Tehnologiile automate ale Kaspersky au detectat o noua vulnerabilitate de tip "Zero-day" in browser-ul web Google Chrome, iar dupa raportarea acesteia catre compania americana, Google a publicat un patch ce poate fi instalat de catre utilizatori.
Conform unui comunicat de presa al producatorului de solutii de securitate informatica, vulnerabilitatea a fost denumita CVE-2019-13720 si a fost detectata in ceea ce expertii Kaspersky numesc "Operatiunea WizardOpium".
"Anumite asemanari din cod indica o posibila legatura intre aceasta campanie si atacurile Lazarus.
In plus, profilul site-ului vizat este similar cu cel constatat in atacurile anterioare DarkHotel, care au implementat recent atacuri cu indicii false similare.
Noul exploit este folosit in atacuri cu o infectare de tip waterhole intr-un portal de stiri de limba coreeana.
Pe pagina principala este introdus un cod JavaScript infectat, care, la randul sau, incarca un script de profiling de pe un site aflat la distanta, pentru a verifica in continuare daca sistemul victimei ar putea fi infectat, examinand variante de date de autentificare ale utilizatorului browser-ului.
Vulnerabilitatea incearca sa exploateze eroarea prin browser-ul Google Chrome si script-ul verifica daca este folosita versiunea 65 sau una ulterioara", mentioneaza specialistii.
Pentru a preintampina problemele de securitate, Kaspersky recomanda: instalarea patch-ul Google pentru noua vulnerabilitate cat mai curand posibil,... mai mult
Marti, 05 Noiembrie 2019, ora 15:15
Tehnologia de blocare a reclamelor intruzive a fost activata in Google Chrome.
Asa cum avertiza inca de anul trecut, Google a inceput din 15 februarie sa blocheze in propriul browser web reclamele considerate intruzive.
Clasificarea reclamelor ca acceptabile sau intruzive a fost realizata de o structura numita Coalition for Better Ads, din care fac parte atat companii de tehnologie, precum Google si Facebook, dar si unele dintre cele mai importante institutii de presa.
Popup-urile, prestitialele (reclamele care se incarca inaintea continutului si-l acopera), reclamele care acopera mai mult de 30% din ecran, clipurile video cu sunet care pornesc singure - sunt cateva dintre tipurile de reclame care sunt acum blocate in Chrome, atat pe desktop, cat si pe mobile.
Un site care afiseaza una sau mai multe reclame din categoriile considerate intruzive, va avea blocate toate reclamele, inclusiv cele acceptabile.
De asemenea, nu se tine cont de reteaua care livreaza reclamele, iar acestei reguli se supun inclusiv reclamele furnizate de Google. Cu alte cuvinte, si site-urile care au reclame prin AdSense sau DoubleClick se pot trezi cu reclamele blocate, daca cel putin una dintre acestea incalca noile reguli.
Utilizatorii vor lua contact cu noua functie prin intermediul, ironic, al unui pop-up. Cand va ajunge pe un site pe care Chrome blocheaza reclamele, va fi afisat un pop-up care va oferi optiunea blocarii sau afisarii reclamelor considerate intruzive.
De... mai mult
Joi, 15 Februarie 2018, ora 11:06
Anuntata in luna iunie si testata deja din iulie, functia prin care Google vrea sa blocheze anumite reclame web in propriul browser va intra oficial in functiune incepand cu data de 15 februarie 2018.
Chrome, care este de departe cel mai folosit browser web la ora actuala, va bloca in mod nativ reclamele considerate agresive.
Agresivitatea este stabilita de Coalition for Better Ads (Coalitia pentru reclame mai bune), organizatie din care fac parte greii industriei precum Google si Facebook, dar si unele dintre cele mai importante publicatii la nivel mondial.
Vor fi blocate, printre altele, popup-urile, reclamele care acopera intreaga pagina si continutul multimedia care porneste automat. Din 15 februarie, site-urile vor avea la dispozitie 30 de zile pentru a se conforma.
Daca nu o vor face, site-urile se vor trezi cu toate reclamele blocate, inclusiv cele servite de Google.
Este suficient ca o singura reclama sa nu fie conforma, pentru ca toate reclamele gazduite de site-ul cu pricina sa fie blocate automat.
Ca instrument de apel impotriva blocarii automate, detinatorii site-urilor vor putea cere reevaluarea manuala a reclamelor, dupa ce au fost eliminate cele care nu sunt conforme cu noile standarde. Asta nu va recupera insa banii pierduti cata vreme reclamele nu vor fi afisate.
Un instrument de blocare a reclamelor, impreuna cu un browser care, conform estimarilor, detine intre 50% si 60% din piata, confera Google si mai mult control asupra... mai mult
Miercuri, 20 Decembrie 2017, ora 09:26
Cu siguranta ai observat ca browser-ul Chrome iti consuma foarte mult din bateria laptopului. Cu toate ca Google a promis ca va rezolva aceasta problema, schimbarile aduse pana acum nu au adus rezultatul asteptat.
Rivalii de la Microsoft au profitat de aceasta ocazie si au facut cateva teste pentru a arata cat de avantajos este browser-ul sau, Edge, in raport cu celelalte, transmite The Verge.
De exemplu, acestia au vrut sa vada cata baterie "mananca" atunci cand urmaresti online niste filme in format HD. Deloc surprinzator, Chrome a avut cea mai slaba performanta.
Browser-ul de la Google a "secat" bateria laptopului in 4 ore si 19 minute, in timp ce rivalul Edge a rezistat 7 ore si 22 de ...citeste mai departe despre "Microsoft se lauda ca browserul sau, de care nu a auzit multa lume, e mai tare decat Chrome (Video)" pe Ziare.com mai mult
Marti, 21 Iunie 2016, ora 19:08
Browserul dezvoltat de compania Google este tot mai folosit, in timp ce alte programe similare create de companiile concurente sunt in scadere.
Internet Explorer, Firefox, Safari si Opera au inregistrat o scadere a popularitatii in randul utilizatorilor de Internet, scrie Digital Trends. Chrome detine acum o cota de piata de 21,19%, fata de 19,61%, in luna august. Cresterea este de 1,6%.
Cea detinuta de Internet Explorer a scazut usor, de la 58,46% in august la 58,37% in septembrie. ...citeste mai departe despre "Batalia browserelor: Google Chrome castiga teren" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 05 Octombrie 2014, ora 14:16
Google a depasit Microsoft in ce priveste piata browserelor din Statele Unite ale Americii, Chrome devenind astfel mai popular decat Internet Explorer.
Potrivit unui studiu desfasurat de Adobe, browserul Google a depasit Internet Explorer in ce priveste numarul de vizite ale site-urilor din SUA, totalul afisarilor pe computerele personale si pe dispozitivele mobile, scrie Wall Street Journal.
In cifre, browserele Google Chrome si Android au avut o cota de piata de 31,8 la suta in luna aprilie, in crestere cu aproape sase procente fata de aceeasi perioada a anului trecut. In schimb, Internet Explorer a avut 30,9 la suta cota, in luna aprilie, scaderea fiind, in acest caz, de peste 6 la suta.
Microsoft ...citeste mai departe despre "Google Chrome, mai tare ca Internet Explorer, in SUA" pe Ziare.com mai mult
Luni, 09 Iunie 2014, ora 12:26
Sistemul de operare al companiei Google, Chrome OS, castiga tot mai mult teren in dauna rivalului Windows, al celor de la Microsoft.
Dupa ce asa-numitele chromebook-uri au castigat o cota importanta din piata laptopurilor, companiile Samsung si HP intentioneaza sa lanseze pe piata si PC-uri care sa ruleze Chrome OS.
De curand, Samsung a anuntat lansarea a doua noi chromebook-uri cu procesor octa-core Exynos. Compania sud-coreeana intentioneaza sa mai lanseze si alte dispozitive care sa ruleze Chrome OS, incluzand aici si computere de timpul "all in one one", cunoscute si ca "monobloc" PC.
Intentii similare manifesta si gigantul american HP, unul dintre principalii producatori de chromebook-uri din ...citeste mai departe despre "Chrome OS, marea amenintare pentru Windows" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 16 Martie 2014, ora 17:55
Unul din romani foloseste browserul Google Chrome pentru a naviga pe Internet, acest browser avand aproape jumatate din cota de piata din Romania.
Totodata, cota de piata a browserului Mozilla Firefox a scazut dramatic odata cu inaltarea Chrome, insa nici Internet Explorer nu sta deloc bine la aceasta categorie, relateaza Capital.
Astfel, in luna decembrie a anului trecut browserul de la Google avea o cota de piata de 48,37% in ...citeste mai departe despre "Inaltarea Chrome si decaderea Mozilla Firefox: Ce mai folosesc romanii" pe Ziare.com mai mult
Luni, 20 Ianuarie 2014, ora 10:32
Comenzile vocale in Google au fost completate de o optiune noua. O extensie pentru Chrome elimina necesitatea unui click pentru activarea comenzilor vocale, inlocuind-o cu simpla comanda vocala "OK Google".
Comanda "OK Google" a fost deja introdusa in Android 4.4 KitKat, dar noua extensie Chrome aduce aceeasi functionalitate si pe desktop. Cand pagina Google.com este deschisa, comanda vocala poate fi utilizata pentru activarea cautarii vocale.
Citeste mai multe despre Google a lansat extensia Chrome pentru comanda vocala OK Google pe hit.ro. mai mult
Vineri, 29 Noiembrie 2013, ora 11:43