CFR Calatori ar putea sa primeasca la prima rectificare un ajutor de 160 de milioane de lei care sa compenseze pierderile provocate de pandemia Covid-19,a anuntat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Drula.
Acesta a completat ca pana la sfarsitul lunii mai noua conducere va trebui sa vina cu un plan de restructurare a companiei.
"La CFR Calatori nu pot sa spun cati oameni vor pleca acasa, pentru ca foarte recent am numit un nou manager din privat, de la un operator feroviar. Un om tanar, ma rog, a lucrat si in domeniul public, a lucrat in CFR 15 ani. El are ca sarcina, impreuna cu Consiliul de Administratie, ca pana la sfarsitul acestei luni, pana la sfarsitul lunii mai, sa vina cu planul de restructurare al acestei companii. Din nou, CFR Calatori, la fel ca si celelalte companii de stat care depind de pasageri, a avut pierderi foarte mari si din cauza pandemiei (360 de milioane de lei - n. r.).
Acolo, nimeni nu neaga, exista si probleme structurale, dar companiile din subordinea Ministerului Transporturilor, in momentul in care nu se calatoreste - ori ele fac bani din calatorii - au pierderi destul de mari. Si aici ne-am adresat si cu un memorandum de ajutor Covid - sunt aceleasi ajutoare pe care le-au primit companiile din domeniul transporturi - vrem sa luam 160 de milioane (de lei - n. r.) care sa compenseze aceste pierderi. Deci, compania trebuie si un pic ajutata, dar pe de alta parte trebuie sa mergem si pe partea de restructurare", a spus... mai mult
Joi, 06 Mai 2021, ora 18:54
Asociatia Pro Infrastructura a criticat miercuri, 7 aprilie, intr-o postare pe pagina de Facebook, anuntul CFR Calatori cu privire la introducerea unor vagoane de dormit sau cuseta la trenurile de lung parcurs.
Asociatia sustine ca CFR Calatori nu ofera nici macar intreaga gama de servicii de noapte iar numarul de vagoane de dormit este sub 1/2 din necesar, iar la cusete sub o treime.
"Intr-un comunicat demn de "ziua pacalelilor", CFR Calatori ne invita sa mergem cu vagonul de dormit... la trenul exclusiv de zi Iasi-Suceava-Timisoara (6:05-21:58 cu returul 6:49-21:46). Asta in timp ce trenurile de noapte veritabile (precum 1862 Iasi-Constanta), care circula exclusiv pe timp de noapte (22:30-6:36 cu retur 22:00-6:16), isi forteaza pasagerii sa faca noapte alba pentru ca ofera doar... loc pe scaun", scriu cei de la Pro Infrastructura.
Organizatia atrage atentia si asupra faptului ca este o criza permanenta de vagoane de dormit si cuseta. Chiar si acele trenuri de noapte care au vagoane cu pat, adesea nu au decat unul sau doua vagoane de noapte, de multe ori rezervate complet cu saptamani inainte.
Numarul vagoanelor de dormit este la sub jumatate din necesar
"Pe alte relatii, CFR Calatori nu ofera nici macar intreaga gama de servicii de noapte. De exemplu, singurul tren Bucuresti-Sighetul Marmatiei nu are decat vagoane de dormit (scumpe), nu si cusete. In schimb, trenul 1757 Bucuresti-Suceava (23:25-5:49), cu potential de calatori de "business", nu ofera... mai mult
Miercuri, 07 Aprilie 2021, ora 10:30
CFR Calatori introduce in ciculatie din 15 martie un npu tren pe ruta Bucuresti Nord - Constanta, care va pleca din Bucuresti la 10.45 de luni pana vineri, in extrasezon, in perioadele 15 martie - 25 iunie si 6 septembrie - 10 decembrie 2021.
"Noul tren - InterRegio 1685 se adreseaza acelora care vor sa ajunga in Constanta in jurul pranzului. Va avea plecarea din Bucuresti Nord la ora 10.45 si sosirea in Constanta la ora 12.56 si va circula in cursul saptamanii, de luni pana vineri, in perioadele de extrasezon: 15 martie - 25 iunie si 6 septembrie - 10 decembrie 2021. Este stiut faptul ca in sezonul estival CFR Calatori introduce alte trenuri suplimentare ce conecteaza toata tara de litoralul romanesc", transmite CFR Calatori.
Citeste si: Un copil in varsta de 14 ani a fost spulberat de tren. Greseala fatala facuta de baiat
Trenul InterRegio 1685 acopera cererea de transport pe segmentul orar 09.35 - 14.00.
Distanta este parcursa in 2 ore si 11 minute si asigura si deplasarea calatorilor spre/dinspre localitatile din parcurs, trenul avand opriri si in statiile Ciulnita si Fetesti. Pentru o calatorie confortabila, trenul va avea in compunere vagoane modernizate in anul 2020.
Biletele de tren sunt accesibile tuturor prin gama variata de oferte comerciale: reducere de 10% prin oferta dus-intors, pana la 10% la cumpararea cu anticipatie, 25% la cumpararea in baza cardului TrenPlus.
Citeste si:
Ghid complet pentru vaccinarea anti COVID-19 in etapa a III-a.... mai mult
Sambata, 13 Martie 2021, ora 10:30
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA a lansat licitatia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic necesare modernizarii liniei de cale ferata Coslariu - Cluj-Napoca, pentru viteza maxima de circulatie a trenurilor de calatori cu 160 km/h, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Studiul de fezabilitate si Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata pe COSLARIU - CLUJ-NAPOCA, in lungime de aproximativ 99 km, au drept scop identificarea solutiei optime din punct de vedere tehnic, economic si operational pentru modernizarea liniei de cale ferata Coslariu - Cluj-Napoca, tinand cont de conformarea in relatie cu standardele europene si cerintele de interoperabilitate la nivelul retelei feroviare romanesti.
Obiectivul general al contractului de prestari servicii este modernizarea infrastructurii feroviare intre COSLARIU si CLUJ-NAPOCA pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate, precum si cresterea vitezei de circulatie si, implicit, reducerea duratei de calatorie pe intreaga sectiune; cresterea numarului de calatori, inclusiv a numarului de turisti; cresterea volumului de marfuri transportate la nivel intern si international; imbunatatirea conditiilor de calatorie si cresterea gradului de siguranta, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu standardele europene.
Valoarea estimata a contractului este de 52.329.361,16 RON, sursa de finantare fiind asigurata... mai mult
Miercuri, 24 Februarie 2021, ora 09:44
Metrorex are printre cele mai mari salarii din companiile aflate in subordinea Ministerului Transporturilor (MT), institutia fiind urmata in clasament de CFR, Compania de Drumuri si Autoritatea Rutiera Romana.
Directorii marilor departamente din Metrorex, precum cel economic, juridic, cel de tehnic si investitii sau cel de resurse umane si strategie castiga, fiecare, lunar 12.945 de lei. In aceasta suma intra un spor de tunel, de 3.092 de lei, si un spor de vechime - 3.865 de lei.
Salariile din CFR
Directorul general adjunct din CFR Calatori incaseaza, brut, 13.766 de lei, ceea ce inseamna ca in mana ia circa 8.000 de lei. Directorul adjunct are un salariu mai mic, de 6.421 de lei. Bani mai multi castiga seful oficiului juridic si revizorul general, cate 7.600 de lei, lunar. Angajatii pot primi un spor de vechime, de 12-25% din salariul de baza si un spor pentru ore suplimentare.
In CFR Infrastructura, directorul general adjunct castiga 16.918 lei, brut, adica 9.896 de lei, in mana. Revizorul general ridica, lunar, 12.019 lei, adica putin peste 7.000 de lei, in timp ce un director din institutie ia in jur de 7.000 de lei, net, potrivit contractului colectiv de munca pe anii 2019-2020. Salariul include si sporurile la salariul de baza.
Directorul general adjunct din Compania de Drumuri, directorii regionali si consilierii directorilor generali incaseaza pana la 10.919 lei. Directorii departamentelor economice, tehnice si cei din cadrul directiilor regionale... mai mult
Marti, 23 Februarie 2021, ora 23:30
Bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii creste cu 9,4% si ajunge la 14,1 miliarde de lei, urmand sa fie finantate mai multe constructii de autostrazi si centuri ocolitoare, dar si proiecte ale Metrorex si CFR Calatori.
Ministerul are alocate aproape 8 miliarde de lei pentru investitii din fonduri europene, o crestere de 30% fata de 2020 si un record absolut al ultimului deceniu, potrivit ministrului Catalin Drula.
"Facem cai ferate, autostrazi, linii de metrou, infrastructura portuara si aeroportuara din fonduri europene!", anunta ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.
Autostrazi finantate in 2021
Lista principalelor proiecte de constructie autostrazi si variante ocolitoare, introduse in buget in anul 2021, cuprinde urmatoarele obiective:
Autostrada Sibiu - Pitesti sectiunile 1, 2,3, 4 si 5Autostrada Lugoj - Deva (sector Dumbrava-Deva),Autostrada Sebes - Turda,Autostrada Nadaselu - Suplacu de Barcau - Bors, inclusiv legatura Centura Oradea (Giratie Calea Sintandrei) - Autostrada A3 (Biharia),Autostrada Campia Turzii - Ogra - Targu Mures,Autostrada de Centura Sud a municipiului Bucuresti, inclusiv interventiile privind Centura existenta (Largire la 4 benzi de circulatie a Centurii Bucuresti intre A1 - DN 5, DN 2 - A2 si A1 - DN 7, pasajele Berceni, Domnesti, Oltenita si Mogosoaia),Autostrada de Centura Nord a municipiului Bucuresti, Varianta de ocolire Bacau (profil de autostrada si drum national),Drum expres Craiova -... mai mult
Vineri, 12 Februarie 2021, ora 11:23
CFR SA anunta ca a lansat licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic de modernizare a liniei CF intre Apahida si Ilva Mica, contract in valoare de peste 34 de milioane de lei, finantat in proportie de 85% din fonduri europene nerambursabile. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 15 martie.
"Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA a lansat licitatia deschisa pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic necesare modernizarii liniei de cale ferata Apahida - Ilva Mica (subsectiunea I a tronsonului Apahida - Suceava), pentru viteza maxima de circulatie de 160 km/h pentru trenurile de calatori, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Studiul de fezabilitate si Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata pe subsectiunea I Apahida - Ilva Mica, in lungime de 119 km, au drept scop identificarea solutiei optime din punct de vedere tehnic, operational, economic, financiar, al impactului asupra mediului.si al schimbarilor climatice", anunta compania.
Conform CFR SA, obiectivul general al contractului de prestari servicii este modernizarea infrastructurii feroviare intre Apahida si Ilva Mica, pentru integrarea unui transport durabil intre regiunea Centrala si Nord-Estica a tarii, asigurarea dezvoltarii socio-economice a zonelor traversate, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei si asigurarea conditiilor necesare pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de... mai mult
Joi, 11 Februarie 2021, ora 10:15
CFR Calatori a anuntat ca va pune in circulatie de luni, 8 februarie, 42 de trenuri pentru elevii care merg la scoala.
"Pentru ca majoritatea elevilor se pregatesc sa mearga la cursuri, CFR Calatori vine in sprijinul lor si va introduce in circulatie trenurile de naveta destinate transportului spre/dinspre localitatile cu centre de invatamant", anunta CFR Calatori.
R 2482 Podu Olt- Lotru
R 4142 Bistrita Nord- Deda
R 4143 Deda- Bistrita Nord
R 5402 Pascani- Marasesti
R 5403 Marasesti- Bacau
R 9434 Targoviste- Titu
R 9384 Craiova- Caracal
R 9389 Caracal- Craiova
R 9403 Caracal - Piatra Olt
R 2207 Arad- Curtici
R 2210 Curtici- Arad
R 2606 Arad- Timisoara Nord
R 3745 Arad- Santana
R 3746 Santana - Arad
R 3642 Bratca- Huedin
R 3643 Huedin- Piatra Craiului Hm.
R 4061 Marghita- Jibou
R 4062 Jibou- Marghita
R 4065 Sacuieni - BihorJibou
R 4066 Jibou- Sacuieni Bihor
R 4073 Sarmasag- Jibou
R 4074 Jibou- Sarmasag
R 4305 Dej Calatori- Cluj Napoca
R 4318 Apa Hm.- Satu Mare
R 4321 Satu Mare- Apa Hm.
R 4322 Apa Hm.- Satu Mare
R 4342 Valea lui Mihai - Oradea
R 4361 Sarmasag- Jibou
R 4407 Satu Mare- Halmeu
R 4408 Halmeu- Satu Mare
R 4483 Ilva Mica- Beclean pe Somes
R 4484 Dej Calatori- Ilva Mica
R 4702 Beclean pe Somes- Ilva Mica
R 4703 Ilva Mica- Cluj Napoca
R 2420 Miercurea Sibiu Hm.- Sibiu
R 2423 Sibiu-Miercurea Sibiu Hm.
R 2594 Copsa Mica- Sibiu
R 2595 Sibiu- Copsa Mica
R 4583 Brasov- Sfantu Gheorghe
R 4584 Sfantu Gheorghe- Brasov
R 6503... mai mult
Duminica, 07 Februarie 2021, ora 14:53
CFR Calatori intentioneaza sa modernizeze 40 de vagoane si sa repare alte 400 de vagoane in acest an, dar si sa inceapa sa utilizeze, in trenuri, terminalele mobile de taxare. Anuntul a fost facut de seful CFR Calatori, Dan Costescu.
Acesta a mai anuntat, pe langa faptul ca personalul CFR Calatori va beneficia de uniforme noi, si ca incepand cu 12 ianuarie vor circula trenurile pe cei 19 kilometri dintre Gara de Nord si Aeroport, transmite hotnews.ro.
Concret, in contextul modernizarii vagoanelor, CFR Calatori va avea un parc de 1000 de vagoane folosite.
Referitor la procesul de verificare, validare si emitere a biletelor in tren, Costescu a punctat ca a fost demarat proiectul prin care se vor investi 13 milioane de lei pentru achizitia a 2.300 de terminale mobile de taxare, dotate cu imprimante, cu ajutorul carora vor fi printate biletele in tren, astfel renuntandu-se la chitantier si pix.
CITESTE SI:
Noul look al "nasilor" de tren: "Am avut in vedere ca uniformele sa asigure o imagine placuta" ...citeste mai departe despre "CFR Calatori anunta modernizari masive in 2021, cu investitii de milioane de euro. Ce schimbari vom vedea" pe Ziare.com mai mult
Joi, 07 Ianuarie 2021, ora 09:34