mai departe despre "Mit spulberat: Masinile second-hand din Germania nu sunt mai ieftine decat cele din Romania" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 11 Noiembrie 2015, ora 13:26