Lamborghini, producatorul de masini sport de lux, estimeaza ca vanzarile pe piata auto de lux vor scadea in 2012, pe fondul incetinirii cresterii economice din China, care ii face pe soferi sa amane astfel de achizitii.
"Daca iei pulsul economiei in acest moment, ai vedea o urma de nesiguranta care ii face pe oameni sa isi amane deciziile de cumparare. Numarul persoanelor dispuse sa cheltuiasca atatia bani este limitat", a declarat Christian Mastro, general Manager pe Asia-Pacific al Lamborghini, intr-un interviu acordat Bloomberg.
Cresterea celei de-a doua economie a lumii a incetinit in trimestrul patru pana la cel mai mic nivel din ultimii doi ani, iar ministerul chinez al Comertului a caracterizat, saptamana trecuta, perspectiva exporturilor drept una destul de "sumbra".
2011 a fost un an mai bun pe segmentul auto de lux
Vanzarile Lamborghini au crescut in 2011 cu 70% in China, pe fondul cresterii numarului de milionari chinezi in acea perioada, care a coincis si cu cresterea nivelului de trai in tara. Producatorul masinilor sport de lux a vandut aici 342 de masini anul trecut, acest lucru insemnand ca SUA a trecut pe locul doi in topul celor mai mari piete pentru Lamborghini.
Numarul total de vanzari auto de lux a inceput sa scada anul trecut, imediat dupa incetarea masurilor de stimulare economica si dupa ce expansiunea economica a inceput sa dea semne de relaxare.
Planuri de vanzari
Lamborghini isi propune sa sporeasca livrarile in China cu... mai mult
Luni, 20 Februarie 2012, ora 07:00