Doua masini de lux, date in urmarire de politiile din Italia si Ungaria, au fost decoperite de politistii de frontiera la Vama Bors. Soferii autoturismelor au declarat autoritatilor romane ca nu stiau ca acestea erau cautate in tarile respective. Valoarea celor doua masini se ridica la 60.000 de euro.
Ambii conducatori auto au incercat sa introduca masinile in Romania, la miezul noptii.
Potrivit Politiei de Frontiera, prima masina descoperita a fost un BMW model 420D. "In data de 28.06.2020, in jurul orei 00.15, la Punctul de Trecere a Frontierei Bors s-a prezentat pentru efectuarea formalitatilor de frontiera, pe sensul de intrare in tara, o femeie, cetatean roman, in varsta de 30 de ani, conducand autoturismul marca BMW model 420d, inmatriculat in Italia, an de fabricatie 2017"a transmis IGPF.
In urma verificarilor suplimentare s-a constatat ca autoturismul figureaza ca "bun cautat pentru confiscare", alerta introdusa de autoritatile din Italia in data de 13.04.2020.
Femeia a declarat ca a imprumutat autoturismul de la o cunostinta de pe teritoriul Italiei, pentru a se deplasa in Romania in vederea rezolvarii unor probleme personale si nu avea cunostinta despre faptul ca masina este cautata de autoritati.
Apoi, in nopatea de duminica spre luni, o alta masina de lux urma sa intre in Romania, desi autoritatile ungare o cautau in tara vecina.
"In data de 29.06.2020, in jurul orei 00.30, la acelasi punct de trecere a frontierei, s-a prezentat pentru... mai mult
Luni, 29 Iunie 2020, ora 15:16
Grupul german BMW a anuntat marti ca va incepe in primavara constructia fabricii de un miliard de euro din Debrecen, Ungaria, conform agentiei de presa MTI, informeaza Budapest Business Journal.
Consiliul local din Debrecen (oras aflat la 195 km est de Budapesta) finalizeaza lucrarile la fundatia fabricii. Vom lansa in urmatoarele saptamani o campanie de recrutare la Debrecen si o va extinde anul viitor in intreg judetul Hajdu-Bihar, a precizat BMW.
Ca rezultat al majorarii investitiilor cu valoare adaugata ridicata, salariile cresc rapid, iar nivelul mediu al salariilor la locurile de munca nou create a urcat de la 304.000 forinti (910 euro) pe luna la 450.000 forinti ( 1.355 euro) in ultimele 18 luni, a declarat ministrul ungar al Afacerilor Externe, Peter Szijjarto.
Ministrul ungar al Inovatiei si Tehnologiei, Laszlo Palkovics, a anuntat recent ca Guvernul de la Budapesta a contribuit cu 130 de miliarde de forinti ( 388,4 milioane euro) pentru imbunatatirea infrastructurii de transport din jurul zonei industriale amplasata in nord-vestul orasului Debrecen, care va gazdui si viitoarea uzina BMW.
Inca 35 de miliarde de forinti urmeaza sa fie cheltuiti pentru dezvoltarea sistemului educational din Debrecen, in ideea de a furniza mana de lucru calificata companiilor din oras.
In august 2018, BMW a anuntat ca va construi o noua uzina in Ungaria, in apropierea orasului Debrecen, la mai putin de 40 de kilometri de granita cu Romania.
BMW va investi un miliard... mai mult
Marti, 03 Decembrie 2019, ora 19:13
O parcela de teren din apropierea orasului Debrecen, estul Ungariei, pe care BMW urmeaza sa construiasca o uzina de productie de un miliard de euro, a fost pusa la dispozitie marti constructorului auto german, transmite MTI.
Ministrul ungar al Inovatiei si Tehnologiei, Laszlo Palkovics, a anuntat ca lucrarile de constructie la uzina BMW pot incepe in conditiile in care contractul privind achizitionarea terenului a fost semnat, iar BMW Group a devenit proprietarul terenului.
Laszlo Palkovics a precizat ca Guvernul de la Budapesta a contribuit cu 130 miliarde forinti (388,4 milioane euro) pentru imbunatatirea infrastructurii de transport din jurul zonei industriale amplasata in nord-vestul orasului Debrecen, care va gazdui si viitoarea uzina BMW. Alte 35 de miliarde de forinti urmeaza sa fie cheltuite pentru dezvoltarea sistemului educational din Debrecen, in ideea de a furniza mana de lucru calificata companiilor din oras.
La randul sau, primarul din Debrecen, Laszlo Papp, a descris investitia BMW drept cea mai mare evolutie din istorie orasului, care va deschide noi perspective pentru regiune in mai multe domenii, nu doar in ceea ce priveste economia, ci si in termeni de crearea de locuri de munca, educatie si infrastructura de transport.
In luna august 2018, BMW a anuntat ca va construi o noua uzina in Ungaria, in apropierea orasului Debrecen, la mai putin de 40 de kilometri de granita cu Romania. BMW va investi un miliard de euro pentru o noua uzina la... mai mult
Marti, 24 Septembrie 2019, ora 14:16
BMW deschide o fabrica de automobile la Debrecen. Rezulta astfel mii de noi locuri de munca - bine platite - pentru unguri.
Peter Szijarto a fost cu siguranta mandru sa anunte vestea. Dupa 17 luni de negocieri, ministrul de Externe al Ungariei a putut in sfarsit sa transmita public o noua investitie de miliarde, din partea unui producator german de automobie.
"Anual se vor putea produce la Debrecen 150.000 de autoturisme", spune ministrul. "In acest fel, se vor crea inca de la inceput peste 1.000 de locuri de munca".
Covor rosu pentru producatorii germani de automobile
Constructia fabricii va incepe peste un an.
BMW continua o traditie. Ungaria era demult preferata producatorilor germani, lucru care s-a vazut imediat dupa caderea comunismului, spune Sandor Richter, de la Institutul pentru Studii Economice Internationale de la Viena.
"In special industria auto a cautat si a gasit acolo raspunsuri". Pentru investitori este important, spune acesta, "faptul ca Ungaria este bine conectata la Occident". Faptul ca exista forte calificate de munca si ca impozitele sunt acceptabile.
Impozitul pe profit de 9 procente in Ungaria este cel mai scazut din UE, spune Dirk Woelfer, de la Camera Germano-Ungara de Comert si Industrie. Iar sindicatele sunt slabe. "In 2012, dreptul muncii a fost reformat din temelii", adauga acesta. Ceea ce face ca atmosfera pentru intreprinzatori sa fie una "prietenoasa".
Chiar si in interiorul concernului organizarea sindicalista este... mai mult
Marti, 07 August 2018, ora 15:33
In seara zilei de 6 februarie 1999, in timpul primei vizite in Ungaria a unui premier roman dupa 1989, seful guvernului maghiar de atunci, Viktor Orban, l-a invitat pe omologul sau de la Bucuresti la o cina intr-un celebru restaurant budapestan, Gundel, plin (ca in fiecare seara, de altfel) cu oameni obisnuiti.
In timpul ospatului cu delicioasele mancaruri unguresti impecabil preparate, Orban i-a propus lui Radu Vasile sa realizeze impreuna un coridor de autostrazi care sa lege Bucurestiul de Budapesta, pe traseul aproximativ Bucuresti-Brasov-Cluj-Napoca-Oradea-Debrecen-Budapesta.
Unul dintre putinii companioni ai lui Radu Vasile la acea cina memorabila, ministrul Transporturilor de atunci, Traian Basescu, a sarit ca ars la auzul acestei propuneri, spunand ca nu exista nicio motivatie pentru constructia unei autostrazi pe traseul indicat de Orban, deoarece valorile de trafic nu justificau o asemenea investitie.
Pentru a explica plastic cam ce spunea Basescu in 1999, putem apela la o figura de stil celebra: "Nu ma spal pe dinti, pentru ca oricum nu ma saruta nimeni. Evident, insa, ca nu ma va saruta nimeni, pentru ca nu sunt spalat pe dinti!".
Au trecut aproape 20 de ani de la acel moment si guvernele succesive ale Romaniei au ramas consecvente in a nu "se spala pe dinti": astazi, la aproape 12 ani de la aderarea la UE, avem doar 777 km de autostrada, la o suprafata a teritoriului national de 238.397 kmp si la o populatie de aproximativ 20 de milioane.
Vecina... mai mult
Duminica, 05 August 2018, ora 11:39
Constructorul auto german BMW a anuntat marti ca va investi un miliard de euro intr-o noua fabrica, langa orasul Debrecen din Ungaria, situat la aproape 40 de kilometri de granita cu Romania, in contextul cresterii tensiunilor comerciale la nivel global.
Compania a anuntat ca lucrarile vor incepe, cel mai probabil, in a doua jumatate a anului viitor, potrivit Bloomberg.
Unitatea este asteptata sa produca circa 150.000 de autovehicule anual. Compania nu a precizat ce model va fi produs in noua fabrica.
BMW construieste prima sa fabrica in Europa din ultimele doua decenii, in contextul in care masurile protectioniste, anuntate in ultimele luni, au crescut costurile la nivel global.
O astfel de decizie va ajuta compania sa tina costurile sub control, in contextul tensiunilor comerciale care pot afecta fabrica din Statele Unite, considera analistii. In plus, o unitate in Ungaria ofera mai multa flexibilitate companiei si in contextul Brexit-ului.
BMW a anuntat recent ca va mari preturile a doua SUV-uri fabricate in Statele Unite si comercializate pe piata chineza, pentru a lua in considerare costul suplimentar al tarifelor impuse importurilor de automobile de catre autoritatile din China, cea mai mare piata auto din lume. ...citeste mai departe despre "O investitie de un miliard de euro ocoleste Romania. BMW a ales Ungaria pentru a construi o noua fabrica" pe Ziare.com mai mult
Marti, 31 Iulie 2018, ora 17:38
Spre sfarsitul anului trecut, a fost in Romania, in ceea ce s-ar putea numi o vizita de lucru, vicepresedintele marelui concern german BMW, Franz Linner, responsabil de achizitii, productie si tehnologie.
S-a zvonit ca vizita urmarea obtinerea unor informatii clarificatoare de la fata locului in legatura cu posibile investitii in Romania, bineinteles nu in alta parte decat in zona transilvaneana. La sfarsitul vizitei, dl Linner a fost net: nu este vorba de nici o investitie in Romania! Si dl Linner i-a bagat pur si simplu in ceata pe aceia - eternii propovaduitori ai mantuirii Romaniei prin capitalul strain - care se tanguie nevoie mare ca tara pierde investitii pentru ca n-are infrastructura si un climat suficient de stimulativ pentru atragerea de investitii din strainatate. Din aceste cauze, Romania, se spune, ar fi pierdut localizarea unei fabrici Mercedes in favoarea Ungariei si, tot din aceste cauze, ar fi fost si decizia negativa a BMW, desi intentii destul de serioase se pare ca erau.
Ce a spus insa dl Linner?! Ca salariile in Romania sunt mici si ca productivitatea este insa si mai mica. Domnia sa a dat exemplul Cehiei. Aici salariile sunt duble fata de Romania, dar tara respectiva produce de patru ori mai multe automobile decat Romania. Foarte sincer, dl Linner s-a aratat a nu se fi clarificat de unde vine o asemenea stare de lucruri, probabil in ideea ca tendinta pe plan international este ca productia sa se deplaseze astfel incat sa intalneasca avantajul... mai mult
Joi, 03 Ianuarie 2013, ora 15:20
Ungaria nu poarta in acest moment negocieri privind noi investitii in sectorul auto, a declarat un oficial din guvernul ungar, dezmintind practic informatiile aparute in presa potrivit carora Kia Motors si BMW au de gand sa construiasca capacitati de productie in Ungaria.
"In prezent nu exista negocieri cu privire la mari investitii cu niciuna din companiile mentionate, care sa se afle intr-un stadiu atat de avansat, incat sa poata fi mentionate", a declarat secretarul de stat responsabil pentru relatiile economice externe Peter Szijjarto.
"Se stie ca Ungaria este o tara atractiva pentru investitii, dar nu pot sa comenteze aceste articole deoarece nu am cunostinta de existenta unor negocieri care sa poata sustine aceste articole", a adaugat oficialul ungar.
Declaratiile lui Peter Szijjarto vin dupa ce marti cotidianul ungar Magyar Hirlap a publicat un articol conform caruia constructorul auto sud-coreean Kia Motors (care are o uzina in Slovacia) ar avea de gand sa construiasca o uzina de asamblare a motoarelor in Ungaria, o facilitate care ar crea 3.000 pana la 4.000 de locuri de munca.
"Pot sa confirm ca Kia Motors nu are planuri vizand construirea unei uzine de asamblare a motoarelor in Ungaria", a declarat la randul sau directorul de relatii publice de la Kia, Michael Choo.
Anterior, la mijlocul lunii mai, cotidianul financiar german Handelsblatt a publicat un articol conform caruia grupul auto german BMW este interesat sa-si construiasca o uzina in... mai mult
Joi, 14 Iunie 2012, ora 16:40