Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a declarant, joi seara, ca inca din primele zile de mandat s-a interesat de proiectul privind constructia autostrazii Bucuresti - Brasov si ca a aflat ca pentru aceasta nu s-a mai facut un studiu de fezabilitate din anul 2005. In data de 12 februarie a fost semnat contractul de proiectare pentru aceasta sosea de mare viteza.
"Am inceput primele zile din mandat cu autostrada Bucuresti - Brasov. Am spus ca a fost campionat de studii de fezebilitate. Or fi fost in general in Romania. Din pacate, pe aceasta autostrada ultimul studiu de fezabilitate dateaza din 2005. Este un studiu mai sumar. A ramas studiul de fezabilitate din 2005 pentru ca de atunci au fost foarte multe incercari de parteneriat public privat. Cate doi - trei ani proiectul a fost blocat inclusiv in discursul public al decidentilor zilei", a declarat Catalin Drula, la Digi 24, joi seara.
Ministrul Transporturilor a adaugat ca s-a semnat contractul de proiectare pentru segmentul de autostrada Bucuresti - Brasov.
"Acum chiar am facut un pas concret, pe 12 februarie a fost semnat contractul de proiectare al autostrazii, asta inseamna ca vom avea toata partea din spate, viaducte, tuneluri, vom avea efectiv proiectul lor, asa cum faci proiectul unei case. Si apoi putem cauta un constructor. In momentul de fata aceasta munca nu a fost facuta si daca nu a fost facuta nu poti trimite un excavator direct in teren", a declarat Drula.
Intrebat cand vor incepe... mai mult
Joi, 04 Martie 2021, ora 23:15
Autostrada Ploiesti-Comarnic-Brasov nu va putea fi construita in parteneriat public privat (PPP), in numai 4 ani, asa cum sustine Cabinetul Dancila, a explicat pentru Ziare.com parlamentarul USR Catalin Drula. Membru in Comisia de Transporturi a Camerei Deputatilor, parlamentarul sustine ca, daca va continua sa incerce orbeste sa construiasca soseaua de mare viteza in acest fel, statul risca sa toace inutil sume uriase de bani, fara vreo garantie ca isi va vedea vreodata autostrada finalizata.
Cabinetul Dancila a adoptat, miercuri, un studiu de fundamentare intocmit de Comisia de Prognoza, in vederea construirii - in regim de PPP - a 106 kilometri de autostrada. Aceasta sosea pe care Guvernul vrea sa o construiasca ar urma sa continue traseul segmentului Bucuresti-Ploiesti din A3 si sa lege, astfel, Capitala de Brasov.
Studiul de fundamentare al Comisiei de Progoza prevede ca intreaga autostrada ar urma sa fie construita in numai 4 ani, adica pana in 2023. Cheltuiala si efortul realizarii soselei vor cadea, in principal, in seama viitorului constructor, care insa ii va putea taxa pe soferi pentru utilizarea soselei, ca sa isi scoata banii. In plus, constructorul ar urma sa primeasca de la stat zeci de milioane de euro anual, in conditiile in care numai din taxe de drum nu si-ar putea recupera investitia nici macar in 40 de ani!
Ziare.com v-a informat deja cu privire ca modul in care Comisia de Prognoza apreciaza ca ar trebui construita Autostrada... mai mult
Duminica, 02 Septembrie 2018, ora 19:41
Parlamentarul USR Catalin Drula critica, in termeni duri, decizia Guvernului de a renunta la intelegerea cu Banca Mondiala pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, spunand ca situatia generata a facut ca de proiect sa se ocupe o Comisie de Prognoza.
"Reactia PSD la scandalul privind autostrada Comarnic-Brasov: nu mai avem nevoie de Banca Mondiala, se ocupa doamna Dancila de proiect prin Comisia Nationala de Prognoza. Ar fi de ras daca n-ar fi pe banii si nervii nostri.
Speriat de reactia publica la enormitatea de a-l pune pe Narcis Neaga a patra oara sa se ocupe de un PPP (Parteneriat Public-Privat - n.red.) pentru aceasta autostrada, ministrul Sova s-a repliat si a anuntat ca de proiect nu se va ocupa Neaga, nu se va ocupa nici macar Ministerul Transporturilor, ci Comisia Nationala de Prognoza din subordinea prim-ministrului. Da, ati citit bine - in Romania mai nou autostrazile se fac la Comisia de Prognoza", scrie Catalin Drula, deputat USR.
Ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a declarat sambata, la Constanta, ca nu este importanta sursa de finantare intr-un proiect, confirmand renuntarea la intelegerea cu Banca Mondiala pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov.
"Simultan dl. Neaga declara presei ca se va apuca de studiile de fezabilitate pentru autostrada, desi spune ca 'eu n-am primit niciun semn ca m-as ocupa eu'. Si ca sa fie comedia completa, pe seara vine dl. Teodorovici care explica de ce s-a renuntat la derularea proiectului cu Banca... mai mult
Duminica, 17 Iunie 2018, ora 13:13
Deputatul USR Catalin Drula scrie, joi, pe pagina personala de Facebook, ca Guvernul a renuntat la constructia autostrazii Comarnic - Brasov, un proiect cu Banca Mondiala, anuntul fiind facut de ministrul Transporturilor, Lucian Sova.
Catalin Drula a participat la sedinta Comisiei Transporturi din Camera Deputatilor, pe tema autostrazii Comarnic-Brasov, desfasurata in Sinaia.
"Vin cu o veste, probabil in premiera. Ministrul Sova ne-a anuntat ca renunta la pregatirea proiectului cu Banca Mondiala. Cu asta se duce pe Apa Sambetei orice sansa de profesionalism pe care o avea aceasta investitie", a scris Catalin Drula pe reteaua sociala.
El aminteste ca pregatirea acestui proiect a fost anuntata de Guvernul Tudose si ca prin decizia de a-l anula "ne distrugem orice credibilitate".
"Reamintesc ca pregatirea proiectului cu Banca Mondiala a fost anuntata cu surle si trambite, anul trecut, de anteriorul guvern PSD (Tudose - n.red.) . Acum actualul guvern PSD se razgandeste. Ne distrugem orice credibilitate, ca tara, in relatia cu institutiile financiare internationale.
In mod incredibil, solutia PSD este aceeasi incercata de 3 ori pana acum, in 2003-2005, 2007-2009 si 2013-2015: magicul partneriat public-privat (PPP) . Mai mult, cel care se va ocupa este acelasi om care s-a ocupat de anterioarele trei esecuri - Narcis Neaga", a adaugat deputatul USR.
"E halucinant ca dl. Neaga, care a participat la sedinta, recunoaste senin ca proiectul nu se poate sustine din... mai mult
Joi, 14 Iunie 2018, ora 23:19