Datorita utilizarii unor materiale mai usoare la constructia automobilelor, cererea de carburanti din Europa si America de Nord va scadea cu 10% pana in 2030.
"Utilizarea tot mai mare a materialelor mai usoare pentru imbunatatirea randamentului carburantilor in transporturile rutiere va permite reducerea cu 10% a cererii de carburanti inh Europa si America de Nord, pana in 2030", se arata in studiul realizat de compania britanica de consultanta Wood Mackenzie, potrivit Mediafax.
Pe parcursul mai multor zeci de ani, greutatea vehiculelor a crescut continuu, dar in prezent, cu norme mai exigente referitoare la economia de carburant si reglementarile referitoare la emisiile de dioxid de carbon, vehiculele incep sa devina mai usoare, a explicat analistul Renate Cakule.
Constructorii noii versiuni a modelului pick-up F-150 prezentat de Ford la inceputul acestui an au utilizat mai putin otel si mai mult aluminiu, ceea ce contribuie la scaderea consumului.
Totodata, analistii Wood Mackenzie anticipeaza o scadere cu 2-3 milioane de tone a cererii de otel in Statele Unite, in urmatorii 10 ani, necesarul urmand sa creasca insa in tarile emergente.
De asemenea, va fi afectata cererea de zinc, utilizat la galvanizarea otelului folosit in industria auto. In schimb, cererea de aluminiu in industria auto va creste, ca si cea pentru componentele din plastic, care contribuie la randul lor la o greutate mai mica a vehiculelor.
"O reducere de 10% a greutatii unei masini... mai mult
Vineri, 27 Iunie 2014, ora 08:55
Companiile petroliere din Europa vor inchide 10 rafinarii pana in 2020, reprezentand aproximativ 10% din numarul total de unitati din regiune, pe fondul scaderii cererii pentru carburanti la minimul ultimilor 19 ani.
Dintre cele 104 rafinarii din Europa, 10 vor fi inchise permanent pana in 2020, in tari precum Franta, Italia si Cehia, potrivit directorilor din industria rafinarii de petrol intervievati in cadrul unei analize Bloomberg.
Agentia Internationala pentru Energie, cu sediul la Paris, anticipeaza pentru acest an o noua scadere a consumului de petrol, pentru cel de-al cincilea an consecutiv, la cel mai redus nivel din 1994.
Doua treimi dintre rafinariile din Europa au incheiat anul 2011 cu pierderi, potrivit companiei britanice Essar Energy, care detine a doua rafinarie din Marea Britanie dupa capacitatea de productie.
"Strict din punctul de vedere al scaderii cererii din Europa, ar trebui sa se inchida in fiecare an o rafinarie mare sau doua mai mici. Iar acest scenariu nu ia in calcul impactul negativ al rafinariilor mai competitive din alte regiuni", comenteaza pentru Bloomberg David Wech, director la compania de consultanta JBC Energy din Viena.
Marja de profit a scazut chiar cu 65% fata de 2008
Profitul obtinut de companiile petroliere europene din productia de carburanti este in scadere puternica, pe fondul cresterii cu 50% in ultimii 3 ani a exporturilor de motorina din Statele Unite, scaderii cererii la export pentru carburanti produsi in... mai mult
Vineri, 05 Aprilie 2013, ora 10:44