Curtea de Apel Bucuresti obliga Compania de Drumuri sa anuleze contractul semnat in luna septembrie cu firma omului de afaceri Dorinel Umbrarescu pentru constructia tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova-Pitesti.
"Dupa castigarea tronsoanelor 3 si 4 Slatina-Pitesti de catre UMB in iunie, o serie de competitori de la licitatie au depus contestatii. Acestea au fost respinse in prima instanta de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. Compania de Drumuri nu a mai asteptat deciziile definitive de la Curtea de Apel si a semnat cele 2 contracte de proiectare si executie cu UMB", scrie Asociatia Pro Infrastructura (API) pe Facebook.
Saptamana trecuta a venit decizia definitiva pentru tronsonul 3, mentinand UMB, firma lui Dorinel Umbrarescu, pe pozitie. Curtea de Apel a judecat diferit pe tronsonul 4, anuland contractul semnat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu UMB si obligand Compania de Drumuri sa reevalueze oferta UMB, precum si ofertele celorlalti competitori implicati in contestatii.
Oferta a fost evaluata in privinta cifrei de afaceri, a capacitatii economice, a experientei similare in proiectare, a pretului neobisnuit de scazut pentru organizarea de santier, a punctajului pentru personalul aferent proiectarii sau pentru perioada de garantie suplimentara.
Pro Infrastructura spune ca proiectarea tronsonului 4 nu va putea fi gata in primavara anului urmator.
"In urma acestei decizii este greu de... mai mult
Miercuri, 18 Noiembrie 2020, ora 11:15
Asociatia Pro Infrastructura (API) avertizeaza ca Centura Comarnic, parte din autostrada Comarnic-Brasov, "este foarte aproape de un nou esec", pentru ca firmele de constructii nu vor depune oferte din cauza neclaritatilor si a lipsurilor din documentia tehnica.
"Centura Comarnic (parte din Autostrada Comarnic-Brasov) este foarte aproape de un nou esec rasunator, dupa raspunsurile aiuritoare CNAIR la neclaritatile ofertantilor", scrie Pro Infrastructura pe Facebook.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos din proiectul Autostrazii Ploiesti-Comarnic-Brasov (aflat in licitatie pentru revizuirea studiilor din 2006 si proiectare) centura Comarnic si a lansat in august licitatia pentru proiectarea si executia celor 5,2 kilometri de autostrada. Ofertele trebuiau depuse in luna octombrie, insa procedura este suspendata din cauza numeroaselor neclaritati ale ofertantilor.
"Asa cum am spus la lansarea licitatiei, studiul de fezabilitate dateaza din 2006 si prevede un traseu de-a lungul raului Prahova, prin albia acestuia, cu numeroase lucrari de deviere si regularizare a raului, fara un nod de descarcare in DN1 la nord de Comarnic. O licitatie similara a fost anulata in 2015 din lipsa de ofertanti valizi", explica API.
Specialistii in infrastructura acuza Compania de Drumuri ca documentatia tehnica pentru proiect are lipsuri majore, iar valoarea estimata pentru constructie este mult prea mica.
"Din neclaritatile ofertantilor... mai mult
Marti, 17 Noiembrie 2020, ora 10:07
Specialistii in infrastructura, grupati in jurul Asociatiei Pro Infrastructura, sustin ca lucrarile la tronsonul 3 din autostrada Lugoj-Deva, reziliate in anul 2019, se degradeaza, iar autoritatile romane ar putea ajunge sa plateasca constructorului sume mari de bani.
"Dupa rezilierea tronsonului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva de catre CNAIR in august 2019, astazi putem spune ca finalizarea lucrarilor si intretinerea "sunt admirabile, sublime, dar lipsesc cu desavarsire". Se poate observa asta in imaginile atasate, unde cat de curand peisajul va putea fi usor confundat cu unul de jungla", transmite Asociatia Pro Infrastructura.
In vara anului 2019, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), in timpul mandatului de ministru al Transporturilor al lui Razvan Cuc, a reziliat contractul lotului 3 al autostrazii A1 Lugoj - Deva, dupa ce nu s-a inteles cu constructorul pentru extinderea garantiei. Directorul Companiei de Drumuri de atunci, Sorin Scarlat, a spus ca exista un numar record de neconformitati identificate pe acest sector.
"CNAIR a afirmat (dupa rezilierea abuziva si ilegala a contractului despre care am scris in repetate randuri) ca va executa garantia constructorului si va finaliza lucrarile din afara corpului autostrazii din respectivele sume. Insa adevarul este ca sumele nu au fost executate de Compania de Drumuri, ba chiar exista toate premisele pentru a fi buni de plata fata de constructor in urma proceselor ce se afla in prezent... mai mult
Marti, 10 Noiembrie 2020, ora 16:52
Desi 2019 a fost un an ratat pentru autostrazi, nici in anul care tocmai a inceput nu se anunta deschiderea prea multor capete de sosea de mare viteza, in Romania.
In 2019, CNAIR a reusit sa inaugureze mai putin de un sfert dintre autostrazile promise. Mai exact - la presiunea Guvernului PSD-ALDE - CNAIR si-a luat angajamentul de a inaugura, in 2019, nu mai putin de 180 de kilometri de autostrada.
Dupa mai bine de jumatate de an in care n-a inaugurat nici macar o palma de sosea de mare viteza, fostul ministrul PSD al Transporturilor, Razvan Cuc, a sustinut ca, intr-adevar, estimarea era exagerata. Dar - a sustinut atunci Cuc - de vina ar fi fost directorul de la acea vreme al CNAIR, Narcis Neaga. Asa ca Neaga a ajuns sa isi dea demisia, in iulie. Si tot nu se inaugurase inca niciun metru de autostrada din cei 180 de kilometri promisi!
In loc sa admita ca nu se va tine de cuvant, Razvan Cuc a continuat sa promita ca va inaugura, totusi, in 2019, 100 de km de autostrada.
O luna mai tarziu, s-au inaugurat, in sfarsit, primii 22 de kilometri de sosea de mare viteza din 2019, dintre Soimus si Ilia (in jud. Hunedoara), parte din Autostrada Lugoj-Deva.
In mod normal, tot atunci urma sa fie inaugurat si lotul vecin din aceeasi autostrada, lung de 21 de kilometri, dintre Ilia si Cosevita. Numai ca inaugurarea n-a mai avut loc.
In loc sa deschida traficul intre Ilia si Cosevita, CNAIR - desi nu semnalase pana atunci vreo problema cu autostrada - a anuntat ca... mai mult
Duminica, 05 Ianuarie 2020, ora 00:00
Pe zi de trece se inteteste scandalul legat de starea Lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva si de momentul in care acesta ar trebui inaugurat. Pe de o parte, societatea civila si parte dintre politicieni sustin ca pe respectivul segment de drum ar trebui sa circulam incepand chiar de acum. In schimb, Compania de Drumuri - in sarcina careia cade inaugurarea soselei - sustine ca autostrada e crapata, trebuie reparata si nu poate fi deschisa in urmatorul an.
In mod normal, circulatia pe loturile 3 si 4 ale Autostrazii Lugoj-Deva ar fi trebuit sa se deschida - cu o intarziere de peste 3 ani - pe data de 12 august.
Pana la urma, insa, pe 14 august s-a inaugurat doar Lotul 4 al soselei, lung de 22,1 kilometri, dintre Ilia si Soimus (judetul Hunedoara).
In schimb, circulatia pe Lotul 3, lung de 21 kilometri, (dintre Ilia si Cosevita) nu a mai fost deschisa. Motivul: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a sustinut ca societatea care a construit respectivul segment de drum - anume compania spaniola Comsa - nu si-ar fi facut treaba.
Mai exact, Comsa ar fi vrut sa predea autostrada cu fisuri in taluzul care duce la terasamentul drumului. In plus, constructorul ar fi lasat ravene (santuri adanci sapate de apa - n.red.) pe versantii de langa sosea. Ba constructrul nici macar n-ar fi terminat de montat garduri si n-ar fi realizat toate marcajele rutiere.
Mai mult chiar, CNAIR a sustinut ca spaniolii de la Comsa au lucrat prost si le-au cerut... mai mult
Joi, 12 Septembrie 2019, ora 07:35
Scad, pe zi ce trece, sansele ca Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva sa se inaugureze in acest an. Motivul: marti seara, corpul autostrazii s-ar fi crapat si o parte din terasament risca sa se prabuseasca, potrivit unor informatii obtinute pe surse de Ziare.com.
In mod normal, circulatia pe loturile 3 si 4 ale Autostrazii Lugoj-Deva ar fi trebuit sa se deschida - cu o intarziere de peste 3 ani - pe data de 12 august.
Pana la urma, insa, pe 14 august s-a inaugurat doar Lotul 4 al soselei, lung de 22,1 kilometri, dintre Ilia si Soimus (judetul Hunedoara).
In schimb, circulatia pe Lotul 3, lung de 21 kilometri, (dintre Ilia si Cosevita) nu a mai fost deschisa. Motivul: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a sustinut ca societatea care a construit respectivul segment de drum - anume compania spaniola Comsa - nu si-ar fi facut treaba. In consecinta, soseaua nu putea fi inaugurata, din cauza ca era nesigura si ar fi pus in pericol vietile soferilor care urmau sa circule pe ea.
Compania Comsa a reactionat dur, sustinand ca s-a simtit amenintata de institutiile statului roman, care i-au pus, in permananta, piedici in ceea ce priveste constructia autostrazii.
Asociatia Pro Infrastructura a apreciat, in repetate randuri, ca Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva e finalizat inca din august si ca putea fi deschis circulatiei daca nu i-ar fi cautat CNAIR "nod in papura" constructorului.
In context - sub presiunea publica - ministrul... mai mult
Miercuri, 11 Septembrie 2019, ora 11:00
Programata initial pentru finele acestui an, finalizarea unui lot de 15 kilometri din Autostrada Transilvania se amana pe termen nelimitat. De vina sunt atat autoritatile, care n-au eliberat la timp documentele necesare inceperii lucrarilor, cat si constructorul. Iata despre ce este vorba.
Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a contractat inca din anul 2016 Straco Grup SRL - societate fondata de familia Horpos - pentru a construi un lot de 15,6 kilometri de sosea de mare viteza, parte din tronsonul dintre Ogra si Campia Turzii al A3.
La acel moment, Straco Group se afla deja de un an in insolventa, asa ca i-ar fi fost de mare folos sa poata lucra repede si sa incaseze bani de la stat, pentru a se redresa financiar. Din pacate, lucrurile n-au mers deloc asa cum ar fi trebuit.
Unul dintre motive, sustine CNAIR, este ca acordul de mediu pentru proiect a intarziat mai mult decat ar fi trebuit. Apoi au fost probleme cu relocarea utilitatilor. Una peste alta, Compania a emis prima autorizatie de construire pentru drum abia in noiembrie 2017. Apoi, a mai emis inca o autorizatie in februarie 2018.
Cu alte cuvinte, abia dupa 2 ani de la momentul in care a fost contractata, societatea Straco Group a primit, in sfarsit, posibilitatea sa lucreze pe intregul santier.
Numai ca, dupa ce a primit unda verde pentru a se apuca de lucru, societatea n-a mai mobilizat suficienti oameni si utilaje, pe santierul lotului de autostrada. In ultimul... mai mult
Miercuri, 31 Iulie 2019, ora 10:44
Guvernul vrea, in 2019, un buget de 11,6 miliarde de lei pentru Ministerul Transporturilor. E o suma uriasa, care ne-ar alimenta speranta ca, in sfarsit, vom incepe sa construim in ritm alert sosele si cai ferate noi, in Romania. Din pacate - spun specialistii in infrastructura consultati de Ziare.com - simplul fapt ca vom avea multi bani nu ne va fi de niciun folos, in situatia in care cheltuirea lor nu e planificata asa cum trebuie. Si, din pacate, o simple lectura a bugetului Transporturilor indica faptul ca planificarea lasa de dorit, cel putin in cazul unora dintre proiecte.
Cu toate ca n-a reusit sa isi cheltuiasca nici macar banii din 2018, Ministerul Transporturilor urmeaza sa primeasca, in acest an, un buget cu 54,9% mai mare. Ar putea fi o veste buna, in conditiile in care autostrazile se construiesc cu viteza melcului, iar cea mai mare parte a caii ferate din Romania ar trebui inlocuita cu una mai noua.
Cu toate astea - a declarat Ionut Ciurea, directorul Asociatiei Pro Infrastructura pentru Ziare.com - faptul ca avem un buget mai mare nu e o garantie ca infrastructura se va dezvolta intr-un ritm satisfacator, in acest an.
"Ca sa te poti dezvolta, nu ajunge sa aloci multi bani, ci trebuie sa alcatuiesti un buget echilibrat. Este esential ca beneficiarii - cum ar fi CNAIR si CFR - sa isi calibreze corect cheltuielile, inca de la inceput. De ce?
Din cauza ca, de fapt, constructorii vor lucra in functie de cum ii bugetezi. Daca aloci multi bani pe... mai mult
Marti, 05 Februarie 2019, ora 00:00
Asociatia Pro Infrastructura a criticat dur decizia de amanare a receptiei lucrarilor la lotul 3 al Autostrazii Sebes-Turda care ar fi trebuit sa aiba loc luni si care se va intampla in martie.
"Din punctul nostru de vedere, inca o amanare a deschiderii acestui lot de autostrada din motive discutabile este atat o crima la adresa soferilor care se deplaseaza pe drumul national paralel si pe care au loc accidente frecvente, cat si o bataie de joc fata de banul public, existand un risc ridicat de a plati daune financiare considerabile constructorului pentru aceasta tergiversare", a transmis Asociatia Pro Infrastructura pe Facebook.
Reprezentantii asociatiei amintesc ca, marti, purtatorul de cuvant al CNAIR a declarat faptul ca exista in continuare o serie de neconformitati care ar pune in pericol siguranta circulatiei (probleme legate de rugozitatea si planeitatea asfaltului).
In acest sens, Asociatia Pro Infrastructura solicita public "CNAIR sa publice IMEDIAT rezultatele testelor realizate atat de CESTRIN care ar fi aratat neconformitati, precum si rezultatele testelor echivalente facute de Supervizorul FIDIC (DRDP Cluj) ".
Lotul 3 al autostrazii are aproximativ 12,5 kilometri si face legatura intre orasele Aiud si Decea. In prima faza ar urma sa fie deschisi doar 8,5 km, urmand ca lucrarile sa continue pe restul portiunii.
In total, Autostrada Sebes-Turda are 70 de kilometri.
A.G. ...citeste mai departe despre "Asociatia Pro Infrastructura, despre... mai mult
Miercuri, 10 Ianuarie 2018, ora 12:55