CNAIR a scos la licitatie proiectul "Modernizarea Agentiei de incasare Fetesti si identificarea solutiilor de taxare pentru fluidizarea traficului si reducerea timpilor de asteptare prin limitarea actiunii factorului uman". Valoarea proiectului depaseste 37 de milioane de lei.
Potrivit CNAIR, termenul de depunere a ofertelor pentru proiectul "Modernizarea Agentiei de incasare Fetesti si identificarea solutiilor de taxare pentru fluidizarea traficului si reducerea timpilor de asteptare prin limitarea actiunii factorului uman" este 21.01.2021.
Valoarea estimata a contractului este de 37.869.678,54 lei cu TVA, iar durata de executie a contractului este de 2 ani din care 8,5 luni proiectare si 15,5 luni executie.
"Prin modernizarea agentiei de incasare, respectiv extinderea cu 6 benzi, se va imbunatati accesul pe podul de la Fetesti peste bratul Borcea pe ambele sensuri de mers, se vor imbunatati conditiile de deplasare, se vor micsora timpii de asteptare si costurile do operare ale vehiculelor", a transmis CNAIR.
CITESTE SI: EXCLUSIV Cum se organizeaza vaccinarea in tara: "Termometre din alea trebuie sa ne dati dumneavoastra, cumva", "La noi e centru de vaccinare?", "Ce depozitare vaccin, cand eu incropesc de trei lei sapun?" ...citeste mai departe despre "CNAIR a lansat licitatia pentru modernizarea Agentiei de incasare Fetesti, proiect in valoare de peste 37 de milioane de lei" pe Ziare.com mai mult
Marti, 12 Ianuarie 2021, ora 14:29
Compania Nationalda de Autostrazi a desemnat joi, 7 ianuarie 2021, rezultatul procedurii de atribuire a contractului avand ca obiect "Proiectare si Executie Drum de Legatura Autostrada A1 Arad - Timisoara - DN 69".
Ofertantul desemnat castigator este TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A., cu pretul de 189.571.920,62 Lei fara TVA.
Durata de executie a contractului este de 24 luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 18 luni perioada de executie a lucrarilor. Perioada de garantie a lucrarilor este de 84 de luni.
Semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila in cel mai scurt timp, dupa indeplinirea formalitatilor legale privind elaborarea si avizarea contractului.
Traseul drumului de legatura are o lungime de 10 km si incepe cu circa 300 m inaintea intersectiei existente dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est spre Autostrada A1. Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza de proiectare este de 100 km/h.
Citeste si:
Cati kilometri de autostrada vor fi inaugurati in Romania in 2021. Scenariul "foarte optimist" al Pro Infrastructura. "Vom vedea primele utilaje pe Pitesti-Curtea de Arges" ...citeste mai departe despre "CNAIR a desemnat castigatorul pentru proiectarea si executia Drumului de Legatura Autostrada A1 Arad - Timisoara - DN 69" pe Ziare.com mai mult
Joi, 07 Ianuarie 2021, ora 19:11
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost amendata de Politia din Codlea pentru ca, in iulie 2020, a facut reparatii pe DN1 fara sa respecte avizul Politiei.
Judecatoria Brasov a emis o prima sentinta intr-un dosar in care Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit de la Politia Codlea o amenda de 3.000 de lei pentru ca, in iulie 2020, "a efectuat lucrari de reparatii a partii carosabile pe DN1 in zona km 191-192 fara a avea aviz din partea Politiei rutiere pentru zilele de vineri, sambata si duminica".
In proces, CNAIR a aratat ca "DN 1 este un drum national european de importanta strategica a carui intretinere si reparatie este necesara cu prioritate, traficul fiind de 15.018 autovehicule zilnic".
"Conform avizului IPJ, in data de 31 iulie ar fi trebuit suspendate lucrarile si ar fi trebuit lasat drumul nefinalizat, ceea ce ar fi condus la incadrarea in prevederile art. 105 al. 1 pct. 4 din OUG nr. 195/2002, respectiv la incalcarea art. 40 din OG nr. 43/1997 rep. si ar fi putut pune in pericol vietile omenesti ale participantilor la trafic", a aratat CNAIR in proces.
Compania a mai aratat ca IPJ nu a justificat in nici un fel interdictia de a lucra in zilele de vineri, iar respectarea interdictiei ar fi fost de natura a pune in pericol viata participantilor la trafic.
"In esenta, oricare dintre atitudinile posibile ale petentei, fie inactiunea conform avizului IPJ, fie actiunea cu... mai mult
Luni, 21 Decembrie 2020, ora 00:03
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunta ca, in ceea ce priveste pregatirile pentru sezonul de iarna, au fost semnate peste 80 la suta din contractele necesare, restul fiind in diverse stadii ale licitatiilor. Totodata, materialele antiderapante ajung pentru trei luni "de iarna medie".
Managementul CNAIR a discutat, miercuri, prin videoconferintam cu directorii Directiilor Regionale, despre stadiul pregatirilor pentru sezonul de iarna 2020-2021 la nivelul intregii tari si situatia contractarii serviciilor de deszapezire (utilaje si materiale antiderapante).
"Precizam ca in acest moment, la nivelul intregii tari, sunt semnate peste 80% din contractele necesare, restul fiind in licitatie, in diverse stadii. Cantitatea de materiale antiderapante (nisip, sare, clorura de calciu si solutie ecologica) achizitionata pana in prezent este suficienta pentru defasurarea actiunilor specifice pentru o perioada de trei luni de iarna medie. Aprovizionarea va fi continuata in functie de conditiile meteorologice si de necesarul fiecarei directii regionale", arata CNAIR, intr-un comunicat de presa.
Conform sursei citate, discutiile au vizat si stadiul punerii in ordine a drumurilor, respectiv lucrarile de reparatii de etanseizare a imbracamintilor, colmatarea fisurilor si crapaturilor, precum si stadiul de instalare a indicatoarelor pentru sezonul rece, masuri care sunt in desfasurare in toata tara.
De asemenea, CNAIR Central a semnat planul... mai mult
Miercuri, 28 Octombrie 2020, ora 18:34
CNAIR a anuntat, marti seara, ca s-au primit 8 oferte pentru realizarea unor pasaje rutiere la Sinaia si Predeal, invederea fluidizarii traficului.
CNAIR a anuntat, marti seara, ca pentru atribuirea contractului "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Realizare pasaj rutier la intersectia DN1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud)" la termenul limita stabilit au depus oferte urmatorii operatori economici:
1. Bridge Consult
2. Asocierea Metroul - Italrom Inginerie Internationala
3. NV Construct SRL
4. Asocierea Retter Architecture - Drum Proiectconsult
5. VIAPONTE ROM
De asemenea, pentru atribuirea contractului "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru "Realizare pasaj rutier la intersectia DN 1 cu DN 73A (Predeal)" la termenul limita stabilit au depus oferte urmatorii operatori economici:
1. Bridge Consult
2. Asocierea Italrom Inginerie Internationala - Metroul
3. Asocierea Retter Architecture - Drum Proiectconsult
"Precizam ca in vederea fluidizarii traficului rutier pe DN1, Valea Prohovei, CNAIR a mai demarat licitatii pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic de Executie necesare realizarii unor pasaje rutiere si pietonale la Azuga, Comarnic, Busteni si Predeal", a transmis CNAIR. ...citeste mai departe despre "CNAIR anunta ca s-au primit 8 oferte pentru realizarea unor pasaje rutiere la Sinaia si Predeal" pe Ziare.com mai mult
Marti, 27 Octombrie 2020, ora 20:59
Termenele pentru "darea in folosinta", respectiv deschiderea circulatiei pe primele doua tronsoane ale autostrazii Sebes - Turda, intre Lancram si Aiud, au fost modificate.
Este primul semn ca reprezentantii Companiei Nationale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) isi dau seama ca termenul de 30 noiembrie 2020 este nerealist.
Intr-un document privind stadiul proiectarii si executiei lucrarilor la autostrazile din Romania, pentru lotul 1 al autostrazii A10 Sebess-Turda, termenul estimat pentru deschiderea circulatiei a fost modificat, noua limita fiind data de 30 decembrie 2020. Potrivit aceluiasi document, pe lotul 1, stadiul fizic al lucrarilor este de 90.30%, iar stadiul de executie financiara este de 80.03%.
Pentru lotul 2, CNAIR isi mentine optimismul, chiar daca lucrarile sunt mult mai intarziate fata de primul tronson. Data de deschidere a circulatiei este estimata pentru 3 decembrie 2020. Pe acest lot, la data documentului, stadiul fizic al lotului era de 72.46%, ia financiar de 57.80%.
Initial, termenul avansat a fost, pentru ambele loturi de autostrada, data de 30 noiembrie 2020. In document, compania pastreaza ca data de finalizare a proiectelor sfarsitul lunii noiembrie, dar a modificat data de deschidere a circulatiei, respectiv de "dare in folosinta".
Mobilizarea slaba a antreprenorilor, compania italiana Pizzarotti pe lotul 1 si grecii de la Ahktor pe lotul 2, nu va permite ca cei aproxiamtiv 43 de km de autostrada sa fie... mai mult
Marti, 25 August 2020, ora 10:59
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost amendata, joi, de catre politistii din Turda, pentru ca nu a curatat corespunzator DN 1, in afara localitatii Martinesti.
Joi dimineata, traficul in zona a fost oprit pe ambele sensuri aproximativ o ora, din cauza poleiului.
"Politistii rutieri din cadrul Politiei Municipiului Turda, in timp ce se aflau in indeplinirea atributiilor de serviciu pe DN 1 E60, au constatat faptul ca in zona kilometrului 69, in afara localitatii Martinesti, administratorul drumului public nu a intervenit pentru a indeparta zapada depusa pe carosabil si pentru a imprastia material antiderapant.
In urma neindeplinirii atributiilor ce ii revin, CNAIR a fost sanctionata contraventional cu 40 de puncte amenda, respectiv 5.800 lei", a transmis, joi, IPJ Cluj.
Pe drumul respectiv, joi dimineata, s-au semnalat portiuni acoperite cu polei, traficul fiind oprit pe ambele sensuri pentru aproximativ o ora. ...citeste mai departe despre "CNAIR, amendata cu 5.800 de lei pentru ca nu a curatat DN1 de polei" pe Ziare.com mai mult
Joi, 13 Februarie 2020, ora 14:17
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a ajuns la cheltuieli de un miliard de lei in 2019. In privinta kilometrilor de autostrada inaugurati, acestia abia ajung la 43, in conditiile in care Razvan Cuc, fost ministru al Transporturilor, sustinea ca vor fi dati in folosinta 100 km de autostrada in acest an.
In primele zece luni compania a avut un buget consolidat de 3,5 miliarde de lei (aproximativ 733 milioane de euro), suma mai mare cu 35% fata de 2018. Ziarul Financiar noteaza ca anul trecut cheltuielile totale au fost de 3,8 miliarde de lei si ca la o rata de crestere de 35% in 2019 cheltuielile vor ajunge la 5,1 miliarde de lei, adica peste un miliard de euro.
In luna august a fost dat in folosinta lotul 4 al autostrazii Lugoj - Deva ce cuprinde sectorul de 22 de kilometri dintre localitatile Soimus si Ilia din judetul Hunedoara.
Pe 23 decembrie a fost dat in folosinta si lotul 3 al Autostrazii Lugoj - Deva, cu o lungime de 21 de kilometri. Aici s-au impus restrictii de viteza si tonaj. Viteza maxima permisa este 80 km/ora, iar tonajul nu poate depasi 7,5 tone.
Citeste mai departe despre "CNAIR a cheltuit un miliard de euro in 2019. Cati km de autostrada a deschis" pe Ziare.com. mai mult
Joi, 26 Decembrie 2019, ora 10:25
Directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Sorin Scarlat, a decis joi ca angajatii institutiei sa nu isi mai secretizeze salariile in declaratiile de avere.
In mod normal, tocmai pentru ca sunt platiti din bani publici, celor mai multi dintre angajatii statului li se cere sa mentioneze, in mod explicit, in declaratiile de avere, salariile incasate.
Din intelegerea noastra, legea este destul de clara, in aceasta privinta. Mai exact, articolul 29 din Legea 176/2010 stabileste ca:
"Nedepunerea declaratiilor de avere si a declaratiilor de interese in termenele prevazute de prezenta lege, precum si nedeclararea, in declaratia intocmita potrivit anexei nr. 1, a cuantumului veniturilor realizate, sau declararea acestora cu trimitere la alte inscrisuri constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50 lei la 2.000 lei".
Institutia care stabileste cand a fost incalcata legea prin completarea eronata a declaratiilor de avere este Agentia Nationala de Integritate (ANI).
Exista si o serie de salariati ai statului care au, totusi, dreptul sa isi secretizeze veniturile salariale incasate. Este vorba, potrivit art. 86 din Legea 153/2017, de o serie de angajati din Armata, Politie si sistem penitenciar.
Potrivit unui raspuns formulat de ANI la solicitarea Ziare.com, cei care vor sa isi secretizeze salariile trebuie sa urmeze o procedura anume. Mai exact, potrivit ANI, "in cazul in care exista norme... mai mult
Vineri, 08 Noiembrie 2019, ora 08:20