In weekendul reducerilor (16-18 noiembrie), romanii au facut cumparaturi online - incluzand aici atat comenzile platite online, cat si cele cu numerar la livrare - de peste 1 miliard de lei, conform PayU Romania.
Doar pe partea de plati online, "Black Weekend" a generat in sistemul PayU Romania peste 376.289 de tranzactii in valoare de aproximativ 198 milioane de lei, in crestere cu 40% fata de anul trecut. Aproximativ 80% din aceasta suma, respectiv peste 157 de milioane de lei, s-a inregistrat in ziua de vineri, 16 noiembrie.
"Daca ne uitam la cautarile pe Google, romanii sunt cei mai interesati de fenomenul Black Friday. Ei ii depasesc chiar si pe americani, inventatorii acestui eveniment.* Iar acest lucru se vede si in cresterile spectaculoase de la un an la altul.
Anul acesta am inregistrat in platforma PayU cu peste 70% mai multe tranzactii online in tot weekendul, in timp ce valoarea acestora a crescut cu 40%.
Iar daca ne uitam la cresteri peste asteptari, este anul in care, intr-o singura zi, s-a depasit cu 10% numarul total de plati online din toate cele trei zile de reduceri de anul trecut." declara Marius Costin, Country Manager PayU Romania.
Minutul de aur a stabilit un nou record in materie de plati online: in intervalul 6:56-6:57 s-au inregistrat 1.135 de plati online, cu 23% mai mult decat anul trecut.
Produsele preferate raman cele din categoria IT&C: electronice si electrocanisce
Topul cumparaturilor online ramane si anul acesta dominat de... mai mult
Miercuri, 21 Noiembrie 2018, ora 16:51
Romania se situeaza in a doua jumatate a clasamentului global Black Friday 2017, cu un procent din 2,4% in totalul istoricului cautarilor online, in timp ce, per ansamblu, tara noastra a inregistrat un salt de 21% la volumul de cautari centralizate in acea zi, releva un studiu realizat de Google, transmis joi AGERPRES.
"Din punct de vedere al cautarilor de Black Friday, Romania nu se afla de data asta la coada clasamentului. Suntem in a doua jumatate a acestuia, intre Polonia si Ungaria, la 2,4% din totalul cautarilor globale.
Noi ne uitam intotdeauna pe date din anul anterior, avem doar istoricul cautarilor si acolo putem sa ne uitam. Evident, Statele Unite sunt foarte departe, dar Romania se afla intr-o pozitie favorabila pentru retaileri si pentru faptul ca nu suntem de foarte multa vreme in fenomenul Black Friday.
In ceea ce priveste comportamentul cumparatorului de Black Friday, de la un la altul, Romania este o tara stabila, nu mai creste atat de mult, dar avem si tari marcate cu rosu, care au cresteri spectaculoase.
Aici avem Elvetia, unde locul acestei tari era ocupat cu un an in urma de Japonia, de exemplu. De asemenea, pentru Franta, sarbatoarea de Black Friday a inceput sa devina un fenomen, la fel si Germania, Belgia si Olanda.
In acest segment de analiza se observa ca Romania ramane stabila. In regiunea noastra, Romania este foarte stabila, an la an se afla cam in aceeasi zona, nu sunt fluctuatii majore, o crestere de 21% in 2017 fata de 2016.... mai mult
Joi, 08 Noiembrie 2018, ora 17:30
Bacalaureatul, Evaluarea Nationala, Black Friday, artiste care au incetat din viata in acest an, precum Stela Popescu si Ileana Ciuculete, turneele de tenis Wimbledon si Roland Garros, dar si retete de socata si tiramisu se numara intre cele mai populare cautari ale romanilor pe Google in anul 2017.
In apropierea sfarsitului de an, Google a prezentat listele cu cele mai populare cautari realizate in 2017. Acestea scot in evidenta oamenii, evenimentele si subiectele care au captat atentia romanilor in acest an.
Ca in fiecare an, educatia si examenele din sistemul de invatamant romanesc sunt cele care au determinat un interes ridicat in cautarile pe Google in Romania. Evaluarea, bacalaureatul, admiterea la liceu si titularizarea sunt evenimentele care au alimentat multe dintre cautarile romanilor de anul acesta. "Febra" Black Friday si noutatile tehnologice s-a vazut si ele in cautarile lui 2017.
Un lucru de remarcat pentru 2017 a fost ca tenisul a depasit fotbalul in cautari, cu turnee ca Wimbledon si Roland Garros indicand un interes mai mare decat un meci precum Romania - Danemarca.
Anul acesta a fost un interes ridicat pentru reteta de socata si tiramisu (cea originala!), cum se face slime-ul (gelatina de jucarie) si sucul de rosii, iar la categoriile diete, romanii si-au orientat cautarile catre variantele indiana, cu cartofi si Rina.
Astfel, in top 10 al celor mai populare cautari se afla: Rezultate bac, Rezultate evaluare nationala, Stats Royale, Emag... mai mult
Joi, 07 Decembrie 2017, ora 18:18
Desi evenimentul Black Friday a debutat in Romania abia in 2011, tara noastra a ajuns rapid in top si, in prezent, este pe locul doi dupa Statele Unite ale Americii in ceea ce priveste volumul cautarilor online raportat la numarul total al locuitorilor tarii, conform Google Trends.
Retailerii din Romania, in ultimii doi ani, au devansat data si deruleaza campaniile de Black Friday la finalul penultimei saptamani din noiembrie.
In SUA, acest eveniment inca se desfasoara in ultima vineri, dupa Ziua Recunostintei.
Exista insa diverse campanii care folosesc conceptul de Black Friday inca din octombrie sau de-a lungul anului, iar de aici reiese interesul crescut in Romania pentru acest eveniment, remarca agentia de marketing online Today's a care a analizat evenimentul Black Friday si interesul pe care il au utilizatorii fata de acesta.
In ceea ce priveste comportamentul cumparatorilor in luna noiembrie, in 2012, unul din patru romani din mediul urban sustinea ca este interesat de ofertele de Black Friday, iar aceasta era abia a doua editie a evenimentului.
Anul urmator, utilizatorii au cumparat, pentru prima data, mai mult din online decat din offline in perioada Black Friday.
In 2014, cinci milioane de romani au facut cumparaturi de Black Friday in valoare de peste 67 de milioane de euro.
Acum, trei ani mai tarziu, potrivit unui studiu realizat de eMAG, 6,7 milioane de romani intentioneaza sa cumpere de Black Friday.
Pe Google, interesul pentru... mai mult
Joi, 19 Noiembrie 2015, ora 13:36