Anchetatorii americani si cei elvetieni tocmai au declansat una dintre cele mai ample operatiuni de combatere a coruptiei din sport, tintind direct catre varful Federatiei Internationale a Asociatiilor de Fotbal.
14 mandate de arestare au fost emise de procurorii americani, in timp ce elvetienii au demarat o ancheta proprie in acest caz.
In spatele oricarui scandal de acest gen se ascunde interesul pentru bani, iar, din acest punct de vedere, FIFA este o adevarata comoara, arata un reportaj CNN.
Cifre oficiale
Cu banii curgand din zeci de directi, de la drepturile pentru transmisiuni TV, la contractele de sponsorizare pentru organizarea Cupei Mondiale, federatia condusa de Sepp Blatter este inundata constant de venituri imense.
Iar cifrele vorbesc de la sine. Peste 3,2 miliarde de persoane au urmarit turneul final din 2010 gazduit de Africa de Sud si se asteapta ca cifra celor care au vizionat meciurile mondialului din Brazilia sa fie si mai mare.
5,7 miliarde de dolari au ajuns in conturile FIFA in perioada 2011-2014. Anul trecut, de exemplu, federatia a raportat venituri de 2 miliarde de dolari, fara suma rezultatata din desfasurarea Campionatului Mondial de Fotbal din Brazilia.
2,6 miliarde de dolari a fost profitul obtinut de federatie dupa mondialul brazilian din 2014. Finala Germania-Argentina a strans in fata televizoare aproximativ un miliard de persoane, conform estimarilor FIFA.
Drepturile de televizare a meciurilor din turneul final au... mai mult
Miercuri, 27 Mai 2015, ora 17:24
2Fie ca este vorba de Neymar cu iubita lui, de un jucator german cu Angela Merkel in vestiar sau de spectatori care isi fac fotografii pe stadioane, 'selfie' este marea vedeta a Campionatului Mondial de Fotbal 2014, scrie marti AFP.
Cupa Mondiala de Fotbal din Brazilia este prima care se desfasoara in epoca masiva a smartphone-urilor, ce alimenteaza retelele de socializare cu milioane de imagini si mesaje. De la Mondialul de Fotbal din 2010 din Africa de Sud, numarul telefoanelor mobile cu acces la internet a crescut de peste patru ori, de la 800 de milioane la 2,5 miliarde, potrivit asociatiei GSMA, care reuneste operatorii de telefonie mobila din lume.
Moda 'selfie' a batut toate recordurile la CM din Brazilia, unde autoritatile apreciaza ca 3 milioane de brazilieni si 600.000 de straini asista la meciurile de pe stadioanele din cele 12 orase gazda.
"Este tentant pentru un om sa fie recunoscut, iar internetul este un puternic instrument de comunicare. In cazul +selfie+, nu este implicata nicio firma sau agentie de publicitate, ci omul insusi care comunica despre el", a declarat pentru AFP Rosa Maria Farah de la Centrul de cercetari psihologice al Universitatii catolice din Sao Paulo.
Neymar, 22 de ani, atacantul vedeta al selectionatei braziliene si idolul a milioane de adolescente din Brazilia, da adesea vesti despre viata lui privata pe retelele de socializare. Fotografia postata de el dupa meciul de deschidere Brazilia-Croatia din 12 iunie, ziua Sfantului... mai mult
Marti, 01 Iulie 2014, ora 13:35
Facebook are toate sansele sa devina cea mai mare resursa media pentru Campionatul Mondial de fotbal din Brazilia.
Reteaua de socializare estimeaza ca va surclasa Twitter in perioada evenimentului sportiv, potrivit Russia Today.
2014 va fi primul an in care Campionatul Mondial va putea fi urmarit si de pe telefoanele mobile.
"Pentru prima data in istorie, fanii fotbalului vor avea smartphone-uri in momentul in care vor merge pe stadioane, iar acest lucru le va permite sa imparta impresiile direct de acolo", a spus Will Platt-Higgins, care gestioneaza conturile utilizatorilor de Facebook.
Pana acum, Twitter a dominat evenimentele majore. Cel mai recent exemplu este decernarea premiilor Oscar, cand au fost date 3,5 milioane de re-tweet-uri pe acest subiect.
Totusi, analiza Facebook arata ca, dintre utilizatorii sai, aproximativ jumatate de miliard sunt interesati de fotbal. ...citeste mai departe despre "CM 2014: Facebook vrea sa devina "cel mai mare stadion din lume"" pe Ziare.com mai mult
Marti, 10 Iunie 2014, ora 15:41
De mai bine de o saptamana, de cand a inceput Cupa Confederatiilor la fotbal, zilnic zeci, sute de mii, apoi peste 1 milion de brazilieni protesteaza, acuzand mai intai probleme sociale stringente, cum ar fi scumpirea transportului public, care a constituit scanteia manifestarilor, dar, apoi, mai ales, costurile enorme ale celor 3 mari competitii sportive care se vor desfasura, in doar 3 ani, in Brazilia - Cupa Confederatiilor si Cupa Mondiala la fotbal-2014 si Jocurile Olimpice de vara 2016, de la Rio de Janeiro.
Incepand cu prima dintre aceste mari competitii, Cupa Confederatiilor, care se afla in plina desfasurare, aceasta costa Brazilia, alaturi de CM-2014, 15 miliarde de dolari (11 miliarde de euro), potrivit cifrelor oficiale publicate de guvern, adica aproximativ 57 de euro pentru fiecare dintre cei 194 milioane de brazilieni.
"Guvernul a investit 15 miliarde de dolari in aceste doua evenimente sportive", a aratat, in aprilie, un inalt responsabil din Ministerul Sportului, Luis Fernandes, in fata jurnalistilor.
Bugetul continua sa fie revizuit in crestere
Guvernul a revizuit, de mai multe ori, in sus, costurile organizarii acestor doua evenimente. Astfel, suma de 15 miliarde de dolari va fi revazuta, fara indoiala, din nou pana la lovitura de incepere a Mondialului, pe 12 iunie 2014.
Cupa Confederatiilor (15-30 iunie 2013) este marcata in aceste zile de imensa mobilizare sociala pe tema acestor investitii, in vreme ce tara sufera de o lipsa acuta de... mai mult
Sambata, 22 Iunie 2013, ora 15:00
Grupul german Adidas, al doilea mare producator mondial de echipamente sportive, se asteapta ca vanzarile inregistrate de divizia sa de fotbal sa treaca pentru prima data pragul de doua miliarde de euro in 2014, anul in care Brazilia va gazdui Cupa Mondiala.
Adidas este unul din cei sase parteneri globali de marketing pentru urmatoarea editie a Cupei Mondiale. La fel ca si la precedentele editii, compania germana va furniza balonul oficial al competitiei si, de asemenea, va echipa intre opt si zece din echipele in cursa, in functie de rezultatele calificarilor. In schimb, rivalul american Nike va sponsoriza echipa gazda Brazilia, una din cele mai populare echipe din lume, transmite Reuters.
"Prin Cupa Mondiala ne vom evidentia inca odata pozitia de lider", a declarat marti directorul general de la Adidas, Herbert Hainer, intr-o conferinta de presa. "Adidas este lider mondial in domeniul fotbalului, in termeni de vanzari, putere de inovatie si vizibilitatea brandului", a adaugat Hainer.
Acesta a subliniat ca campionatul european din 2012 a permis Adidas sa inregistreze vanzari de 1,7 miliarde de euro in domeniul fotbalului, iar grupul vrea sa mentina vanzarile la acelasi nivel si in 2013 in pofida absentei unor mari turnee internationale in acest an.
Pe termen mediu, obiectivul Adidas este sa treaca in fata liderului Nike si sa ajunga la vanzari anuale de 17 miliarde de euro in 2015 comparativ cu 14,9 miliarde de euro anul trecut. mai mult
Marti, 18 Iunie 2013, ora 17:01
Rodica Culcer a declarat pentru MEDIAFAX ca acuzatiile Olgutei Vasilescu potrivit carora TVR risca sa nu difuzeze urmatoarele editii ale Cupei Mondiale de fotbal sunt "un atac politic gratuit", precizand ca membrii CA al TVR au aprobat in decembrie participarea la licitatiile pentru drepturile TV.
Senatorul PSD Olguta Vasilescu a declarat, joi, ca TVR risca sa nu mai difuzeze urmatoarele doua turnee finale ale Cupei Mondiale de fotbal, intrucat Consiliul de Administratie (CA) al Societatii Romane de Televiziune (SRTv) a fost instiintat cu intarziere de organizarea licitatiilor.
"Desi se stia de cateva luni ca va fi organizata o licitatie pentru drepturile de televizare, doamna Rodica Culcer a transmis abia ieri seara (miercuri, n.r.) instiintarea catre Consiliul de Administratie, care trebuie sa si aprobe astazi participarea. Daca nu se aproba astazi, TVR nu va mai putea televiza campionatele mondiale, lucru care s-a mai intamplat pe vremea lui Ceausescu", a mai afirmat senatorul PSD.
Contactata de MEDIAFAX, Rodica Culcer, care indeplineste atributiile de director al Directiei Emisuni Informative si Sport din TVR, a declarat ca afirmatiile senatorului PSD Olguta Vasilescu reprezinta "un atac politic gratuit".
Nu a fost aprobata inca suma referitoare la licitatiile privind difuzarea Cupei Mondiale de fotbal
Ea a mai spus ca membrii CA din Televiziunea Romana au aprobat in luna decembrie participarea la licitatia pentru urmatoarele editii ale CM de fotbal.... mai mult
Joi, 12 Ianuarie 2012, ora 20:09