Campaniile de marketing online au devenit obligatorii pentru orice business care vinde pe internet, mai ales daca esti un magazin online. Rezultatele campaniilor depind foarte mult de dimensiunea bugetelor alocate si de modul in care este construit.
Specialistii din cadrul agentiei de marketing online Gun Media ne explica modul in care trebuie construit un buget de marketing si elementele care il influenteaza si ne ofera un exemplu care poate ajuta orice magazin online sa-si calculeze bugetele necesare in functie de asteptarile reale de la o campanie.
"Inainte de a demara orice campanie, trebuie sa-ti stabilesti obiective clare. Trebuie sa stii: cat iti doresti sa vinzi si cui doresti sa vinzi. Valoarea bugetului variaza in functie de nisa careia te adresezi, pentru ca fiecare segment vine cu propriul nivel de concurenta. De asemenea, bugetul este influentat si de politica de pret si de pozitionare. Acest lucru inseamna ca ai nevoie de acces la o baza de statistici cat mai bogata. Abia apoi poti incepe sa-ti calculezi bugetul necesar", declara Robert Trandafir, cofondator Gun Media si, totodata, coordonatorul campaniilor din cadrul agentiei.
Exemplu de calcul
Pentru a ajuta responsabilii de vanzari sa-si calculeze bugetele de marketing necesare si pentru a atinge rezultatele dorite, Gun Media a creat urmatorul exemplu simplificat care poate fi folosit drept model de calcul.
Sa spunem ca avem un magazin online care are 10 comenzi pe zi, respectiv 300 comenzi... mai mult
Joi, 30 Mai 2019, ora 14:30
In business-ul online, SEO poate reprezenta o "arma" perfecta pentru tintirea clientilor tai. Ionut Radu Munteanu, SEM Specialist la Webdigital.ro, explica intr-un interviu Business24 care sunt cele multe tehnici de marketing online si cum iti poti crestere afacerea in mediul virtual.
Ce trebuie sa stii atunci cand angajezi un specialist in SEO si care sunt rezultatele pe care trebuie sa le astepti?
Cred ca raspunsul la aceasta intrebare este acelasi indiferent de domeniu. Pentru a angaja un specialist in echipa ta trebuie sa detii metodele de testare si control asupra performantei specialistului. Daca acestea lipsesc, se pot naste frustrari si de o parte si de cealalta a baricadei si rezultatele nu vor aparea.
Daca prin "angajezi un specialist" te referi la "angajezi o companie", criteriile nu sunt diferite de alte domenii. Analizezi performanta anterioara, felul in care se prezinta, costurile implicate in colaborare si resursele pe care agentia ti le pune la dispozitie. Daca angajarea se face doar dupa rezultatele pe care le astepti, aceasta alegere nu este niciodata una castigatoare.
Totdeauna vor exista factori care pot influenta negativ sau pozitiv atingerea obiectivelor, factori care, de cele mai multe ori, nu sunt controlabili.
Dati-ne cateva motive pentru care orice om de afaceri ar trebui sa investeasca in SEO pentru business-ul sau?
Daca cineva are motive sau nu sa investeasca intr-o arma de marketing, de orice fel, reprezinta subiectul unei... mai mult
Luni, 21 Mai 2012, ora 09:05