Vanzarile producatorului italian de posete si pantofi de lux Prada au crescut in primul semestru cu 12%, la 1,73 miliarde de euro, sustinute de cererea provenita din Asia.
Analistii anticipau vanzari de 1,75 miliarde de euro, relateaza Bloomberg.
Excluzand influenta cursului valutar, veniturile au urcat cu 15%, iar in termeni comparabili cu 7%.
Industria luxului isi revine dupa un inceput de an mai dificil, grupul LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton si compania Kering, proprietara Gucci, raportand luna trecuta vanzari in crestere.
Prada, care vrea sa se dezvolte fara a face achizitii, a prognozat in iunie o crestere de pana la 10% a vanzarilor in termeni comparabili din acest an, in conditiile in care va deschide pana la 80 de magazine.
La sfarsitul lunii iulie, Prada avea 491 de magazine proprii, iar compania intentioneaza sa infiinteze noi centre de vanzare intr-un ritm echilibrat.
Vanzarile din Europa au avansat cu 6,7%, in regiunea Asia Pacific cu 19%, iar in Japonia si Americi cu 16%, a precizat compania. mai mult
Vineri, 09 August 2013, ora 09:51
Europa risca sa devina putin mai mult decat o atractie turistica pentru chinezii bogati, a declarat seful celui de-al doilea mare grup de bunuri de lux, Richemon.
"Acum cativa ani, spuneam ca in cazul in care oamenii nu vor fi atenti, Europa va deveni un muzeu in aer liber pentru turistii chinezi. Ei bine, acum se afla la jumatatea drumului", sublinia Jahann Rupert, director exeutiv al Richemont, potrivit CPP Luxury.
"Nu poti lucra 35 de ore pe saptamani, sa te pensionezi pana in 50 de ani, cu pensie completa, sa ai opt saptamani de vacanta si sa te astepti sa fii salvat de cei care lucreaza in Europa de Nord sau in China. Viata nu functioneaza in acest fel. Este destul de amuzant ca un sud african se gandeste cat de multi bani ar trebui sa dea Europei", mai precizeaza acesta.
Compania elvetiana, care tocmai a rapotat o crestere de 46% a vanzarilor in Asia a precizat ca achizitiile efectuate de catre turistii chinezi in Europa au ajutat-o sa faca fata cererii scazute din sudul Europei, unde masurile de austeritate luate de autoritatile au scazut apetitul consumatorilor pentru noi cumparaturi de lux.
Concurentii, cum ar fi grupurile LVMH, Hermes si producatorul italian de bijuterii Bulgari au postat rezultate trimestriale optimiste pe seama cumparatorilor chinezi care se inghesui in magazinele din Asia si Europa.
"Se construiesc 200 de aeroporturi noi in China. Unde credeti ca voi ajunge sa-mi vand produsele?", se intreaba retoric Rupert.
Producatorul de... mai mult
Duminica, 20 Mai 2012, ora 17:35