Senatorul PNL Anca Boagiu s-a prezentat miercuri la Directia Nationala Anticoruptie, pentru a fi audiata in dosarul in care este anchetata Elena Udrea sub control judiciar pe cautiune.
Tot miercuri, a venit la DNA pentru audieri si Adriean Videanu, fost ministru al Economiei in Guvernul Boc, care a declarat ca a fost citat in calitate de martor.
La iesirea de la audieri, Anca Boagiu a sustinut ca nu-l cunoaste pe omul de afaceri Bogdan Buzaianu si ca nu stie nimic legat despre subiectul in cauza.
"Ceea ce am avut de spus se afla deja in declaratia mea oficiala", a afirmat Boagiu.
In acest dosar au fost audiati marti, in calitate de martori, copresedintele PNL Vasile Blaga si vicepresedintele PNL Ioan Oltean.
Blaga a iesit de la DNA: Nu am legaturi de niciun fel cu afaceri ilegale
Ioan Oltean, audiat la DNA in calitate de martor dupa declaratiile Elenei Udrea
In acest dosar, Elena Udrea este acuzata de luare de mita in forma continuata, trafic de influenta in forma ...citeste mai departe despre "Boagiu si Videanu, audiati la DNA, dupa declaratiile Elenei Udrea" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 04 Noiembrie 2015, ora 15:57
Prim-vicepresedintele PDL Anca Boagiu a anuntat, miercuri, printr-un comunicat de presa, ca a depus o plangere penala impotriva ministrului Dan Sova, acuzandu-l pe aceasta de o "actiune suspecta de ascundere" a contractului semnat in 2003 intre Guvernul Adrian Nastase si firma Bechtel.
"Am depus astazi, 7 august, plangere penala cu nr. inregistrare 11.258 la Parchetul General, impotriva lui Dan Sova, pentru actiunea suspecta a ministrului reclamat de ascundere a contractului original Bechtel semnat in anul 2003 de Guvernul Adrian Nastase. Il acuz public pe Dan Sova de faptul ca ascunde contractul original Bechtel semnat de Adrian Nastase in anul 2003, unul dintre cele mai costisitoare contracte asumate vreodata de un Guvern al Romaniei. Intentia lui Dan Sova este evidenta: vrea sa-l apere pe fostul sau sef de partid. Altfel, imi pun intrebarea: cui, din PSD, ii este frica de contractul parafat de un alt Guvern PSD?", afirma Anca Boagiu.
Prim-vicepresedintele PDL subliniaza ca intelegerile contractuale dintre Guvern si Bechtel International Inc. au incetat si, ca atare, ii aminteste lui Dan Sova - ministrul pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine - ca acesta ar avea "obligatia sa faca public tot contractul, inclusiv contractele si comisioanele firmelor de avocati implicate in aceasta afacere, in frunte cu firma sa si a mamei sale".
"Ca atare, am depus plangere penala la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie... mai mult
Miercuri, 07 August 2013, ora 15:24
Fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, si Cristina Traila, fostul presedinte ANRMAP, sunt acuzate ca au acordat in mod ilegal facilitati firmei omului de afaceri Nelu Iordache in contractele de achiziti publice.
Presedintele ANRMAP, Dan Vladescu, a anuntat, ca pana acum, autoritatea a aplicat amenzi de 200.000 de lei, dar se vor depune si plangeri penale impotriva celor doi fosti demnitari.
Neregulile au fost constatate in conditiile de achizitii publice din contractele pentru autostrada Arad-Nadlac si a drumului Orastie-Sibiu.
Omul de afaceri Nelu Iordache a fost arestat preventiv pentru 29 de zile
Omul de afaceri Nelu Iordache, retinut sambata de DNA in dosarul in care este cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad, delapidare, fals in inscrisuri si spalare de bani, a fost arestat preventiv pentru 29 de zile, duminica, de Tribunalul Bucuresti. mai mult
Joi, 06 Decembrie 2012, ora 14:26
"Daca un stat vrea sa se ofere pe tava, atunci se ofera pe tava", nu este nevoie decat de vointa politica pentru a renegocia contractele paguboase pentru statul roman, a declarat fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu.
Anca Boagiu spune ca a constatat, dupa ce a analizat bugetul Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi, ca 40% din fonduri erau alocate contractului cu Bechtel, pentru construirea autostrazii Transilvania.
"Daca un stat vrea sa se ofere pe tava, atunci se ofera pe tava", a spus Boagiu, comentand cauza semnarii acestui contract.
De la inceput, tinta fostului ministru al Transporturilor a fost renegocierea contractului, a precizat Boagiu, in ciuda problemelor de ordin juridic si, mai ales, diplmatic. Anca Boagiu a mentionat ca, in paralel cu renegocierea contractului cu Bechtel, a schimbat si legea exproprierilor, ale caror costuri s-au redus de 20 de ori:
"Aceasta renegociere a contractului a fost una benefica pentru statul roman, numai luand in calcul ca astazi putem spune ca cei 415 km, cat ar fi trebui sa fie construiti, greveaza bugetul de stat de circa 6 miliarde euro".
"Cam atat ar fi trebui sa coste daca finalizam autostrada pe costurile initiale. Deci, pe o analiza, echilibrata pana la urma, cu expertiza langa tine, avocati, consultanti, oamenii care stiau istoria contractului, diplomati pana la urma, si nu in ultimul rand, vointa politica, pentru ca n-am plecat singura in demersul acesta. Am avut in spate un mandat, m-am... mai mult
Miercuri, 22 Februarie 2012, ora 11:34
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, aflata in inspectie pe autostrada Bucuresti Ploiesti, a precizat ca tronsonul vizitat in cursul zilei de sambata va fi gata in primavara si va insemna "spalarea rusinii inceputa in 2007 si neterminata".
"Acesta e un tronson inceput din 2007 care se va finaliza incadrandu-se in costuri decente. In 2012 incheiem aceste lucrari care vor aduce onoare constructorilor: cei 200 km de autostrada care sunt inclusi,lucrarile catre autostrada Cernavoada-Medgidia si toate celelate care se mai afla in constructie. Nu vom ceda si nu vom face rabat de la regulie impuse pana acum", a declarat ministrul Transporturilor.
Potrivit acesteia, Comisia Europeana a aprobat 1,3 miliarde de euro pentru drumurile nationale, autostrazi si centurile ocolitoare si spera sa fie aprobati in curand inca un miliard de euro pentru lucrarile pe calea ferata.
"Nu taiem panglici, construim autostrazi pentru cetatenii Romaniei. Termenul este cel asumat si de data aceasta va fi respectat", a mai adaugat aceasta.
Tot sambata, Anca Boagiu a anuntat ca va propune Guvernului modificarea legislatiei privind infrastructura de transport, pentru a elimina problemele ridicate in prezent atat de Electrica, dar si de autoritatile centrale si locale in finalizarea proiectelor.
"Problema cea mai mare este lipsa de cooperare a autoritatilor, fie ca sunt ele publice sau locale. Avem o Lege a exproprierilor care, in ciuda faptului ca are termene clare, ne impiedicam in... mai mult
Sambata, 21 Ianuarie 2012, ora 14:40
Ministerul Transporturilor va propune Guvernului modificarea legislatiei privind infrastructura de transport, pentru a elimina problemele ridicate in prezent atat de Electrica, dar si de autoritatile centrale si locale in finalizarea proiectelor, a anuntat, sambata, ministrul de resort, Anca Boagiu.
Ministrul a inspectat, impreuna cu premierul Emil Boc, santierul tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti, reclamand ca exista o lipsa de cooperare din partea autoritatilor si a companiei Electrica in derularea lucrarilor.
"Problema cea mai mare este lipsa de cooperare a autoritatilor, fie ca sunt ele publice sau locale. Avem o Lege a exproprierilor care, in ciuda faptului ca are termene clare, ne impiedicam in opozitia pe care o avem ba de la Electrica, ba de la unele autoritati, ba de la schimbari de PUZ-uri, ba de la diverse presiuni care se pun pe constructori, si atunci trebuie sa decidem la un moment dat", a spus Boagiu primului-ministru.
"Noi lucram la o modificare legislativa - nu va ascund asta - astfel incat tot felul de astfel de ingerinte sa fie eliminate. Si asa discutam de un contract incheiat prin 2007, rostogolit pana la momentul in care am amenintat constructorii cu rezilierea si s-au moblizat cat s-au mobilizat sa finalizeze anul acesta, dar sunt lucruri care trebuie rezolvate astfel incat sa respectam programarea multianuala pe care o avem astazi, nu pe cea veche unde avem contracte si din 2006, si din 2005, si care in 2010 erau in faza... mai mult
Sambata, 21 Ianuarie 2012, ora 13:30
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii va atrage, in 2012, 40% din fondurile europene alocate acestui sector prin Programul Operational Sectorial Transporturi (POST), a anuntat, marti, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
"Anul 2011 a fost unul dintre cei mai buni ani ai transporturilor, in sensul ca am reusit sa lucram intr-un ritm destul de alert, iar lucrarile vor continua intr-un ritm si mai rapid. In ceea ce priveste fondurile europene, am reusit deja sa absorbim 331 milioane euro prin POST, iar anul acesta rata de absorbtie a fondurilor va atinge 11% fata de 1% cand am venit la minister, iar din 2012 vom avea o rata de absorbtie de 40 procente", a spus Ministrul Transporturilor.
Anca Boagiu a precizat ca a reusit in 2011 sa contracteze 1,8 miliarde euro prin POST, in timp ce in perioada 2007-2010 contractarea s-a ridicat la 1,7 miliarde euro.
Anca Boagiu: S-au finalizat 313,5 km de autostrazi
Potrivit ministrului Transporturilor, in ceea ce priveste componenta de autostrazi, la ora actuala sunt in diferite stadii de executie 885 de km de autostrada, din care 313,5 km autostrazi finalizate, 434 km autostrazi in executie (cu o valoare de 4,09 miliarde euro), alti 25,6 km sunt in curs de semnare (134 milioane euro), iar 111,4 km de autostrada sunt in curs de licitare, lucrari cu o valoare de 1,1 miliarde euro.
Anul acesta au fost finalizati 58 km de autostrada, si anume tronsonul de autostrada Arad-Timisoara, Centura constanta si tronsonul... mai mult
Marti, 20 Decembrie 2011, ora 13:25
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, sambata, in judetul Arad, ca pana la inceputul anului 2013 vor fi reabilitati 2.300 de kilometri de drumuri nationale, iar lucrarile la 500 de kilometri vor fi finalizate la sfarsitul acestui an.
Anca Boagiu a declarat, pe santierul DN 79 Arad - Oradea, aflat in reabilitare, ca in prezent in Romania sunt in executie lucrari de reabilitare pe 24 de drumuri nationale, insumand 2.300 de kilometri.
Ea a spus ca dupa ultimele vizite pe santiere are incredere ca firmele care au primit lucrarile isi vor asuma termenele de executie prevazute in contracte, astfel incat pana la inceputul anului 2013 lucrarile sa fie incheiate.
"As fi fost fericita daca erau respectate termenele initiale asumate prin contractele de executie. In egala masura, nu pot sa fiu fericita non stop, adica pot sa accept ideea ca s-a facut efort in ultima perioada. Toata bataia pe care au mancat-o constructorii si consultantii a condus la recuperarea unei bune parti din intarzierile pe contractele pe care le avem", a spus Boagiu.
Boagiu a afirmat ca, pana la sfarsitul acestui an, 500 de kilometri din cei 2.300 aflati in executie vor fi finalizati.
Referitor la DN 79 Arad - Oradea, Boagiu a fost informata de catre constructorii de pe santier ca s-au finalizat 75 la suta din lucrari, iar santierul va fi inchis cel tarziu in luna mai a anului viitor.
Constructorii au spus ca folosesc aditivi speciali in mixtura asfaltica, astfel incat... mai mult
Sambata, 17 Decembrie 2011, ora 17:10
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a declarat marti ca, din punctul ei de vedere, autostrada Bucuresti-Ploiesti este un poiect care va fi terminat anul viitor, iar constructorii care nu vor respecta termenele vor fi penalizati cu 0,05% pe zi pana la finalizarea lucrarilor.
Termenul de finalizare al autostrazii era sfarsitul acestui an
"Vom vedea daca vor fi respectate termenele, dar, din punctul meu de vedere, nu vor fi respectate pana la finele acestui an. Probabil va fi o lucrare care va fi terminata anul viitor si, sigur, cu consecintele de rigoare. Penalitatile pe care le aplicam conform contractului, de 0,05% pe zi pana la finalizarea lucrarii, se aplica pentru toti cei care nu respecta termenele", a precizat Boagiu.
Aceasta a mai spus ca pe 15 decembrie se va face o evaluare pentru a se stabili cine a finalizat lucrarea la termenul stabilit si cine nu, iar atunci se va putea stabili cine si ce penalitate va primi.
"In momentul in care vom putea face bilantul se va vedea cine este serios si vrea sa lucreze si cine nu vrea sa lucreze", a adaugat Boagiu.
Premierul Emil Boc dadea asigurari, la inceputul luni noiembrie, ca in primavara lui 2012 va fi terminata autostrada Bucuresti-Ploiesti.
"Cel tarziu in primavara anului viitor, intreaga autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi data in folosinta, practic este gata in decembrie, cu exceptia unui pod extrem de important si care, din nefericire, nu va putea fi finalizat. In rest, este... mai mult
Marti, 29 Noiembrie 2011, ora 16:46