Salonul auto de la Geneva va gazdui saptamana viitoare mixul obisnuit de automobile sport, vehicule de teren si masini de familie, cu marea diferenta ca acestea ar putea deveni mai scumpe si mai dificil de produs din cauza Brexitului, transmite Reuters.
Daca Marea Britanie va iesi pe 29 martie din Uniunea Europeana fara un acord de retragere, orice este posibil sa se intample cu sistemul de productie "just-in-time" (la momentul potrivit) pe care se bazeaza industria auto europeana sau cu cererea de vehicule de pe continent.
Situatia s-a complicat si mai mult saptamana trecuta, cand premierul Theresa May a ridicat posibilitatea unei scurte amanari a Brexitului, care ar putea perturba planurile producatorilor auto pentru eventualitatea unei separari fara acord.
"Sunt sigur ca vorbesc aproape in asentimentul intregii tari cand afirm ca vrem sa se faca. Dorim sa stim unde ne aflam si sa mergem mai departe", a declarat Andy Palmer, directorul general al producatorului britanic de automobile sport Aston Martin.
Aston Martin a anuntat ca va cheltui pana la 30 de milioane de lire sterline (40 milioane dolari) pentru pregatirea pentru un Brexit dezordonat, prin stocarea mai multor componente si subansamble, daca porturile vor fi blocate.
Miza este ridicata. Marea Britanie este al doilea mare cumparator de automobile si al patrulea mare producator din Europa, ceea ce inseamna ca perturbarea livrarilor si introducerea unor posibile tarife de pana la 10% intre Marea... mai mult
Duminica, 03 Martie 2019, ora 15:27