Google si Facebook au cheltuit in 2012 sume record pe actiuni de lobby. Ce i-a determinat pe gigantii din IT sa tripleze bugetele pentru activitatile de lobby si care sunt legile pe care Google sau Facebook incearca sa le "influenteze"?
In primul trimestru al anului, Google a cheltuit peste cinci milioane de dolari in activitati de lobby, pe cand Facebook a dat peste 650.000 de dolari, adica mai mult de jumatate din intregul buget pe 2011, scrie Forbes.
Motivul pentru care giganti IT au hotarat sa cheltuiasca mai multi bani pentru activitati de lobby este acela ca autoritatile acorda mai multa atentie legislatiei din domeniul IT.
Iata care sunt cateva dintre masurile legislative puse in discutie la Washington:
1. In aceasta saptamana are loc Cyberweek la Washington, in care sunt puse in discutie CISPA, Cyber Intelligence Sharing. Acesta masura ar putea incuraja companiile sa ofere informatii guvernului privind atacurile cibernetice si bresele in sisteme. De cealalta parte, companiile pot primi stimulente si pot solicita Guvernului informatii suplimentare pe acesta tema.
Masura, sprijinita de Facebook si contestata de Google, are niste parametri legislativi care nu sunt foarte clari. Organizatiile non-guvernamentale acuza de lipsa de transparenta.
Ei reclama reglementari prin care sa se precizeze ce poate fi facut public, cine are acces la informatii, si cum mai pot fi folosite informatiile de catre sursa initiala.
2. CISPA este departe de a fi... mai mult
Miercuri, 25 Aprilie 2012, ora 19:19