Vedeta anului 2020 in domeniul afacerilor a fost comertul electronic. Sunt extrem de multe articole in media despre ascensiunea puternica din e-commerce in Romania, iar foarte multi antreprenori au beneficiat din plin de acest trend. Lucrurile vor evolua foarte bine in mediul online si in anii viitori, deci este inca o perioada foarte potrivita pentru un start-up in domeniu.
Cu o investitie nu foarte mare, se poate lansa rapid un magazin online care poate deveni in scurt timp unul de succes. Totul depinde de alegeri, de inspiratie, de atentie la detalii. Totul conteaza, de la planul de gazduire web pe care il alegi (lucreaza cu un partener de top in materie de web hosting), la domeniu web si platforma de e-commerce. Conteaza enorm si politica de marketing, planul de afaceri in sine, echilibrul dintre cheltuieli si incasari, competenta echipei care administreaza magazinul online... Nimic nu este simplu in afaceri, dar un e-shop are perspective excelente in Romania in acest moment!
Cert este ca un magazin online implica riscuri mult mai scazute fata de o afacere clasica, iar resursele necesare pentru investitia initiala si pentru operare sunt mai reduse. Potentialul este imens, doar ai ca public milioane de romani, trebuie doar sa stii cum sa ajungi la ei si cum sa ii convingi sa cumpere produsele sau serviciile pe care le propui.
Exista extrem de multe nise pe care poti lansa un magazin online in 2021, practic in orice domeniu poti identifica spatiu pe care poti... mai mult
Miercuri, 13 Ianuarie 2021, ora 18:14
Evolutia tot mai incurajatoare a comertului online din Romania atrage o multime de investitori in aceasta piata. Daca vrei sa investesti si tu, ai grija ca tehnicile prin care incerci sa-ti faci vizibila prezenta sa fie adaptate cerintelor momentului si pune-ti la punct o strategie pe termen mediu si lung.
Internetul poate fi un teritoriu plin cu zone de "nisip miscator" pentru antreprenori, iar ajutorul specialistilor in promovarea produselor si serviciilor sau in gestionarea continutului dintr-un site devine esential, explica Sorin Draghici, Managing Partner & New Business Development la Digital Workforce, intr-un interviu acordat Business24.
Piata e-commerce din Romania este in continua crestere, dar, cu toate acestea, multi antreprenori neglijeaza importanta continutului introdus pe blog. Cat de important este acest aspect in pozitionarea unui magazin in acest mediu concurential?
Intr-adevar, un studiu DWF realizat pe un esantion de 3.000 magazine online arata ca doar 1 din 12 magazine online a implementat un blog in cadrul platformei de e-commerce.
Prin intermediul blogului, magazinele online pot oferi informatii suplimentare despre produsele pe care le comercializeaza, dar se pot pozitiona si ca experti prin continutul creat pe nisa pe care ei activeaza.
Cu ajutorul blogului, magazinele pot targeta intentiile de informare ale potentialilor clienti, astfel ajutand la cresterea increderii pe care acestia o au in brandul lor.
Continutul de pe blog este... mai mult
Joi, 21 Iulie 2016, ora 00:00
Premiul Nobel pentru economie i-a fost inmanat saptamana trecuta francezului Jean Tirole, pentru analiza sa vizand dificultatile de a impune reguli corecte ale comportamentului pe piata libera a corporatiilor care detin pozitii dominante. Un studiu care reprezinta un moment oportun pentru unii teoreticieni de a evidentia pericolele care pandesc in spatele derapajelor comportamentale ale unor giganti din piata, precum Amazon.
"Amazon.com are prea multa putere si isi foloseste aceasta putere intr-un mod care raneste America", a declarat, nu cu mult timp in urma, Paul Krugman, fostul laureat al premiului Nobel din 2008, vizand strict comportamentul in piata al firmei lui Jeff Bezos. Gigantul comertului online, Amazon, este in mijlocul unui intreg scandal legat de impunerea unui pret arbitrar pentru cartile editate de Hachette, dictand de pe pozitia dominanta pretul la care ar trebui vandute produsele editurii, se arata intr-un articol al revistei The Economist.
Reguli dictatoriale
Editura Hachette s-a trezit victima distribuitorului in momentul in care a refuzat sa accepte pretul minim al contractului de vanzare pentru cartile in format electronic. Incercarea lor de a-si stabili singuri politica de vanzari s-a lovit de un adevarat razboi intesat cu tehnici de sabotaj deloc subtile din partea retailerului care a refuzat sa pastreze in inventar mai multe editii print ale cartilor Hachette sau a intarziat nejustificat livrarea comenzilor pentru aceste produse, sustin... mai mult
Miercuri, 22 Octombrie 2014, ora 12:55
Romanii care cumpara produse din magazinele online pot returna produsul in 14 zile de la achizitie, iar comerciantul este obligat sa returneze banii integral, precum si cheltuielile legate de transport, potrivit unui pachet legislativ adoptat recent in tara noastra.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a anuntat, intr-un comunicat de presa, ca a intrat in vigoare noua directiva privind drepturile consumatorilor de pe batranul continent.
Comertul electronic - crestere globala semnificativa pana in 2015
"Noile norme vor asigura, de exemplu, ca, la nivelul Uniunii Europene, consumatorii sa aiba dispozitie 14 de zile pentru a-si schimba decizia si a se retrage din orice actiune de achizitionare a unui produs online, sau in afara spatiilor comerciale.
Noile reguli interzic, de asemenea, suprataxele pentru utilizarea cardurilor de credit si a liniilor de asistenta telefonica, precum si ferestrele pre-bifate pe site-uri pentru incasarea unor plati ...citeste mai departe despre "Cumperi de pe Internet? Vezi noile reguli care te protejeaza mai bine" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 15 Iunie 2014, ora 11:03
Magazinul online Koyos.ro a investit 1,5 milioane de euro intr-o platforma, Magento MultiStore, prin care retaileri pot sa isi deschida propriile magazine online.
Investitia a fost facuta in linie cu planurile companiei de extinderea activitatii, unul dintre obiective fiind intrarea pe segmente nisa, conform directorului general al Koyos.ro, Dana Iorga.
"Extinderea este in planurile noastre, dar, deocamdata, nu ne grabim (...). Ne gandim sa intram si pe alte nise, iar acesta este si motivul pentru care am investit 1,5 milioane de euro intr-o platforma care permite si altor retaileri sa isi deschida propriile magazine online", a declarat Iorga pentru Business24.
Magento MultiStore integrata cu ERP-ul Oracle E-Business Suite este serviciu pentru clientii care vor sa genereze vanzari anuale de peste cinci milioane de euro.
"Magazinul online al unui retailer poate fi gata in maximum 30 de zile, perfect personalizat, inclusiv cu modalitati de plata, vouchere, sisteme de reduceri, conectare la retele sociale si logistica", a adaugat directorul general al magazinului online.
Pentru acest serviciu se plateste o chirie lunara "accesibila", deci foarte eficienta pentru un astfel de bunsiness. Platforma implementat permite Koyos.ro sa lanseze cate un magazin online nou in fiecare an.
Afacerile Koyos.ro, in crestere
Anul trecut, Koyos.ro a inregistrat crestere a afacerilor in comparate cu 2011, raportand o cifra de afaceri de sase milioane de dolari, iar pentru... mai mult
Luni, 02 Septembrie 2013, ora 14:45