Brandul parizian de lux Hermes a hotarat sa imbunatateasca colectia de genti din piele si linia de accesorii din cauza vanzarilor aflate in scadere. China si Europa au ramas indiferente la actiunile colosului din moda care se lupta cu cele mai slabe incasari inregistrate in ultimii trei ani, relateaza "The Guardian".
Ultima veste venita dintr-o industrie zguduita de criza globala o reprezinta decizia echipei manageriale Hermes de a schimba conceptul dupa care se ghideaza casa de moda.
Brandul a hotarat sa remodeleze colectia de genti din piele si linia de accesorii. Motivul l-a reprezentat insuccesul gentii Birkin, in valoare de 13.000 de euro, pe piata si rata vanzarilor pentru colectia de ceasuri care a scazut cu aproximativ 5%.
Apus pentru haute couture?
In 2008, brandul Christian Lacroix a inregistrat o pierdere de 10 milioane de euro, iar lucrurile s-au inrautatit in anul urmator, cand vazarile articolelor din colectia primavara-vara a casei de moda au inregistrat o scadere de 35%. Dupa ce a fost refuzat, rand pe rand, de catre toti investitorii firmei, Christian Lacroix, fondatorul brandului omonim, s-a vazut nevoit sa ceara justitiei franceze protectie fata de creditori.
Criza economica nu a crutat nici marile nume: valoarea conglomeratului francez LVMH a fost redusa la jumatate, in toamna anului 2008, iar brandul Burberry a concediat 540 de angajati, potrivit site-ului memoireonline.com.
Citeste mai multe despre Hermes se lupta cu recesiunea, in... mai mult
Miercuri, 24 Aprilie 2013, ora 15:07
Producatorii auto germani considera de mult timp China o piata majora, iar rivalii francezi, afectati de vanzarile slabe din Europa, vor sa ii ajunga din urma si se bazeaza pe popularitatea brandurilor de lux din Franta.
Franta este principala destinatie a turistilor chinezi, iar produsele franceze Louis Vuitton, Chanel si Cartier domina lista brandurilor preferate de cumparatorii bogati din China, potrivit Hurun Report Chinese Luxury Consumer Survey 2013, relateaza Automotive News Europe.
Citroen considera dezvoltarea in China o prioritate si va prezenta sambata, la salonul auto de la Shanghai, conceptul Wild Rubis, un model crossover care va fi comercializat pe piata chineza in cadrul gamei de lux DS.
PSA/Peugeot-Citroen anticipeaza ca China va devansa Franta ca principala sa piata pana cel mai devreme in 2015, urmand sa reprezinte 15% din vanzarile sale mondiale de vehicule.
Vanzarile PSA in China au urcat anul trecut cu 0,2%, la 441.512 de unitati, peste estimarile analistilor, conferind grupului o cota de piata de 3,5%.
Renault numeste China "noua sa frontiera" si urmareste o dezvoltare puternica pe aceasta piata. Grupul va deschide o fabrica de masini si motoare in China in colaborare cu partenerul japonez Nissan, in 2014.
Potrivit informatiilor din piata, la aceasta fabrica vor fi construite un SUV si un automobil electric, dar Renault nu a dorit sa comenteze. Renault este inca un jucator minor pe piata Chineza, o cota de 0,2%. Vanzarile de... mai mult
Vineri, 19 Aprilie 2013, ora 18:10
World Luxury Expo isi incheie, marti, cele trei zile de expozitie de la hotelul Ritz-Carlton din Riyadh. Expozitia, care are loc pentru prima data in Arabia Saudita, prezinta produse apartinand celor mai mari branduri de lux din intreaga lume, de la obiecte de arta, masini, bijuterii si servicii de lux.
Kristy Parry, managerul de marketing al World Luxury Group, a declarat ca, desi este prima expozitie din Riyadh, oficialii companiei intentioneaza sa organizeze si expozitia de anul viitor tot aici, scrie Saudi Gazette.
"World Luxury Expo este locul in care expozantii au ocazia sa isi mareasca baza de clienti si sa se promoveze intr-un mediu de nisa", a explicat acesta.
In cadrul expozitiei au fost prezentate picturi cu acul pe fire de matase, artefacte din intreaga lume din diferite secole si culturi, armuri din secolul al XVII-lea placate cu aur dar si un pat apartinand unui imparat din China.
Preturile variaza intre jumatate de milion de dolari si doua milioane de dolari, sustine unul dintre expozanti, citat de Saudi Gazette. mai mult
Marti, 12 Februarie 2013, ora 15:52
Brandurile de lux creeaza produse destinate exclusiv pietei din China, iar acestea au in structura lor elemente ce tin de traditia si cultura regiunii.
Cartier s-a alaturat brandurilor de lux care realizeaza produse destinate exclusiv pietei chineze. Recent, compania a prezentat noua editie limitata de ceasuri Rotonde de Cartier, disponibila numai in Hong Kong, potrivit CPP-Luxury.
Fiecare ceas are ca tema numarul opt, considerat a fi cel mai norocos in culturile asiatice. Editia limitata include ceasuri din aur alb, fiecare piesa avand un pret de 24.700 de dolari, si ceasuri din aur roz, la pretul de 23.000 de dolari.
In luna martie, producatorul de ceasuri de lux Blancpain a prezentat o versiune exclusivita a primului ceas de mana care avea incorporat un calendar chinezesc traditional. Ceasul cu calendarul chinezesc produs de Blancpain are la baza o serie de principii fundamentale ale traditiei asiatice.
Brandul de lux Montblanc dezvolta produse exclusiv pentru piata chineza din anul 2000, realizand pana acum mai multe editii limitate: 2000 Year of the Golden Dragon, 2001 Sakura Limited Edition 333 sau 2002 Qing Dynasty. Editia limitata Qing Dinasty este un tribut adus marilor maestri care s-au ocupat de arta sculpturii in jad in a doua jumatate a ultimului mileniu. Aceasta arta a constituit o sursa de inspiratie pentru artizanii Montblanc.
Si producatorii de masini de lux Rolls-Royce dezvolta editii limitate de automobile pentru piata chineza.... mai mult
Joi, 04 Octombrie 2012, ora 12:05
Vanzarile producatorilor de lux pe piata din China ar putea fi influentate de schimbarea atitudinii consumatorilor, care devin mai pretentiosi in legatura cu bunurile pe care le cumpara. In plus, aceste produse pot fi achizitionate de chinezi din Europa, la jumatate de pret.
Pe masura ce produsele Louis Vuitton, Gucci sau Omega au inceput sa fie comercializate in orase precum Beijing si Shanghai, cumparatorii au inceput sa evite produsele fabricate in serie pentru modele mai deosebite, potrivit Mediafax.
"Odata cu maturizarea pietei de lux, chinezii devin mai pretentiosi cu produsele pe care le cumpara. Nu este vorba doar de aspect", a declarat Fflur Roberts, analist la Euromonitor in Londra.
Orientarea cumparatorilor catre produse mai putin ostentative si deseori mai scumpe, care a avut loc si in Europa si Statele Unite dupa prabusirea Lehman Brothers in 2008, ar putea afecta cererea pentru Vuitton si Gucci, care pana recent vindeau peste jumatate din gentile de lux in China, potrivit estimarilor HSBC (Hong Kong and Shanghai Banking Corporation).
Banca estimeaza ca vanzarile unor branduri de lux de nisa precum Bottega Veneta si Yves Saint Laurent, detinute de compania PPR, vor inregistra o crestere de aproape trei ori mai mare decat media industriei de profil, chiar in conditiile in care incetinirea avansului economic isi pune amprenta asupra cererii.
"Cumparatorii din China continua sa cheltuiasca, dar intr-un mod diferit. Pe masura ce chinezii devin mai... mai mult
Miercuri, 26 Septembrie 2012, ora 08:05
Vanzarile de bunuri de lux in China sunt inca la niveluri ridicate, majorand castigurile companiile europene precum Hermes sau Remy Cointreau si calmand temerile legate de faptul ca cererea s-ar putea diminua.
Producatorii europeni de lux au inceput sa devina din ce in ce mai dependenti de China, pe masura ce numarul consumatorilor europeni este in scadere. In aceste conditii, producatorii de lux sunt atenti la orice semnal care ar indica incetinirea celei de-a doua economii a lumii, potrivit Reuters.
Aceste temeri s-au diminuat marti, cand producatorul francez de bauturi alcoolice Remy Cointreau a depasit toate estimarile financiare, anuntand o crestere de 24,4% in vanzarile din primul semestru, generata de o crestere puternica in Asia si Statele Unite ale Americii.
In mod similar, Hermes a raportat o crestere de 13,4% in vanzarile inregistrate in cel de-al doilea trimestru, sustinuta de o crestere puternica in regiunea Asia - Pacific in afara de Japonia. Aceasta crestere a atins valoarea de 26,9%.
"Nu vedem nici o incetinire in China", a spus directorul executiv al companiei Hermes, Patrick Thomas.
32% din vanzarile Hermes se deruleaza in zona Asia - Pacific fara Japonia. Cresterile pe piata din Asia au compensat dezvoltarea mai lenta din Franta si Statele Unite ale Americii.
Piata de lux din regiunea Asia - Pacific, are cea mai mare crestere din lume. Pana in 2014 ar putea deveni a doua piata de lux ca marime din lume, dupa Europa, potrivit unui... mai mult
Sambata, 21 Iulie 2012, ora 10:23
Europa risca sa devina putin mai mult decat o atractie turistica pentru chinezii bogati, a declarat seful celui de-al doilea mare grup de bunuri de lux, Richemon.
"Acum cativa ani, spuneam ca in cazul in care oamenii nu vor fi atenti, Europa va deveni un muzeu in aer liber pentru turistii chinezi. Ei bine, acum se afla la jumatatea drumului", sublinia Jahann Rupert, director exeutiv al Richemont, potrivit CPP Luxury.
"Nu poti lucra 35 de ore pe saptamani, sa te pensionezi pana in 50 de ani, cu pensie completa, sa ai opt saptamani de vacanta si sa te astepti sa fii salvat de cei care lucreaza in Europa de Nord sau in China. Viata nu functioneaza in acest fel. Este destul de amuzant ca un sud african se gandeste cat de multi bani ar trebui sa dea Europei", mai precizeaza acesta.
Compania elvetiana, care tocmai a rapotat o crestere de 46% a vanzarilor in Asia a precizat ca achizitiile efectuate de catre turistii chinezi in Europa au ajutat-o sa faca fata cererii scazute din sudul Europei, unde masurile de austeritate luate de autoritatile au scazut apetitul consumatorilor pentru noi cumparaturi de lux.
Concurentii, cum ar fi grupurile LVMH, Hermes si producatorul italian de bijuterii Bulgari au postat rezultate trimestriale optimiste pe seama cumparatorilor chinezi care se inghesui in magazinele din Asia si Europa.
"Se construiesc 200 de aeroporturi noi in China. Unde credeti ca voi ajunge sa-mi vand produsele?", se intreaba retoric Rupert.
Producatorul de... mai mult
Duminica, 20 Mai 2012, ora 17:35
China a devenit un pion important in piata de lux la nivel mondial. Puterea de cumparare si apetitul pentru produsele scumpe ar putea face din China cea mai importanta piata de desfacere a brandurilor de lux din intreaga lume.
Branduri ca Salvadore Ferramo, Louis Vuitton, Neiman Marcus sau Hermes isi extind numarul de reprezentante pe acesta piata, scrie Bornrich.
Neiman Marcus
Retailerul american, Neiman Marcus, nu deschide magazine pe piata din China, insa va investi 28 milioane de dolari intr-o companie care detine site-uri de vanzari in Asia. In colaborare cu Glamour Sales, Neiman Marcus va lansa un site de e-commerce, pentru a-si promova brandul pe piata chineza.
Reprezentantii companiei sustin ca vasta lor experienta in domeniul fashion, in comertul online si cunoasterea cerintelor pietii vor ajuta Neiman Marcus sa construiasca un business de succes in China.
Salvatore Ferragamo
Salvatore Ferragamo a deschis pana in prezent 50 de magazine in 32 dintre cele mai importante orase din China. Avansul pe care l-a luat aceasta piata determina reprezentantii companie sa planuiasca pentru urmatorii trei-cinci ani deschiderea altor noua magazine.
Ferragamo a intrat pe piata chineza in 1994, iar in prezent China ar putea deveni cea mai importanta piata de desfacere pentru retailer.
Louis Vuitton
Louis Vuitton este primul brand de lux care s-a lansat in China. De la primul magazin deschis pe aceasta piata in 1982, Vuitton avand in prezent peste 36... mai mult
Vineri, 30 Martie 2012, ora 08:28
In timp ce in Occident doamnele bogate prefera genti de sute de mii de dolari, chinezoicele milionare isi etaleaza masinile sport de lux, de peste 300.000 de dolari.O treime din miliardarii din China sunt femei care se premieaza in ziua de salariu cu cate un Maserati sau Ferrari.
Vanzarile de masini ultra-lux in China au crescut cu 60% anul trecut, potrivit consultantilor Bain & Co. Reprezentantii companiilor producatoare de autovehicule de lux estimeaza ca in 2011 cifra va creste cu 35%, datorita femeilor care doresc sa-si etaleze succesul in fata barbatilor.
Asiaticele cumpara de trei ori mai multe masini Maserati decat femeile din Occident.
Potrivit unui studiu, mai mult de jumatate dintre femeile bogate de pe intreg mapamondul sunt din China.
“In China, femeile sunt ambitioase, asa ca vor cumpara mult mai multe produse de lux in comparatie cu doamnele bogate ale Occidentului. O femeie chineza simte nevoia sa-si proiecteze puterea in moduri in care femeile din Occident nici nu se gandesc” , spune Tom Doctoroff, director JWT in China.
Brandurile de lux au intrat pe piata chineza si au atras deopotriva barbati si femei.
In timp ce chinezoaicele sunt atrase de masinile sport de lux, chinezii sunt atrasi de accesorii precum genti de barbati realizate de designeri celebri din Occident sau chiar produse cosmetice.
Cele mai bogate femei
Numarul chinezoaicelor milionare a crescut cu 6,1% anul trecut, ajungand pana la 875.000.
Odata cu cresterea numarului... mai mult
Marti, 05 Iulie 2011, ora 13:47