Multi tineri din ziua astazi utilizeaza retelele social media doar ca un mod distractiv de a-si trece timpul.
Dar social media inseamna mult mai mult decat atat. Pe zi ce trece, apar tot mai multe optiuni de cariera in social media marketing. "Competentele Digitale sunt vazute si apreciate ca unul dintre cele opt competente de baza necesare unui locul de munca modern.
In cele ce urmeaza va prezentam patru lucruri pe care trebuie sa le stiti pentru a va lansa o cariera in domeniul social media.
Platformele sunt diferite, de aceea trebuie sa ai abilitati si cunostinte pentru fiecare dintre ele. Exista multe instrumente diferite de social media prin care se pot conectarea comunitatile in speranta unei cresteri de afaceri, cum ar fi Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, Instagram, Pinterest, etc.
Fiecare instrument tehnic are propriile argumente pro, contra si utilizatori unici. Pentru a utiliza in mod eficient o platforma social media. Gandeste-te ca fiecare instrument este folosit pentru diferite locuri de munca.
Marketingul eficient, fie ca este vorba de retelele sociale sau traditionale, incepe cu stabilirea unui public tinta si ceea ce doriti sa furnizati utilizatorilor referitor la brand-ul promovat. Odata ce aveti un obiectiv puteti analiza si gasi platforma potrivita afacerii.
De exemplu, ati putea alege Twitter pentru a comunica fragmente rapide de informatii convingatoare, insa atunci cand doriti o abordare vizuala mai buna, utilizati Instagramul.... mai mult
Joi, 19 Noiembrie 2015, ora 13:58
Expansiunea retelelor sociale din ultimii ani i-a determinat pe anagajatori sa ia in considerare profilele potentialilor candidati in procesul de recrutare. Social Media a devenit nu numai un loc destinat conexiunilor intre oameni si prietenii sau rudele acestora, ci si o punte de legatura intre candidati si companii, respectiv angajatori.
Facebook si Linkedin, dar si Google sunt principalele canale care pot determina chemarea la un interviu, in mod deosebit Linkedin, CV-ul virtual pe care angajatorii nu-l ocolesc.
Ce urmaresc angajatorii in procesul de recrutare
Prin intermediul retelelor sociale, angajatorii pot creiona in mod rapid profilul potentialului candidat. Retelele sociale sunt cele care ofera o viziune de ansamblu asupra personalitatii si experientei, angajatorii luand in considerare hobby-urile, pasiunile, dar si trasaturile morale pe care le detin candidatii, in special companiile, care doresc oameni ce se potrivesc cu misiunea si valorile acestora.
Pentru industriile creative precum marketing-ul, publicitatea sau PR-ul, angajatorii pun accent pe conceptul de "out of the box" si influenta sociala a candidatului. Domeniul comunicarii prezinta cea mai mare flexibilitate, unde CV-ul poate genera "word of mouth" si poate fi chiar transpus pe retele care nu sunt dedicate recrutarii, si anume Tumblr.
Cum poate ajuta Social Media la gasirea unui job
Facebook, Twitter, si recent, blogurile personale sau nisate pe resurse umane reprezinta adevarate... mai mult
Miercuri, 28 Mai 2014, ora 08:31
Salariile angajatilor din domeniul social media a ramas constant in 2013 in raport cu 2012, salariul mediu lunar fiind de 660 de euro, in timp ce la nivel de Social Media Manager a ajuns chiar si la 844 de euro, se arata in studiul State of Social Media Employment.
Pentru al saselea an consecutiv, comunitatea online din Romania s-a reunit in cadrul Webstock 2013, cea mai mare conferinta locala de social media, unde au fost prezentate rezultatele studiului State of Social Media Employment, realizat de Evensys in colaborare cu Portal HR. Studiul este realizat pentru al treilea an consecutiv si prezinta o analiza a salariilor specialistilor din Social Media.
Analiza a fost realizata doar la nivel cantitativ, iar concluziile studiului la o privire de ansamblu sunt pozitive:
-Nivelul salariilor in 2013 fata de 2012 a ramas constant, lucru care este pozitiv in contextul in care exista in continuare specializari pe piata fortei de munca pentru care nivelul salarial a scazut in continuare.
-Experienta face o diferenta, specialistii cu peste 2 ani de experienta in zona de Social Media au diferente semnificative fata de cei proaspat intrati in aceasta industrie.
-Exista mult mai mult interes pentru cifrele din Social Media, a crescut volumul de rapoarte solicitate de alte departamente, ceea ce confirma posibila dezvoltare viitoare.
Iata o serie de statistici relevante pe piata muncii din social media:
-Majoritatea specialistilor care activeaza in Social media au... mai mult
Joi, 03 Octombrie 2013, ora 09:25
Spada lanseaza SocialMediaSchool.ro, platforma de training-uri intensive, webinarii si workshop-uri dedicate atat celor care vor sa invete sa foloseasca social media pentru business, cat si celor care si-au insusit deja notiunile specifice.
Intrucat social media este un domeniu nou in Romania, un domeniu care se dezvolta rapid si care este in continua schimbare, poate fi dificil pentru companii sa tina pasul si sa obtina rezultatele dorite. De aceea Spada a lansat SocialMediaSchool.ro, o platforma de training-uri de social media pentru companii, pe baza experientei anterioare in campanii pe Facebook, bloguri sau LinkedIn.
In urma acestui program participantii vor invata ce tipuri de obiective pot fi atinse prin intermediul social media, cum sa isi aleaga canalele potrivite pentru obiectivele alese, cum sa gandeasca si cum sa implementeze o strategie si, poate cel mai important, cum sa masoare rezultatele pentru a determina ce actiuni viitoare trebuie facute.
Urmatorul astfel de training va avea loc pe 21, 22, 28 si 29 iunie, in Bucuresti. Programul intensiv este structurat in 4 zile a cate 6 ore, iar traineri sunt Andrei Rosca, general manager Spada si Alexandru Negrea, Head of Facebook Dept. la Spada.
Programul se adreseaza atat companiilor care vor sa isi pregateasca oameni de social media interni, cat si viitorilor profesionisti in social media, oameni care sunt hotarati sa isi construiasca o cariera in acest domeniu. Asigura un start ferm, sigur, si un... mai mult
Miercuri, 05 Iunie 2013, ora 12:32
Cele mai cautate joburi din Romania in domeniul social media sunt pozitiile de social media manager si social media specialist, potrivit studiului State of Social Media Employment 2012, realizat de catre firma de consultanta Career Advisor.
Salariul unui angajat in functia de social media manager, la nivelul anului 2012, se
situeaza intre 500 si 1.000 de euro, in functie de nivelul de experienta, potrivit studiului, prezentat in cadrul Webstock 2012.
Salariile din social media au scazut, in contextul in care economia Romaniei a scazut. Dintre cei care au fost chestionati de catre Career Advisor, 20% aveau un salariu intre 1.000 si 4.000 de euro. Insa, majoritatea celor care lucreaza in social media (32%) au un salariu intre 300 si 500 de euro. Segmentul mediu este reprezentant de catre cei care castiga intre 500 si 1.000 de euro (26%)
Reteaua de socializare profesionala LinkedIn este unul dintre mediile cele mai folosite pentru cautarea pozitiilor din social media.
In Romania, potrivit Madalinei Uceanu, reprezentanta companiei Career Advisor, exista peste 750.000 de conturi valide.
Recrutarea managerilor, pe LinkedIn
Cele mai multe cautari sunt facute prin folosirea cuvantului cheie "online" (10.000 de cautari). O alta cautare frecventa este "online manager" (5.200). Termeni ceva mai aplicati sunt "social media manager" (3.100), "PR consultant" sau "PR specialist' (1.300) sau "social media specialist" (1.100).
Joburi romanesti in social media
Cele... mai mult
Vineri, 28 Septembrie 2012, ora 13:18