Vanzarile de ciment ale Lafarge in Romania au crescut cu 7,9% anul trecut, sustinute de avansul volumelor livrate, atat pe ansamblul anului cat si in trimestrul al patrulea, potrivit datelor publicate, miercuri, de producatorul francez de materiale de constructii.
Volumul livrarilor de ciment a avut un impact pozitiv de 7 puncte procentuale in cresterea vanzarilor, in timp ce alte efecte, precum cel al preturilor si cel al mixului de produse, au adus un plus de 0,9 puncte procentuale.
"Romania a inregistrat trenduri pozitive ale volumelor pentru toate activitatile, atat in trimestrul al patrulea, cat si pe ansamblul anului", se arata in raportul financiar al grupului.
Lafarge estimeaza un avans de 1-4% al pietei cimentului din Romania in acest an, in timp ce evolutia la nivelul Europei Centrale si de Est ar urma sa se situeze intre o scadere de 1% si o crestere de 2%.
Vanzarile Lafarge in regiunea Europei Centrale si de Est au scazut 2%, la 1,27 miliarde de euro.
Volumul vanzarilor de ciment a coborat cu 6%, la 13,2 milioane de tone, iar cel al vanzarilor de beton cu 1%, la 1,5 milioane de metri cubi, in timp ce pe agregate Lafarge a consemnat o crestere de 7%, la 22,3 milioane de tone.
Profitul calculat inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizare (EBITDA) a scazut cu 22% in regiune, la 255 milioane de euro.
La nivel de grup, vanzarile au crescut cu 3% anul trecut, la 15,8 miliarde de euro, in timp ce profitul net a scazut cu 27%, la 432... mai mult
Miercuri, 20 Februarie 2013, ora 12:04
Zitec, unul dintre principalii producatori locali de aplicatii on-line, mizeaza pe o crestere cu cel putin 25% a cifrei de afaceri in acest an, la 1,4 milioane de euro, datorata atat serviciilor cu valoare adaugata oferite, cat si majorarii numarului de clienti.
"In 2011, compania a raportat un business de 1,12 milioane de euro, veniturile din piata romaneasca reprezentand 40% din cifra de afaceri, fata de 20% in anul precedent. Anul trecut am lucrat cu aproape 50 de clienti din Romania si din strainatate", a declarat Alexandru Lapusan, CEO Zitec.
Conform declaratiilor sale, in 2011 aproximativ 65% dintre clientii Zitec au fost companii locale, restul provenind din tari precum SUA, Grecia, Franta, Canada, Marea Britanie, Germania, Cipru sau Egipt. In acest an, Zitec isi va continua dezvoltarea pe piata autohtona, mizand pe atragerea de clienti de calibru, dar in acelasi timp, va urmari activ si cresterea portofoliului de parteneri din strainatate.
In 2011, compania a dezvoltat modelul de business de incubator tehnologic investind 50.000 de euro in start-up-ul american Zipongo, proiect sustinut de investitori de calibru precum Founder Collective, doctorul Neal Baer, producator al serialului ER si Peter Dolan, fost CEO al gigantului farmaceutic Bristol Myers Squibb.
Proiectul este menit sa ajute oamenii care isi doresc un stil de viata echilibrat sa descopere si sa cumpere mancare sanatoasa. Acesta cuprinde doua aplicatii online: Zipongo Healthy Deals si Zipongo... mai mult
Luni, 05 Martie 2012, ora 16:16