Guvernul francez se opune planurilor grupului canadian de distributie Alimentation Couche-Tard Inc. vizand preluarea rivalului francez Carrefour SA, ceea ce pune sub semnul intrebarii aceasta tranzactie cu o valoare de aproximativ 20 de miliarde de dolari, transmite Bloomberg.
Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire a declarat miercuri seara ca pandemia de COVID-19 a demonstrat importanta controlului intern asupra aprovizionari cu alimente. In timpul izolarii atat Carrefour cat si alte grupuri de distributie s-au confruntat cu o crestere exploziva a cererii, in conditiile in care consumatorii au golit pur si simplu rafturile pentru unele produse.
"Din acest punct de vedere, ideea ca grupul Carrefour sa fie preluat de un competitor strain, la prima vedere, nu sunt in favoarea unei astfel de tranzactii", a spus Bruno Le Maire pentru postul de televiziune France 5. Le Maire a mentionat si aspectele care tin de locurile de munca drept un motiv pentru care se opune unei preluari, avand in vedere ca in Franta Carrefour este un important angajator.
Lantul canadian de magazine de proximitate Alimentation Couche-Tard Inc. a dezvaluit miercuri ca analizeaza o posibila preluare a grupului francez de distributie Carrefour SA, prezent si pe piata din Romania.
Couche-Tard a precizat ca ofera 20 de euro pentru fiecare actiune Carrefour, iar o posibila preluare ar permite grupului canadian sa isi extinda prezenta in Europa, unde grupul francez are peste 2.800 de... mai mult
Joi, 14 Ianuarie 2021, ora 09:17
Micii fermieri duc astazi greul crizei. Dar nu sunt singuri. In mijlocul unei pandemii care a schimbat obiceiurile de consum si pe fondul unui excedent de productie, fermierii locali, parteneri cheie in ecosistemul Carrefour, nu vor ramane cu legumele pe camp si nici in depozite.
Carrefour continua sa le achizitioneze intreaga productie la un pret corect si lanseaza un nou produs sezonier compus din ladite cu legume proaspete, disponibile in magazine si online. Mai mult, Carrefour doneaza echivalentul a 25% din valoarea fiecarei ladite vandute catre Fundatia pentru Dezvoltarea Agriculturii, sustinand astfel desfasurarea de proiecte durabile in domeniul agricol.
Parteneriatele cu micii fermieri sunt si mai valoroase astazi, intr-un context dificil care cere actiuni concrete si continuitate. Carrefour aduce consumatorul mai aproape de fermieri prin Ladita cu verdeturi la pret unic de 19.99 lei, prima dintr-o serie de ladite cu legume cultivate local.
Aceasta contine 25 de articole provenind de la Cooperativa Agricola Carrefour Varasti, de la producatori din programul Crestem Romania BIO aflati in primii ani de conversie la agricultura ecologica, dar si de la sute de alti fermieri din tara, cu care Carrefour are contract sezonier: 1 kg spanac, 4 legaturi de ceapa verde, 4 legaturi de loboda, 4 legaturi de ridichi, 4 legaturi de usturoi verde, 2 legaturi de leustean, 2 legaturi de marar, 2 legaturi de patrunjel si 2 bucati de salata verde. Aceasta prima ladita este... mai mult
Joi, 23 Aprilie 2020, ora 17:54
Micii fermieri duc astazi greul crizei. Dar nu sunt singuri. In mijlocul unei pandemii care a schimbat obiceiurile de consum si pe fondul unui excedent de productie, fermierii locali, parteneri cheie in ecosistemul Carrefour, nu vor ramane cu legumele pe camp si nici in depozite.
Carrefour continua sa le achizitioneze intreaga productie la un pret corect si lanseaza un nou produs sezonier compus din ladite cu legume proaspete, disponibile in magazine si online. Mai mult, Carrefour doneaza echivalentul a 25% din valoarea fiecarei ladite vandute catre Fundatia pentru Dezvoltarea Agriculturii, sustinand astfel desfasurarea de proiecte durabile in domeniul agricol.
Parteneriatele cu micii fermieri sunt si mai valoroase astazi, intr-un context dificil care cere actiuni concrete si continuitate. Carrefour aduce consumatorul mai aproape de fermieri prin Ladita cu verdeturi la pret unic de 19.99 lei, prima dintr-o serie de ladite cu legume cultivate local.
Aceasta contine 25 de articole provenind de la Cooperativa Agricola Carrefour Varasti, de la producatori din programul Crestem Romania BIO aflati in primii ani de conversie la agricultura ecologica, dar si de la sute de alti fermieri din tara, cu care Carrefour are contract sezonier: 1 kg spanac, 4 legaturi de ceapa verde, 4 legaturi de loboda, 4 legaturi de ridichi, 4 legaturi de usturoi verde, 2 legaturi de leustean, 2 legaturi de marar, 2 legaturi de patrunjel si 2 bucati de salata verde. Aceasta prima ladita este... mai mult
Joi, 23 Aprilie 2020, ora 15:50
Carrefour Romania si Fundatia Carrefour isi iau angajamentul sa sustina Crucea Rosie Romana in lupta impotriva pandemiei Covid-19 si doneaza 200.000 de euro, bani ce vor fi folositi pentru dotarea cu echipamente medicale a spitalelor din linia intai din tara, recomandate de catre Ministerul Sanatatii.
"Suntem recunoscatori intregului mediu de afaceri, care a reactionat cu atat de multa deschidere la nevoile unei tari aflate in stare de urgenta.
Este un moment crucial, in care toate eforturile ce vin sa ne sustina isi gasesc ecou intr-o miscare de solidaritate cu impact pozitiv asupra diminuarii efectelor acestei crize sanitare", a declarat dl. Nelu Tataru, Ministrul Sanatatii.
Pe lista spitalelor ce urmeaza sa primeasca echipamente medicale, la recomandarea Ministerului, se afla: Spitalul Clinic de Boli Infectioase Constanta, Spitalul Clinic de Boli Infectioase si Pneumoftiziologie "Victor Babes" Craiova si Spitalul Clinic de Boli Infectioase "Victor Babes" Timisoara.
"Suntem intr-un punct greu de determinat al combaterii COVID-19 si demersurile noastre, mediul de afaceri si societate civila, sunt inca departe de a fi incheiate.
Ramanem alaturi de cadrele medicale si le multumim pentru responsabilitatea cu care se ingrijesc zi de zi de pacientii aflati in spitale, in carantina sau izolare.
Aportul fiecaruia dintre noi este esential in perioada urmatoare si fiecare batalie castigata este importanta, pana la iesirea cu bine din aceasta criza. Coeziunea... mai mult
Marti, 14 Aprilie 2020, ora 14:55
Carrefour anunta ca a decis sa plafoneze pretul pentru pana la 500 de produse esentiale, in perioada 25 martie - 19 aprilie, pentru a reduce nivelul de neprevazut, in aceasta perioada de incertitudine si restrictii
Plafonarea preturilor acopera categorii variate, extrem de solicitate in aceasta perioada, precum: produse de baza (faina, paste, ulei, zahar etc), alimente congelate, conserve, apa si sucuri, lactate si branzeturi, mezeluri si specialitati, cafea si dulciuri, ingrijire personala si produse pentru bebelusi.
Lista completa poate fi consultata pe site-ul Carrefour, in sectiunea https://carrefour.ro/preturi-blocate/
"Toate aceste elemente au devenit extrem de volatile, si credem ca responsabilitate inseamna sa respectam eforturile de livrare ale furnizorilor, oferindu-le un pret corect, dar in acelasi timp sa protejam clientii de aceasta volatilitate, intr-o perioada grea pentru toti", Julien Oet, Merchendise and Supply Chain Director, Carrefour Romania.
Decizia este in intregime a Carrefour, luata independent, cu responsabilitate. Aceasta inseamna ca in continuare furnizorii companiei lucreaza pe o piata libera, si ca pretul produselor furnizate se formeaza in functie de cerere si oferta, de stocuri, materii prime, dificultati logistice sau operationale, se arata in comunicatul companiei.
Mai mult, in cadrul aceluiasi demers de cumparaturi responsabile, clientii care si-au instalat Carrefour App pot vizualiza produsele din fiecare categorie, isi pot... mai mult
Vineri, 27 Martie 2020, ora 19:38
Grupul francez de distributie Carrefour a raportat joi un profit net de 1,13 miliarde de euro pentru anul 2019, comparativ cu pierderi de 561 milioane de euro in 2018, in pofida diminuarii cifrei de afaceri si totodata si-a imbunatatit obiectivele privind reducerile de costuri, transmite Reuters.
In 2019, cifra de afaceri a Carrefour a scazut pana la 80,67 miliarde de euro, de la 80,77 miliarde de euro in 2018. Cu toate acestea, profitul operational a crescut cu 7,4% pana la 2,088 miliarde de euro in 2019 gratie rezultatelor solide din Brazilia si reducerilor de costuri din Franta.
"Ritmul expansiunii pentru formatele noastre de crestere s-a accelerat, produsele organice si cele marca Carrefour castiga teren", a declarat directorul general Alexandre Bompard.
In aceste conditii, Consiliul de Administratie a decis sa mentina dividendele anuale nemodificate la 0,46 euro si a fixat o noua tinta care priveste vanzarea unor active imobiliare non-strategice in valoare de 300 milioane de euro, pana in 2022.
De asemenea, in prezent, Carrefour mizeaza pe economii de 2,8 miliarde de euro pana la finele acestui an, fata de tinta anterioara de 2,6 miliarde de euro, dupa ce a realizat pana la aceasta data reduceri de costuri de aproximativ doua miliarde de euro.
Carrefour, cel mai mare grup european de distributie, este in mijlocul unui plan de relansare pe cinci ani, lansat in 2018 si destinat reducerii costurilor si dezvoltarii ofertei online pentru a putea concura mai... mai mult
Joi, 27 Februarie 2020, ora 12:25
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) transmite ca a gasit nereguli majore - de natura sa puna in pericol sanatatea romanilor - in timpul unui control de amploare desfasurat in 14 magazine Carrefour din tara.
Inspectorii veniti in control au descoperit, printre altele, peste alterat (cu ochi opaci, carne lipsita de fermitate si miros neplacut) care urma sa fie comercializat. Intr-un material video se poate vedea clar ca intr-unul dintre magazine sa gasea peste al carui consum i-ar putea imbolnavi pe oameni.
Video: ANPC
Totodata, Protectia Consumatorului a gasit si sortimente de peste pe care Carrefrour le prezenta ca fiind mai proaspete decat erau in realitate. Mai exact, pestele era prezentat ca avand prospetime extra, desi el avea doar prospetime de categoria B. In plus, inspectorii au gasit peste expus la vanzare la temperaturi prea mari. Totodata, in congelatoare s-a gasit peste congelat impropriu (fie cu arsuri de congelare, fie cu prea multa gheata).
Video: ANPC
Intr-un magazin Carrefour din Constanta, inspectorii au descoperit ca, in ciuda obligatiilor pe care le au, angajatii nu curatau suficient cuptorul in care se gatea parte din mancarea vanduta catre clienti.
Foto: ANPC
Iar intr-un alt magazin al aceluiasi lant, din Brasov, s-a descoperit ca bucati de carne de porc erau tinute in conditii cu totul nepotrivite, riscand sa se contamineze si, posibil, sa-l imbolnaveasca pe consumator.
In Carrefour Mega Mall din... mai mult
Miercuri, 30 Octombrie 2019, ora 08:50
Carrefour Romania lanseaza Duminica Verde si propune romanilor o noua traditie in zilele de duminica: un consum responsabil de resurse, bazat pe reducere, refolosire si reciclare.
Pentru ca tot mai multi consumatori sa deprinda acest obicei, Carrefour va comunica in fiecare zi de duminica, pana la finalul anului, actiuni concrete si modele care sprijina si inspira clientii in acest demers.
"Credem in forta noastra de schimbare, dar si in responsabilitatea cu care vine aceasta. De aceea, ne luam angajamentul ca, pana la finalul anului, toata comunicarea Carrefour din zilele de duminica sa vorbeasca despre cum putem folosi mai responsabil plasticul si alte resurse, dar si sa ofere inspiratie in acest sens. Ne dorim sa cream o noua traditie, prin care sa transformam consumul responsabil de resurse intr-un obicei zilnic, pe termen lung", a declarat Anca Damour, Executive Board Member Carrefour Romania.
Duminica VERDE, parte din programul de economie circulara Punem Pret pe Plastic, este o initiativa prin care Carrefour va incuraja un consum responsabil de resurse in fiecare duminica, prin introducerea de noi produse prietenoase cu mediul, eliminarea produselor de plastic, campanii educationale sau promotii dedicate in magazine, care sa sprijine romanii in dobandirea de obiceiuri mai bune. Odata cu acest program, Carrefour introduce noi acte concrete:
Introducerea pungii 100% biodegradabile la raioanele fructe-legume, macelarie, peste, mezeluri, produse congelate... mai mult
Vineri, 25 Octombrie 2019, ora 14:32
ANSVSA anunta retragerea de la vanzare a unei cantitati de file de somon afumat contaminat cu Listeria si recomanda celor care au cumparat acest produs sa nu il consume, ci sa il distruga sau sa il aduca inapoi in magazinul Carrefour de unde l-au cumparat.
"Societatea NEGRO 2000 SRL procedeaza astazi la retragerea de la comercializare a produsului FILE DE SOMON AFUMAT 140g, urmare evidentierii prezentei Listeria monocytogenes", transmite ANSVSA.
Lotul de produs supus rechemarii de la consumator este urmatorul:
Lot 51 C / DLC 04.02.2019 - Cod EAN: 5941330014327
"Se recomanda persoanelor care detin produse din lotul mentionat mai sus sa nu le consume, ci sa le distruga sau sa le aduca inapoi in magazinele Carrefour de unde le-au cumparat. Contravaloarea produselor va fi returnata, fara a fi necesara prezentarea bonului fiscal", anunta ANSVSA.
Conform ANSVSA, listerioza se poate manifesta cu simptome asemanatoare gripei, precum febra, dureri musculare, greata, voma si dureri gastricesi poate cauza probleme de sanatate daca persoana este insarcinata sau daca are un sistem imunitar slabit. ...citeste mai departe despre "Atentie, consumatori! File de somon cu Listeria, retras din Carrefour" pe Ziare.com mai mult
Joi, 24 Ianuarie 2019, ora 11:46