A trecut aproape un an de la momentul in care Ziare.com va relata ca modernizarea Centurii Capitalei se face cu viteza melcului.
Atat de incet mergeau lucrarile, incat era greu de spus daca ele vor mai fi vreodata finalizate. Ce s-a intamplat intre timp? Nu mare lucru! Pe ici, pe colo s-au mai semnalat cateva progrese.
Dar nici pe departe suficiente pentru a-i imbunatati viata bucuresteanului. Si nici perspectivele nu sunt tocmai imbucuratoare, din pacate.
Din cauza ca avea o singura banda pe sens, Drumul National de Centura al Bucurestiului (DNCB) - lung de circa 70 de kilometri - a devenit tot mai aglomerat, inca de la inceputul anilor '90. In mod normal, statul ar fi trebuit sa inceapa inca de atunci sa modernizeze soseaua. Dar n-a facut-o.
Abia pe la inceputul anilor 2000 s-a stabilit ca centura trebuia largita de la 2 la 4 benzi. Pe atunci, Centura era in grija autoritarilor locale, care au intocmit documentatii si s-au apucat lucru. Dar s-a muncit haotic, fara vreo strategie pentru intreaga sosea. Autoritatile au reabilitat doar portiuni mici, intr-o maniera paguboasa, mai mult ca sa le arate bucurestenilor cu drept de vot ca se lucreaza la Soseaua de Centura.
Pana la urma, Centura a ajuns de la Primaria Capitalei in grija Ministerului Transporturilor. S-au refacut documentatii si s-au semnat contracte. Din pacate, in anii care au urmat, statul n-a dat bani pentru lucrari. Asa ca, rand pe rand, contractele s-au reziliat. Iar mai tarziu s-au incheiat... mai mult
Joi, 05 Martie 2020, ora 07:45