Oamenii pe care ii ai alaturi de tine sunt foarte importanti: recunoasterea nu costa nimic, dar valoarea sa poate fi uriasa, sustine David Novak, CEO Yum!, in cartea sa "Taking People With You".
Una din primele lectii ale unui lider este sa nu-si directioneze angajatii intr-un mod foarte specific sau sa-si impuna propria sa opinie. Angajatii au multe din raspunsuri si pot sa dezvolte adesea alternative si solutii unice la problemele existente.
Rolul unui lider este, potrivit lui Novak, acela de a crea o viziune, sa o comunice personalului sau si sa-i incurajeze sa gaseasca modalitati unice pentru a atinge obiectivele organizatiei.
Iar cand angajatii reusesc sa atinga aceste obiective, autorul scoate in evidenta valoarea recunoasterii meritelor individuale. El este un suporter fervent al recunoasterii publice a performantelor, aceasta recunoastere fiind la baza culturii organizationale a Yum!.
Poate parea un concept simplu: recunoasterea nu costa nimic, dar valoarea sa poate fi uriasa. Cu toate acestea, foarte multi manageri ignora adesea aceste aspecte de baza ale naturii umane, se arata intr-o recenzie Fortune pentru CNN Money.
O carte despre natura umana
Majoritatea cartilor de business pun accentul pe capacitatea de analiza, dar aceasta scoate in evidenta importanta analizei personale, care este mult mai dificila. A fi sincer cu tine insuti in legatura cu ceea ce pretinzi ca esti in fata celorlalti consuma foarte multa energie.
Este important... mai mult
Sambata, 27 Octombrie 2012, ora 00:00