Europa va ridica in ianuarie restrictiile de zbor impuse avionului Boeing 737 MAX, dupa ce autoritatea de reglementare americana (FAA) a pus capat consemnarii la sol din ultimele 20 de luni, care a fost impusa dupa prabusirea a doua aeronave de acest tip, a declarat seful Agentiei pentru Siguranta Aviatiei (EASA) din Uniunea Europeana, Patrick Ky, citat de CNBC.
Ky a afirmat ca 737 MAX poate zbura in siguranta in urma schimbarilor de design efectuate dupa cele doua prabusiri, care au avut loc in 2018 si 2019, intr-un interval de numai cinci luni, in urma carora au murit 346 de oameni.
"Am dorit sa efectuam o analiza complet independenta asupra sigurantei acestui avion, asa ca am realizat propriile verificari si teste de zbor", a declarat Ky la Paris Air Forum, o conferinta pentru aviatie organizata online si gazduita weekendul trecut de publicatia La Tribune.
"Toate aceste studii ne spun ca 737 MAX poate reveni in serviciu. Am inceput sa punem in practica toate masurile. Este probabil ca in cazul nostru vom adopta deciziile care ii vor permite sa revina in serviciu, candva in ianuarie", a explicat oficialul.
Decizia EASA este considerata ca cea mai importanta dupa aprobarea data de FAA.
Oficialii EASA au confirmat ca un proiect de directiva al EASA, care propune incetarea consemnarii la sol a 737 MAX in Europa, va fi publicat saptamana viitoare, urmat de o perioada de consultari publice de 30 de zile. Dupa parcurgerea acestor etape, decizia de incetare a... mai mult
Luni, 23 Noiembrie 2020, ora 07:22
Boeing a reluat intr-un ritm redus productia avionului de pasageri 737 MAX - cel mai bine vandut model - la fabrica sa din Renton, Washington, dupa ce o oprise in ianuarie, in urma accidentelor in care au murit 347 de oameni.
Incepand din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdictie de zbor la nivel mondial dupa doua catastrofe aeriene care au avut loc in decurs de cinci luni si in care a fost suspectata o functionare defectuoasa a sistemului automat de stabilizare in zbor (MCAS) menit sa impiedice intrarea avionului in picaj, transmite Reuters.
Luna trecuta, Boeing anunta ca se asteapta sa reia livrarile de aeronave 737 MAX in trimestrul trei, in urma obtinerii aprobarii autoritatilor de reglementare, productia urmand sa fie reluata in ritm redus in trimestrul trei, apoi sa creasca gradual, la 31 de avioane pe luna, in 2021.
De asemenea, grupul aeronautic american a informat miercuri ca va elimina peste 12.000 de locuri de munca in SUA, urmand ca in urmatoarele luni sa fie anuntate si alte concedieri, in urma masurilor de restructurare, in conditiile in care industria aviatica din intreaga lume este afectata de efectele pandemiei de coronavirus (COVID-19).
Boeing isi reduce costurile din cauza scaderii cererii de avioane, dupa ce companiile aeriene au anulat comenzile, in urma opririi zborurilor. In aprilie, compania americana anunta ca va renunta la 10% din cei 160.000 de angajati la nivel global pana la finele acestui an.
Actiunile Boeing au urcat... mai mult
Joi, 28 Mai 2020, ora 09:53
Boeing a transmis luni seara Comisiei pentru transporturi a Congresului american noi documente ce "par sa arate o imagine foarte ingrijoratoare" a raspunsului companiei la problemele de securitate ale avionului sau 737 MAX, a declarat marti un consilier al legislativului federal.
Boeing a trimis documentele "tarziu in cursul serii" de luni, la doar cateva ore dupa anuntul demisiei imediate a directorului sau executiv, Dennis Muilenburg, a precizat asistentul comisiei.
Aceasta desfasoara in prezent o ancheta cu privire la 737 MAX, consemnat la sol incepand de pe 13 martie in urma a doua grave accidente aviatice.
Consilierul nu a precizat daca documentele se refereau la situatia de dinainte sau de dupa accidentele in care au fost implicate aeronave 737 MAX ale companiilor Lion Air si Ethiopian Airlines, la 28 octombrie 2018 si, respectiv, 10 martie 2019.
El a mentionat ca Boeing a transmis din proprie initiativa documentele, al caror continut nu a fost dezvaluit.
"Personalul continua sa examineze aceste dosare, dar, la fel ca alte dosare dezvaluite anterior de Boeing, ele par sa arate un tablou foarte ingrijorator despre doua preocupari exprimate de angajatii Boeing, despre angajamentul companiei privind securitatea, si eforturile anumitor angajati pentru a se asigura ca proiectele de productie ale Boeing nu sunt periclitate de agentiile de reglementare sau de altii", a explicat el.
Multiplele anchete desfasurate in Indonezia si Etiopia au pus in cauza... mai mult
Miercuri, 25 Decembrie 2019, ora 08:54
Compania aeriana Turkish Airlines se pregateste sa demareze o actiune in justitie impotriva constructorului american de avioane Boeing Co din cauza incertitudinilor cu privire la avionul 737 MAX, transmite Reuters citand informatiile aparute in presa din Turcia.
Incepand din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX, cel mai bine vandut model al constructorului american, au interdictie de zbor la nivel mondial dupa doua catastrofe aeriene care au avut loc in decurs de cinci luni si in care a fost suspectata o functionare defectuoasa a sistemului automat de stabilizare in zbor (MCAS) menit sa impiedice intrarea avionului in picaj.
Turkish Airlines este una din cele mai afectate companii aeriene de decizia de imobilizare la sol a avioanelor Boeing 737 MAX. In prezent Turkish Airlines nu poate sa utilizeze cele 24 de avioane Boeing 737 MAX aflate in flota sa si asteapta sa primeasca alte 75 de avioane Boeing 737 MAX comandate anterior.
Potrivit agentiei turce de presa Demiroren, imposibilitatea utilizarii celor 24 de avioane Boeing 737 MAX aflate in flota Turkish Airlines a afectat in mod negativ vanzarile de bilete si numarul de zboruri efectuate de compania turca. In aceste conditii, Turkish Airlines pregateste o actiune in justitie din cauza incertitudinii cu privire la viitor si a esecului Boeing de a remedia situatia.
Turkish Airlines efectueaza zilnic peste 1.200 de zboruri si in acest an a adaugat 14 noi destinatii.
Luni, Boeing a anuntat ca va... mai mult
Vineri, 20 Decembrie 2019, ora 10:22
Compania aeriana irlandeza Ryanair, cel mai mare operator low-cost din Europa, a anuntat marti ca si-a revizuit estimarile privind numarul de pasageri pe care ii va transporta in vara anului 2020 din cauza intarzierilor in livrarea avioanelor Boeing 737 MAX, transmite Reuters.
Incepand de la mijlocul lunii martie, avioanele Boeing 737 MAX au fost blocate la sol dupa doua catastrofe aeriene in care au fost implicate aceste avioane. Desi investigatiile sunt inca in desfasurare, este suspectata o functionare defectuoasa a sistemului automat de stabilizare in zbor menit sa impiedice intrarea avionului in picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Ryanair a explicat ca livrarile preconizate de avioane Boeing 737 MAX comandate vor suferi intarzieri. In consecinta, grupul irlandez estimeaza ca va primi doar 30 de avioane de acest tip fata de 58 cat estima initial. In aceste conditii, Ryanair si-a revizuit estimarile privind ritmul de crestere inregistrat in vara lui 2020 pana la 3%, de la 7% cat estima initial, ceea ce inseamna ca traficul total de pasageri pentru anul fiscal care se va incheia in luna martie 2021 va fi de aproximativ 157 milioane de pasageri, fata de 162 milioane de pasageri.
"Aceasta lipsa de avioane livrate ne va obliga sa ne reducem activitatile pe unele baze si chiar inchiderea unor baze in vara lui 2020, dar si a calendarului pentru iarna lui 2019", a declarat directorul general de la Ryanair, Michael O'Leary.... mai mult
Marti, 16 Iulie 2019, ora 11:49
Constructia aeronavelor Boeing 737 MAX din contractul TAROM va incepe la sfarsitul anului 2020 - inceputul lui 2021, iar daca vor fi constatate anumite probleme acestea vor fi rezolvate, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.
"Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei a dat o decizie in cursul zilei de ieri cu interdictia acestor avioane Boeing 737 MAX. Contractul de la TAROM prevede achizitionarea a cinci aeronave, cu termen de livrare 2023.
Constructia lor propriu-zisa va incepe la sfarsitul anului 2020, inceputul lui 2021. Avem acum o investigatie in desfasurare. Trebuie sa vedem ce spune investigatia si, bineinteles, daca sunt anumite probleme, automat vor fi si rezolvate. Nu sunt aeronave care deja sunt construite", a spus Cuc, la Romania TV.
Compania aeriana TAROM a transmis miercuri ca Directiva Agentiei Europene pentru Siguranta Aviatiei (EASA) de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX 8 si 9 nu o afecteaza, pentru ca nu opereaza cu astfel de aeronave.
Potrivit operatorului aerian national, la ora actuala, TAROM opereaza o flota de 25 de aeronave, iar aeronavele comandate, de tip 737 MAX 8, sunt programate sa intre in constructie la finalul anului 2021.
Reprezentantii companiei aeriene precizeaza, totodata, ca sunt atenti permanent la comunicarile oficiale venite din partea autoritatilor si constructorilor de aeronave.
Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatiei (EASA) a decis, marti, suspendarea tuturor zborurilor... mai mult
Miercuri, 13 Martie 2019, ora 23:07
A doua prabusire a noului model Boeing in doar cateva luni starneste indoieli in legatura cu siguranta acestuia. Pana acum, modelul 737 a fost considerat un exemplu pozitiv la acest capitol.
Compania germana de turism TUI are mare ghinion. Primirea aeronavei Boeing 737 Max 8, "nava amiral" a companiei americane, este asteptata de doi ani de zile. Miercuri, primul exemplar ar fi trebuit sa fie transferat din Seattle in Germania.
Insa tocmai acum se naste o ampla dezbatere privind siguranta acestui tip de aeronava, implicat in doua accidente in numai cinci luni, ultima oara duminica in Etiopia.
In ce fel se deosebeste Boeing 737 Max 8 de celelalte modele 737 reprezentand cele mai populare avioane din lume?
"Animalul" harnic al companiei
La inceputul acestui deceniu, Boeing s-a confruntat cu o dilema: companiile aeriene au cerut o aeronava mai economica si mai moderna, pentru curse pe distante scurte si medii.
Boeing nu a putut raspunde decat cu "vesnicul" 737. O aeronava clasica, in uz de peste 50 de ani, destinata curselor cu o durata de pana la cateva ore.
Primul astfel de avion produs in Seattle a iesit din uzina in februarie 1968. El a fost introdus de compania Lufthansa in serviciul de linie, fiind capabil sa transporte aproximativ o suta de pasageri.
Timp de decenii, Boeing s-a aflat inaintea competitiei, cu mult inainte ca Airbus sa lanseze modelul sau competitiv A320, abia dupa 20 de ani.
Pana la inceputul anului 2019, Boeing a livrat... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 17:02
Marea Britanie a luat decizia de a interzice toate zborurile cu Boeing 737 MAX 8, tipul de aeronava care s-a prabusit duminica in Etiopia, in spatiul sau aerian.
In timp ce anchetatorii incearca sa descopere de ce s-a prabusit avionul din Etiopioa, Marea Britanie s-a alaturat Chinei, Singapore, Indonezia si Malaezia in decizia de a interzice acest tip de aeronava, arata The Independent.
Un purtator de cuvant al Autoritatii Aviatiei Civile (CAA) a spus ca din moment ce nu sunt prea multe informatii despre accidentul de duminica masura a fost una de precautie.
Acesta a precizat ca pastreaza legatura cu Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei (EASA) si cu autoritatile de reglementare din industrie la nivel global.
Amintim ca Administratia Federala a Aviatiei din Statele Unite ale Americii (FAA) a transmis ca avioanele Boeing 737 Max 8 sunt "apte de zbor", dar pentru ca tot mai multe companii aeriene consemneaza la sol astfel de aeronave, solicita schimbari de design de la Boeing.
Amintim ca in ultimele sase luni, doua avioane Boeing 737 Max 8 s-au prabusit, unul in Indonezia si celalalt in Etiopia, aproape 350 de persoane pierzandu-si vietile in aceste tragedii aviatice.
Citeste si:
Un barbat care trebuia sa se afle in avionul prabusit in Etiopia a scapat cu viata pentru ca a ratat zborul cu 2 minuteIn avionul prabusit in Etiopia se aflau pasageri din peste 30 de tari. Cei mai multi erau din Kenya
A.G. ...citeste mai departe despre "Marea Britanie... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 16:54
In ultimele sase luni, doua avioane Boeing 737 Max 8 s-au prabusit, unul in Indonezia si celalalt in Etiopia, aproape 350 de persoane pierzandu-si vietile in aceste tragedii aviatice.
Aceste aeronave au fost consemnate la sol de catre China si Indonezia, dar si de operatorii Ethiopian Airlines, respectiv Cayman Airways.
Dar care sunt companiile care au cele mai multe avioane Boeing 737 Max 8? Cei de la Quartz au consultat datele publicate de producator.
Pana in ianuarie 2019, Boieng a primit 5.011 de comenzi pentru astfel de aeronave. Dintre acestea, 350 au fost deja livrate.
Daca luam in calcul faptul ca un 737 Max 8 costa cam 122 de milioane de dolari, e clar ca "pensionarea" anticipata a acestui model ar fi o lovitura financiara atat pentru Boeing, cat si pentru operatori.
Ramane de vazut, insa, daca acest lucru se va intampla.
Pana atunci, iata topul companiilor care detin cele mai multe avioane Boeing 737 Max 8:
Reamintim ca un avion Boeing 737 MAX 8 care apartinea companiei Ethiopian Airlines s-a prabusit, duminica dimineata, la scurt timp dupa decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba. Toti cei 157 de oameni aflati la bordul aeronavei au murit.
De asemenea, tot o astfel de aeronava s-a prabusit in octombrie 2018 in Indonezia. 189 de persoane au murit atunci.
"Avem in vedere faptul ca in ambele accidente avioanele erau noi, cele doua Boeing 737 MAX 8 fiind de curand livrate. Ambele accidente au avut loc in timpul decolarii, deci... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 08:49