Ministrii Elena Udrea si Anca Boagiu au prezentat, joi, mai multe proiecte ce vor fi dezvoltate prin Strategia Dunarii, ele enumerand construirea Canalului Bucuresti-Dunare, valorificarea unor rute cultural-istorice si consolidarea malurilor Canalului Dunare-Marea Neagra, de 334 de milioane de euro, potrivit Mediafax."Romania va coordona trei domenii (in cadrul Strategiei UE privind Dunarea, n.red.) - transportul fluvial impreuna cu Austria, turismul si cultura impreuna cu Bulgaria, gestionarea riscurilor generate de fenomene extreme impreuna cu Ungaria", a spus ministrul de Externe, Teodor Baconschi, la o conferinta de presa dedicata acestei Strategii si la care au luat parte Elena Udrea si Anca Boagiu.
Baconschi a mentionat si cateva proiecte inscrise pe agenda strategiei: asigurarea navigabilitatii pe tot parcursul navigabil al Dunarii si pe toata durata anului, retehnologizarea porturilor dunarene, construirea canalului Dunare-Bucuresti, proiectarea de noi poduri peste Dunare cu Bulgaria,(...) generalizarea internetului in mediul urban, (...) construirea caii ferate rapide Budapesta-Bucuresti-Constanta, crearea unui institut international pentru Delta Dunarii si Marea Neagra, elaborarea unui sistem de monitorizare a ecosistemelor sau imbunatatirea calitatii apei prin construirea de statii de purificare in majoritatea porturilor dunarene.
La randul ei, ministrul Anca Boagiu a oferit detalii despre proiectele pe care institutia sa le dezvolta in legatura cu Strategia... mai mult
Joi, 03 Februarie 2011, ora 23:53
Canalele navigabile romanesti sunt folosite mai mult pentru exportul sau importul de marfuri, decat pentru transportul marfurilor in interiorul tarii, a anuntat, vineri, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile, Anca Tudorascu, citat de NewsIn.Potrivit acesteia, pe primul trimestru al anului 2010 traficul extern l-a depa?it pe cel intern.
"Si in aceasta perioada, de criza financiara, traficul pe canalele navigabile isi arata valentele europene demonstrate de faptul ca traficul extern (2.376.000 tone capacitate) pe primul trimestru al anului 2010 depaseste traficul intern (2.207.000 tone capacitate)", a precizat aceasta.
Traficul extern pe canalele navigabile romane?ti l-a depa?it pe cel intern, pentru prima data, la finele anului trecut. Inaugurat in anul 1984, Canalul Dunare - Marea Neagra a fost folosit preponderent pentru transportul de marfuri in interiorul Romaniei.
Din 2007, traficul extern a cunoscut cre?teri importante, iar cel intern s-a prabusit, in 2009, din cauza faptului ca Arcelor Mittal Galati nu a mai transportat materie prima pe canal. Astfel, in primele zece luni din 2009 s-a inregistrat schimbarea de trend: trafic extern de 4,11 milioane tone marfa, trafic intern de 3,22 milioane tone.
Purtatorul de cuvant al CNACN a mai spus ca traficul pe canalele navigabile cunoa?te, in aceasta perioada, o tendinta de cre?tere. Astfel, in perioada 2 - 8 aprilie traficul inregistrat pe canalele navigabile este de 175 000 tone... mai mult
Vineri, 09 Aprilie 2010, ora 14:22
Compania Nationala "Administratia Canalelor Navigabile" a redus cu 20% tariful de tranzitare a canalelor navigabile in perioada inghetului si nu se mai percep taxe armatorilor ce uitilizeaza remorchere si alte nave de interventie pentru spart gheata, a anuntat marti compania.
"Pe canalele navigabile se tranziteaza in conditii de iarna, din cauza vremii nefavorabile si a temperaturilor sub zero grade. In perioada de iarna si a ninsorilor abundente, Compania Nationala "Administratia Canalelor Navigabile" face eforturi pentru a asigura, in permanenta, functionarea ecluzelor si derularea navigatiei pe canale in conditii de siguranta" au declarat reprezentantii companiei.
In aceasta perioada de inghet, tariful de tranzitare a canalelor navigabile este redus cu 20% conform Hotararii nr.4 din 31 ianuarie 2006 aprobate in Consiliul de Administratie al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile.
Serviciul Plan Program Urmarire Trafic Siguranta Navigatiei din cadrul CN ACN S.A.
Constanta urmareste permanent evolutia conditiilor meteorologice si a formatiunilor de gheata de pe cele doua canale navigabile, si informeaza din timp navele si convoaiele care solicita tranzitarea.
Pe Canalul Dunare-Marea Neagra se naviga in conditii de gheata sparta, iar pe Canalul Poarta Alba - Midia Navodari, din ncauza lipsei traficului, s-a format un pod de gheata cu grosimea intre 8 si 10 cm.
S.A CN A.C.N. SA Constanta preleveaza un debit suplimentar din Dunare prin statia de pompare... mai mult
Marti, 26 Ianuarie 2010, ora 15:44