Tim Cook, seful Apple, a lansat o tirada impotriva guvernului american si a gigantilor IT Google si Facebook, acuzandu-i ca incalca dreptul la intimitate al cetatenilor prin folosirea datelor colectate de pe Internet.
In discursul sau, Cook a dorit sa sublinieze ca Apple se diferentiaza de companiile rivale, care si-au consolidat afacerile prin folosirea datelor utilizatorilor in scopuri comerciale, arata revista Fortune.
Direct la tinta
Desi nu a dat numele rivalilor, Cook a tintit direct spre Google, Twitter si Facebook. "Unele dintre cele mai proeminente si de succes companii din Silicon Valley si-au bazat afacerea pe momirea utilizatorilor la impartasirea informatiilor personale.
Strang orice informatie pot despre tine si apoi incearca sa o valorifice cumva. Credem ca este un lucru gresit, iar Apple nu are de gand sa se transforme intr-o astfel de companie", a punctat Tim Cook cu ocazia unui discurs sustinut in Washington.
Directorul Apple si-a continuat tirada aratand ca nu este normal ca utlizatorii de Internet si gadgeturi smart sa fie pusi sa aleaga intre intimitate si securitate.
"Putem si trebuie sa le asiguram pe ambele in mod egal. Publicul are drepul fundamental la intimitate. Este cerut de public, de Constitutie si de moralitate", a afirmat Cook.
O sageata directa a fost trimisa catre noul serviciu de stocare a fotografiilor lansat de Google, despre care se spune ca are rolul de a analiza fotografiile de familie ale utilizatorilor in... mai mult
Miercuri, 03 Iunie 2015, ora 16:25
1Microsoft, Apple, Google si Facebook pregatesc noi sisteme pentru monitorizarea si controlul informatiei pe internet, care vor inlocui asa-numitele "cookies" - micile secvente de soft utilizate in publicitate pentru a afisa spoturi "la tinta" si pentru a aduna date despre utilizatori, potrivit WSJ.
Gigantii industriei de IT au anuntat recent proiecte prin care vor ocoli miile de companii specializate in plasarea de cookie-uri pe site-uri, in prezent intermediari intre agentiile de publicitate si publicul tinta.
Mutarea anunta un transfer masiv de putere in industria globala a publicitatii digitale, estimata la 120 miliarde de dolari pe an.
"Se pregateste o mare batalie. Cel care controleaza accesul la informatie o poate inchiria si are un avantaj urias", comenteaza pentru Wall Street Journal Scott Meyer, director general la Evidon, companie specializata in cookies.
Totodata, sistemele pregatite de Microsoft, Apple, Google si Facebook vor fi mai eficiente decat cookie-urile: companiile vor putea aduna informatii mai exacte si relevante despre activitatile si comportamentul utilizatorilor.
Schimbarea vine odata cu adoptarea la scara larga a smartphone-urilor si tabletelor. Cookie-urile nu sunt in totalitate compatibile cu sistemele de operare si browserele acestor dispozitive, iar advertiserii cer tot mai multe informatii despre comportamentul consumatorilor atunci cand nu sunt in fata unui PC.
Ce sisteme introduc Microsoft, Apple, Google si Facebook... mai mult
Marti, 29 Octombrie 2013, ora 14:53
Utilizatorii de internet care au cont pe Twitter pot alege acum sa nu mai permita motoarelor de cautare colectarea datelor personale.
Mai exact, este vorba despre optiunea "Do Not Track".
Conform The Verge, DNT sau "Do Not Track" impiedica site-urile instaleze cookie-uri si sa stocheze informatii legate de obiceiurile utilizatorilor in ceea ce priveste navigarea pe internet.
Cititi mai multe despre Twitter permite utilizatorilor sa blocheze colectarea de date pe Hit.ro. mai mult
Sambata, 19 Mai 2012, ora 18:40
In fiecare moment pe care il petrecem pe Internet lasam in urma noastra date despre lucrurile care ne intereseaza, despre comunicatii si tranzactii, care sunt folosite in comertul online modern. Chiar daca Internetul functioneaza cu ajutorul acestor informatii, unii sunt socati ca sunt urmariti de www.Internetul nu este un mediu static asa cum este televiziunea, asa ca ingrijorarea este cat se poate de normala. Cu fiecare click pe care il dam trimitem informatii despre noi mai repede decat vin informatiile pe care le cerem, scrie Wall Street Journal.La fel de normale sunt si intrebari precum "cine aduna aceste informatii", "ce se intampla cu datele mele", "cum ma afecteaza pe mine" sau "cum pot sa opresc asta". Totusi, in loc sa ceara ca acest lucru sa fie oprit, utilizatorii de Internet ar trebui sa invete cum sa isi controleze informatiile personale.Cele mai multe site-uri colecteaza datele cu ajutorul unor fisiere text mici numite cookies, care sunt stocate in computerul utilizatorului. Site-urile folosesc cookies pentru a personaliza informatiile pe care le ofera fiecarei persoane, in timp ce retelele de publicitate au nevoie de ele pentru a ne oferi reclamele care ne-ar putea interesa. Vrei sa iti cumperi o masina si tocmai ai vizitat un site cu masini? E posibil sa vezi reclame la masini si pe alte site-uri acum. Asa functioneaza colectarea de date in scopuri comerciale. In acelasi scop, unele site-uri vand aceste date prin intermediul spatiului de... mai mult
Vineri, 13 August 2010, ora 23:39