Compania aeriana Turkish Airlines se pregateste sa demareze o actiune in justitie impotriva constructorului american de avioane Boeing Co din cauza incertitudinilor cu privire la avionul 737 MAX, transmite Reuters citand informatiile aparute in presa din Turcia.
Incepand din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX, cel mai bine vandut model al constructorului american, au interdictie de zbor la nivel mondial dupa doua catastrofe aeriene care au avut loc in decurs de cinci luni si in care a fost suspectata o functionare defectuoasa a sistemului automat de stabilizare in zbor (MCAS) menit sa impiedice intrarea avionului in picaj.
Turkish Airlines este una din cele mai afectate companii aeriene de decizia de imobilizare la sol a avioanelor Boeing 737 MAX. In prezent Turkish Airlines nu poate sa utilizeze cele 24 de avioane Boeing 737 MAX aflate in flota sa si asteapta sa primeasca alte 75 de avioane Boeing 737 MAX comandate anterior.
Potrivit agentiei turce de presa Demiroren, imposibilitatea utilizarii celor 24 de avioane Boeing 737 MAX aflate in flota Turkish Airlines a afectat in mod negativ vanzarile de bilete si numarul de zboruri efectuate de compania turca. In aceste conditii, Turkish Airlines pregateste o actiune in justitie din cauza incertitudinii cu privire la viitor si a esecului Boeing de a remedia situatia.
Turkish Airlines efectueaza zilnic peste 1.200 de zboruri si in acest an a adaugat 14 noi destinatii.
Luni, Boeing a anuntat ca va... mai mult
Vineri, 20 Decembrie 2019, ora 10:22
Grupul aeronautic american Boeing Co a decis sa suspende din ianuarie productia celui mai bine vandut model, 737 MAX, din cauza repercursiunilor, transmit Reuters si BBC.
Dupa publicarea informatiei, actiunile rivalei Airbus au urcat cu 1,6%, in timp ce titlurile companiei franceze Safran, furnizor al Boeing, au scazut cu 2,1%.
Pentru Boeing este cea mai semnificativa oprire a liniei de asamblare din ultimii peste 20 de ani.
Incepand din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX au interdictie de zbor la nivel mondial dupa doua catastrofe aeriene care au avut loc in decurs de cinci luni si in care a fost suspectata o functionare defectuoasa a sistemului automat de stabilizare in zbor (MCAS) menit sa impiedice intrarea avionului in picaj.
Grupul aeronautic american spera ca avionul sau va reintra in serviciu pana la finalul acestui an dupa modificarile efectuate la sistemele software si in programele de pregatire a pilotilor, dar Administratia Federala pentru Aviatie (FAA) a anuntat ca nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX inainte de 2020.
Boeing este unul dintre cei mai mari exportatori americani. Desi compania nu intentioneaza sa faca concedieri, suspendarea productiei va afecta probabil furnizorii si, intr-un sens mai larg, economia.
Luni, Boeing a anuntat ca va prioritiza livrarea celor 400 de avioane 737 MAX pe care le-a produs din martie in loc sa introduca mai multe aeronave in productie.
Din cauza problemelor cu 737 MAX,... mai mult
Marti, 17 Decembrie 2019, ora 10:32
Constructorul aeronautic american Boeing Co va analiza daca sa opreasca sau sa reduca productia de avioane 737 MAX, dupa ce saptamana trecuta Administratia Federala pentru Aviatie (FAA) a anuntat ca nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX inainte de 2020, a declarat duminica pentru Reuters o sursa din apropierea acestui dosar.
Potrivit sursei, Consiliul director de la Boeing a inceput, duminica, la Chicago o reuniune care va dura doua zile, iar un anunt cu privire la modificarea ritmului de productie a avioanelor 737 MAX ar putea fi facut luni seara.
Separat, cotidianul Seattle Times a publicat un articol potrivit caruia boardul Boeing analizeaza o propunere vizand chiar oprirea temporara a productiei avioanelor 737 MAX. Sursa citata de Reuters sustine ca o oprire temporara a productiei este mai probabila decat o noua reducere a ritmului de productie, dar este posibil sa mai dureze cateva saptamani pana cand productia va fi oprita.
Intr-un comunicat de presa difuzat duminica, Boeing a informat ca "va continua sa evalueze deciziile de productie pe baza timpului si conditiilor cu privire la revenirea in serviciu, care sunt bazate pe aprobarile organismelor de reglementare".
Incepand din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX, cel mai bine vandut model al constructorului american, au interdictie de zbor la nivel mondial dupa doua catastrofe aeriene care au avut loc in decurs de cinci luni si in care a fost suspectata o functionare... mai mult
Luni, 16 Decembrie 2019, ora 11:50
Familiile care au pierdut rude in doua accidente fatale ale unor aeronave Boeing 737 MAX vor primi fiecare aproximativ 144.500 de dolari din partea companiei.
Banii provin dintr-un fond de asistenta de 50 de milioane de dolari, anuntat de Boeing in luna iulie, transmite BBC News.
Fondul a inceput sa accepte cereri, care trebuie depuse inainte de 2020.
Avocatii familiilor victimelor, dintre care multe au dat Boeing in judecata, au respins fondul drept un artificiu de publicitate.
"144.000 de dolari nici macar nu se apropie de a compensa niciuna dintre familiile noastre sau oricare alta familie. Nu este o suma care sa multumeasca familiile. Familiile vor raspunsuri", a declarat Nomaan Husain, un avocat din Texas care reprezinta 15 dintre familii.
Aeronavele 737 Max sunt consemnate la sol din luna martie, iar anchetatorii evalueaza siguranta acestora, in urma accidentelor fatale din Indonezia si Etiopia, in care peste 340 de oameni si-au pierdut viata.
In luna iulie, Boeing a alocat 100 de milioane de dolari familiilor si comunitatilor afectate de prabusiri.
Ulterior, compania a anuntat ca jumatate din aceasta suma va fi rezervata pentru plati directe catre familii, iar cealalta jumatate pentru programe de educatie si de dezvoltare destinate comunitatilor afectate.
Robert A Clifford, avocatul coordonator care reprezinta Ethiopian Airlines in litigiul referitor la prabusirea zborului 302, spune ca lipsa detaliilor la momentul anuntului initial sugereaza... mai mult
Marti, 24 Septembrie 2019, ora 09:19
Constructia aeronavelor Boeing 737 MAX din contractul TAROM va incepe la sfarsitul anului 2020 - inceputul lui 2021, iar daca vor fi constatate anumite probleme acestea vor fi rezolvate, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.
"Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei a dat o decizie in cursul zilei de ieri cu interdictia acestor avioane Boeing 737 MAX. Contractul de la TAROM prevede achizitionarea a cinci aeronave, cu termen de livrare 2023.
Constructia lor propriu-zisa va incepe la sfarsitul anului 2020, inceputul lui 2021. Avem acum o investigatie in desfasurare. Trebuie sa vedem ce spune investigatia si, bineinteles, daca sunt anumite probleme, automat vor fi si rezolvate. Nu sunt aeronave care deja sunt construite", a spus Cuc, la Romania TV.
Compania aeriana TAROM a transmis miercuri ca Directiva Agentiei Europene pentru Siguranta Aviatiei (EASA) de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX 8 si 9 nu o afecteaza, pentru ca nu opereaza cu astfel de aeronave.
Potrivit operatorului aerian national, la ora actuala, TAROM opereaza o flota de 25 de aeronave, iar aeronavele comandate, de tip 737 MAX 8, sunt programate sa intre in constructie la finalul anului 2021.
Reprezentantii companiei aeriene precizeaza, totodata, ca sunt atenti permanent la comunicarile oficiale venite din partea autoritatilor si constructorilor de aeronave.
Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatiei (EASA) a decis, marti, suspendarea tuturor zborurilor... mai mult
Miercuri, 13 Martie 2019, ora 23:07
A doua prabusire a noului model Boeing in doar cateva luni starneste indoieli in legatura cu siguranta acestuia. Pana acum, modelul 737 a fost considerat un exemplu pozitiv la acest capitol.
Compania germana de turism TUI are mare ghinion. Primirea aeronavei Boeing 737 Max 8, "nava amiral" a companiei americane, este asteptata de doi ani de zile. Miercuri, primul exemplar ar fi trebuit sa fie transferat din Seattle in Germania.
Insa tocmai acum se naste o ampla dezbatere privind siguranta acestui tip de aeronava, implicat in doua accidente in numai cinci luni, ultima oara duminica in Etiopia.
In ce fel se deosebeste Boeing 737 Max 8 de celelalte modele 737 reprezentand cele mai populare avioane din lume?
"Animalul" harnic al companiei
La inceputul acestui deceniu, Boeing s-a confruntat cu o dilema: companiile aeriene au cerut o aeronava mai economica si mai moderna, pentru curse pe distante scurte si medii.
Boeing nu a putut raspunde decat cu "vesnicul" 737. O aeronava clasica, in uz de peste 50 de ani, destinata curselor cu o durata de pana la cateva ore.
Primul astfel de avion produs in Seattle a iesit din uzina in februarie 1968. El a fost introdus de compania Lufthansa in serviciul de linie, fiind capabil sa transporte aproximativ o suta de pasageri.
Timp de decenii, Boeing s-a aflat inaintea competitiei, cu mult inainte ca Airbus sa lanseze modelul sau competitiv A320, abia dupa 20 de ani.
Pana la inceputul anului 2019, Boeing a livrat... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 17:02
Marea Britanie a luat decizia de a interzice toate zborurile cu Boeing 737 MAX 8, tipul de aeronava care s-a prabusit duminica in Etiopia, in spatiul sau aerian.
In timp ce anchetatorii incearca sa descopere de ce s-a prabusit avionul din Etiopioa, Marea Britanie s-a alaturat Chinei, Singapore, Indonezia si Malaezia in decizia de a interzice acest tip de aeronava, arata The Independent.
Un purtator de cuvant al Autoritatii Aviatiei Civile (CAA) a spus ca din moment ce nu sunt prea multe informatii despre accidentul de duminica masura a fost una de precautie.
Acesta a precizat ca pastreaza legatura cu Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei (EASA) si cu autoritatile de reglementare din industrie la nivel global.
Amintim ca Administratia Federala a Aviatiei din Statele Unite ale Americii (FAA) a transmis ca avioanele Boeing 737 Max 8 sunt "apte de zbor", dar pentru ca tot mai multe companii aeriene consemneaza la sol astfel de aeronave, solicita schimbari de design de la Boeing.
Amintim ca in ultimele sase luni, doua avioane Boeing 737 Max 8 s-au prabusit, unul in Indonezia si celalalt in Etiopia, aproape 350 de persoane pierzandu-si vietile in aceste tragedii aviatice.
Citeste si:
Un barbat care trebuia sa se afle in avionul prabusit in Etiopia a scapat cu viata pentru ca a ratat zborul cu 2 minuteIn avionul prabusit in Etiopia se aflau pasageri din peste 30 de tari. Cei mai multi erau din Kenya
A.G. ...citeste mai departe despre "Marea Britanie... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 16:54
Administratia Federala a Aviatiei din Statele Unite ale Americii (FAA) a transmis ca avioanele Boeing 737 Max 8 sunt "apte de zbor", insa, in contextul in care din ce in ce mai multe companii aeriene consemneaza la sol astfel de aeronave, solicita schimbari de design de la Boeing.
Termenul limita pentru modificari este luna aprilie, potrivit The Guardian.
In ultimele sase luni, doua avioane Boeing 737 Max 8 s-au prabusit, unul in Indonezia si celalalt in Etiopia, aproape 350 de persoane pierzandu-si vietile in aceste tragedii aviatice.
Citeste si:
Un avion cu 157 de oameni la bord s-a prabusit in Etiopia. Nimeni nu a scapatIn avionul prabusit in Etiopia se aflau pasageri din peste 30 de tari. Cei mai multi erau din KenyaUn barbat care trebuia sa se afle in avionul prabusit in Etiopia a scapat cu viata pentru ca a ratat zborul cu 2 minute
Drept urmare, liniile aeriene care opereaza zboruri cu astfel de aeronave au fost luate cu asalt de pasageri, care isi exprima ingrijorarea si pun sute de intrebari legate de siguranta zborului.
Intre timp, din ce in ce mai multe companii si autoritati consemneaza la sol avioanele Boeing 737 Max 8 din flota. Printre acestea se numara Administratia Aviatiei Civile din Singapore, SilkAir care apartine Singapore Airlines si detine 6 astfel de avioane; China Southern Airlines; Garuda Indonesia; Shandong Airlines (cu sediul in Jinan, China) si Thai Lion Air (sediul in Bangkok, Thailanda).
De asemenea, si una dintre cele mai... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 10:15
In ultimele sase luni, doua avioane Boeing 737 Max 8 s-au prabusit, unul in Indonezia si celalalt in Etiopia, aproape 350 de persoane pierzandu-si vietile in aceste tragedii aviatice.
Aceste aeronave au fost consemnate la sol de catre China si Indonezia, dar si de operatorii Ethiopian Airlines, respectiv Cayman Airways.
Dar care sunt companiile care au cele mai multe avioane Boeing 737 Max 8? Cei de la Quartz au consultat datele publicate de producator.
Pana in ianuarie 2019, Boieng a primit 5.011 de comenzi pentru astfel de aeronave. Dintre acestea, 350 au fost deja livrate.
Daca luam in calcul faptul ca un 737 Max 8 costa cam 122 de milioane de dolari, e clar ca "pensionarea" anticipata a acestui model ar fi o lovitura financiara atat pentru Boeing, cat si pentru operatori.
Ramane de vazut, insa, daca acest lucru se va intampla.
Pana atunci, iata topul companiilor care detin cele mai multe avioane Boeing 737 Max 8:
Reamintim ca un avion Boeing 737 MAX 8 care apartinea companiei Ethiopian Airlines s-a prabusit, duminica dimineata, la scurt timp dupa decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba. Toti cei 157 de oameni aflati la bordul aeronavei au murit.
De asemenea, tot o astfel de aeronava s-a prabusit in octombrie 2018 in Indonezia. 189 de persoane au murit atunci.
"Avem in vedere faptul ca in ambele accidente avioanele erau noi, cele doua Boeing 737 MAX 8 fiind de curand livrate. Ambele accidente au avut loc in timpul decolarii, deci... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 08:49