Majoritatea constructorilor auto sunt de parere ca situatia economica fragila si supracapacitatea de productie vor determina Europa sa ramana principala piedica in dezvoltarea sectorului auto mondial. Este necesara o reorientare a companiilor din domeniu catre alte continente pentru a face fata noilor conditii economice.
Vanzarile de autovehicule noi vor continua astfel sa scada in Europa, cu 2% in Germania, cea mai mare piata europeana, si cu 5% in Franta, in timp ce in sudul Europei scaderea va fi chiar mai accentuata, transmite Organizatia Internationala a Constructorilor de Automobile (OICA), potrivit Agerpres.
Vanzarile din China, cea mai mare piata auto la nivel mondial, cat si din SUA vor creste cu 7% pana la 20,7 milioane de vehicule, respectiv cu 6% pana la 15,7 milioane de vehicule.
In aceste conditii, piata auto globala va avea o crestere de doar 3% in 2013, fata de 5% in 2012.
Restructurari in Europa si extinderea pe noi piete - cheia supravietuirii
Constructorii europeni trebuie sa rezolve supracapacitatea de productie si sa caute oportunitati de dezvoltare pe noi piete pentru a redeveni competitivi la nivel global, cred reprezentantii marilor companii auto prezenti la Salonul Auto de la Geneva.
"Credem ca inca exista capacitati de productie ale unor companii auto din Europa Occidentala care nu ar trebui sa produca pentru piata europeana", a declarat Allan Rushforth, directorul operational al Hyundai Motor Europa, Allan Rushforth.... mai mult
Joi, 07 Martie 2013, ora 11:31
Piata auto europeana nu se descurca tocmai bine, fiind estimata o scadere a vanzarilor in 2012 de cinci procente. Cu toate acestea, marii producatori de masini din Romania fac angajari.
Ford Romania a anuntat, de curand, ca urmeaza sa angajeze 500 de muncitori pentru linia de productie a B-Max si a motorului EcoBoost. In doar cateva ore de la deschiderea centrului de recrutari pentru Ford Romania, peste 400 de persoane s-au inghesuit pentru a-si lasa CV-ul si pentru a lua un bon de ordine.
Pe langa cei 400 de candidati care s-au prezentat la centrul de recrutari destinat fabricii de la Craiova, compania urmeaza sa analizeze si propria baza de date, unde exista cateva mii de persoane, anunta oficialii Ford. In urmatoarele doua saptamani, intervievatorii vor avea intalniri cu candidatii si, in cele din urma, vor alege 500 de persoane pe care le vor angaja.
Noii salariati se vor dedica producerii modelelor B-Max si EcoBoost, produse care vor fi lansate in curand. Productia motorului de 1,0 litri EcoBoost se afla in primul an, la fel si constructia noului Ford B-Max pentru care sunt preconizate 60.000 de unitati produse exclusiv in fabrica de la Craiova.
Modelul B-Max va ajunge in showroom-urile romanesti in luna iulie, iar livrarile vor fi efectuate incepand cu septembrie, comforn oficialilor Ford. Masina a fost prezentata pentru prima oara in martie 2011 la Salonul Auto de la Geneva, iar primele prototipuri au fost construite tot in fabrica de la Craiova inca... mai mult
Miercuri, 28 Martie 2012, ora 13:02