Coca-Cola HBC, al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA, a avertizat ca tensiunile dintre Rusia si Ucraina vor crea dificultati in acest an, in conditiile in care volumul vanzarilor a scazut cu trei puncte procentuale in primul semestru, transmite Dow Jones Newswires.
Tensiunile geopolitice dintre Rusia si Ucraina au afectat vanzarile din aceste state, dar livrarile au scazut si in Polonia, Romania, Cehia si Italia, aceasta din urma intrand in recesiune in trimestrul doi din 2014. In schimb, vanzarile au urcat pe piata nigeriana. 'In timp ce Nigeria a revenit pe crestere in trimestrul doi din 2014, dupa un start lent la inceputul anului, am inregistrat un declin al volumului vanzarilor in Rusia si o continuare a nivelului mai slab al vanzarilor in Ucraina si Romania', se arata in comunicatul Coca-Cola HBC.
In trimestrul doi din 2014, profitul net a urcat cu 6%, la 135 milioane de euro (180 milioane de dolari), in timp ce veniturile au scazut cu 5%, la 1,8 miliarde de euro. Coca-Cola HBC, prezenta in 28 de state, a avertizat joi ca 'sunt din ce in ce mai multe dovezi ca este putin probabila o imbunatatire a conditiilor de tranzactionare in 2014'.
"Desi estimarile privind mediul macroeconomic au fost revizuite in crestere in unele state in care opereaza compania, nivelul somajului ramane ridicat si venitul disponibil ramane redus. Mai mult, escaladarea situatiei geopolitice in Rusia si Ucraina afecteaza cheltuielile de consum in regiune", se arata in... mai mult
Joi, 07 August 2014, ora 16:55
Volumul vanzarilor Coca-Cola in Romania a scazut cu 9% anul trecut, de la 162,7 milioane de navete in 2012 la 148,5 milioane de navete, ca urmare a impactului negativ al conditiilor macroeconomice si comerciale.
In 2012, volumul vanzarilor a crescut cu 2%.
"Pe parcursul anului, rezultatele au fost influentate negativ de climatul macroeconomic si comercial dificil, precum si de presiunile campaniilor derulate de concurenta", se arata intr-un raport al grupului Coca-Cola HBC.
Cota de piata a Coca-Cola a crescut in functie de volum, dar si dupa valoare, atat pe segmentul bauturilor carbogazoase, cat si pe ansamblul pietei bauturilor racoritoare nonalcoolice (Non Alcoholic Ready to Drink), se arata in raport.
La nivel de grup, volumul vanzarilor Coca-Cola a stagnat anul trecut la 2,06 miliarde de navete.
Veniturile nete din vanzari au scazut cu 2%, la 6,87 miliarde de euro. Excluand impactul cursului valutar, venitul pe naveta a crescut cu 1%, se arata in raport.
Profitul dupa taxe, atribuibil actionarilor, a crescut de la 190,4 milioane de euro in 2012 la 221,2 milioane de euro anul trecut.
Grupul este prezent pe piata romaneasca prin Coca-Cola HBC Romania, care detine trei fabrici, la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei, precum si o retea de 14 centre de distributie. mai mult
Vineri, 14 Februarie 2014, ora 16:50
Imbuteliatorul elen Coca-Cola HBC AG, al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA, a anuntat joi ca in perioada iulie-septembrie 2013 profitul sau net a scazut cu 5% in ritm anual pana la 148 milioane de euro, din cauza conditiilor economice dificile din Europa, transmite Reuters.
De asemenea, cifra de afaceri a scazut si ea cu 5% pana la 1,918 miliarde de dolari in trimestrul al treilea, in conditiile in care volumul vanzarilor a scazut pana la 575 milioane lazi de la 694 milioane lazi in perioada similara a anului trecut.
"Scaderea volumul vanzarilor pe pietele mature si in curs de dezvoltare reflecta mediul macroeconomic dificil din Europa", a declarat directorul general Dimitris Lois. "Conditiile vor ramane dificile pentru restul anului 2013", a adaugat Lois.
La inceputul acestui an Coca-Cola HBC, fosta Coca-Cola Hellenic, si-a mutat sediul fiscal din Grecia in Elvetia si, de asemenea, a decis ca listarea principala a actiunilor sa se realizeze la bursa de la Londra in ideea de a-si imbunatati accesul la pietele de capital.
Operatiunile Coca-Cola Hellenic acopera 28 de tari, deservind peste 560 milioane de oameni. Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria bauturilor non-alcoolice din Romania. Coca-Cola HBC Romania are sediul social in Voluntari si detine trei fabrici de imbuteliere pe teritoriul tarii, localizate in Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei. mai mult
Joi, 07 Noiembrie 2013, ora 14:52
Profitul net al Coca-Cola a scazut cu 15% in primul trimestru, la 1,75 miliarde de dolari, in pofida cresterii volumului de navete livrate, partial din cauza costurilor de restructurare, relateaza MarketWatch.
Rezultatele celui mai mare producator de bauturi racoritoare la nivel mondial sunt afectate de scaderea consumului de catre americani, cresterea costurilor materiilor prime si de incertitudinile economice din Europa si China.
Pentru adaptarea mai buna la schimbarea cererii, Coca-Cola a reorganizat structura operationala in jurul a trei mari entitati, Coca-Cola International, Coca-Cola Americas si Bottling Investments Group, de la 1 ianuarie.
Veniturile grupului au scazut cu 0,9%, la 11,04 miliarde de dolari. Livrarile de navete au avansat la nivel mondial cu 4%. mai mult
Marti, 16 Aprilie 2013, ora 15:42
Volumul vanzarilor Coca-Cola Hellenic in Romania a crescut usor in primele noua luni ale anului, iar in trimestrul al treilea avansul a fost mai accelerat, sustinut de conditiile propice din perioada verii, au anuntat, joi, reprezentantii celui mai mare imbuteliator Coca-Cola din Europa.
Veniturile nete ale Coca-Cola Hellenic au avansat cu 3% la noua luni, de la 5,33 miliarde de euro anul trecut la 5,47 miliarde de euro.
"Volumul in Romania a crescut in primele noua luni cu un procentaj scazut de o cifra (sub 5%, n.r.). In trimestrul al treilea, volmul inregistrat in Romania a urcat cu un procentaj ridicat de o cifra (intre 5% si 10%, n.r.)", se arata in raportul Coca-Cola Hellenic.
In trimestrul al treilea al anului trecut, compania Coca-Cola a consemnat in Romania o scadere de sub 5%.
"Rezultatele operationale si conditiile bune privind vremea pe timpul verii, perioada cheie pentru vanzari, au sustinut volumele in trimestrul al treilea", noteaza compania.
La nivel de companie, volumul vanzarilor Coca-Cola a scazut cu 1% in primele noua luni, de la 1,618 miliarde de navete la 1,605 miliarde de navete. Pietele emergente au inregistrat un avans de 3% al volumului, al carui impact a fost, insa, anulat de de scaderile de 5% pe pietele mature si 2% pe cele in dezvoltare.
Coca-Cola Hellenic detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei. mai mult
Joi, 08 Noiembrie 2012, ora 11:19
Celebrii mascote Coca-Cola, ursii polari, vor participa activ la cel mai mare eveniment sportiv american, Super Bowl. Ursuletii vor reactiona in timp real la ce se intampla pe teren, marea companie americana reusind sa gaseasca o modalitate de a-si exprima originalitatea.
Una din mascote, suporter a echipei Patriots, poarta o esarfa albastru cu gri, in timp ce cea de-a doua, sustinatoare a echipei Giants, poarta o esarfa rosie. Companie promite ca animatiile vor topai de fericire, vor incuraja echipele si, isi vor ascunde privirea in caz ca e nevoie, scrie
Astfel, Coca Cola face referire la "accidentele vestimentare", cum ar fi momentul in care Janet Jackson a ramas aproape goala pe scena, inainte de meciul de fotbal.
Secretul ursuletilor este pastrat la agentia de publicitate cu care lucreaza Coca Cola, Wieden+Kennedy, de unde vor fi controlate reactiile mascotelor.
Competitia din afara terenului
La Super Bowl, competitia nu are loc doar pe terenul de fotbal, ci si in afara acestuia. In ultimii ani, datorita numarului mare de telespectatori, pretul pentru o reclama a crescut foarte mult. Astfel, anul trecut, cand celebra competitie a avut peste 100 milioane de telespectatori, pretul pentru 30 de secunde de reclama a fost de 3,5 milioane de dolari.
Astfel, intre agentiile de publicitate s-a nascut o adevarata competitie pentru cele mai inovatoare si bune reclame.
Coca Cola a lansat deja o campanie pentru a entuziasma publicul, prezentand cei doi... mai mult
Duminica, 29 Ianuarie 2012, ora 11:35
Coca-Cola, cel mai mare producator de bauturi racoritoare din lume, si-a sporit profitul cu 55% in al patrulea trimestru din 2009, in contextul in care volumele au inregistrat o crestere puternica pe piete precum China si India, relateaza Bloomberg, citat de NewsIn.Profitul net a crescut la 1,54 miliarde dolari, de la 995 milioane dolari in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania.
Castigurile au fost in ton cu estimarile analistilor consultati de Bloomberg.
Volumele au crescut cu 29% in China si cu 20% in India, ceea ce a contribuit la avansul de 5% inregistrat la nivel mondial, contrabalansand scaderea vanzarilor din America de Nord.
Veniturile au crescut cu 5,4%, la 7,51 miliarde dolari, a precizat compania.
Analistii prevedeau, in medie, venituri de 7,26 miliarde dolari.
Veniturile din Eurasia si Africa au crescut cu 6,9%, la 542 milioane dolari.
Veniturile au crescut cu 19%, la 1,12 miliarde dolari, in timp ce veniturile din America de Nord au scazut cu 4,5%, la 1,89 miliarde dolari.
Coca-Cola a rascumparat anul trecut actiuni in valoare de circa 1,5 miliarde dolari, cu 500 milioane dolari peste nivelul anuntat pe 20 octombrie.
In al treilea trimestru, compania a rascumparat actiuni pentru prima oara in ultimul an, dupa ce a economisit fonduri pentru tentativa de preluare a China Huiyuan Juice Group, esuata intre timp. mai mult
Marti, 09 Februarie 2010, ora 17:23
Vanzarile in volum ale Coca-Cola Hellenic in Romania au scazut in anul 2009 cu 12%, la 174,1 milioane navete, de la 198 milioane navete comercializate in anul precedent, se arata intr-un comunicat remis joi de companie.
"Mediul economic din aceasta tara continua sa ramana foarte dificil, cu rata somajului in crestere. Continuam sa avem o perspectiva pozitiva pe termen lung in ceea ce priveste piata din Romania, investitiile noastre fiind concentrate pe imbunatatirea eficientei operationale si pe sustinerea cresterii", se arata intr-un comunicat remis Coca-Cola Hellenic.
De asemenea, potrivit companiei, volumul total al vanzarilor a scazut anul trecut la 2,069 miliarde de navete, de la 2,115 miliarde de navete, in 2008.
Veniturile totale ale Coca-Cola Hellenic au scazut in 2008 cu 6%, de la 6,980 miliarde euro la 6,543 miliarde euro.
In ceea ce priveste profitul operational (EBIT), acesta a crescut cu 41%, de la 454,6 milioane euro la 638,8 milioane euro, datorita scaderii cheltuielilor.
"Intr-un an cu provocari externe importante, am reusit sa ne adaptam business-ul realitatilor economice din viitorul apropiat, reusind sa mentinem obiectivul pe termen lung, acela de a ramane lideri pe piata", a declarat directorul general executiv al Coca-Cola Hellenic, Doros Constantinou.
mai mult
Joi, 04 Februarie 2010, ora 12:32
Producatorul american de bauturi racoritoare Coca-Cola Co a anuntat marti un profit peste asteptari in al doilea trimestru, de 2,04 miliarde dolari, sau 88 centi/actiune, pe fondul cresterii pe piata din India si China, temperand efectele generate de aprecierea dolarului, relateaza Reuters, preluat de NewsIn. Cel mai mare producator de bauturi racoritoare din lume inregistrase in perioada similara din 2008 un profit de 1,42 miliarde dolari, sau 61 centi/actiune.
Analistii chestionati de Reuters estimasera un profit de 89 centi/actiune. In acelasi timp, veniturile operationale au scazut cu 9%, la 8,27 miliarde dolari, la un volum al vanzarilor in crestere cu 4%.
Dezvoltarea geografica puternica a companiei, mai ales pe piete emergente precum India si China, a ajutat Coca-Cola sa faca fata incetinirii activitatii din industrie, in Statele Unite.
Cea mai mare parte a veniturilor grupului provine din activitatea internationala, unde bauturile produse inca se vand, in ciuda situatiei economice.
Actiunile Coca-Cola s-au apreciat cu peste 1%, la 51,56 dolari/actiune, in predeschidere.
mai mult
Marti, 21 Iulie 2009, ora 16:12