Directorul general al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomanda cumparatorilor sa fie foarte atenti la preturi in perioada reducerilor de iarna si sa solicite informatii suplimentare atunci cand au nelamuriri in privinta campaniilor publicitare.
"Consumatorii trebuie sa stie ca orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat, fie prin mentiunile 'pret nou', 'pret vechi' langa sumele corespunzatoare, fie prin mentionarea procentului de reducere a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat, indiferent de tipul de vanzare cu pret redus (soldare, lichidare, promotionale).
Orice vanzare cu pret redus, indiferent de tip, trebuie sa fie insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea ei ('soldare/soldari/solduri', 'lichidare', 'promotii'), insotita de data de debut si de durata acesteia", afirma Paul Anghel.
De asemenea, comisarul ANPC precizeaza ca, in cazul in care oferta este deja in derulare, consumatorii trebuie sa fie informati cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabila numai "in limita stocului disponibil".
"In momentul cumpararii, consumatorii trebuie sa verifice daca oferta mai este valabila si daca reducerea de preturi anuntata este identica cu cea reala, la cititoarele de cod... mai mult
Miercuri, 06 Ianuarie 2021, ora 09:54
Grupul chinez Alibaba a anuntat miercuri ca platformele sale de comert electronic au primit comenzi in valoare record de 498,2 miliarde de yuani (75,1 miliarde de dolari) de Ziua Celibatarilor, transmite Reuters.
Ziua celibatarilor, cel mai mare eveniment de vanzari cu discount din lume, care eclipseaza Black Friday si Cyber Monday din Statele Unite, a avut loc in acest an pe parcursul a patru zile, iar consumatorii ingrijorati de restrictiile legate de noul coronavirus au comandat 16 milioane de bunuri cu discount.
Evenimentul organizat de gigantul Alibaba a atras pana acum de 20 de ori mai multe comenzi, in functie de valoare, comparativ cu evenimentul Prime Day organizat de Amazon.com pe parcursul a doua zile.
Succesul evenimentului din acest an al Alibaba este considerat in mare parte drept un indiciu al redresarii economiei chineze dupa epidemia de Covid-19.
"Din cauza Covid-19, multi chinezi nu pot calatori in strainatate. Acest lucru stimuleaza consumul online", a spus vicepreledintele Alibaba, Liu Bo.
Aceasta performanta este o usurare pentru Alibaba, care saptamana trecuta a pierdut circa 10% din valoarea sa de piata, dupa ce autoritatile de reglementare chineze au provocat suspendarea listarii companiei afiliate de servicii financiare online Ant Group.
Peste 340 de companii, intre care Apple, L'Oreal si Huawei Technologies au realizat vanzari de peste 100 de milioane de yuani (15 milioane dolari).
Citeste si:
Cum sa faci cumparaturi sigure... mai mult
Joi, 12 Noiembrie 2020, ora 08:46
Mai bine de jumatate (54%) dintre romani au de gand sa faca cumparaturi de Black Friday in acest an, arata datele oferite de cel mai mare marketplace din Romania. Daca multe dintre lanturile mari de retail au furat deja startul reducerilor, saptamana aceasta sunt concentrate campaniile celor mai multe magazine, online si offline.
Iar anul acesta reducerile se anunta chiar mai spectaculoase si includ chiar reduceri la teste anti-covid, apartamente, mobilier ergonomic pentru biroul de acasa sau cadouri experientiale.
Dupa cateva luni in care comertul online a cunoscut o evolutie accelerata, interesul pentru Black Friday este foarte mare, in crestere fata de editia precedenta. Potrivit unui studiu realizat in aceasta luna de eMag, mai mult de jumatate dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 ani intentioneaza sa faca cumparaturi in aceasta saptamana, in crestere cu 8% fata de anul trecut.
Black Friday cu produse inedite
Interesant este ca anul acesta au aparut o serie de oferte, unele dintre ele cu adevarat inedite.
Astfel, marketplace-ul eMAG a anuntat o lista cu "produse speciale", precum:
* Teste Real Time PCR la 199 lei, cu reducere de aproape 50%
* Peste 200 de masini si motociclete
* Cea mai mare reducere, de 34.000 euro la un BMW 840d XDrive Gran Coupe
* Inchiriere de rulote, masini, servicii taxi si car-sharing
* Abonamente de telefonie
* Servicii medicale
* Cafea de la Starbucks
* Monede si lingouri de aur
* Ceasuri si bijuterii de lux
*... mai mult
Miercuri, 11 Noiembrie 2020, ora 00:10
Pe masura ce ne apropiem de sfarsitul anului se profileaza discutiile despre bugetul pentru anul 2020. Strabate in spatiul public acuzatia unei neprofesioniste gestionari a banului public, deficite peste asteptari, cresteri sub estimari, nesustenabilitatea unor masuri.
Moneda nationala se prabuseste sub impactul raportarii unui foarte probabil deficit de 4%. Campania electorala orienteaza atentia electoratului spre ceea ce trebuie sa stie si nu spre ceea ce e important sa afle.
Politichia strica Economia
In anii electorali mai ales, economia devine teren de lupta pentru combatanti. Reteta e urmatoarea: se culeg cu atentie indicatori economici si se amesteca cu promisiuni sau acuzatii "dupa gust".
Se omogenizeaza pe ecrane si social media cu mult zel. Se coace timp de 6 saptamani, se serveste fierbinte ideologic si se percepe bacsis electoral rapid masurat in procentele din sondaje.
Practica fast-food-ului discursului economic a devenit norma campaniei. Nu mai avem timp de dezbateri serioase.
De fapt nu mai avem timp de dezbateri deloc. Daca am dezbate, tinand cont ca Romania ocupa locul 123 la nivel mondial in ce priveste educatia financiara, cine ar intelege?
Black Friday tot anul
In timp ce tot mai multe companii din Romania isi reduc investitiile de la un trimestru la altul, consumatorii se bucura de Black Friday.
Companiile au inteles de doi ani incoace ca opereaza intr-o piata tot mai nesustenabila, fapt confirmat si de rezultatele studiului... mai mult
Joi, 21 Noiembrie 2019, ora 11:13
TAROM deruleaza, in perioada 12 - 17 noiembrie, o campanie "Black Friday" cu tarife reduse pentru 28 de rute, incepand de la 119 euro, dus-intors, informeaza, marti, compania.
Astfel, sunt disponibile bilete cu preturi incepand de la 119 euro, dus-intors, cu toate taxele incluse, pentru calatorii intre Bucuresti - Atena, Istanbul, Frankfurt, Munchen, Roma, Chisinau, Hamburg, Tbilisi, Tel Aviv, Salonic, Praga, Stockholm, Belgrad, Torino si Lyon.
De asemenea, tarife de la 139 de euro (dus-intors, cu toate taxele incluse) sunt oferite pentru rute intre Bucuresti - Budapesta, Sofia, Amsterdam, Bruxelles, Barcelona, Erevan si Nisa, in timp ce, de la 159 de euro, pentru calatorii intre Bucuresti - Paris, Cairo, Amman, Beirut, Madrid si Londra.
Potrivit companiei aeriene, in oferta sunt incluse: zboruri dus-intors, cu toate taxele incluse, un bagaj de mana de 10 kg, un bagaj de cala de 23 kg (30 kg pentru Roma, Amman si Beirut), check-in si catering la bord.
Oferta este valabila pentru cursele operate TAROM, in perioada 29 noiembrie 2019 - 31 octombrie 2020 (data ultimului retur) si este supusa unor termene si conditii speciale. Locurile la aceste tarife sunt limitate.
In plus, compania mentioneaza ca, in marja acestor oferte, perioada minima de sedere la destinatie este de doua zile sau noaptea de sambata spre duminica, perioada maxima de sedere la destinatie este de 30 zile. De asemenea, se acorda o reducere de 90% pentru tariful fara loc pentru primul infant... mai mult
Marti, 12 Noiembrie 2019, ora 13:51
Masini, electrocasnice, ceasuri, credite bancare, fashion, bijuterii, mobila, parfumuri si lista poate continua... Vorbim despre reduceri de preturi intr-o campanie botezata "Black Friday", dar care in Romania s-a transformat incetul cu incetul in "Black Year", "Black Summer", "Black Month", "Black Week", iar in acest an multi retaileri au incurcat intentionat zilele, pentru ca "Vinerea Neagra" a preturilor mici incepe... miercurea.
Estimarile PayU Romania, publicate recent, arata ca romanii vor face cumparaturi cu ocazia "Black Friday 2019" in valoare de 1,2 miliarde de lei, in crestere cu 20% fata de editia de anul trecut, din acest total peste 360 de milioane de lei fiind reprezentate de tranzactiile online, mai mult cu 25% de la an la an.
Pe de alta parte, Consiliul Concurentei remarca, in aceeasi perioada a anului trecut, faptul ca preturile la care se aplica reducerile (preturile de referinta, care apar "taiat") afisate de catre comerciantii online erau mai mari decat nivelul prevazut de lege pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate. In plus, in 20% dintre cazuri, preturile erau chiar mai mari decat in mod obisnuit.
De la ofertele pe patru roti la lista de dorinte pentru carti si parfumuri
In acest an, Autovit.ro pregateste trei zile de "Black Friday" pentru cei care vor sa isi cumpere o masina de pe cea mai mare platforma online din Romania destinata comercializarii de autoturisme noi si rulate. Pentru ca este o decizie importanta, consumatorii... mai mult
Luni, 11 Noiembrie 2019, ora 13:59
Lenjerii de pat Outlet, primul outlet de lenjerii de pat din Romania, lanseaza incepand cu 20 mai 2015 o campanie de reduceri unica in Romania!
Alegria Online Shops, companie ce administreaza si detine mai multe platforme de comert electronic, lanseaza prin intermediul magazinului online Lenjerii de pat Outlet o campanie de reduceri unica in Romania.
"Reduceri Nebune" este prima campania de reduceri de preturi din Romania cu un regulament transparent, afisat vizibil pe site, creat exclusiv in favoarea clientilor. Astfel, acestia vor fi informati de toate drepturile pe care le au si de toate conditiile de cumparare, fara a risca clauze ascunse sau stelute nelizibile.
In plus, pe durata desfasurarii campaniei, Alegria Online Shops garanteaza cele mai mici preturi din Romania, garantia fiind ferma si exprimata in termenii si conditiile campaniei.
Campania este o noutate pentru online-ul din Romania, unde ne-am obisnuit cu promotii multe si agresive, insa bazate exclusiv pe evidentierea reducerilor si nu pe realitatea ofertelor si drepturile cumparatorilor.
Momentan Alegria a implementat campania in cadrul magazinului online Lenjerii de pat Outlet, primul outlet de lenjerii de pat, cuverturi, perne, pilote din Romania, urmand sa aplice acelasi gen de campanie si in cadrul altor magazine online pe care le detine sau administreaza.
"Reduceri Nebune" va rula pentru o perioada de 10 zile, din 20 mai pana pe 30 mai 2015 si va oferi clientilor cele mai bune preturi... mai mult
Miercuri, 20 Mai 2015, ora 13:19
Dupa ce o mare parte a companiilor, atat online, cat si offline, si-au taiat partea leului, lansand campaniile de Black Friday pe 22 noiembrie, altele si-au pastrat reducerile pentru ultima vineri a lunii. Practic, oferta devine mai bogata, in joc intrand, pe langa cele care au furat startul, magazine care au pregatit din timp aceasta campanie pentru data traditionala de 29 noiembrie.
Desi cele mai cumparate produse de Black Friday sunt cele de IT&C, hainele si incaltamintea au atras anul acesta interesul unui numar foarte mare de cumparatori. In acest an, in premiera, au fost vandute cu aceasta ocazie si automobile.
In acelasi timp, tot mai multe magazine online din alte domenii - jucarii, imbracaminte, incaltaminte - si-au facut simtita prezenta, sau isi vor face simtita prezenta in ultimul week-end din noiembrie.
Dupa repetitie, noi reduceri la ECCO
Retailerul danez ECCO a avut reduceri de 30% la articolele de incaltaminte si genti, in weekend-ul 22-24 noiembrie si a iregistrat, prin magazinul online ecco-shoes.ro, un trafic de 10 ori mai mare decat intr-o zi obisnuita de vineri.
"Prin oferta noastra din magazinul online www.ecco-shoes.ro am facut fericiti un numar de clienti de 12 ori mai mare decat in doua zile obisnuite de vineri si de sambata, iar in magazinele fizice vanzarea a crescut cu 60% fata de weekendul trecut. Pentru vineri, 29 noiembrie 2013, am pregatit promotii si mai atractive", a spus Victor Tighinean, Managing Director ECCO Romania.... mai mult
Miercuri, 27 Noiembrie 2013, ora 15:30
Rezultatele campaniei de reduceri Black Friday au inceput sa fie anuntate de principalii retaileri, vanzarile acestora apropiindu-se de 50 de milioane de euro.
Este de asteptat ca aceasta cifra sa fie depasit cu mult, deocamdata, doi dintre cei mai importanti retaileri offline urmand sa-si anunte performantele.
De la "jucarii" marca Mercedes, pana la jucarii pentru cei mici, toate reducerile s-au bucurat de un interes crescut din partea romanilor.
eMag, cele mai mari vanzari
Deocamdata, dintre companiile care au anuntat rezultatele campaniei Black Friday, eMAG a avut cele mai mari vanzari, respectiv 250.000 de produse in valoare totala de 23 milioane de euro.
Pe parcursul campaniei, eMag primit 3,1 milioane de vizite. Cresterea traficului fata de anul trecut a fost sustinuta de zona de mobile, care a generat 450.000 de vizite si 13.000 de comenzi.
eMAG a stabilit un nou record de Black Friday cu un Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI Sedan, pe care l-a vandut cu la 45.000 de euro. Pentru acelasi model, magazinul a listat si cel mai mare discount oferit vreodata unui produs tranzactionat online de Black Friday, in valoare de 12.600 de euro. Din cele 63 de autoturisme Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai si Mercedes-Benz in valoare totala de un milion de euro, au fost vandute 60.
Pe parcursul campaniei Black Friday, eMag primit 3,1 milioane de vizite. Cresterea traficului fata de anul trecut a fost sustinuta de zona de mobile, care a generat 450.000 de vizite... mai mult
Marti, 26 Noiembrie 2013, ora 00:01