Statisticile finale publicate de organizatorii evenimentului Black Friday arata ca in Romania au fost facute 539.000 de tranzactii online pe data de 13 noiembrie - aproape dublu fata de anul precedent, cu rate de crestere de 95%.
Datele furnizate pentru comerciantii PayU, organizatorii editiei din 2020:
- Valoarea totala a volumelor tranzactionate onlinea ajuns la 349 de milioane, cu 78% mai mult decat anul trecut;
- Numarul de tranzactii onlinea ajuns la 539.000 de tranzactii - aproape dublu fata de anul precedent cu rate de crestere de 95%;
- Minutul de aurramane 07:44 cu 4.792 de tranzactii, cu 124% mai mult decat anul precedent;
- Valoarea medie a cosului de cumparaturi este 647 lei, in scadere cu 8%, iar a celui in rate este de 1.028 lei, in urcare cu 2% si mai mare cu 60% decat cosul mediu de cumparaturi;
- Tranzactiilor cu plata intr-un singur click au crescut cu 117% fata de anul precedent iar ponderea lor se aproprie de 50% din total tranzactiilor realizate cu cardul;
- Plata in rate: romanii au cumparat online in rate in valoare de 90 de milioane de lei, cu 15% mai mult decat aceeasi perioada a anului trecut;
Principalele categorii de produse cumparate de romani, in ordinea vanzarilor:
- IT&C
- Home & Deco inclusiv decoratiuni de Craciun
- Fashion
- Parfumuri & Beauty
- Carti si jocuri
- Jucarii.
Pe de alta parte, cel mai valoros produs vandut in Romania a fost un automobil BMW 220d, la pretul de 40.200 euro redus de la 53.640... mai mult
Sambata, 14 Noiembrie 2020, ora 17:48
Romania se situeaza in a doua jumatate a clasamentului global Black Friday 2017, cu un procent din 2,4% in totalul istoricului cautarilor online, in timp ce, per ansamblu, tara noastra a inregistrat un salt de 21% la volumul de cautari centralizate in acea zi, releva un studiu realizat de Google, transmis joi AGERPRES.
"Din punct de vedere al cautarilor de Black Friday, Romania nu se afla de data asta la coada clasamentului. Suntem in a doua jumatate a acestuia, intre Polonia si Ungaria, la 2,4% din totalul cautarilor globale.
Noi ne uitam intotdeauna pe date din anul anterior, avem doar istoricul cautarilor si acolo putem sa ne uitam. Evident, Statele Unite sunt foarte departe, dar Romania se afla intr-o pozitie favorabila pentru retaileri si pentru faptul ca nu suntem de foarte multa vreme in fenomenul Black Friday.
In ceea ce priveste comportamentul cumparatorului de Black Friday, de la un la altul, Romania este o tara stabila, nu mai creste atat de mult, dar avem si tari marcate cu rosu, care au cresteri spectaculoase.
Aici avem Elvetia, unde locul acestei tari era ocupat cu un an in urma de Japonia, de exemplu. De asemenea, pentru Franta, sarbatoarea de Black Friday a inceput sa devina un fenomen, la fel si Germania, Belgia si Olanda.
In acest segment de analiza se observa ca Romania ramane stabila. In regiunea noastra, Romania este foarte stabila, an la an se afla cam in aceeasi zona, nu sunt fluctuatii majore, o crestere de 21% in 2017 fata de 2016.... mai mult
Joi, 08 Noiembrie 2018, ora 17:30
Reducerile de Black Friday vor fi monitorizate de Consiliul Concurentei, a anuntat presedintele institutiei, Bogdan Chiritoiu, care a explicat ca se va urmari daca ofertele sunt reale, iar imediat dupa Black Friday, Consiliul va face public un raport cu privire la comertul electronic.
Anul acesta, in Romania, Black Friday va avea loc pe 17 noiembrie.
"Partea buna este ca, intr-adevar, comertul electronic e in expasiune la noi. Nu vrem sa omoram Black Friday, nu vrem sa omoram comertul electronic. Vrem sa ne asiguram ca functioneaza bine, sa vedem cum poate fi imbunatatit", a anuntat Chiritoiu la Digi 24.
El a explicat ca ceea ce va urmari Consiliul Concurentei se refera la respectarea legislatiei si la reducerea aplicata unui pret initial real al produselor.
"La ce ne uitam? Sa vedem daca reducerile sunt reale, daca se respecta legislatia care spune ca atunci spui ca ai facut o reducere trebuie ca reducerea sa se faca fata de la un pret care a fost real si a functionat o perioada indelungata de timp", a precizat seful Consiliului Concurentei.
El a mentionat ca nu este vorba despre un avertisment, dar considera ca "este bine sa stie lumea ca sunt autoritati ale statului care monitorizeaza situatia". ...citeste mai departe despre "Consiliul Concurentei, cu ochii pe Black Friday: Vrem sa vedem daca reducerile sunt reale" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 10 Noiembrie 2017, ora 09:38
Reducerile de Black Friday 2016 au atras foarte multi romani, care au cheltuit mai mult ca anul trecut pe produsele la pret redus puse la dispozitie de magazinele online.
UPDATE 11:24 Black Friday 2016 a inceput la eMAG la ora la 06:55, iar pana la 09:00 s-au plasat comenzi in valoare de 78 de milioane de lei, potrivit informatiilor remise Ziare.com. Cele mai vandute produse au fost:
* Electrocasnice mici: peste 13.000* Componente si periferice PC: peste 12.000* Televizoare: peste 11.000* Telefoane: 11.000
Pe de alta parte, evoMAG a dat startul reducerilor de Black Friday la ora 00:00. Pana la 09:00, cele mai cautate oferte au fost cele la telefoanele mobile, televizoarele, gadget-urile si produsele pentru copii.
Pe site-ul Fashion Days, in primele ore ale campaniei de reduceri, categoriile de produse care s-au aflat in topul preferintelor clientilor au fost: imbracaminte (produse de sezon), incaltaminte, genti, ceasuri si produse pentru copii.
UPDATE 10:44 Valoarea ...citeste mai departe despre "Black Friday 2016: Ce si cat au cumparat romanii. Cea mai mare tranzactie, 143.000 de lei - UPDATE" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 18 Noiembrie 2016, ora 11:32
Desi evenimentul Black Friday a debutat in Romania abia in 2011, tara noastra a ajuns rapid in top si, in prezent, este pe locul doi dupa Statele Unite ale Americii in ceea ce priveste volumul cautarilor online raportat la numarul total al locuitorilor tarii, conform Google Trends.
Retailerii din Romania, in ultimii doi ani, au devansat data si deruleaza campaniile de Black Friday la finalul penultimei saptamani din noiembrie.
In SUA, acest eveniment inca se desfasoara in ultima vineri, dupa Ziua Recunostintei.
Exista insa diverse campanii care folosesc conceptul de Black Friday inca din octombrie sau de-a lungul anului, iar de aici reiese interesul crescut in Romania pentru acest eveniment, remarca agentia de marketing online Today's a care a analizat evenimentul Black Friday si interesul pe care il au utilizatorii fata de acesta.
In ceea ce priveste comportamentul cumparatorilor in luna noiembrie, in 2012, unul din patru romani din mediul urban sustinea ca este interesat de ofertele de Black Friday, iar aceasta era abia a doua editie a evenimentului.
Anul urmator, utilizatorii au cumparat, pentru prima data, mai mult din online decat din offline in perioada Black Friday.
In 2014, cinci milioane de romani au facut cumparaturi de Black Friday in valoare de peste 67 de milioane de euro.
Acum, trei ani mai tarziu, potrivit unui studiu realizat de eMAG, 6,7 milioane de romani intentioneaza sa cumpere de Black Friday.
Pe Google, interesul pentru... mai mult
Joi, 19 Noiembrie 2015, ora 13:36
Circa 4,75 milioane de romani cu varsta intre 18 si 65 de ani doresc sa cumpere produse de Black Friday, cu 1,3 milioane mai multi decat in 2013, primele trei categorii vizate fiind electrocasnicele mici, televizoarele si telefoanele mobile, potrivit unui studiu Millward Brown.
La fel ca in anii precedenti, in randul barbatilor si al segmentului de tineri (24 - 34 de ani) se observa un nivel al intentiei de cumparare semnificativ mai ridicat decat la nivelul populatiei generale. Fata de media generala de 13% a celor care au auzit de Black Friday si spun ca "sigur vor cumpara", in cazul barbatilor media urca la 15% iar in cazul tinerilor la 16%, mentioneaza studiul.
"In general, barbatii sunt mai entuziasti decat femeile cand vine vorba de cumparaturile online. O explicatie este ca produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, incaltamintea sau produsele de ingrijire personala) sunt mai degraba si astfel necesita o experienta directa pentru o validare completa inainte de achizitie. Satisfacerea acestei nevoie reprezinta in continuare o bariera importanta", a declarat directorul firmei de cercetare MillwardBrown Romania, Daniela Lazar.
Ce contine lista de cumparaturi
Anul acesta de Black Friday lista de cumparaturi este compusa, in medie, din doua categorii de produse. Pe aceasta lista se regasesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, robotii de bucatarie, urmate de televizoare (30%) si telefoane... mai mult
Miercuri, 19 Noiembrie 2014, ora 13:14
Black Friday se bucura de cea mai mare notorietate in segmentul de varsta 18 - 24 de ani, peste 60% dintre tineri fiind cu ochii pe reduceri. In timp ce informatia este aproape in mod egal receptata de barbati si de femei, in ceea ce priveste decizia de cumparare barbatii sunt lideri, potrivit unui studiu publicat de Daedalus Millward Brown.
Aproximativ 17% dintre respondentii barbati au afirmat ca vor cumpara cu siguranta, in timp ce 10% dintre femei au luat deja aceasta decizie
De Black Friday, pe 22 noiembrie, barbatii sunt mai hotarati sa cumpere decat femeile Black Friday se bucura de cea mai mare notorietate in segmentul de varsta 18 - 24 de ani, peste 60% dintre tineri fiind cu ochii pe reduceri; in timp ce informatia este aproape in mod egal receptata de barbati si de femei, in ceea ce priveste decizia de cumparare barbatii sunt lideri.
Citeste mai multe despre 4,2 milioane romani vor sa cumpere cel putin un produs de Black Friday pe hit.ro. mai mult
Miercuri, 20 Noiembrie 2013, ora 19:52
Multe magazine din Romania incep reducerile de Black Friday inaintea evenimentului, "furand" startul in incercarea de a atrage cati mai multi cumparatori. Dupa ce Black Friday a devenit tot mai cunoscut in Romania, mai multi retaileri au avansat data inceperi reducerilor pe 22 noiembrie, evenimentul putandu-se numi de acum "Black Week".
Dupa ce romanii au importat Halloween, de cativa ani se bucura de interes si ziua reducerilor, Black Friday.
"Tot importam tot felul de obiceiuri. E oarecum normal sa facem asta, in logica lucrurilor, pentru ca, de fapt, importam un sistem economic si cultura aferenta. Sigur, sunt caracteristici locale, de exemplu, in Romania, ca sa se faca reduceri spectaculoase de Black Friday, se incepe prin cresterea preturilor (...) (Avansarea datei pe 22 noiembrie - n.r.) Probabil este ideea de fura startul, nu ii impiedica nimeni sa-si faca strategii fiecare", a declarat pentru Business24 sociologul Mircea Kivu.
Conform unui studiu comandat de Dante International, care detine eMag, anul acesta, numarul romanilor care intentioneaza sa cumpere in ziua de Black Friday se va dubla, urmand sa ajunga la 4,2 milioane de persoane.
Comparativ cu anul trecut, cand 4,1 milioane de romani erau la curent cu Black Friday, anul acesta, 7,4 milioane de romani au sunt la curent cu evenimentul.
Black Friday incepe pe 22 noiembrie
Dupa ce a anuntat la incepurul lunii ca va face reduceri de pana la 70% la aproape toate categoriile de produse, mai... mai mult
Joi, 14 Noiembrie 2013, ora 15:17
BLACK FRIDAY 2013 va avea loc pentru a treia oara in Romania, pe 29 noiembrie. La fel ca in anii trecuti, magazinele care au pe rafturi produse electronice si electrocasnice sunt primele care se arunca in cursa castigarii unui numar cat mai mare de clienti.
Lista cu principalele magazine care vor afisa REDUCERI pentru VINEREA NEAGRA:
Magazine cu produse IT:
eMAG
Evomag
PC Garage
F64
ClickShop
Marketonline
Azerty
Magazinultau
Magazine cu electrocasnice:
Altex
Domo
Carrefour
Flanco
Magazine de fashion, incaltaminte si accessorii:
TinaR
Ecco Shoes
Miniprix
Boutique Mall
Magazine de carti:
Nemira
Elefant.ro
Libris
Okian
BookCity
Magazine cu jucarii si articole pentru copii:
Bebe Bliss
Best Kids
DinoLand
101 Jucarii
Cadouri:
E-Cadou
USBMania
FunGift
Cadouri De Top
Posibile probleme pe care le vei intampina
Probleme au existat in ultimii doi ani pentru magazinele care nu au fost suficient de bine pregatite in ceea ce priveste stocurile de produse. De asemenea, retailerii online au intampinat dificultati in plasarea comenzilor, dar si in fluidizarea acestui proces. Unii s-au dovedit a fi invinsi deoarece numarul mare de comenzi plasate a facut ca serverele acestora sa cada, ceea ce a dus la pierderea clientilor si evident a unor sume consistente de bani.
In esenta Black Friday este o cursa pentru vanzator, care trebuie sa isi vanda produsele aflate sub promotie in timp util, dar si pentru cumparator, care... mai mult
Duminica, 10 Noiembrie 2013, ora 11:03