Anul 2020 a fost unul special, in care coronavirusul si toate implicatiile acestuia si-au pus amprenta asupra cautarilor pe care oamenii le-au facut pe Google. Cautarile anului 2020 in Romania reflecta toate aceste schimbari: de la masurile de protectie si restrictiile de circulatie, statul in casa si evolutia situatiei pandemice, pana la educatia online, gatit si munca la distanta.
Topul celor mai populare cautari pe Google in Romania in 2020 este condus de coronavirus si doua platforme de educatie la distanta: Google Classroom si Adservio. Restrictiile de circulatie au generat interes pentru declaratia pe proprie raspundere si formular STS.
Romanii au intrebat pe Google in primul rand "ce este coronavirusul", iar apoi "ce este pandemia" si "ce este starea de urgenta". Pentru a respecta masurile de protectie impotriva COVID-19, cei mai multi romani au cautat pe Google "cum se poarta masca". Au dorit sa afle si "cum se pune masca".
Au vrut sa afle toate detalii despre coronavirus: "cum se manifesta coronavirus" si "cum se transmite coronavirus". Pentru ca multi romani au stat in casa mai mult in 2020, au cautat pe Google "cum se face maiaua", "cum se face drojdia" sau "cum se gateste sparanghelul".
Chiar daca coronavirusul a fost in centrul atentiei, si-au gasit loc intre cautarile romanilor si subiectele de interes major ale anului 2020, precum alegerile din Statele Unite ale Americii sau Black Friday.
Alegerile din SUA au fost in topul celor mai populare... mai mult
Miercuri, 09 Decembrie 2020, ora 10:18
In SEO, ca in orice alta tehnica de marketing online, continutul este cel care poate face diferenta intre succes si insucces.
Altfel spus, cuvintele "care vand" reprezinta sufletul comertului / al promovarii in cazul oricarui brand. Acest aspect este valabil indiferent ca ne referim la mediul online sau la formele clasice de publicitate (radio, TV, campanii de brand awareness desfasurate stradal, materiale tipizate distribuite outdoor sau indoor etc.).
Puterea cuvantului este, in principal, cea care converteste potentialii clienti, transformandu-i in clienti efectivi si, eventual, fidelizandu-i. Un slogan cu rezonanta sau titlul atractiv al unei oferte poate capta atentia publicului tinta instantaneu.
Dar, pe langa textele de marketing, imaginile (statice sau dinamice) sunt si ele un element central al strategiei de promovare. O fotografie aleasa in mod inspirat, un material video relevant sau o melodie potrivita poate completa cu succes un text reusit, in functie de specificul campaniei.
In marketingul online, astfel de elemente sunt cunoscute sub denumirea de rich media. Conceptul desemneaza totalitatea elementelor multimedia care pot imbunatati promovarea pe Internet. Dintre acestea, video marketingul se pare ca este "pe val" la ora actuala mai mult ca oricand. In ultima vreme, "febra" TikTok-urilor sau a story-urilor de pe retelele de socializare precum Instagram si Facebook, printre altele, contribuie tot mai mult la setarea unui nou trend inclusiv in... mai mult
Miercuri, 16 Septembrie 2020, ora 11:50
Nu este dificil pentru un hacker sa dezactiveze marea majoritate a magazinelor online, nici chiar pentru un hacker cu un nivel scazut de indemanare.
Nu este surprinzator faptul ca in fiecare an numarul de magazine online care au devenit victime ale fraudei sau actiunilor neloiale ale concurentilor, este in continua crestere.
Pentru siguranta magazinelor online, astazi exista servicii GDPR si securitate, devirusare site-uri si magazine online.
Tipuri principale de amenintari securitate magazine online
Exista 7 tipuri principale de amenintari la adresa securitatii magazinelor online:
* Furtul bazei de date a clientilor (pentru retragerea banilor din conturile lor, transferul catre un concurent etc.);
* Frauda la plata electronica;
* Efectuarea de modificari malitioase la catalogul de produse (de exemplu, modificarea preturilor sau a descrierilor produselor);
* Interferente in procesul de operare a magazinului (redirectionarea fluxului de clienti catre alte resurse, defacement (inlocuirea paginii principale a magazinului online cu o alta pagina benefica pentru fraudator etc.);
* Injectarea codului rau intentionat in paginile magazinului (pentru a fura detaliile cardului de credit, a crea o retea de computere infectate etc.);
* Dezactivarea magazinului prin interventie directa, atacuri DDoS (trimiterea a numeroase cereri pe site-ul web al magazinului, ceea ce duce la oprirea activitatii sale) etc;
* Aparitia unui "site parazit" care foloseste... mai mult
Miercuri, 29 Iulie 2020, ora 13:50
Google a anuntat joi ca a inceput sa elimine din rezultatele cautarilor online, la cererea unor persoane din UE, linkuri catre pagini care contin informatii sensibile despre acestea, in linie cu o decizie din luna mai a Curtii Europeane de Justitie, potrivit Wall Street Journal.
Inginerii Google au finalizat pe parcursul noptii de miercuri spre joi unele schimbari la infrastructura tehnica pentru a putea aplica hotararea Curtii Europene de Justitie, iar compania va trimite joi primele emailuri prin care confirma unor persoane ca a eliminat din rezultate informatiile reclamate.
Google a procesat pana in prezent doar un numar restrans dintre cererile primite initial, noteaza Wall Street Journal, potrivit Mediafax.
"Incepem in aceasta saptamana sa actionam in privinta cererilor de eliminare de informatii primite. Este un proces nou pentru noi. Fiecare cerere trebuie verificata individual si lucram cat de repede putem pentru a le analiza pe cele primite", a declarat un purtator de cuvant al companiei.
Compania a anuntat, in urma cu circa o luna, ca a primit peste 41.000 de cereri pentru stergerea de linkuri. Google a creat un site special si o comisie de experti in internet pentru a ajuta compania sa decida asupra cererilor cetatenilor europeni care vor ca Google sa stearga din rezultatele cautarilor linkuri catre pagini care contin informatii sensibile.
Site-ul special al Google permite unei persoane rezidente in Europa sa transmita adrese web pe care le vrea... mai mult
Joi, 26 Iunie 2014, ora 16:30
Eric Schmidt, seful Google, a anuntat lansarea unei noi tehnologii care va permite grupului de internet sa blocheze rezultatele a peste 100.000 de cautari online privind pornografia pedofila.
Potrivit lui Eric Schmidt, datorita acestei tehnologii, trimiterile la site-urile cu continut pornografic pedofil vor fi eliminate din rezultatele a peste 100.000 de cautari online.
Restrictiile vor fi aplicate in primul rand in tarile de limba engleza, insa vor fi extinse in urmatoarele sase luni in restul lumii, in alte 158 de limbi straine.
Anuntul a fost facut in ajunul Summitului pentru securitatea internetului care va avea loc luni, in biroul premierului britanic David Cameron din Downing Street, Londra, si la care participa reprezentanti ai Google, Microsoft si ai altor companii din domeniu.
In iulie, Cameron a cerut motoarelor de cautare online sa fie mai eficiente in blocarea accesului la imagini considerate ilegale.
"Societatea nu va ajunge niciodata, fara indoiala, la eliminarea unei astfel de depravari, dar trebuie sa facem tot ce ne sta in putere pentru a ne proteja copiii de rau", a spus Eric Schmidt.
Acesta a declarat pentru publicatia Daily Mail ca, in ultimele trei luni, Google a mobilizat peste 200 de angajati pentru a dezvolta o noua tehnologie cu ajutorul careia sa rezolve problema pornografiei pedofile online.
"Chiar daca niciun algoritm nu este perfect - iar Google nu poate impiedica pedofilii sa adauge noi imagini online -, modificarile... mai mult
Luni, 18 Noiembrie 2013, ora 15:52
Motoarele de cautare gasesc raspunsuri relevante pentru doar 50% din cautarile online ale romanilor, in conditiile in care aceste "match-uri" determina, de exemplu, decizia de achizitionare a unui bun sau a unui serviciu, a declarat, la RoNewMedia, Dan Bulucea, country manager Google Romania.
"Sunt miliarde de cautari. Noi incercam sa intelegem ce isi doresc utilizatorii. Cautarile pe care le fac atunci cand se uita dupa anumite produse difera in functie de industrie, dar determina decizia de achizitie", a mai explicat seful Google Romania in cadrul evenimentului RoNewMedia.
In prezent, in Romania doar 15% dintre cautarile de fashion ofera raspunsuri relevante, iar in cazul cartilor online procentul este chiar mai mic, de numai 10%, a adaugat seful Google Romania. mai mult
Miercuri, 16 Mai 2012, ora 19:29
Expedia si TripAdviser au depus plangeri impotriva Google si a functionalitatilor de cautare de vacante, ca parte a unui proces antitrust, cu care gigantul online se confrunta in Uniunea Europeana.
Comisia Europeana a formulat 13 plangeri formale, inclusiv cele ale Expedia si TripAdvisor. Cercetarea Comisiei Europene impotriva Google a inceput in noiembrie 2010, potrivit VentureBeat.
Surse ale agentiei France-Presse au declarat ca plangerile Expedia si TripAdvisor se centreaza in jurul serviciului Google Flight, care a fost lansat in septembrie 2011 si care nu a inclus destinatiile din afara Statelor Unite, pana in urma cu doua saptamani, cand Google Flight a facut disponibile informatii si despre Europa si alte regiuni.
La sfarsitul anului 2011, presedintele Google, Eric Schmidt, a facut o vizita la Bruxelles, pentru a se intalni cu vicepresedintele Comisiei Europene, Joaquin Almunia.
Cercetarea impotriva Google a inceput cand mai multe companii au formulat plangeri impotriva Google, care profita de dominatia pe care o are pe segementul cautarilor online. Respectivele companii s-au plans ca Google diminueaza clasamentul cautarilor online, in special pentru rezultatele care nu sunt platite. Spre exemplu, plangerile au sustinut ca Google ar putea scadea nota (ranking) unui site de comert online si a motorului sau de cautare, in timp ce rezultatele Google Shopping ar fi scoase in fata.
Comisia Europeana va face publice rezultatele anchetei sale in cursul... mai mult
Miercuri, 04 Aprilie 2012, ora 09:16
Motoarele de cautare ale Google si Microsoft au castigat cota de piata in luna decembrie in Statele Unite, in timp ce Yahoo! a pierdut teren, potrivit ComScore, citat de Bloomberg, anunta Mediafax.Cota de piata a Google a crescut in decembrie la 66,6%, de la 66,2% in luna anterioara, in timp ce Microsoft a urcat la 12%, de la 11,8%.
Yahoo! a scazut de la 16,4% la 16%.
Google isi mentine inca pozitia dominanta pe piata cautarilor pe internet, in timp ce Microsoft si Yahoo! au incheiat in 2009 un parteneriat menit sa consolideze pozitia celor doua companii.
Yahoo! a cedat functiile de cautare catre motorul Bing al Microsoft, cele doua companii impartind veniturile aferente cautarilor de pe site-urile Yahoo!.
Piata americana de publicitate prin cautare online a generat venituri de 12,4 miliarde de dolari anul trecut, in urcare cu 16% fata de nivelul din 2009, potrivit EMarketer mai mult
Luni, 17 Ianuarie 2011, ora 16:02
Microsoft poarta discutii cu News Corp. asupra unui plan care presupune plata companiei media pentru scoaterea din indexul Google a site-urilor sale de stiri, in ceea ce ar putea prefigura un razboi al motoarelor de cautare, de care ar putea profita industria ziarelor, informeaza Financial Times.Inceperea acestor discutii a avut loc la initiativa News Corp., proprietar al Wall Street Journal (Statele Unite ale Americii) si The Sun (Marea Britanie), potrivit declaratiilor unei surse familiarizate cu situatia. Aceste discutii se afla, insa, in stadiu incipient, asa cum a mentionat sursa respectiva.
In plus, Financial Times mentioneaza ca Microsoft a abordat si alti mari publisheri online, pe care incearca sa ii convinga sa isi scoata site-urile de stiri din indexul motorului de cautare Google.
News Corp. si Microsoft, proprietarul motorului de cautare Bing, rival al Google, nu au comentat informatiile referitoare la discutiile in derulare.
Unul dintre publisherii de site-uri abordat de Microsoft a precizat ca planul care i-a fost prezentat "pune o valoare enorma pe continut in cazul in care motoarele de cautare sunt pregatite sa plateasca pentru a indexa informatiile".
Interesul Microsoft a fost interpretat ca un atac direct la adresa Google, deoarece exercita presiuni asupra motorului de cautare pentru a incepe sa plateasca pentru continutul indexat.
"Totul se rezuma la Microsoft, care incearca sa aduca atingere profiturilor Google", a declarat un alt publisher online, la... mai mult
Luni, 23 Noiembrie 2009, ora 13:35