Amazon, infiintata in urma cu 25 de ani, a eclipsat Microsoft, devenind pentru prima data cea mai valoroasa companie listata la bursa din lume, transmite BBC.
La finalul sedintei de luni a Bursei de la New York, actiunile Amazon au urcat cu 3,4%, astfel incat capitalizarea bursiera a companiei a ajuns la 797 de miliarde de dolari, depasind Microsoft, a carei capitalizare bursiera s-a situat la 789 miliarde de dolari.
Jeff Bezos, fondatorul retailerului online Amazon, este cel mai bogat om din lume, cu o avere estimata la 135 de miliarde de dolari, conform indicelui miliardarilor realizat de Bloomberg. El l-a depasit anul trecut pe fondatorul Microsoft, Bill Gates.
In ultimul timp, actiunile companiilor din sectorul tehnologic au fost volatile. In august, Apple a devenit prima companie listata din SUA a carei capitalizare bursiera a depasit pragul de 1.000 de miliarde de dolari. In ultimele luni, pretul actiunilor a scazut, dupa ce grupul informatic american a avertizat ca vanzarile in sezonul sarbatorilor de iarna vor fi probabil sub asteptarile analistilor de pe Wall Street, directorul general Tim Cook dand vina pe incetinirea de pe pietele emergente si costurile fluctuatiilor valutare. In prezent, capitalizarea bursiera a Apple se situeaza la 702 miliarde de dolari. mai mult
Marti, 08 Ianuarie 2019, ora 14:39
Gigantii Apple si Google si-au adjudecat titlul de cele mai valoroase branduri din lume pentru al treilea an consecutiv, in conditiile in care companiile din sectorul tehnologiei au dominat cea de a 16-a editie a studiului celor mai bune branduri din lume realizat de firma de consultanta Interband.
Valoarea brandului Apple a crescut cu 43% in ritm anual, pana la 170,28 miliarde de dolari, in timp ce brandul Google este evaluat la 120,31 miliarde de dolari, in crestere cu 12%, informeaza Bloomberg.
Topul celor mai valoroase si puternice branduri din lume - surpriza de pe primul loc
Lista continua sa fie dominata de companiile din sectorul tehnologic in conditiile in care in top 10 se regasesc nume precum Microsoft, IBM si Samsung iar 28 dintre cele 100 de companii de pe lista Interbrand sunt din sectorul tehnologiei iar valoarea lor este mai mare decat o treime din valoarea totala a companiilor de pe lista.
Topul celor mai valoroase branduri din lume - cine conduce, cine se ...citeste mai departe despre "Cele mai valoroase branduri din lume" pe Ziare.com mai mult
Luni, 05 Octombrie 2015, ora 18:01
Apple a devansat Google, devenind cel mai valoros brand din lume, cu 247 de miliarde de dolari, in crestere cu 67% fata de anul trecut, potrivit clasamentului anual Brand Z realizat de WPP si Millward Brown, publicat miercuri.
Brandurile din sectorul tehnologiei domina topul celor mai valoaroase 10 branduri, dar a aparut si o surpriza, compania Malboro, care a urcat de pe locul 13 ocupat anul trecut pe pozitia 10.
Studiul realizat de Millward Brown foloseste pentru calcularea valorii brandurilor opiniile a aproximativ 2 milioane de posibili si actuali clienti ai unui brand, pe langa date financiare.
Astfel, brandul Apple valoreaza 247 miliarde de dolari, fiind cu 67% mai mare fata de anul trecut, potrivit calculelor Millward Brown.
"Apple a fost diferita, a iesit in evidenta", a explicat in raport directorul general al Millward Brown, Travyn Rhall.
In septembrie 2014 Apple a lansat iPhone 6, care a contribuit la un profit trimestrial net de 18 miliarde de dolari, cel mai ...citeste mai departe despre "Topul celor mai valoaroase branduri din lume" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 27 Mai 2015, ora 19:44
Apple a cedat Exxon Mobil titlul de cea mai valoroasa companie din lume, dupa ce temerile investitorilor privind incetinirea dezvoltarii au facut ca actiunile acesteia sa inregistreze cel mai mare declin in indicele Standard&Poor's 500, transmite Bloomberg.
Domnia Apple pe pozitia de lider a luat sfarsit dupa ce actiunile au scazut in acest an cu 17%. Declinul titlurilor a redus capitalizarea de piata a Apple la 413,7 miliarde de dolari, sub cea de 416,5 miliarde de dolari a grupului petrolier Exxon Mobil.
Schimbarea clasamentului reflecta scaderea increderii in Apple, care a devenit cea mai valoroasa companie din lume dupa 15 ani de transformari, dintr-o producator de computere in pragul falimentului intr-un lider tehnologic cu pozitie dominanta pe piata smartphone-urilor si tabletelor PC.
Actiunile Apple s-au depreciat cu 37% de la un nivel record atins in septembrie, din cauza temerilor ca dezvoltarea companiei ar putea fi afectata de costurile in crestere si concurenta. mai mult
Sambata, 26 Ianuarie 2013, ora 16:00
Desi criza economica a afectat afacerile din toata lumea, unele companii au reusit sa treaca cu bine de aceasta perioada dificila si sa isi intareasca pozitia pe piata.
Ca in fiecare an, Interbrand a realizat un clasament al celor mai valoroase branduri din lume.
Pentru intocmirea lui s-au luat in calcul performantele financiare, puterea marcii in raport cu principalii concurenti si pozitia sa in raport cu grupul sau tinta.
Top 3 cele mai valoroase companii, pe categorii:
Tehnologie
Asa cum era de asteptat, cea mai valoroasa companie IT este Apple.
Firma fondata de Steve Jobs a crescut in ultimii 11 ani de peste 14 ori, cel mai mare salt fiind inregistrat in perioada 2011 - 2012, cand a urcat de la 33,492 milioane de dolari, la 75,568 miliarde de dolari.
De altfel, producatorul de telefoane iPhone se afla pe locul al doilea in clasamentul general al celor mai valoroase companii, dupa Coca-Cola.
Puterea unui brand: Coca Cola valoreaza 77 de miliarde de dolari
Google vine tare din urma, deoarece compania valoreaza, conform clasamentului din 2012, 69,726 miliarde de dolari. Pe locul trei se afla Microsoft, care a avut un declin in ultimele luni, valoarea sa ajungand la 57,853 miliarde de dolari.
Bunuri de larg consum
Gilette isi mentine suprematia in aceasta categorie, valoarea companiei totalizand 24,898 miliarde de dolari, in 2012.
Citeste mai multe despre Cele mai valoroase companii din lume, pe categorii pe Ziare.com. mai mult
Luni, 08 Octombrie 2012, ora 09:04
Apple s-a mentinut anul trecut pe prima pozitie in topul celor mai valoroase branduri din lume, dominat de companiile din sectorul IT&C, potrivit unui raport prezentat marti de Millward Brown, agentie din grupul WPP.
Valoarea brandului Apple a crescut anul trecut cu 19%, la 183 miliarde de dolari, reprezentand 37% din capitalizarea de piata a companiei, potrivit topului anual BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri din lume.
Sapte dintre primele 10 branduri sunt companii din sectorul IT&C, iar McDonald's si Coca-Cola s-au mentinut pe locurile patru, respectiv sase.
Marlboro a urcat o pozitie, pana pe sapte, in pofida campaniilor agresive impotriva fumatului derulate peste tot in lume.
Pe locul al doilea in top, dupa Apple, se regaseste IBM, care a avansat cu o pozitie dupa cresterea valorii brandului cu 15%, la 116 miliarde de dolari.
Google a coborat cu o treapta, pana pe trei, inregistrand o scadere de 3% a valorii estimate a brandului, la 107,8 miliarde dolari.
Pe locul al patrulea este McDonald's, urmat de Microsoft, Coca-Cola, Marlboro, AT&T si Verizon. Top 10 este inchis de gigantul chinez China Mobile.
Facebook, care s-a listat vineri la bursa Nasdaq de la New York, a inregistrat cea mai rapida ascensiune in top in 2011, brandul retelei de socializare urcand in valoare cu 74%, la 33,2 miliarde de dolari, pe locul al 19-lea in top.
Directorul executiv al Millward Brown, Nick Cooper, a declarat pentru Reuters ca pozitia dominanta a... mai mult
Marti, 22 Mai 2012, ora 14:39
Facebook se pregateste de listarea la bursa in cursul acestui an. Conform estimarilor companiei, se va reusi atragerea, prin oferta publica initiala, a 5 miliarde de dolari, ceea ce ar transforma reteaua sociala intr-una dintre cele mai valoroase companii.
Iata cele mai importante listari ale companiilor tehnologice din ultimul deceniu, conform Accessoweb.
1. Facebook
Cu 3.200 de angajati anul acesta, Facebook are o valoare estimata de 100 miliarde de dolari.
Compania va fi cea mai valoroasa companie de tehnologie la momentul listarii, dorind sa atraga 5 miliarde de dolari odata cu lansarea ofertei publice initiale.
2. Google
Listata la bursa in august 2004, compania are o valoare de 23 miliarde de dolari si a atras prin oferta publica initiala 1,66 miliarde dolari. In prima zi de tranzactionare, actiunile Google s-au vandut cu 85 de dolari, iar pe parcursul zilei, acestea s-au apreciat cu 18 procente. Pana in prezent, pretul a crescut cu 632%, pana la 622,4 dolari la 1 martie.
In 2004, in momentul listarii, Google avea 2.292 de angajati, iar in prezent peste 32.400 de oameni sunt pe statele de plata ale companiei.
3. Alibaba.com
Listata in 2007 la bursa, Alibaba a atras 1,5 miliarde de dolari prin oferta publica initiala. Pretul pe actiune in ziua listarii era de 1,74 dolari, iar in prima zi valoarea a crescut cu 192%.
La 1 martie, actiunile companiei se tranzactionau cu 1,70 dolari. Comparativ cu momentul lansarii, cand Alibaba avea... mai mult
Miercuri, 07 Martie 2012, ora 08:19
Dupa ce Brand Finance a numit Google cel mai valoros brand din lume, BrandZ contesta acest top, afirmand ca Apple este pe primul loc. Oricare ar fi adevarul, cele doua nume valoreaza mai mult decat unele dintre cele mai mari corporatii internationale.Cu o valoare a brandului de 44,29 miliarde de euro, Google a inlocuit, in topul Brand Finance, liderul de anul trecut, Walmart. In clasament, Apple apare duoa nume precum Microsoft, IBM sau Vodafone, valorand doar 29,54 miliarde de dolari.
Daca producatorului nu i-a convenit acest rating, cu siguranta ca topul realizat de BrandZ si preluat de Business Insider il va unge pe suflet.
Astfel, dupa un val de lansari de produse, Apple a ajuns cel mai valoros brand din lume...in topul BrandZ. Brandul Apple valoreaza 153 de miliarde de dolari, cresterea dde 84% fata de anul trecut fiind impresionanta.
BrandZ si Millard Brown Optimor au calculat valorile pe baza castigurilor brandurilor si a unui studiu care a determinat cat de mult din acele castiguri au fost generate de legatura stransa dintre branduri si consumatori.
Pentru companii precum Apple, aceasta legatura valoreaza mai mult decat ar putea-o arata orice calcule.
Google a cazut pe locul doi, cu o valoare de 111,5 miliarde de dolari, dupa restabilirea pozitiei in China si lansarea a catorva produse noi.
Modul in care brandurile genereaza valoare se schimba odata cu cresterea social web-ului, dupa cum arata raportul: "Vechiul obiectiv ale vendorilor era sa se faca mai... mai mult
Marti, 10 Mai 2011, ora 12:06
Apple a devenit cel mai valoros brand la nivel mondial, depasind Google, care a detinut acest titlu timp de patru ani, potrivit Reuters, citat de Mediafax.Brandul Apple valoreaza 153 de miliarde de dolari, aproape jumatate din capitalizarea de pe piata a companiei, arata studiul BrandZ, realizat de agentia de cercetare de marketing Millward Brown.
Producatorul iPhone si iPad a depasit anul trecut Microsoft devenind cea mai valoroasa companie de tehnologie la nivel mondial.
Atentia Apple pentru detalii si prezenta gadget-urilor acesteia in mediul corporatist au permis companiei sa se detaseze de ceilalti producatori de electronice, a afirmat Peter Walshe, director la Millward Brown.
Dintre primele zece branduri din clasament, sase apartin unor companii de tehnologie sau telecom.
Astfel, alaturi Apple si Google, in top sunt prezente IBM, pe locul trei, Microsoft, pe pozitia a cincea, iar pe locul sapte AT&T.
China Mobile ocupa locul noua. Brandului McDonald's i-a revenit pozitia a patra, in crestere cu doua trepte.
Coca-Cola si Marlboro au coborat cate un loc, pe pozitiile sase si opt. General Electric ocupa pe locul zece.
Cererea din China reprezinta un factor major pentru cresterea valorii brandurilor de fast-food, mentioneaza Walshe.
"Chinezii au descoperit fast-food-ul, iar acest stat este o piata atat de mare - Starbucks, McDonald's...si pizza au lovit China", a spus el.
Un numar de 19 dintre dintre primele 100 de branduri provin de pe pietele emergente,... mai mult
Luni, 09 Mai 2011, ora 10:35