Interconectarea caselor de marcat cu serverele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) se va realiza in cursul acestui an, fiind un proiect din cele 14 proiecte cuprinse in Strategia de informatizare la nivelul institutiei, a declarat, miercuri, presedintele Agentiei, Mirela Calugareanu, la "Conferinta Anuala de Taxe".
Ea a afirmat ca strategia de informatizare la nivelul institutiei a fost elaborata la finalul anului trecut si cuprinde 14 proiecte, unele care se implementeaza pe termen scurt, iar altele pe termen lung.
"Dintre cele 14 proiecte, in acest an vor fi implementate un numar de patru proiecte si unul deja a fost finalizat si functioneaza incepand cu 10 februarie. Este un element de back office, dar foarte important pentru noi. Am reusit sa realizam transferul electronic al deciziilor de impunere din aplicatia Pheonix cu programul SIAC. E un lucru pe care ni-l doream de ani de zile si am reusit sa cream aceasta legatura, iar lucrurile sa fie functionale incepand cu data de 10 februarie. Acesta va insemna o degrevare a personalului din partea de gestiune de declaratii de aceste procese care se faceau manual si este un element important care ajuta atat adminstratia fiscala, dar si contribuabilii", a declarat Mirela Calugareanu.
Un alt proiect in domeniul digitalizarii ANAF care va functiona in curand este cel al popririi electronice. Mirela Calugareanu a mentionat ca, incepand cu luna martie, se va vedea un progres din acest punct de vedere.... mai mult
Miercuri, 19 Februarie 2020, ora 15:12
Inspectorii antifrauda fiscala au verificat in perioada 15 martie - 11 aprilie modul in care 3.339 de firme din toata tara au respectat prevederile legale referitoare la dotarea si utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic, conform unui comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala antifrauda fiscala.
Potrivit sursei citate, au fost identificate abateri si aplicate 450 de avertismente. De asemenea, au fost dispuse si sanctiuni contraventionale in valoare totala de 4,12 milioane de lei (amenzi si confiscari) . Valoarea totala a celor 686 amenzi dispuse este de 3,79 milioane lei, iar confiscarile de numerar, venituri ilicite si bunuri au totalizat 322.037 lei.
Totodata, inspectorii antifrauda au dispus suspendarea activitatii comerciale in 15 locatii, astfel: in 12 pentru incalcarea prevederile legale privind utilizarea caselor de marcat, iar in trei locatii pentru comercializarea de produse accizabile fara timbru fiscal. 87% dintre avertismente au fost aplicate contribuabililor, care la data controlului nu achizitionasera noile case de marcat cu jurnal electronic.
"Este important de stiut ca dupa dispunerea planurilor de remediere nu se vor mai aplica avertismente si urmeaza sanctiuni importante: amenda de pana la 10.000 lei, confiscarea tuturor incasarilor, chiar daca au fost inregistrate in case de marcat vechi fara jurnal electronic si suspendarea activitatii comerciale a punctului de lucru pana la dotarea cu noile case... mai mult
Miercuri, 08 Mai 2019, ora 12:13
Firmele din Romania trebuie sa-si schimbe casele de marcat dotate cu role de hartie cu unele noi, care au jurnal electronic, ca sa comunice online cu Fiscul.
Tranzitia nu se va face imediat, ci etapizat, pana la 1 noiembrie 2017, potrivit unui proiect de hotarare de guvern.
Masura este necesara pentru ca firmele sa trimita datele fiscale online catre sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), care urmeaza sa fie implementat in 2018.
"Ministerul Finantelor Publice continua procesul de transparenta si propune schimbarea caselor de marcat vechi cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic. Masurile propuse de minister (...) au creat premisele inlocuirii treptate a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hartie, cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic.
Scopul este acela de a putea transmite date fiscale in regim online catre sistemul informatic al ANAF", se arata intr-un ...citeste mai departe despre "Firmele din Romania sa-si schimbe casele de marcat, pentru a comunica online cu Fiscul - proiect" pe Ziare.com mai mult
Marti, 12 Iulie 2016, ora 20:25
Legea pentru casele de marcat a fost aprobata de Parlamentul Romaniei si va fi aplicata tuturor firmelor din tara (OUG nr. 91/2014). Primul termen pentru care trebuie sa fiti pregatiti este 1 octombrie 2016, urmat de 1 ianuarie 2017.
Ce se schimba in ceea ce priveste casele de marcat, in noua lege? In primul rand, trebuie sa fiti pregatiti sa aveti case de marcat fiscale cu jurnal electronic. Conform noului calendar publicat recent, ele vor deveni obligatorii pentru toata lumea, mai intai pentru marii contribuabili (1 octombrie 2016) si mai apoi pentru contribuabilii mijlocii (1 ianuarie 2017) si firmele mici (1 mai 2017). Va fi cu desavarsire interzis sa mai utilizati case de marcat cu rola de hartie!
Ce inseamna case de marcat fiscale cu jurnal electronic, asa cum prevede noua lege? Puteti vedea ce functionalitati si ce preturi are aparatura fiscala la Constalaris, unul dintre principalii jucatori din acest domeniu. Veti gasi in lista de aici case de marcat fiscale la un pret orientativ de 500 de lei, ceea este mai mult decat accesibil pentru orice firma. Mai ales in conditiile in care legea ne obliga pe toti sa schimbam casele de marcat iar cele oferite mai sus au service si asistenta tehnica asigurate permanent, fiscalizare si instruire gratuita in Bucuresti si Ilfov.
Foarte important pentru oricare dintre dumneavoastra este sa retineti faptul ca, odata cu noile case de marcat obligatorii, este recomandat sa optimizati si activitatea de gestiune a afacerii... mai mult
Luni, 02 Noiembrie 2015, ora 12:11
Oricine are o firma cat de mica este obligat de lege sa detina si aparatura fiscala aferenta. In consecinta, o casa de marcat. Exceptiile sunt putine si este mai bine sa cunoasteti legea inainte de a decide ca va trebuie sau nu.
Spre exemplu, pentru PFA se recomanda achizitionarea unei case de marcat, existand insa 40 de exceptii prin lege (din lista profesiilor liberale) care nu au nevoie de casa de marcat. Printre ele, profesia de moasa, arhitect, asistent social, consultant fiscal, contabil autorizat, mediator, farmacist etc.
Asadar, ai firma, trebuie sa ai si casa de marcat. Acest lucru este aproape o cutuma si nu mai necesita foarte multa dezbatere. De aceea, toate persoanele interesate trebuie sa stie ca, din 2016, se schimba legea privind casele de marcat fiscale. Mai exact, va deveni obligatoriu sa detineti case de marcat fiscale cu jurnal electronic, in locul celor clasice, cu role jurnal pe suport de hartie.
Ce spune noua lege? In primul rand, faptul ca marii ...citeste mai departe despre "Aparatura fiscala pentru afaceri: se schimba legea pentru casele de marcat" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 21 Octombrie 2015, ora 17:36