Vanzarile de autoturisme in Germania au scazut cu 11% in februarie, la 239.943 de unitati, in timp ce Dacia a raportat un declin de 36,6%, la 3.708 vehicule, arata datele Autoritatii Federale din domeniul Transporturilor (KBA).
Brandurile Renault si Ford au raportat scaderi ale vanzarilor de 2,2% si, respectiv, 18,5% luna trecuta, in timp ce livrarile Volkswagen, cel mai bine vandut brand din Germania, au inregistrat un declin de 11,1%. Vanzarile Mercedes-Benz au scazut cu 3,3%, iar cele ale BMW cu 1,2%, transmite Automotive News.
Inmatricularile de vehicule electrice au urcat cu 76% in februarie, la 8.154 unitati, iar livrarile de modele hibride au crescut cu 98% (la 30.000 de unitati). Vanzarile de masini echipate cu motoare diesel au scazut cu 13%, iar la cele echipate cu motoare pe benzina declinul a fost de 22%.
In primele doua luni din acest an, vanzarile de autoturisme in Germania au scazut cu 9%, la 486.243 unitati, in timp ce Dacia a raportat un declin de 39,6%, la 7.518 vehicule. Brandurile Renault si Ford au raportat scaderi ale vanzarilor de 1,1% si, respectiv, 18,1%, in perioada ianuarie - februarie 2020, iar VW un declin de 7,6%.
Asociatia Importatorilor din Germania (VDIK) se asteapta in acest an la un declin cu 7% al inmatricularilor pe piata auto germana, la 3,35 milioane de vehicule.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.... mai mult
Vineri, 06 Martie 2020, ora 11:03
Renault a anuntat, vineri, ca va lansa in 2021 primul model electric Dacia. Viitorul model Dacia va fi lansat pe piata europeana in urmatorii doi ani.
Renault va lansa anul acesta noul Twingo Electric, iar in 2021 va urma Dacia "Urban City Car", a anuntat constructorul auto francez odata cu publicarea rezultatelor financiare.
Gama Dacia va include atat un model hibrid, cel mai probabil urmatorul SUV Duster facelift, cat si un model 100% electric.
Accelerarea planurilor are loc in contextul in care incepand cu anul viitor fiecare grup auto din Europa va trebui sa se incadreze intr-o medie de 95 de grame de dioxid de carbon per kilometru la nivel de flota.
Grupul auto francez Renault a anuntat ca a inregistrat o pierdere neta consolidata de 141 milioane de euro in 2019.
Renault si-a stabilit o marja pentru profitul operational de 3-4% in 2020, in scadere de la 4,8% in 2019.
Italianul Luca de Meo, fostul sef al brandului Seat detinut de Volkswagen, va prelua din iulie functia de director general al Renault.
Vezi si: Renault nu exclude posibilitatea de a inchide unele uzine dupa pierderile din 2019 ...citeste mai departe despre "Renault a anuntat ca va lansa in 2021 primul model electric Dacia" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 14 Februarie 2020, ora 16:08
Desi Dacia si-a construit o retea de clienti fideli pentru vehiculele sale low-cost, adesea spartane, fiind unul din brandurile cu cea mai rapida crestere a Renault, acum ar putea deveni o frana pentru producatorul auto francez deoarece se confrunta cu dificultati generate de costurile conformarii standardelor inasprite ale UE privind poluarea, se arata intr-o analiza realizata de Blooomberg.
Linia Dacia din 2018 trebuie pregatita mai mult decat alte branduri pentru a indeplini tintele UE privind emisiile pentru 2021, conform estimarilor Evercore ISI. Revizuirea modelelor sale pentru a indeplini reglementarile "ar putea afecta disproportional profitabilitatea", chiar daca per ansamblu Renault este mai bine pozitionat decat unele rivale pentru a indeplini cerintele, a apreciat analistul Philippe Houchois, de la Jefferies in Londra.
Noile standarde sunt printre diversele provocari cu care se confrunta Renault, care are dificultati in sustinerea aliantei sale cu Nissan si este afectat de declinul pietei auto europene. Luna trecuta, Renault si-a revizuit in scadere estimarile privind veniturile din acest an.
Incepand din 2020, flotele auto trebuie sa respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon (CO2), sau se confrunta cu amenzi. In scenariul celor de la Jefferies, care estimeaza continuarea declinului vanzarilor auto, amenzile cu care s-ar putea confrunta Renault daca nu respecta standardele s-ar putea ridica la 450 milioane de euro, sau 17% din profitul... mai mult
Marti, 13 August 2019, ora 09:52
Un site de analiza auto din Marea Britanie a desemnat Dacia Sandero drept masina din clasa mica ce ii multumeste cel mai mult pe britanici.
In proportie de 93,8%, posesorii de Dacia Sandero din Marea Britanie s-au declarat foarte multumiti de achizitia facuta, conform unui studiu realizat de site-ul de analiza HonestJohn.co.uk, preluat de AutoMotiveWorld.
La acest studiu au luat parte 10 mii de proprietari de masini din Marea Britanie, carora li s-a cerut sa dea note avand in vedere zone importante precum fiabilitate, tinuta de drum, consumul, practicabilitatea si performanta.
Dacia Sandero, care in Marea Britanie are un pret de pornire de 6.995 de lire sterline, a iesit astfel castigatoare la clasa masinilor mici.
"Sandero contine tot ceea ce suntem noi, la Dacia. Recunoasterea acestui lucru din partea proprietarilor arata de ce aceasta masina este atat de iubita si de ce Sandero este o combinatie de nebatut de calitate si accesibilitate", a spus Louise O'Sullivan, presedintele Dacia din Marea Britanie.
In clasamentul general, brandul Dacia s-a clasat pe locul trei in topul constructorilor de care britanicii sunt foarte multumiti, dupa SsangYong si Porsche. Volkswagen si Audi nu au prins top 10, in timp ce BMW este pe locul 9, Skoda pe 6 si Toyota pe 7.
Citeste si: Renault lanseaza un rival pentru Dacia Sandero Stepway
C.S. ...citeste mai departe despre "Cat de multumiti sunt britanicii de Dacia Sandero: Masina constructorului roman nu are rival" pe... mai mult
Marti, 16 Octombrie 2018, ora 15:17
Reprezentantii Dacia au vorbit despre ideea de a aduce si in Europa modelul Kwid, al carui pret de pornire este de 3.500 de euro.
Dupa ce presa internationala a scris intens ca din 2018 vom avea Dacia Kwid si in Europa, reprezentantii constructorului de la Mioveni au transmis ca nu mai iau in calcul aceasta varianta, potrivit Autocar.
Louise O'Sullivan, managerul brandului Dacia in Marea Britanie, a explicat ca "produsul corect pentru Europa este Dacia Sandero".
In aceste conditii, Kwid va fi vanduta in continuare doar in India si Brazilia, unde pretul de pornire este de aproximativ 3.500 de euro.
Kwid este un mini-SUV vandut in cele doua tari sub brandul Renault, dar presa internationala scria ca in Europa ar fi urmat sa fie vandut sub denumirea Dacia Kwid.
Jurnalistii din presa auto internationala scriau ca acest model ar fi urmat sa ajunga si in Europa pentru a le oferi cumparatorilor o alternativa si mai mica, de oras, la Dacia Sandero.
C.S. ...citeste mai departe despre "Dacia ia o decizie importanta in privinta modelului de 3.500 de euro" pe Ziare.com mai mult
Marti, 20 Februarie 2018, ora 22:42
Conducerea Dacia a anuntat ca nu va lansa un model despre care presa internationala a scris intens in ultimul an.
Directorul de vanzari al Dacia, Francois Mariotte, a precizat ca s-a decis stoparea lansarii unui Duster cu sapte locuri. Mariotte a explicat ca s-a ajuns la aceasta decizie deoarece costurile de constructie erau prea mari.
"Exista o cerere pentru un SUV de sapte persoane in Segmentul B, insa nu il vom lansa noi. In timpul proiectarii s-a dovedit ca ar trebui sa schimbam multe lucruri la platforma intrucat partea din spate ar fi practic noua.
Costurile implicate ar fi prea mari. Scopul nostru este pastram costurile cat mai reduse, asa ca am decis sa stopam acest proiect", a spus Mariotte, potrivit Auto Visie.
Dacia Duster este in acest moment cel mai de succes model al constructorului de la Mioveni.
Pana acum s-au vandut peste 1 milion de modele sub brandul Dacia si alte 1 milion sub brandul Renault-Nissan.
In aceasta toamna, cei de la Dacia au prezentat noua generatie a Dacia Duster, care va aparea in scurt timp.
Citeste si: In India s-a lansat prima Dacia Logan electrica - ce pret are
C.S. ...citeste mai departe despre "Dacia renunta la un model mult asteptat: Am decis sa stopam acest proiect" pe Ziare.com mai mult
Marti, 21 Noiembrie 2017, ora 09:30
Dacia a vandut masina cu numarul 100.000 in Marea Britanie.
Vehiculul cu numarul 100.000 a fost un Sandero Stepway albastru, cu un motor 0.9 TCe de 90 cai putere, fiind vandut in Bristol, anunta Motor Trade News.
Heather Reiss e numele celei care a achizitionat masina Dacia cu numarul 100.000 in UK si se afla la cel de-al doilea autovehicul achizitionat de la constructorul din Mioveni.
"Prima mea masina a fost tot o Dacia Dacia Sandero Stepway, pe care am cumparat-o in urma cu trei ani. Initial, am vrut sa cumpar o masina la mana a doua, dar cand am ajuns la dealer si am vazut-o, am sperat sa fie ieftina si sa mi-o pot permite. A fost cea mai buna decizie", a declarat Heather.
James Hardiman, manager de vanzari la reprezentanta din Brisol, a declarat la randul lui: "Brandul Dacia s-a dovedit extrem de popular inca de la lansarea lui in Marea Britanie. Clientii se declara incantati de simplitatea masinilor".
2013 e anul in care modelele Dacia au inceput sa fie comercializate si in Marea Britanie.
I.G. ...citeste mai departe despre "Dacia a atins o borna impresionanta in Marea Britanie: Cate masini a vandut" pe Ziare.com mai mult
Marti, 18 Aprilie 2017, ora 18:50
Romanii au mare incredere in painea de la Vel Pitar, masinile Dacia, telefoanele Nokia si pasta de dinti Colgate, arata studiul de piata Trusted Brands, realizat de Reader's Digest.Obiectivul studiului, ajuns in 2011 la a unsprezecea editie, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an.
Trusted Brands 2011 s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale.
Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica" si "Intelegerea nevoilor clientilor".
Astfel, la categoriile locale desemnate de respondentii din Romania, brandurile in care consumatorii au cea mai mare incredere sunt: Pro TV (statii TV), Vel Pitar (produse de panificatie), Danone (produse lactate), Cris-Tim (produse din carne), Untdelemn de la Bunica (ulei de gatit), Fuchs (condimente), Borsec (ape minerale), Pedigree (hrana pentru animale), Medlife (clinici private), Jacobs (cafea), Colgate (pasta de dinti), Zara (retailer de imbracaminte), Domo (retailer electrocasnice), Dove (sapun), Nivea (deodorant), Kaufland (centre comerciale), Adevarul (cotidiene) si Europa FM (statii radio).
La categoriile europene, brandurile in care... mai mult
Miercuri, 04 Mai 2011, ora 14:26
Dacia a fost cea mai mediatizata marca auto in presa din Romania in 2010, brandul romanesc fiind urmat in top 10 de Renault, Mercedes, BMW, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, Ferrari si Opel, potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare, liderul pietei de monitorizare de presa.Analiza evalueaza numarul de referiri inregistrat de 59 de marci auto in decursul anului trecut, in articolele din presa scrisa centrala, precum si in emisiunile de radio si televiziune.Topul primelor zece marci din punctul de vedere al mediatizarii este format din : Dacia - 8,6% din volumul acoperirii media, Renault - 6,1%, Mercedes - 5,9%, BMW - 5,6%, Ford - 5,6%, Volkswagen - 4,9%, Audi - 3,9%, Toyota - 3,9%, Ferrari - 3,8% si Opel - 3,2%.
Impreuna, cele zece branduri cumuleaza 51,5% din numarul total de aproape 59.000 de referiri analizate, in timp ce celelalte 49 de marci impart restul de 48,5%.In ceea ce priveste ponderea fiecarui mediu de difuzare, presa scrisa centrala a generat, in medie, 79% din numarul de referiri inregistrat de marcile auto din top 10. Dupa print, cel mai important mediu din acest punct de vedere este televiziunea, cu o medie de 14%, urmata de radio, cu 7%. mai mult
Luni, 14 Februarie 2011, ora 12:41